Виховна година у 1 класі на тему :
«Пташка маленька, а й та серце має»
Вчитель : А.В.Музика
Виховна година у 2 класі
Тема. Пташка маленька, а й та серце має.
Мета: донести до свідомості дитини необхідність берегти пташок, допомагати їм ; розширити знання учнів про пташок та їх види, розвивати усне зв’язне мовлення; виховувати почуття відповідальності за братів менших, доброзичливості, емпатії, альтруїзму.
Місце проведення: класна кімната.
Час проведення: заняття виховної години
Обладнання : аудіозапис пташиного співу, малюнки, іграшкова клітка з пташками; заготовки для практичної роботи.
Хід уроку:
І.Вступна частина.
(Звучить запис пташиного співу)
1. Вступне слово вчителя. Повідомлення теми і мети .
- Діти ,закрийте на хвилинку очі. Уявіть,що ви в лісі. Чий спів ви почули? А чи можна уявити собі ліс без пташиного співу? Та й взагалі наш світ без пташок? Сьогодні ми поговоримо про пташок та про те, як їх берегти. Прочитайте тему уроку з дошки.
ІІ.Основна частина.
1. Бесіда на тему «Пташка маленька, а й та серце має» за малюнком.
- Погляньте на малюнок. Як врятувати пташеня? Чи можна приносити птахів і тварин із лісу додому? Поміркуйте, чи хочуть вони бути зі своїми мамами і татами, як і ви.
(Відповіді учнів)
2. Слухання й обговорення оповідання І.С.Тургенєва «Горобець».
Якось горобчик випав із гнізда ( вітер розгойдав гілки дерева) і сидів нерухомо, безпорадно розчепіривши слабенькі крильця. Раптом перед горобчиком з’явився величезний мисливський пес. Він повільно наближався до пташеняти. Проте старий досвідчений горобець не злякався собаки і кинувся рятувати свого синочка. І собака відійшов . Пес визнав силу і любов батька – горобця.
- Які слова ви хотіли б сказати горобчикові та його батькові?
3. Вправа «Поговоримо».
(Вчитель демонструє іграшкову клітку з пташками)
- Зустрілися дві пташки : пташка у клітці і пташка на волі. Про що вони розмовляють?
4.Вправа «Спіймай пташку».
- Яким птахам необхідно допомагати від кінця листопада? Я називаю птахів,а ви плескайте в долоньки, якщо пташці потрібна буде допомога.
Ластівка, соловей, горобець, ворона, шпак, дятел,голуб, снігур, лелека, папуга, синиця.
- Як ви взимку підгодовували пташок? Як ви думаєте, як вони вам віддячать навесні та влітку?
(Відповіді учнів)
5. Читання та обговорення ситуації з оповідання «Пташина їдальня».
- Діти, послухайте оповідання .
- Давайте облаштуємо на балконі зимову пташину їдальню,- попросила Тетянка маму,- нехай пташки прилітають і їдять.
Спочатку Тетянка насипала у годівничку різного насіннячка, крихіток. Синички й горобці швидко літали біля неї, підживлюючись у короткий зимовий день. Якось дівчинка довго збиралася до школи і забула покласти пташкам їжу у годівничку. Того дня був лютий мороз і холодний вітер. Голодні й замерзлі пташки прилетіли до годівнички, але нічого там не знайшли. Наступного дня Тетянка насипала у годівничку їжу, але синичок і горобчиків прилетіло набагато менше. Чому?
-Чому ж, діти, синичок і горобчиків прилетіло набагато менше?
6.Фізкультхвилинка «Покажи розгадку».
- Відгадайте загадку і покажіть розгадку за допомогою жестів.
Уночі гуляє,
А вдень спочиває.
Має круглі очі,
Бачить серед ночі.
7.Вправа «Хто просить про допомогу?»
- Розшифруйте підпис за частинами слів. Скільки птахів просить про допомогу?Яка це пора року? Як ви допоможете пташкам?
Діти!
Спасіть нас!Допоможіть!
Ми замерзаємо!
Ми голодуємо!
Допоможіть!
( ВорГоГорСин)
8. Практична робота. Прикрашання дерев саморобними пташками з паперу.
ІІІ Заключна частина.
- Дорогі діти, маю щиру надію, що після сьогоднішнього уроку ви винесете в своїх маленьких сердечках любов до пташок та бажання їм допомагати.
Слабким не чиніть і найменшого зла,
Хай вас не боїться пташина мала.
Хай лащаться котики та цуценята,
Метелика з квітки не треба зганяти,
Не ображайте дрібної комашки…
Добрими бути зовсім не важко!