Урок "Я досліджую світ", "Погода у різні пори року"

Про матеріал
. Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із характерними сезонними змінами у живій та неживій природі; з причинами, що зумовлюють зміни у природі; вчити спостерігати за природними явищами та погодою у різні пори року, робити висновки; формувати вміння спостерігати за змінами в довкіллі; встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між змінами в живій та неживій природі; розвивати пізнавальну активність та творчі здібності дітей, зв’язне мовлення, мислення, пам’ять, спостережливість, позитивні емоції; коригувати пізнавальний інтерес; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, інтерес до природних явищ; формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях.
Перегляд файлу

Тема. Погода у різні пори року

Мета. Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із характерними сезонними змінами у живій та неживій природі; з причинами, що зумовлюють зміни у природі; вчити спостерігати за природними явищами та погодою у різні пори року, робити висновки; формувати вміння спостерігати за змінами в довкіллі; встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між змінами в живій та неживій природі; розвивати пізнавальну активність та творчі здібності дітей, зв’язне мовлення, мислення, пам’ять, спостережливість, позитивні емоції; коригувати пізнавальний інтерес; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, інтерес до природних явищ;

формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях.

Обладнання: предметні картки, тематичні малюнки, ілюстрації, торбинка з розрізною азбукою, цеглинки «Лего», лялька Марійка, малюнки дерев, презентація «Пори року та природні явища».

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

Освітні галузі: природнича, мовно-літературна, мистецька.

І. Нервово-психологічна підготовка

Вправа «Доброго ранку»

Доброго ранку, сонечко ясне!

Доброго ранку, земле прекрасна!

Доброго ранку, дерева багряні!

 Доброго ранку, квіти духмяні!

 Доброго ранку, птахи галасливі!

Доброго ранку, другокласники щасливі!

Ранкові щоденні новини

- То ж який у нас сьогодні день тижня?

- Який він по порядку?

- Пригадаємо назву місяця,який триває.

- Це місяць якої пори року?

- Яка тема тижня та дня?

ІІ. Основна частина

1. Актуалізація опорних знань

-  Якою буває природа?

- Що належить до неживої природи? (Сонце, місяць, зорі,вода, грунт, каміння, пісок, глина.)

- Що належить до живої природи? (Рослини, тварини, гриби, людина.)

- Чому природу поділяють на живу і неживу? У чому полягає різниця між ними? (Ознаками всього живого є те, що воно: народжується, живиться, дихає, росте, розмножується, помирає. А предмети неживої природи цих ознак не мають.)

- Чи відбуваються зміни у природі протягом року?

Загадки про пори року

1.Дрібненький дощик сумно плаче,

І листячко жовтогаряче

З дерев поволі опадає.

Яка пора це наступає? 

2.Стало біло навкруги –

Я розтрушую сніги

Наганяю холоди,

Води  сковзаю в льоди,

Здогадались? Я…

3.Гостя нова завітала –

Холод – сніг увесь прибрала

І дарує залюбки

Лісу трави і квітки. Яка пора?

4.Сонце пече.

Липа цвіте.

Жито визріває.

Коли це буває?

2. Повідомлення теми та мети уроку

- Чи здогадалися ви, якою буде тема нашого уроку?

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, про погоду у різні пори року та зміни у природі.             

3. Вивчення нового матеріалу

Робота над чистомовкою

Оку-оку-оку- є чотири пори року.

Іто-іто-іто – тепле і духмяне літо.

Інь –інь- інь -  золота і пишна осінь.

Ма- ма –ма- осінь змінює зима.

На- на –на  - за зимою йде весна.

- Як, за вашими спостеженнями, змінилась погода восени?

4. Розповідь вчителя

 З настанням осені стає холодно. Сонце піднімається на небосхилі вже не так високо, як улітку, тому його промені слабше прогрівають землю. Температура повітря знижується, з’являються перші заморозки. Восени дні стають коротшими, а ночі -  довшими. Осінь – пора дощів. Знастанням осені змінилося життя тварин. Осінь – годувальниця.

А природні явища восени, які ми спостерігаємо? (Робота з картками природні явища.)

5. Робота з конструктором «Лего»

- Назвіть осінні місяці?

- Чому саме так їх називають?

Вересень

В школах дзвоник продзвенів,

Школярів дім знань зустрів.

В лісі виросли грибочки,

У опеньках всі пеньочки. (Вересень)

Жовтень

Кличуть нас ліси, поля, сади

Дозбирати осені плоди.

Із дерев спадає листя жовте,

 То землею ходить місяць… (жовтень)

Листопад

Краплі з неба,

Дощ холодний, перший сніг,

Почорнів без листя сад.

Що за місяць? (Листопад)

 За допомогою цеглинок жовтого кольору складаємо вежу осінніх місяців

6. Комунікативна вправа з використанням мнемотехніки вірш

І. Блажкевич «Осінь»

7. Творче перенесення набутих знань у нові ситуації

Гра «Відшукай зайві об’єкти»

Гра «Одягни ляльку на прогулянку»

Мета: вчити дітей правильно називати та добирати одяг для різного сезону.

Малюнковий скрайбінг «Осінь – господиня»

Учні вибирають предметні картки, розміщують їх на дошці, озвучуючи вибір.

 Після осені до нас завітала, яка пора року?

8. Гра «Докажи словечко»

А яка зима буває,

Скаже той, хто добре… (знає.)

Чи ж вона буває ніжна?

Ні! Холодна й  … (білосніжна.)

Так. Холодна, вітер віє,

І від снігу все … (біліє),

В небі темна хмарка висне,

Іноді мороз аж … (тисне).

Чудеса на склі малює,

На річках мости …(будує).

Не прості, а льодяні,

Дуже гарні, мов … (скляні).

Під ногами сніг рипить,

Звір від холоду … (тремтить).

Є хурделиця, природно

Є метелиця … (холодна).

Хуга є, і є завія,

Сонце світить, а не  … (гріє.)

І його частіш немає –

Хмара сонце … (закриває).

Вправа «Абетковий суп»

 Учитель пропонує кожному учневі витягнути з чарівної торбини літеру розрізної азбуки й скласти слово – зима.

Інформаційна хвилинка про зиму

 Сонце знаходиться низько над горизонтом, температура повітря вдень і вночі нижче О.,дні коротші, а ночі довші, опади у вигляді снігу,  водойми вкриті льодом, на деревах часто іній.

 Отже, які явища природи зимової пори?  

Дидактична гра «Зимові слова»

 Діди плещуть у долоні, чуючи слово пов’язане із зимою.

(Сніжинка, тепло, велосипед, Новий рік, санки, лід, спека, рукавички, тюльпани, сніговик, ковзани, Святий Миколай, панамка, лижі.)

  8. Робота з конструктором «Лего»

 - Назвіть зимові місяці

 За допомогою цеглинок блакитного кольору складаємо вежу зимових місяців.

Творча вправа «Зимове дерево»

9. Руханка з кольоровим папером

 Дидактична гра «Відшукай зайві об’єкти»

10.  Перегляд та обговорення презентації «Пори року. Природні явища»

11. Відгадування загадки, читання й обговорення вірша К. Перелісної «Весна             

Гостя нова завітала –

Холод-сніг увесь прогнала

І дарує залюбки

Лісу трави і квітки.  (Весна)

Читання й обговорення вірша «Весна»

- Що з весною настає?

- Сніг у полі розтає.

-А чому то так буває?

- Сонце його пригріває

- Що ж синіє на землі?

- Ніжні проліски малі.

- А що пнеться з-під листа?

- То травичка вироста.

- А над полем, що бринить?

- Любий жайворон дзвенить.

- Що починається весною?

- Чому тане сніг?

- Які квіти з’являються першими?

- Які природні явища спостерігаємо весною?

  Робота з конструктором «Лего»

 Складаємо вежу весняних місяців.

Дидактична гра «Відшукай зайві об’єкти» 

12. Творче перенесення знань

 Пори року відіграють важливу роль у житті людей. Для нас кожен сезон – це період певних турбот.

Літні турботи

Знаєш скільки справ у літа?

Їх усі – не полічити!

Треба нам підсмажить спини,

Ніс убрати в ластовиння,

накупати нас у річці

наперед на три сторіччя,

та іще подарувати

лісу й лугу буйні шати…

Словом, справ -  не полічити!

Та найбільше треба літу,

Щоб зуміли я і ти

Набагато  підрости!

- Що буває тільки влітку?

- Яка погода буває влітку?

Практична діяльність «Кольори літа»

Складаємо вежу у певній послідовності.

На небі світить сонечко

(берем цеглинку жовтого кольору)

Травичка хай росте

(накладаємо цеглинку зеленого кольору

Пливе хмаринка в небі

 (накладаємо цеглинку блакитного кольору)

І річка хай тече

(накладаємо цеглинку синього цеглинку)

Любов’ю всіх зігріємо

У дружбі краще жить

(накладаємо цеглинку червоного кольору)

Ми добре ще й крокуємо,

Хай нам усім щастить!

(накладаємо цеглинку помаранчевого кольору)

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія

Метод «П’яти пальців»

 Учні підсумовують вивчене на уроці за п’ятьма напрямами.

М – мізинець – знання. Які знання я сьогодні здобув?

Б – безіменний – мета. Чого я сьогодні досяг?

С- середній – настрій. Який сьогодні був у мене настрій?

В – вказівний – допомого іншим. Чим я сьогодні допоміг іншим?

В  великий - здоров’я. Що я зробив для свого здоров’я?

 

 

 

 

 

 

 

Білоцерківська спеціальна загальноосвітня школа № 19

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований курс «Я досліджую світ»

«Погода у різні пори року»

 

 

 

 

                                                                   

 

 

                                                                   Підготувала і провела:

                                                                   Класовод 2-А класу – Шлапацька Т.М.

 

 

 

 

Біла Церква

2019

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
16 жовтня 2020
Переглядів
6694
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку