КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
З ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»
За типовою освітньою програмою під керівництвом О.Я.Савченко
За підручником Т.Гільберг та інших
(3 години на тиждень)
на І семестр
№ уроку/ дата |
Тема |
Зміст теми |
||||||||
І семестр (16 тижнів, 64 год) |
||||||||||
РОЗДІЛ I. Я І МОЯ ШКОЛА |
||||||||||
ТЕМА 1. Я – школяр. Я – школярка |
||||||||||
1 |
Я знайомлюся з однокласниками (с.3-5) |
|
Правила спілкування. Слова ввічливості. Розігрування діалогів знайомства (практична робота1) |
|||||||
2 |
Ми – однокласники (с.6-9) |
|
Стосунки з однокласниками. Уміння товаришувати. Добрі справи, вчинки. Правила доброчинності. Дружня допомога |
|||||||
3 |
Чому потрібно дотримуватися розпорядку дня (с.10-12) |
|
Послідовність подій. Дні тижня. Час. Складання розпорядку дня з допомогою дорослих (практична робота |
|||||||
4 |
Правила роботи з ножицями. Правила наклеювання паперу. Виготовлення лепбука «Розпорядок дня» (с.12-13) |
|
Робота з папером. Правила роботи з ножицями та правила наклеювання паперу. Різання паперу. Виготовлення шаблонів |
|||||||
5 |
Моя постава – моє здоров’я (с.14-16) |
|
Що допомагає формувати правильну поставу. Як правильно сидіти за партою та носити ранець. Вправи для формування правильної постави і стопи (практична робота) |
|||||||
6 |
Охайність та особиста гігієна (с.17-20) |
|
Правила особистої гігієни. Догляд за власним одягом, взуттям. Засоби гігієни. Особисті речі. Робоче місце першокласника. Як складати портфель (практична робота) |
|||||||
ТЕМА 2. Я і мої можливості |
||||||||||
7 |
Хто я? Який я? Яка я? (с.21-23) |
|
Унікальність кожної людини. Зовнішність. Риси характеру. Складаємо за планом розповідь про себе. Захоплення (хобі). Дозвілля. Повага до себе та інших людей |
|||||||
8 |
Як я росту (с.24-25) |
|
Зміни людини впродовж життя. Ріст і розвиток людини. Вимірювання зросту з допомогою дорослих (практична робота) |
|||||||
9 |
Як я пізнаю навколишній світ (с.26-28) |
|
Навколишній світ. Пізнання навколишнього світу через запитання та діяльність людини. Пізнаємо себе |
|||||||
10 |
Органи чуття – наші помічники (с.29-30) |
|
|
|||||||
11 |
Очі – орган зору (с.31-34) |
|
Об’єкти та їх ознаки. Органи чуття помічники у пізнанні навколишнього світу |
|||||||
12 |
Чи можна все бачити за допомогою очей (с.35-38) |
|
Орган. Яку інформацію ми сприймаємо за допомогою очей. Уникнення небезпечних ситуацій |
|||||||
13 |
Вуха – орган слуху (с.39-41) |
|
Лупа. Дослідження дрібних деталей предметів за допомогою лупи (практична робота). Орієнтування в навколишньому світі людей, які погано бачать або зовсім не бачать. Корисні поради як зберегти зір |
|||||||
13 |
Чи можна все чути за допомогою вух (с.42-43) |
|
Звуки навколо нас. Що ми сприймаємо за допомогою слуху. Спілкування за допомогою слуху. Уникнення небезпечних ситуацій |
|||||||
14 |
Чи можна все чути за допомогою вух (с.44-48) |
|
Які прилади допомагають людині краще почути. Спілкування за допомогою мови жестів. Корисні поради як зберегти слух |
|||||||
15
|
Шкіра – орган дотику (с.49-50) |
|
Яку інформацію людина отримує за допомогою шкіри. Догляд за шкірою. Як уберегтись від травмувань. Догляд за руками. Корисні поради як правильно мити руки (практична робота) |
|||||||
16 |
Ніс- орган нюху (с. |
|
Що ми сприймаємо за допомогою нюху. Міні-експеримент «Що у пляшці?» |
|||||||
17 |
Язик – орган смаку (с.51) |
|
Яку інформацію ми відчуваємо за допомогою язика. Чи все можна пробувати на смак |
|||||||
18 |
Закріплення знань про органи чуття. Міні –проєкт «Органи чуття» (с.52) |
|
|
|||||||
19 |
Узагальнюючий урок за розділом «Я і мої можливості» |
|
|
|||||||
ТЕМА 3. Моя школа |
||||||||||
20 |
Безпечна дорога до школи (с.53-55) |
|
Складові дороги: тротуар, проїзна частина вулиці. Дорожні знаки. Правила переходу проїзної частини. Вибір безпечного маршруту від школи додому. Безпечні місця для ігор і розваг. Складання і застосування узагальнених правил поведінки, пов’язаних з виконанням соціальних ролей пішохода, пасажира (практична робота)
|
|
||||||
21 |
Знайомство зі шкільними приміщеннями (с.56-57) |
|
Школа – наш дім. Шкільні приміщення. Їх призначення. Професії людей, які працюють у школі |
|||||||
22 |
Прогулянка шкільним подвір’ям (с.58-60) |
|
Екскурсія школою та шкільним подвір'ям. Правила безпечної поведінки у школі. Складання і застосування узагальнених правил поведінки в різних ситуаціях(рольові ігри)., з якими найчастіше зустрічаються діти в школі, під час екскурсії
|
|||||||
23 |
Наш клас (с.61-62) |
|
Природні та рукотворні об’єкти Класна кімната. Осередки класної кімнати. Складання і застосування узагальнених правил поведінки в класі
|
|||||||
24 |
Види паперу. Панно «Наш клас» (с.63-64) |
|
Папір та його призначення. Види і властивості паперу. Бережливе ставлення до паперу. Вирізання найпростіших форм розмічених за допомогою шаблону. Вирізання деталей виробів симетричної форми
|
|||||||
25 |
Кімнатні рослини (с.65-66) |
|
Кімнатні рослини нашого класу та нашого дому. Для чого люди вирощують кімнатні рослини |
|||||||
26 |
Як доглядати за кімнатними рослинами (с.67-68) |
|
Правила догляду за рослинами у класі: полив, розпушення ґрунту, очищення листків від пилу (практична робота) |
|||||||
27 |
Учимося взаємодіяти (с.69-70) |
|
Доброзичлива усмішка. Комплімент. «Чарівні» слова. Дотримання правил у грі. Навчаємось у однокласників |
|||||||
28 |
Узагальнюючий урок за розділом «Моя школа» |
|
|
|||||||
РОЗДІЛ IІ. Я І НАВКОЛИШНІЙ СВІТ |
||||||||||
ТЕМА 1. Як я досліджую навколишній світ |
||||||||||
|
|
|||||||||
29 |
Для чого нам проводити спостереження (с.72-73)
|
|
Як людина пізнає світ і знаходить відповіді на запитання про природу. Спостереження в парку, в саду. Вчені – дослідники. Уміння спостерігати. Як проводити спостереження (за домашніми улюбленцями, деревами/ кущами). Висновок спостережень |
|||||||
30 |
Для чого ми проводимо досліди (с.74-76) |
|
Дослід. Правила проведення дослідів. Чим дослід відрізняється від спостереження. Досліди: «Лимон, що плаває», «Властивості магніту». Узагальнені правила поводження з гострими та колючими предметами
|
|||||||
31 |
Квітка «Латаття» з паперу. Досліджуємо: чи буде паперова квітка плавати на воді? (с.79)
|
|
Послідовність дій під час виготовлення квітки «Латаття» з паперу. Згинання і складання паперу. Раціональне використання паперу. Послідовність дій під час згинання паперу. Різання паперу по Охайність під час виконання практичних робіт |
|||||||
32 |
Для чого ми проводимо вимірювання (с.80-82) |
|
Вимірювальні прилади. Їх призначення. Правила поводження зі скляними приладами.
|
|||||||
33. |
За допомогою чого ми досліджуємо (с.83-86) |
|
Визначення розміру власного взуття |
|||||||
34 |
За допомогою чого ми досліджуємо |
|
Прилади, необхідні для пізнання природи. Вимірювальні та збільшувані прилади.
|
|||||||
ТЕМА 2. Я – дослідник. Я – дослідниця |
||||||||||
35 |
Досліджуємо властивості повітря (с.87-90) . Вітрячок з паперу |
|
Властивості повітря: існує навколо нас, не має запаху, прозоре, займає весь доступний простір (практична робота). Вітер – рух повітря. Значення повітря для рослин, тварин і людини. Чисте повітря. Рослини – «легені» планети. Шкода від забрудненого повітря. Захист повітря від забруднення |
|||||||
36 |
Досліджуємо властивості води (с.92-95) |
|
Вода у природі. Властивості води: безбарвна, прозора, не має запаху, смаку, приймає форму посудини, текуча (практична робота). Значення води для рослин, тварин і людини. «Шлях» води до оселі людини. Збереження та охорона водойм. Як економно використовувати воду в повсякденному житті? (навчальний проєкт) |
|||||||
37 |
Досліджуємо властивості ґрунту. Значення ґрунту для живої природи (с.96-97) |
|
Властивості ґрунту. Ознайомлення з властивістю піску та глини пропускати воду (практична робота).
|
|||||||
38 |
Досліджуємо властивості ґрунту. Значення ґрунту для живої природи (с.98-99)
|
|
Утворення ґрунту. Родючий ґрунт. Значення ґрунту для рослин, тварин і людини. Захист ґрунту від забруднення |
|||||||
39 |
Узагальнюючий урок за розділом «Як я досліджую навколишній світ» |
|
|
|||||||
ТЕМА 3. Світ, який нас оточує |
||||||||||
40 |
Природа навколо нас. Жива й нежива природа (с.100-102) |
|
Тіла неживої і живої природи. Їх властивості. Взаємозв’язок неживої та живої природи. Ознайомлення з тілами неживої та живої природи (екскурсія). Спостереження за змінами в неживій та живій природі (екскурсія).
|
|||||||
41 |
Взаємозв’язок неживої і живої природи (с.103-104) |
|
Людина і природа: чому ми любимо і бережемо природу? Значення природи для життя людини. Бережне ставлення до природи |
|||||||
42 |
Сонце – джерело світла й тепла (с.105-107) |
|
Сонце – розпечена куля, зоря. Значення сонячного світла і тепла для життя організмів. Організми та їхні ознаки |
|||||||
43 |
Аплікація «Сонце нашого класу» (с.108) |
|
Виготовлення аплікації «Сонце нашого класу» за зразком або власним задумом. Різання паперу по кривій лінії. Склеювання частин аплікації |
|||||||
44 |
Світ живої природи. Що необхідно організмам для життя (с.109-110) |
|
Умови, необхідні для організмів: світло, тепло, повітря, вода, поживні речовини.
|
|||||||
45 |
Світ живої природи .Що необхідно організмам для життя |
|
|
|||||||
|
||||||||||
1 Тут і далі практичні роботи, які слід виконувати не лише в класі, а й вдома з допомогою дорослих.
2 Години резерву вчитель використовує на власний розсуд, зокрема, на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, вирівнюванню їх досягнень, розвитку наскрізних умінь [Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87]