20 травня о 18:00Вебінар: Формування комунікативних навичок у дітей шкільного віку

Урок. Я досліджую світ. Тема: "Я і моя Батьківщина"

Про матеріал
Має на меті ознайомити з найбільшими містами, річками України; розшити знання учнів про символи України; вчити їх бачити красу й гармонію навколишнього світу; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення; сприяти духовному розвитку учнів; виховувати патріотичні почуття, прищеплювати любов до рідного краю.
Перегляд файлу

Тема: «Я і моя Батьківщина»

Мета: поглибити знання дітей про нашу державу; ознайомити з найбільшими містами, річками України; розшити знання учнів про символи України; вчити їх бачити красу й гармонію навколишнього світу; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення; сприяти духовному розвитку учнів; виховувати патріотичні почуття, прищеплювати любов до рідного краю.

Обладнання: карта України, виставка малюнків, ілюстрований дидактичний матеріал, сонечко, сходинки, запис гімну, олівці, презентації, музичне оформлення, роздатковий матеріал.

Хід уроку

 

Ранкова зустріч

ВЕЛИКА І МАЛА

Моя маленька Україна ––

                                             це дорога моя родина:

             мій тато,  мама, брат рідненький,

       дідусь, бабуся, дім ясненький,

  в котрому я живу щасливо,

                                             де рідна мова говірлива

                                             усіх єднає нас в любові.

  Родина родиться у слові ––

  у першім слові мами й тата

життя народжується свято.

                                            А з багатьох малих родин

зростає наш народ єдиний.

І квітне в світі, мов калина,

                                           моя велика Україна!

Організація класу

Робота з прислівям

Без України калини, нема верби і калини

 Мозкова атака

 - Де ж ви відпочивали цим літом?  (Відповіді учнів на дошці у вигляді променів сонця: у селі, на морі, в горах, у місті, на річці).

- Де знаходяться ці місця? (В Україні).

– Скажіть, будь ласка, що ви очікуєте від цього уроку? (Відповіді учнів).

 Як ви гадаєте, чому ми повинні вивчати історію своєї країни, її традиції та культуру? (Відповіді учнів)

Оголошення теми і мети уроку.

- Отже, тема нашого уроку:

Любіть Україну, як сонце, любіть, 
як вітер, і трави, і води… 
В годину щасливу і в радості мить, 
любіть у годину негоди. (В.Сосюра)

- Сьогодні на уроці ми формуватимемо знання про Україну як незалежну державу з давньою історією, багатою культурою, власними традиціями; розвиватимемо  активний словниковий запас, інтерес до вивчення історії рідного краю та прагнення бути свідомим громадянином України, патріотами своєї країни; виховуватимемо почуття гордості й любові до Батьківщини.

А подорожувати Україною ми будемо з вам ось цими сходами, що ведуть нас до сонечка, яке зігріває і пестить своїми промінчиками.

1-ша сходинка. Край, де ми народились, де ростем – живемо.

2-га сходинка. Творча країна.

3-тя сходинка. Україна – держава.

4-та сходинка. Ігрова.

5-та сходинка. Сім чудес України.

6-та сходинка. З Україною в серці.

Робота над темою уроку.

1-ша сходинка. Край, де ми народились, де ростемо – живемо.

 

Розповідь вчителя

Бесіда про Україну. Україна – це Батьківщина для всіх людей, які живуть на її території. Що таке Батьківщина? Батьківщина – це найкраще і найдорожче місце у світі. Усі ми любимо українську співучу мову, прекрасних наших людей, чарівну природу, щедру землю. Усе це — наша Батьківщина.

Любов до Батьківщини оспівували і у віршах, і в піснях. Давайте послухаємо й ми вірш.

Діти слухають вірш М. Познанської.

Про нашу Україну

Ми дуже любим весь наш край,

І любим Україну.

Її лани, зелений гай,

В саду рясну калину.

Там соловейко навесні

Співає між гілками

Та й ми співаємо пісні, –

Змагається він з нами!

Батьківщина наша велика, неосяжна. А складається вона з багатьох населених пунктів. Великих та малих. А які ви знаєте великі міста?

Показ на карті 3

 

- Калинка і Барвінок знають гарну легенду і хочуть вам її розповісти.

Розповідання легенди. Давно-давно жила колись жінка. І було в неї три сини. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Підросли вони і вирішили піти у світ. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку про себе подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди. Як його назвали? (Тризуб). Настала черга середнього сина. Йому мати подарувала в дорогу синьо-жовту тканину. Своїми звитяжними ділами  прославляв він свою матір. Яке ім’я одержав середній син? (Прапор). А там, де був найменший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мати своєму наймолодшому синові подарувала красивий солов’їний  голос. І одержав син за свій голос і величний спів ім’я Гімн.

 


 


Діти розглядають прапор України.

1

Прапор – символ незалежної держави. Прапор України – блакитно-жовтий. Його кольори означають синє небо та золоту ниву. Кольори на прапорі «читають» згори донизу.

Дитина читає вірш Н. Поклад

Прапор України

Прапор – це державний символ,

Він є в кожної держави,

Це для всіх ознака сили, це для всії ознака слави.

Синьо – жовтий прапор маєм:

Синє – небо, жовте – жито,

Прапор свій оберігаєм,

Він святиня, знаєм всі ми.

Розглядають герб України.

2Тризуб – це герб України. Він золотий на голубому тлі. Відображає триєдність життя: батько – мати – дитя, які символізують собою силу, мудрість, любов. На ньому можна прочитати слово Воля.

 

Вихователь каже, що народ склав багато приказок і прислів’їв про нашу Батьківщину. Давайте зберемо зерна народної мудрості в маленьку скриньку.

 Дидактична вправа «Додай слівце» /читання прислів’я.

 Вихователь ділить дітей на групи по-троє і роздає прислів’я. Хто правильно вставив слово в прислів’я, отримує емблему сонечка. І кладе прислів’я в скриньку.

Прислів’я:

  • Рідний край – земний … / рай.
  • Кожному мила своя … / сторона.
  • Що країна, то … / родина.
  • Людина без вітчизни, як соловей без … / пісні.
  • Добре тому, хто у своєму … /домі.

 

Перепочиньмо.

Фізкультхвилинка

Ми мандруєм, ми мандруєм,

Україною крокуєм.

Ось побачили Карпати,

Як вершину нам дістати?

Заглядаємо в озерця,

Не торкнутися нам дна!

Так ми довго-довго йшли,

І до групи знов прийшли!

 

Зараз ми пригадаємо, які символи українського народу знаємо, відгадавши загадки:

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті,

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.

(Калина)

В мене є великий хист:

Я співаю, як артист.

Спів той радісний усюди

Дуже люблять слухать люди.

(Соловей)

Сплелися у коло

Усі квіточки з поля.

Барвисті, душисті,

В стрічках шовковистих.

І кличе в танок

Український…

(Вінок)

Говорить доріжка —

Два вишитих кінця:

«Умий своє личко,

Щоб грязюка зійшла,

Щоб мене не забруднити,

Треба вчасно лице мити».

(Рушник)

Усе це — українські народні символи.

 

Розповідь про Державний гімн. До найбільших святинь будь-якого народу належить Державний гімн. Державний Гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Називається він “Ще не вмерла України і слава, і воля…”.  Слова гімну написав поет Павло Чубинський, а музику композитор Михайло Вербицький. Коли звучить Державний гімн, треба обов’язково встати, цим ми виявляємо особливу пошану до наших державних святинь

Звучить Гімн

4

Діти грають в українську народну гру «Подоляночка»

Крісло автора

«Текст про Україну»

Поділ слова Україна на склади, звуковий аналіз слова і складання речень з цім словом

Рефлексія

 Продовжіть речення.

- Сьогодні на уроці ми вивчали …

- Тепер я знаю, що …

- Я хочу, щоб …

- Чи сподобалося вам подорожувати сходинками нашої країни?

- Яка сходинка сподобалася найбільше? Чим саме?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 березня
Переглядів
225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку