6 травня о 15:00Вебінар: Продуктивна робота наприкінці семестру: онлайн-тести, проєкти та творча діяльність

Урок "Я досліджую світ", "У світі професій"

Про матеріал
ознайомити дітей з працею дорослих; розширити знання про те, що люди різних професій працюють для отримання професійного результату; простежити взаємозалежність у роботі людей різних професій, закріпити знання про знаряддя праці; активізувати словник учнів назвами професій; розвивати навички ефективного спілкування, використовуючи засоби альтернативної комунікації; спостережливість, творчі здібності та фантазію, винахідливість; сприяти розвитку трудової активності та працьовитості здобувачів освіти; виховувати повагу й любов до людей праці, бажання наслідувати їх у посильних справах; навчатися впродовж життя
Перегляд файлу

                                                                                             

Тема. У світі професій

Мета. Формування предметних компетентностей: ознайомити дітей з працею дорослих; розширити знання про те, що люди різних професій працюють для отримання професійного результату; простежити взаємозалежність у роботі людей різних професій, закріпити знання про знаряддя праці; активізувати словник учнів назвами професій; розвивати навички ефективного спілкування, використовуючи засоби альтернативної комунікації; спостережливість,  творчі здібності та фантазію, винахідливість; сприяти розвитку трудової активності та працьовитості здобувачів освіти; виховувати повагу й любов до людей праці, бажання наслідувати їх у посильних справах; навчатися впродовж життя

формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя.

Обладнання: картки із зображеннями людей різних професій, предметні малюнки, геометричні фігури, комп’ютер, відеоролик

І. Нервово-психологічна підготовка

1. Сьогодні, діти, у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В Країну Професій, в країну чудову.

Що там нас чекає – ще нам невідомо.

Рукою легенько я лиш махну.

У гру цікаву вас всіх поведу.

2. Повідомлення теми та мети уроку

 Діти, подивіться навколо себе. Ви бачите парти, стільці, іграшки, книжки, вікна, двері. Усе це зроблено руками людей представників  різних професій. Саме про них сьогодні поговоримо.

ІІ. Основна частина

Вступна бесіда

 Чи думали ви коли-небудь над тим, скільки людей працює, щоб ви буди нагодовані, взуті та одягнені, щоб вдома у вас було світло вечорами й тепло у холодну погоду, щоб у вашій шкільній сумці (рюкзаку) були книжки та зошити, олівці та ручки, щоб у вільну хвилину могли подивитись телевізор й послухати музику?

 Якщо б ви задумали порахувати всіх цих людей, то мабуть до вечора не порахували б. Візьміть хоча б те, що на вас самих. Щоб люди добре знали свою справу, треба, щоб вони цієї справи навчалися. А де цього вчать? Але в жоден навчальний заклад не візьмуть неграмотних. А грамоти навчають у школі. А хто вчить у школах? А ще люди, яких професій працюють у школі? Коли до них можна звертатися? Отже, у школі працюють люди різних професій. Поважаймо їхню працю

Вправа-гра «Що потрібно для роботи?»

 Що потрібно для роботи вчителя? (Дошка, крейда, комп’ютер, книжки, зошити).

Що потрібно для роботи кухаря? (Плита, посуд, продукти).

Що потрібно для роботи медичній сестрі? (Ліки, термометр, бинт, вата).

Що потрібно для роботи прибиральниці? (Відро, віник, швабра, мийні та дезінфікуючі засоби).

C:\Users\user\Downloads\ветеринар.jpg Отже, світ професій безмежний. Кожна професія дуже важлива та потрібна й має свою назву. Спробуйте відгадати загадки, ви дізнаєтесь, як вони називаються.

Слоненяті чи качаті,

Котеняті чи курчаті

Дасть пігулку чи відвар

Друг тварин … (Ветеринар)      

C:\Users\user\Downloads\водій.jpg 

У нас цю професію знають усі:

Сидить за кермом вантажівки й таксі,

Вантаж і людей він по місту розвозить

C:\Users\user\Downloads\продавець.jpgУ літню спекоту й зимові морози. (Водій)                    

 

Вміє вправно рахувати

І товар пропонувати.

Зошит, книгу, олівець

Видає нам … (Продавець)       

C:\Users\user\Downloads\перукар.jpgЗолоті у нього руки:

Робить зачіски й перуки,

Підстриже та пофарбує,

Гарний настрій подарує… (Перукар)  

C:\Users\user\Downloads\будівельник.jpg 

Рівно цеглу викладає,

Дах старанно покриває…

Каменяр і покрівельник

Носять назву … (Будівельник)     

C:\Users\user\Downloads\пекар.jpg 

Прокидається він рано

І пече нам хліб духмяний.

Бублики й пиріжки

Пряники й медівники … (Пекар)                           

C:\Users\user\Downloads\лікар.jpg 

Хто людей з біди рятує

І хвороби всі лікує –

C:\Users\user\Downloads\учитель.jpgПризначає процедури

І таблетки й мікстури? (Лікар)             

 

Як приходимо у клас,

Там чекає він на нас.

Вчить писати й рахувати,

І невтомно працювати.  (Учитель)      

 Як багато професій ви назвали, і це далеко не всі. Сьогодні маємо безліч професій, кожна з яких потрібна, важлива та цікава. Чи можна назвати хоча б одну професію найважливішою, найпотрібнішою?

 У наш час, коли людина підкоряє космос, за допомогою комп’ютера на морському дні та робить складні операції на серці, з’явилися нові професії: менеджер, логіст, блогер, програміст, дилер, оператор мобільного зв’язку, дизайнер, дистриб’ютор. Сьогодні найголовніша ваша робота – успішно здобувати освіту в школі. Адже все у світі здобувається людською працею. Давайте з вами поринемо у світ професій (перегляд медіапродукції).

Гра «Будь уважний» 

 Здобувачі утворюють коло. Учитель називає слова. Учні, почувши назву професії, повинні підстрибнути, а якщо слово – не назва професії, плеснути в долоні.

Фізкультхвилинка «Професійні вміння»

 На перші рядки діти динамічно плещуть у долоні. Далі школярі виконують імітаційні рухи, показуючи відповідно до змісту дії.

Кожна праця – це уміння,

Вміння справжні професійні:

Так працює в нас жонглер,

Так веде авто шофер,

Так фарбує дім маляр,

Так ось грає сопілкар,

Так працює в нас двірник,

Так – завзятий танцівник,

Так пливе спортсмен-плавець…

Кожний – справжній фахівець!

На останній рядок діти плещуть у долоні.

Самостійне застосування учнями знань

Дидактична гра «Професії батьків»

Обладнання: картки із зображеннями різних професій (бажано, щоб серед них були професії батьків дітей) .

 Учитель по черзі показує картки, або кожна дитина обирає картку за бажанням. Учень з допомогою вчителя розповідає про зображену професію, яку користь приносить людям.

 

 

 

 

 

Рольова гра «Кухарі»

C:\Users\user\Downloads\кухарі2.jpg  Діти об’єднуються у дві команди. Перша команда готує першу страву, а друга – салат. Кожна дитина під керівництвом учителя вигадує, яким продуктом вона буде: «цибулею», «морквою», «буряком», «капустою», «петрушкою», «перцем», «сіллю» - для першої страви; «картоплею», «огірком», «цибулею», «перцем», «яйцем», «майонезом» - для салату. Потім усі діти утворюють коло, виходить «каструля», гравці співають (імпровізація):

Зварити ми можемо швидко борщ або суп

І смачну кашу з декількох круп,                        

Нарізати салат й простий вінегрет,                     

Компот наварити – це славний обід.

Діти зупиняються, а вчитель по черзі називає, що він хоче покласти в «каструлю». Дитини, яка себе впізнала, входить у коло. Колі всі «компоненти» страви опиняться у колі, вчитель пропонує «приготувати другу страву».

Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації

Гра «Склади будинок

З геометричних фігур скласти будівлі: школу, магазин, будинок.

    Діти розповідають за запитаннями про обрану професію, місце роботи, які дії будуть виконувати, чому обрали цю професію.

  • Як називається професія?
  • Які знаряддя праці використовують? 
  • Що роблять люди?
  • Який результат їхньої праці?
  • Чому мені цікава саме ця професія?

Узагальнення знань та умінь

Дослідницька вправа «Без труда нема плода»

 Уявіть життя без роботи. Нічого ніхто не робить. Що б сталося?

  • Не працює електрика.
  • Не вийшов на роботу пекар.
  • Не вийшов на роботу водій маршрутки.
  • Не працює лікар.
  • Не працює продавець.
  •  Не вийшов на роботу двірник.
  • Забув про роботу учитель.

Життя – це праця. Необхідно спланувати його таким чином, щоб бути корисним і собі та людям.

Робота над прислів’ями

Продовжте прислів’я.

Праця людину годує, а… (лінь марнує).

Щоб людиною стати, … (треба працювати).

Мало хотіти - … (слід навчитися і вміти).

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія

Гра «Закінчи речення»

  • Вчить дітей… (учитель).
  • Робить двір чистим… (двірник).
  • Лікує людей … (лікар).
  • Ловить рибу … (рибалка).

Мовна гра «Склади слово»

 Учні довільно витягують літери розрізної азбуки О, С, Ї, П, Е, Р, І, Ф, складають слово

 

C:\Users\user\Downloads\алфавіт.jpgC:\Users\user\Downloads\алфавіт.jpgC:\Users\user\Downloads\алфавіт.jpgC:\Users\user\Downloads\алфавіт.jpg  C:\Users\user\Downloads\алфавіт.jpg                C:\Users\user\Downloads\алфавіт.jpg                    C:\Users\user\Downloads\алфавіт.jpg            C:\Users\user\Downloads\алфавіт.jpg                

                  

 

 

 

Вправа «Прощання»

 Усі діти беруться за руки і кажуть: «Ми всі будемо навчатися та працювати!»

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
8 лютого
Переглядів
188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку