Економічні події, що відбуваються в Україні, потребують реформ в навчанні. Сучасний світ вимагає постійної зміни освіти. Однією з важливіших потреб сучасної школи є виховання ділової людини, особистості з розвиненим економічним мисленням, готовою до життя й господарської діяльності в умовах ринкових відносин. Не виникає заперечень, що освіта завжди була і буде найважливішим чинником управління будь-якими змінами. Сучасні знання, інтелект, компетентність стали найбільш вартісним товаром. Саме таким товаром, потрібним людині, виробництву і державі, стали знання з основ економіки.
Тема № 5: Я підбираю співробітників на своє підприємство
Мета: формувати впевненість у власних силах і можливостях щодо здійснення підприємницької діяльності;
ознайомити з правилами поведінки в суспільстві і особливостями праці людей рідного краю; розвивати аналітичне мислення, навички підприємницької діяльності та комунікативні здібності;
виховувати, уважність, підприємливість
Хід уроку
I Організаційна частина
II Основна частина
Урок проводитися у формі ділової гри. Заздалегідь клас розбивається на команди по 5-6 чоловік. Капітан кожної команди - власник підприємства. Капітану за кілька днів повідомляється власником якого підприємства він буде. (Дитяче кафе "Чебурашка", охоронне агентство «Три ведмеді», комп'ютерний салон «Фолькон», аудиторська фірма «Аудит +»)
Для експертної комісії заготовлюються рейтинговий лист на кожну команду.
Приклад. Рейтинговий лист команди ... ..
Найменування завдання |
Бали |
Інформація про роботу |
|
Резюме |
|
Перше враження |
|
Співбесіда |
|
Творче випробування |
|
Разом:
|
|
Максимальна кількість за кожне випробування - 10 балів.
Для влаштування на роботу необхідно набрати - 55 балів
Домашнє завдання - підготувати резюме капітана. (Резюме готується капітаном заздалегідь).
Виходять капітани команд:
1 -й:
У меня растут года, будет мне семнадцать,
Где работать мне тогда? Чем мне заниматься?
Нужны работники, столяры и плотники,
Плотником быть хорошо, а программистом лучше.
2-й:
Программистом хорошо,
А повар лучше,
Накормлю всех повкусней,
Я уже научен.
3-й:
Повар - это хорошо,
А охранник - лучше.
Чтоб имущество сберечь,
Я уже научен.
4-й:
Быть в охране – хорошо,
А бухгалтер - лучше,
Начислять зарплату всем,
Я уже научен.
Вчитель:
Чтоб работу получить,
Надо постараться,
Приложить не мало сил,
Все тогда удастся.
З капітанами команд ви вже познайомилися і дізналися, власниками яких підприємств вони є. Завдання капітанів-підібрати собі співробітників. А почнемо гру ми з перевірки вашої уважності. На дошці списки професій. Капітанам потрібно вибрати ті професії, які необхідні для його підприємства. За 2 хвилини капітани повинні підібрати своєму підприємству відповідні професії
Молодці! Наша експертна комісія у складі (перелік комісії) буде оцінювати вашу працю за 10-ти бальною шкалою за кожен конкурс.
Увага, наступний конкурс капітанів
- Де можна отримати інформацію про роботу. На роздуми три секунди. (ЗМІ, Центр зайнятості, Інтернет тощо)
- Добре! Де отримати інформацію про роботу ви знаєте. Припустимо, у виборі роботи ви зупинилися на газетному оголошенні, варіанти яких висять на дошці. До якого з цих оголошень ви б порадили звернутися своєму другові, якщо б його професія відповідала тій, що в рекламі, поясніть свій вибір.
(недолік оголошення в тому, що не зазначена назва і адреса підприємства, що ускладнює збір інформації про діяльність та імідж фірми, немає конкретики у рівні оплати праці, соц. гарантії і пр.)
Переходимо до наступного конкурсу. У нашій фірмі є вакансії. По електронній пошті ви отримали резюме декількох кандидатів на працевлаштування. Вам сподобалися всі резюме, і ви готові запросити на співбесіду кожного з кандидатів.
Стукіт у двері. Входить екстремально одягнений старшокласник, підходить до вчителя і каже, що хоче влаштуватися на роботу. Після кількох стандартних запитань про вік, освіту, очікуваний рівень зарплати вчитель говорить, що передзвонить йому.
- Як ви думаєте, чому я відмовлю йому у роботі?
- Ви маєте рацію, одна з основних причин - зовнішній вигляд.
Завдання для учасників гри. Вибрати одяг, в якій ви підете на співбесіду і який справить гарне враження на роботодавця.
Дівчинка
Хлопчик
Через 2 хвилини аргументуйте свій вибір.
_ Фізхвилинка
Все у лиски вже в порядку.
Вийшла лиска на зарядку.
Лапки вгору, лапки вниз,
Подивилась вона скрізь.
І на місці пострибала,
Й присідала, і вставала,
Головою покрутила,
Вітрячки вона зробила,
Потім лапки опустила
І взялась собі за діло.
Якщо ви готові до співбесіди, капітани запрошують вас.
Приблизний список питань:
1. Що цікавить Вас у цій роботі?
2. Чому Ви пішли з попередньої роботи?
3. Чим Ви займаєтеся у вільний час?
4. Опишіть себе в загальних словах?
5. Які ваші плани на майбутні п'ять років?
6. Якою Ви бачите свою кар'єру?
7. Скільки часу у Вас займе дорога на роботу, як Ви будете добиратися?
8. З чого плануєте почати на новому робочому місці?
9. Вкажіть свої недоліки?
10. Як у Вас зі здоров'ям?
11. Чому Ви обрали саме цю професію?
А наступний наш конкурс, творчий. «Доповни прислів'я про працю »
Справі час, а ...
Скінчив справу - ...
Маленька справа краще великого ...
Справа майстра ...
І останнє творче завдання. Підберіть до професії обов'язки.
III Підведення підсумків гри
З творчим завданням ви справились. Тепер попросимо експертну комісію оголосити рейтинговий список, і ми дізнаємося, хто з вас отримав роботу.
Поки експертна група готується до оголошення результатів гри, ми з вами згадаємо які навички отримані Ви на уроці і які стали в нагоді:
• вміння спілкуватися
• правильно підбирати одяг в залежності від життєвої ситуацією
• вміння "читати» оголошення
• вміння писати резюме
• створювати імідж собі і команді
• знання про ринок праці
Експертна комісія оголошує результати конкурсу.
- Сьогодні, випробування проходили не тільки капітани, а й кожен учасник команди. Особливо можно виділити наступних учнів ...
Всім дякую за урок. Урок закінчено. До побачення