12 тиждень "Які властивості має вода?"

Про матеріал
Розробка уроку з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" в 1 класі до тижня "Пригоди Крапельки".
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого уроку «Я досліджую світ» 1 клас

з теми «МОЇ ДОСЛІДИ. ЯКІ ВЛАСТИВОСТІ МАЄ ВОДА?»

 

Підготувала:

учитель вищої кваліфікаційної категорії,

педагогічне  звання «старший учитель»,

Бердянської  ЗОШ І-ІІІ ст. № 9

Бердянської міської ради Запорізької області

Сляднєва Галина Юріївна

 

Мета:

  • Формувати в учнів предметні компетентності:
    • Природознавчу – ознайомити з властивостями води та трьома станами води в процесі дослідницької діяльності; розвивати активне пізнавальне ставлення до природи; вчити формувати гіпотези; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку учнів.
    • Мовну та мовленнєву – збагачувати словниковий запас учнів.

Ключові компетентності: вміння висловлювати власну думку; долучатися до роботи відразу після вказівки вчителя; діяти згідно прийнятими правилами поведінки; вміння спостерігати, робити узагальнення за результатами дослідів, спостережень; співпрацювати в групі; оцінювати власну діяльність на уроці.

  • Розвивати зорову память, мислення, аналітичні вміння.
  • Виховувати спостережливість, уважність, толерантність, бережливе ставлення до природи, охайність та старанність, цікавість до навчання та допитливість.

 

Очікувані результати:

  • Знаннєва лінія: учні зможуть знаходити воду в довкіллі, пояснювати властивості води, досліди, які проводять, робити висновки.
  • Діяльнісна лінія: оберуть  найбільш цікавий  для себе вид дослідницької роботи на уроці, учні навчаться проводити досліди з водою, шляхом досліджень, власних спостережень, практичного застосування власного досвіду, конструювання зможуть  презентувати результати групової діяльності.
  • Ціннісна лінія: розширять своє уявлення про природу, зрозуміють значення води для живої природи, усвідомлять важливість економного використання води у побуті.

 

Наскрізні змістовні лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека». 

Наскрізні вміння:

  1. Критично мислю
  2. Співпрацюю
  3. Ефективно спілкуюся
  4. Досліджую
  5. Організовую свою діяльність
  6. Рефлексую

Обладнання та матеріали: набір дослідника, прозорі склянки, вода в пляшках, шматочки льоду, ложки, чай у склянці, молоко в склянці, щипці, трубочки, клейонка, паперові рушники, Інтелект-карта, картки із завданнями, мнемокартки, «цеглинки LEGO», магнітно-маркерні планшети, фліпчарт, Лепбук, колаж, комікс, аудіо-контент, мультимедійна презентація, ноутбук, маркери.

 

Тип уроку: комбінований. Урок-дослідження.

 

Вид уроку:  Інтегрований: природнича освітня галузь, соціальна і здоров’язбережувальна  освітня галузь, громадянська освітня галузь, технологічна освітня галузь.

 

За формою проведення – інтегрований урок-дослідження.

 

Форми організації: індивідуальні, групові.

 

Хід уроку

 

І. Самовизначення до діяльності

 

1. Організаційний момент.


Носик – глибше дихай,

Ротик – посміхнись.

Спинки розправляйтесь,

Ручки піднімайтесь,

Нумо до роботи

Дружно всі взялись!

 

Я: Сьогодні урок – відкритий для всіх.

Багато гостей! То ж вітаємо їх!

 

Діти: Доброго ранку! Доброго дня!

Ми вам бажаєм здоров’я й добра.

 

2. Створення емоційного фону уроку.

- Запорукою успіху безперечно є гарний настрій і усмішка.

- Оберіть цеглинку ЛЕГО, колір якої схожий на ваш настрій. Торкніться цеглинкою цеглинки свого сусіда. Побажайте один одному гарного настрою та успіхів. Передайте свою усмішку одне одному, мені та нашим гостям.

-  Отже, гарний настрій маємо й працювати починаємо.

Наш девіз: Ми    Уважні

Розумні

Організовані

Кмітливі.

Вправа «Очікування»

  •  Любі діти, яким би ви хотіли бачити наш урок?

 

3. Щоденні новини. Крісло автора. Вправа «Синоптик»

 - Запрошую у крісло автора Надійку

   оголосити спостережень хвилинку.

- Дякую, Надійко.

 

ІІ. Цілепокладання

 

1. Мотивація до навчальної діяльності.

- Вода-чарівниця сьогодні прислала на наш урок цікаву гостю, свою маленьку частинку.

Аудіо. Капітошка я весела,
Хоч не маю я оселі,
Та росла я на хмаринці,
Дощик я ношу в торбинці.
І сьогодні на урок
Я прийшла, звичайно, в срок.
Розкажу про чарівничку,
Мою родичку водичку.
- Хто це, дітки?

 

  1. Формулювання мети та теми уроку.
  •  Так, це Краплинка води. Ми створили чудовий колаж про пригоди Краплинки за казкою пана Лісника. Дізналися, де зустрічаємося з водою в природі.
  •  А чи можемо ми сказати, що все знаємо про воду?

- Сьогодні ми продовжимо відкривати секрети води. Тема нашого уроку «Мої досліди. Які властивості має вода?»

- Наш клас перетворюється на справжню лабораторію. У нас навіть є спеціальний одяг. (Працювати будемо у групах: 1 група «Дослідники», 2 група «Шукачі», 3 група «Науковці», 4 група «Винахідники»).  

 

3. Складання плану уроку.

  •  Разом із Краплинкою дослідимо воду в групах за таким планом:
  1.                   Родина Краплинки
  2.                   Секрети Краплинки
  3.                   Краплинка посміхається
  4.                   Бал Краплинок

 

ІІІ. Цілереалізація

 

  1.                   Актуалізація опорних знань і фіксація ускладнення в діяльності.
  • Дивіться, що ми вже знаємо про воду? ( «Стіна слів») А скільки ще дивовижного можемо довідатися!
  • Діти, а ви розповідали батькам, що дізналися на попередньому уроці?  Вони хочуть перевірити ваші знання.

 

  1.  Стани води. Метод «Кластер». 

- Увага на екран, подивіться, що ваші мами тримають в руках.  

 - Скажіть, це вода чи ні? Чому? Лід і сніг – це вода в….., вода – в….., у чайнику вода перетворилася на…..

А тепер увага завдання: Поєднайте зображений об’єкт з відповідним станом води: твердий, рідкий, водяна пара.

Поповніть гілочку «Стани води» на Інтелект-карті

Презентація роботи груп.

  • Батьки вами можуть пишатися. Краплинка посміхається, ми познайомилися з її родичами і повторили, у яких станах перебуває вода. Дякую, діти.

 

Фізкультхвилинка. Краплинка задоволена вашою роботою і пропонує перепочити. (Пантоміма)

Чисту воду можна пити – ось так.
У воді можна бродити – ось так.
Можна плескатись, купатись – ось так.
Рано-вранці умиватись – ось так.
Можна плавати, пірнати – ось так.
Можна квіти поливати – ось так.
Можна ротик полоскати – ось так.
І з м’ячем у річці гратись – ось так. (Перепочили і тихенько сіли)

 

  1.  Створення ситуації ускладнення.
  • Дивіться, діти, скільки води в склянці, а тепер (переливаю), що сталося? Ще одна загадка від Води-чарівниці.

 

  1.                   Побудова проекту подолання ускладнення.

Дослідницьке проектування. Визначення властивостей води.

  •  Щоб розгадати її, продовжуємо роботу в нашій лабораторії. А чи хочете ви самі дослідити властивості води в різних станах і зробити висновки?

Згадаємо наші «Правила дослідника».

  •  Будь уважним і обережним!
  •  Не відволікайся під час дослідів.
  •  Співпрацюй з товаришами.

Отже, дотримуємося наших правил.

 

Дослідимо властивості води в рідкому стані

  1.               Спробуйте воду через трубочку. Яка вона на смак? Отже, вода має смак?
  2.               Понюхайте воду? Чи має вона запах?
  3.               Якого кольору вода?
  4.               Опустіть ложки в воду і в молоко. Що ми спостерігаємо? Чому у воді видно ложку?
  5.               Діти, подивіться, я налила воду в різний посуд. Яку форму має вода? Увага! Що відбувається?

 

Дослідимо властивості води в твердому стані.

Опустимо лід у воду? Що сталося? Чому? Чи має лід форму?

 

  1. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні

 

1) Презентація роботи в групах щодо визначення властивостей води. Дидактичні картки

(заповнюється гілка «Властивості води» Інтелект-карти).

Висновки.

 

  • У якому стані ми ще не досліджували воду?

«Комікс» – вода в пароподібному стані. (Комікс «Чайник, що кипить») (відео)

  •  Куди поділася вода? На що схожа водяна пара? Чи має водяна пара форму?
  •  Ми впевнились, що вода, й справді, – чарівниця, вона може навіть зникати.

Висновок.

 

Фізкультхвилинка. Активність «Кольорові слова»

  •  Діти, а де наші цеглинки?

 «Кольорові слова» пропонує скласти Краплинка.

- Яке з цих слів головне?

-  Ви неперевершені. Краплинка задоволена.

 

  1. Робота з підручником. с. 55
  •  Діти, давайте порівняємо наші висновки з висновками помічника-підручника.
  •  Крапелька вам махає рукою. Ми розкрили всі секрети води, поповнимо ними наш Лепбук.

 

4. Введення нового способу дій у систему знань і повторень.

  1.                   Гра «Малюнкове речення». Мнемокартки
  2.                   Гра «Так чи ні» за допомогою цеглинок ЛЕГО.
  • Краплинка пропонує гру «Так чи ні».

Вода в рідкому стані прозора. (Так)

Вода в рідкому стані має запах. (Ні)

Вода в рідкому стані не має форми (Так)

Вода у твердому стані не має форму (Ні)

Кубики льоду, сніжинки, іній, бурулька – це вода у твердому стані (Так)

  • Діти, а може хтось із вас хоче запитати?
  • Молодці,  Крапелька посміхається. А ви?

Моделювання. Скласти Капітошку з геометричних фігур.

 

ІV. Рефлексія навчальної діяльності. Підсумки уроку. «Бал краплинок». Активність «Незакінчене речення»

 - Сьогодні на уроці ми досліджували властивості води, навчилися використовувати отримані знання при складанні Інтелект-карти та поповнили наш Лепбук цікавинками про воду.

Краплинка запрошує всіх на Бал. Прикріпіть свою Крапельку і продовжіть речення.

- Я знаю…

- Я навчилася…

- Я вмію…

- Мені сподобалось…

- Вдома я розкажу батькам…

 Ми впоралися із завданнями Краплинки. Вдячна вам за плідну і активну роботу на уроці. Ви розумники, супер!

 

Закінчився наш урок. Піднялись ще на один крок.

Стали ми мудріші. Про водичку взнали більше.

Що може різною ставати,

Й людям всім  допомагати.

Дуже нам вона потрібна.

Тож давайте берегти, адже всі у світі знають,

Що без чистої води -  НІ  ТУДИ І НІ СЮДИ!

 

doc
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
920
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку