16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Інтегрований Урок-гра з математики і Я у світі.

Про матеріал
Інтегрований урок-гра з математики і Я у світі. Формування нових знань про сімейний бюджет поєднані з темою десяткова система числення.
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого уроку з математики і «Я у світі»

08.11.2019

Тема. Десяткова система числення. Збільшення (зменшення) числа у 10, 100, 1000 разів. Розв’язування задач. Сімейний бюджет: джерела отримання доходів і шляхи використання видатків, ощадливість.

Мета: узагальнити уявлення учнів про десяткову систему числення, правила читання і запису багатоцифрових чисел; скласти задачу, використовуючи власні дані;

формувати знання дітей про бюджет сім’ї, прибутки, джерела їх отримання та шляхи використання;

розвивати вміння працювати в групі, швидко знаходити вихід з різних ситуацій, робити вибір;

виховувати ощадливість, сприяти розвиткові творчої ініціативи, мислення.

Форма уроку: інтегрований урок-гра

Вид інтеграції: педагогіко-технологічна

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок

Обладнання: проектор, екран, комп’ютер, конверти із завданнями, навчальний набір "Грошові знаки"

Правила гри: у грі беруть участь 4 команди-сім’ї:

Калиничів, Вербичів, Дубовичів, Березовичів.

Хід уроку

І. Організаційний момент

- Добрий день. Мене звуть _________, і сьогодні я разом з вами, а ви зі мною проведемо 40 хвилин свого життя. Скажіть, а з ким ви проводите більшість свого часу? (очікувані відповіді: мама, тато, сім’я)

- А що таке, по-вашому, сім’я? Чи можемо ми назвати сім’єю ваш клас? Отже, на цей короткий час я хочу стати членом вашої сім’ї, дозволите? Дякую. Тоді познайомте мене з правилами вашої сімейної праці на уроках.

- Уважні, активні, ввічливі, товариські, чемні, виховані, мислячі, відповідальні.

- Я впевнена, що ви відповідальні і точно виконали домашнє завдання з математики. Якими є відповіді домашніх задач? (№ 304:12 сорочок; №303: на 4 дні раніше).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

  •                  Отже, ми –  сім’я. Чи погодитеся ви з тим, що сім’єю вважаються люди, які мешкають у одній квартирі чи будинку та ведуть спільне родинне господарство, тобто разом заробляють та витрачають гроші? Всі грошові надходження, які отримує сім’я, називають доходами.
  • Звідки сім’я може отримувати доходи? (слайд)

Гронування  Доходи

 заробітна плата

 пенсія

 стипендія

 доходи від домашнього господарства

 благодійна допомога

 соціальна допомога

 виграш у лотерею

 пасивні доходи: оренда, відсотки за депозитом тощо

  •                  Крім доходів, ще є сімейні витрати – це гроші, що йдуть на придбання товарів та оплату послуг.(слайд)

Усі доходи і витрати сім’ї за певний період (місяць, рік) називають бюджетом сім’ї (слайд).

Збалансований бюджет – у якому витрати дорівнюють доходам.

Дефіцитний бюджет – у якому витрати перевищують доходи.

Надлишковий бюджет – у якому доходи перевищують витрати.

- Чи добре буде, коли ці гроші сім’я витратить за один день?

- Як потрібно витрачати гроші? (економно, бережливо).

- Який на вашу думку, навчальний предмет з тих, що ви вивчаєте, найближчий до теми грошей, бюджету? (математика)

 1. Повідомлення теми, цілей та завдань уроку

  • Тож давайте спробуємо разом з вами визначити основні цілі нашого уроку (вправа Очікування).
  • Зрозуміти, що таке сімейний бюджет, для чого заощаджувати гроші.
  • Практично вчитися робити логічні висновки;
  • Поповнити словниковий запас економічними термінами;
  • Дослідити зв’язок між математикою і фінансовою грамотністю.

Урок ми з вами проведемо у формі гри, а в кінці з’ясуємо, чи вдалося нам досягти мети.

ІІІ. Творче перенесення знань і навичок учнів у нові ситуації

     -  Розпочинаємо гру, в якій ви будете заробляти гроші. За кожний       конкурс ви отримаєте бали, тобто заробите гроші. Ви вже поділені  на групи-сім’ї: Калиничі, Березовичі, Вербичі, Дубовичі. Та сім’я, котра набере найбільше грошей, а сьогодні це ЗЛАТНИКИ І СРІБНИКИ - отримає звання «найекономічніша сім’я» і стане переможцем гри. Оберіть голову вашої сім’ї, котрий буде при потребі захищати ваші відповіді.

1 конкурс «Розминка»

- Пригадайте, що може приносити дохід сім’ї і запишіть (робота на картках, індивідуальна) і на що ви витрачаєте найчастіше (групова)

АНАЛІЗУЄМО

2 конкурс «Визначити ціну товару»

          (встановити відповідність, прикріпивши стікер у відповідне місце)

  «ДОРОГО»     «ДЕШЕВО»

На вагу золота              За безцінок

Не підступитися      По божій ціні

Ціна кусається              Задарма

Не по кишені              Доступна ціна

Влетить у копієчку             За копійку

3 конкурс «Математична розминка» (50 балів)

  •    Для 3 конкурсу нам треба записати у зошиті дату, класна робота.

М.д. – Вам допоможуть демонстраційні гроші. Записуєте лише відповіді. Хто бажає, може вийти до дошки (ззаді).

1. Найменша українська грошова одиниця (1 грн).

2. Найменше натуральне число (1).

3. Купюра, на якій зображена Леся Українка (200 грн).

4. Гривневі купюри першого десятка (1,2,5,10)

5. Скільки буде дві купюри по 300 грн? (Молодці, такої немає).

6. У вас три купюри: дві по 20 грн і одна 50грн. Скільки у вас грошей? (90 грн)

7. Ваша сім’я виграла в лотерею суму, яка складається з числа, що містить 30 одиниць ІІ класу (30 000 грн)

8. Ваш сімейний дохід на місяць складає стільки, скільки у вас на партах. Запишіть у гривнях

- Калиничі -  5 сотень тисяч, 3 десятки тисяч, 2 одиниці тисяч, 4 сотні, 6 одиниць (532 406 грн);

- Березовичі - 43 одиниць II класу, 40 одиниць I класу (43 040 грн);

Вербичі - 1 сотня тисяч, 1 десяток тисяч, 8 одиниць тисяч, 4 сотні, 7 десятків, 2 одиниці (118 472 грн) 

Дубовичі – 304 одиниці ІІ класу, 788 одиниць І класу (304 788 грн)

9. Ваші видатки становлять половину доходів сім’ї. Обчисліть і запишіть.

1. 266 203 грн

2. 21 520 грн

3. 59 236 грн

4. 152 394 грн

10. Запишіть найбільшу гривневу купюру (1000 грн)

- Так, зовсім недавно її ввели в обіг.

- Звіримо із записом на дошці. Молодці, справилися, можна трішки й відпочити (математична фізкультхвилинка)

- Наступний 5 конкурс «Новинка-цікавинка» (максимум 5 балів) Підніміть руку, у кого у числі видатків є цифра 2? У кожної сім’ї. Давайте дослідимо, яке її положення в числі, тобто яка її вага? З попередніх уроків ви знаєте про класи: клас одиниць має розряди: - одиниці, десятки, сотні;

Клас тисяч має розряди: одиниці тисяч, десятки тисяч і сотні тисяч.

 

 

 

 

Клас тисяч

Клас одиниць

 

Сотні тисяч

Десятки тисяч

Одиниці тисяч

сотні

десятки

одиниці

Калиничі

2

 

 

2

 

 

Березовичі

 

2

 

 

2

 

Вербичі

 

 

 

2

 

 

Дубовичі

 

 

2

 

 

 

 

Озвучте по порядку (аналізуємо)

6 конкурс « Достаток родини починається з бережливості» (кожна сім’я отримує конверт, у якому розрізані малюнки купюри) 50-40-30-20 балів.    З грошима треба вміти поводитися: не скручувати, не жмакати. Але якщо трапиться, що ви ненавмисно розірвали якусь купюру, то її можна склеїти і віднести у банк для обміну. Спробуйте зібрати частинки різних купюр, які лежать у конвертах.

 «Хто дбає – той і має»

  1. Конкурс «Сімейна задачка».

У сім’ї є 6 осіб. Яким є її дохід, якщо зарплата батька становить 13 тисяч, мами- на 4 тисячі менше, бабусі і дідуся разом 7 купюр по 500 грн.

  1. 13 000 – 4 000 = 9000 (грн)
  2. 7х 500 = 3 500 (грн)
  3. 13 000+9000+3500=25 500 (грн)

Вираз : 13 000+(13 000 – 4 000)+ (7х500)= 25 500 (грн)

Представник сім’ї виходить до дошки. Записуємо в зошити.

IV. Узагальнення та систематизація навчальних досягнень  учнів.

7 Конкурс «Краща пам’ять». По 2 питання для сім’ї. Кожна правильна відповідь – 10 балів, відповідають по порядку, якщо хтось не знає, відповідає інша сім’я.

  • Пригадаймо, що називається бюджетом?

(усі доходи і видатки за певний період: місяць, рік);

  • З якою купюрою познайомилися?
  • Які нові математичні терміни ви дізналися? (десяткова система числення…)
  • Які числа називають натуральними? (Числа якими можна перелічити будь-які предмети називаються натуральними)
  • Чому система числення, якою ми користуємося, називається десятковою? (Для десяткової системи є характерна лічба групами по 10, адже яке б число не було велике, його можна записати за допомогою десяти числових знаків – цифр 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0)
  • З їх допомогою можна записати любе натуральне число і навіть найбільше. Так? А хіба існує найбільше натуральне число? Хто може довести, що не існує?
  • Назвіть розряди, які утворюють клас тисяч. (Одиниці тисяч, десятки тисяч, сотні тисяч)
  • Із чисел якого класу ви б хотіли мати свій бюджет?

V. Підсумок уроку-гри 

Підрахувати зароблені бали і перевести їх у гривні за курсом 1 бал 2 грн.

Гра закінчилася. Сьогодні наші сім’ї показали проявили хороші економічні і математичні знання, проявили свої вміння працювати злагоджено, як має бути у сім’ї. Вам вдалося заробити гроші, значно поповнили свій сімейний бюджет.

На домашнє завдання відкриваємо щоденники і записуємо д/з: №313 та №314 ст. 50-51. Також пропоную вам до наступного уроку «Я у світі» провести дослідження «Мій особистий бюджет за тиждень», карточки у вас на партах.

Я дякую вам, що дозволили мені на 1 урок  стати частинкою вашої класної сім’ї.

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
13 листопада 2019
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку