Урок Я у світі "Людина має творити добро"

Про матеріал
Продовжувати ознайомлювати учнів із людськими чеснотами. Розширювати поняття про добро, доброту, милосердя та з’ясувати їх зміст. Довести до свідомості дітей, що добро твориться безкорисливо. Вчити аналізувати й оцінювати поведінку та вчинки дійових осіб. Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, пам’ять, творчі здібності учнів, почуття відповідальності за свої вчинки. Виховувати почуття доброзичливості, людяності, доброти, милосердя, любові до ближнього. Викликати в учнів бажання творити добро й уникати поганих вчинків, прагнення до самовдосконалення.
Перегляд файлу

Тема: Людина має творити добро

Мета:  Продовжувати ознайомлювати учнів із людськими чеснотами. Розширювати поняття про добро, доброту, милосердя та з’ясувати їх зміст. Довести до свідомості дітей, що добро твориться безкорисливо. Вчити аналізувати й оцінювати поведінку та вчинки дійових осіб. Збагачувати словниковий запас учнів.

       Розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, пам’ять, творчі здібності учнів, почуття відповідальності за свої вчинки.

       Виховувати почуття доброзичливості, людяності, доброти, милосердя, любові до ближнього. Викликати в учнів бажання творити добро й уникати поганих вчинків, прагнення до самовдосконалення.

Обладнання: картки з завданнями, кольорові  папірці у вигляді сердечок.

 

                                                                Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання вчителя

Усміхнемось всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям!
і побачимо одразу –
День для нас добрішим  буде!
Привітаймось!  Добрий день!

Щастя й здоров'я вам кожної днини,
Миру і злагоди  вашій  родині.

2.Аутотренінг.

Та щоб добре працювати,

Слід себе налаштувати

На сьогоднішній урок.

      - Сьогодні у мене гарний настрій, думки. Я люблю себе, своїх рідних, друзів, свою землю. Я повинен завжди роботи добро.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Гра «Дешифрувальник»

                                 ОБРДО              ДОБРО

  1. Вступне слово вчителя

- Дорогі діти! Сьогодні ми поринемо у світ добра, спробуємо поселити в наші сердечка  часточку доброти, наповнити наш розум гарними думками про важливість добра в нашому житті. Тож тема нашого уроку «Людина має творити добро»

3.  Стратегія «Асоціативний кущ»
Вчитель:

- Діти, з чим у вас асоціюється слово « добро»? ( Діти називають)

              світло, радість, щастя                               краса ,щирість ,чистота

          

                                                                ДОБРО

                    •підтримка ,подяка ,сонечко                        співчуття, допомога ,милосердя

       

4. Словникова робота

Вчитель: Діти, щоб говорити про добро, доброту і милосердя, треба точно знати, що означають ці слова.
(Дитина зачитує із підручника Тлумачний словничок» с.77)

Добро – благо, корисна справа, гарний вчинок.

Доброта – чуйність, прагнення робити добро іншим.

Милосердя – співчуття; добре співчутливе ставлення до кого –небудь.

  1.   Розповідь учителя з елементами бесіди.

Ще з давніх часів доброта і милосердя були в традиціях нашого народу. Природним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматочком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість. Добро виховується в наших душах і серцях старанням і бажанням його творити. Найкращу пораду дає нам наймудріша книга Біблія. Вона говорить: «Стався до людей так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе». А ще Біблія вчить: «Якщо хтось зробив тобі добро, памятай про це завжди і воздай добром за добро, а якщо ти зробив комусь добро забудь про це і не кричи про це на кожному кроці, і не вимагай винагороди».

7. Інсценізація вірша  «Татова порада»

                                            

              Прибіг щодуху син додому, до тата голосно гука:

             «А я провідав у лікарні свого товариша-дружка!

             То ж правда, тату, я чутливий і маю серце золоте?»

             Замисливсь тато на хвилину і так сказав йому на те:

             «Коли тебе в тяжку годину, людина виручить з біди,

             Про це добро, аж поки віку, ти, синку, пам’ятай завжди.

             Коли ж людині щиросердно ,  ти зробиш сам добро колись,

             Про це забудь, аж поки віку,  мовчи й нікому не хвались».

Бути добрим нелегко, а постійно творити добро важко. Треба менше говорити про добро, а постійно його робити. Прислухайтеся до татової поради. 

3.  Гра «ТАК» чи «НІ» .

Вчитель:

- Ми своє сердечко також повинні наповнювати добрими справами, бути щедрими на гарні слова. Пропоную вам пограти  в гру «ТАК» чи «НІ» . Я читатиму речення, а ви говоритимете «ТАК» чи «НІ».

- Коли вам краще жити:
  Коли сміються діти? ( Так)

- А чи тоді, як всі кричать,
   І їм не можна ради дать. і)

- Бабусі хлопчик допоміг.

  Він, діти, добрий хлопчик? (Так)
- Тепер усі скажіть мені:

  У сварці жити добре? (Ні)

- А як немає забіяк,

  Тоді усім прекрасно? (Так)
- А як серця у всіх ясні,

  То вам погано, діти? (Ні)

- Співає хлопчик гарно як!

  А вам подобається? (Так)

- А як обличчя всіх пісні,

  Похмурі, злі? Вам добре? (Ні)

- Реве і трощить все хлопчак,

  Це теж погано, діти? (Так)

- Тоді іще скажіть мені:

  Як діти б'ються, добре? (Ні)

Вчитель:

- Тепер я впевнена, що ви добре розумієте різницю між гарним і поганим.

4.  Гра «Кошики» -   робота в парах

Вчитель:

- Пограємо в гру. Вам необхідно розташувати речення в нужні кошики

• Робити комусь зле,  якщо цього ніхто не бачить.
• Допомагати мамі, татові, бабусі,  дідусеві.
• Берегти рідну природу та охороняти її.
• Шанувати працю інших людей.
• Галасувати, коли хтось відпочиває.
• Бути вихованою, стриманою людиною.
• Обманювати, сваритися, хвалитися.
• Насміхатися з чужого горя.
• Не слухати батьків.
• Ділитися тим, що в тебе є.
• Ображати інших.
• Красти.
• Захищати слабшого.
• Допомагати друзям у біді.

Вчитель:

-  Бачу, що ви знаєте, що має робити добра людина. Молодці. Я вами пишаюсь.

5.  Творча робота  в групах

Вчитель:

- Пропоную вам  проаналізувати  життєві  ситуації  і розказати,  як мають вчинити діти.  Для цього попрацюємо в групах Пам'ятайте про правила роботи в групі. Оберіть командира .

                                                 Завдання для  груп:

1 Дмитрик довго хворів. Коли прийшов до школи, до нього підійшов Максим. Максим..

2. Сашко дуже поспішає додому і по дорозі наздоганяє літню жінку, яка ледь несе важку сумку з крамниці. І Сашко ...
3. В автобусі сидять подруги, тоді як поруч стоїть жінка з маленькою дитиною на руках. Дівчатка ...
Вчитель:

- Я щаслива, що у мене такі розумні та виховані діти.

6. Читання учнями поезії про добро

Вчитель:

- Дорога добра — це дорога, якою повинна йти кожна людина: від народження і до смерті. Найвище уміння людини починати дорогу із себе. Бо добро починається з мене і тебе (вчитель вказує на себе та будь-кого з дітей). Тобто воно починається з кожного із нас.Тож давайте  щодня  намагатися робити добрі справи, щоб це увійшло в наше життя, як потреба в їжі, повітрі, спілкуванні. І почнемо з того, що послухаємо вірші про добро, які вивчили ваші однокласники.

Ми у світ приходим, щоб добро творити,

Бачити й відчути всю красу Землі,

Треба нашу Землю-матінку любити,

 Вчитись світ любити, доки ще малі.

 Слабким не чиніть і найменшого зла,

Хай вас не боїться пташина мала,

Хай лащаться котик та цуценята.

                    Метелика з квітки не треба зганяти,

                    Не ображайте дрібної комашки…

Добрим бути зовсім не важко!

Не нищіть квіти, не зривайте —

Нехай на них блищить роса.

Усе живе оберігайте,

Бо для людей ця вся краса.

 

Щоб наше серце добрим стало,

Щоб в нім любов палка жила,

Щоб завжди серце зберігало

Любов і трішечки тепла.

 

До цього радісного світу,

До всіх живих, що на землі,

До пташечки, дерев і цвіту.

І знайте, діточки малі:

Усі прийшли в цей світ, щоб жити, —

Великі звірі і малі.

Людина в світ прийшла — любити,

Добро творити на землі!

Не залежить доброта від зросту,

Не залежить доброта від віку.

Доброта з роками не старіє,

Доброта, як сонце, гріє.

 

Не говори про доброту,

Коли ти нею сам не сяєш

Коли у радощах витаєш,

Забувши про чужу біду.

 

Бо доброта не тільки те,

Що обіймає тепле слово

В цім почутті така основа,

Яка з глибин душі росте.

 

Коли її не маєш ти,

То раниш людяне в людині.

Немає вищої святині,

Ніж чисте сяйво доброти.

                         

Кажімо більше ніжних слів

Знайомим, друзям і рідненьким

Нехай комусь тепліше стане

Від зливи наших почуттів.

 

 

Кажімо більше ніжних слів,

Комусь всміхаймось ненароком,

То не життя людське коротке,

Короткі в нас слова черстві

Кажімо більше ніжних слів...

 

7.Клумба  добра і милосердя.

 

- На квітках, що у вас на партах,ви  написали назви тих людських чеснот, які вам притаманні (Любов, порядність,  добродушність,  чуйність, доброзичливість, щирість, щедрість  і т.д.)

- А тепер підійдіть до нашої клумби і посадіть свою квітку. Хай тут виростуть квіти добра і милосердя. (Звучить пісня )

Учні підходять до дошки і створюють клумбу)

- Я вірю, що ці найбільші людські чесноти назавжди заселяться у наших серцях.

 

V. Підсумок уроку.

          «Дерево мудрості»  

 Під час цього уроку  «виросло дерево мудрості» і  воно хоче   подарувати  свої  вузлики  вам напам’ять. Хай мудрість стане вам девізом у житті і зараз, і в майбутньому.

І зараз, і у майбутньому  я хочу бачити вас, діти, творцями прекрасного, людьми з красивою душею і високими помислами. І надалі обов’язково пам’ятайте про справжні людські цінності, про те, як слід поводитися, щоб іншій людині було добре від вашого лагідного слова, світлого погляду, уваги. Відчиняйте чарівні двері свого серця – двері добра та довіри.

Діти знімають з "дерева мудрості" по одній стрічці, на якій написані  мудрі вислови

1.Подаруй іншому радість.

2.Не соромтеся своєї доброти.

 3.Добро довго пам'ятається.

4.Хто людям добра бажає, той і собі має.

5. Перший крок до добра — не роби зла.

6. Добре серце, як сонечко в небі.

7."Світ не без добрих людей",

8."Шануй сам себе, шануватимуть люди тебе",

9."Все добре пам'ятай, а зла уникай"                                                                                                                                  10."Хто не чинить лихого, тому не страшно нічого".                                                                                                                                            

11." Шукай добро: воно дорожче від золота".                                                                                                                                      12."За добро добром платять".

13. "3 добрим дружись, а лихих стережись".

 14."Добрі слова для кожного любі".

Акція «Сердечка любові і доброти».

Діти виготовляють «Сердечка любові і доброти».

  • Ці сердечка подаруйте тим  людям, яких ви зустрінете, йдучи зі школи. Даруючи їх, промовте: «Я бажаю Вам добра». І ви побачите, скільки радості з’явиться в людських очах. Несіть із собою любов, радість, добро імилосердя.

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
18 травня 2020
Переглядів
1131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку