Розширення знаннь учнів про рідний край, про Україну,ознайомлення з професіями рідного міста,діяльністю О.А.Верховцева ,виховання патріотизму; розвиток вміння працювати з картою,таблицею; виховання любові до Батьківщини.
Мета: Розширювати знання учнів про рідний край, про Україну,
ознайомлення з професіями рідного міста,діяльністю О.А.Верховцева ,виховання патріотизму; розвивати вміння працювати з картою,таблицею; виховувати любов до Батьківщини.
Обладнання: фотографії рідного міста ,відомості про
Верховцева О.А.,карта України, ілюстрації «Символи України».
проведений
вчителем НВКм. Верхівцеве.
Верхньодніпровського р-ну
Дніпропетровської області
Ігнатенко М.А
Добрий день, мої любі діти!
Я щаслива зустріти вас.
Хай вам радісно сонечко світить
Й будем вчитися… і в добрий час
Сьогодні ми з вами будемо подорожувати разом з журавликом.
Журавель, журавель,
Облетів він 100 земель.
Ми спитали в журавля:
Відповів він, пролітая:
Яке чудове рідне місто,
Коли цвітуть сади,
Ні з чим ніколи не зрівняти
Цієї рідної краси.
Тут хата, в котрій я живу,
Для нас вона найкраща сама,
Тут уві сні та наяву я чую добрий голос мами.
Тут вечорами тато нам,
Коли стихають пташки в гніздах,
Розповідає про минуле
Верховцевської залізниці.
В Верховцево ми живемо,
Своїм батькам допомагаєм.
І разом з нами тут живе історія рідного краю
Екскурсія «Наше місто»
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша – солов’їна.
Люби, шануй, оберігай, усе,
Що зветься… (Україна)
Батьківщина – мати, умій за неї постояти.
Людина без Вітчизни – як соловей без пісні.
Україно! Мій коханий краю!
Мати наша рідна і свята.
Небо чисте над тобою має,
Медом диха нива золота
. Діти об’єднують слова у речення і читають вислів
«Народ без мови існувати не може».
Отже, ви дізнаєтесь багато про Батьківщину – рідну Україну.
Люби, дитино, землю цю прекрасну,
Люби, дитино, наш чарівний край.
Нехай тобі дорогу в даль незгасну
Встеляє сонячний розмай
Розповідь про Верховцева Олександра Апполоновича,на честь якого названо наше місто Верхівцеве
.
Звідки ти взялася, Україно-ненько?
Може із землиці, що така рідненька,
Може із тополі, що в степу зростає?
Може з соловейка, що на ній співає?
Може із калини, що у полі квітне?
А можливо з тебе, моя мамо рідна?
Журавлик рушає
Різні в світі є країни,
Різні люди є на світі,
Різні гори, полонини,
Різні трави, різні квіти…
Є у нас одна-єдина,
То прекрасна Україна
Зупинка «Географічна»
Діти, користуючись картою світу, досліджують місце розташування країни, знаходять сусідів.
Візитна картка України:
Площа території – 603700 км². Протяжність кордонів – 5450км. Протяжність з заходу на схід – 1270 км. Населення: = 50 млн. чол. Міст – 441. Межує на півночі – з Білорусею, на заході – з Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, на сході – з Росією.
Є в центрі Європи чудова країна,
Сягає корінням у сиві часи,
І це – незалежна моя Україна.
Живуть всі народи у злагоді й мирі,
У нас, в Україні, є місце усім.
Шляхами важкими іти довелося,
Та хлібом і сіллю стрічати братів.
Наш прапор, як небо і жовте колосся,
Щоб кожен у праці і в радості жив.
Зупинка «Історична».
Українці мають свою історію, традиції. Мають вони і свою державу. А кожна держава має свої національні символи. Відшукайте «заховані» слова, які називають державні та народні символи. Що вони означають?
К |
П |
Р |
А |
П |
О |
Р |
Я |
С |
Т |
О |
У |
Г |
І |
М |
Н |
В |
І |
К |
А |
Л |
И |
Н |
А |
Е |
Т |
Р |
И |
З |
У |
Б |
Н |
Р |
У |
Ш |
Н |
И |
К |
П |
Е |
Б |
А |
Р |
В |
І |
Н |
О |
К |
А |
С |
Ж |
И |
Т |
О |
Я |
Л |
Верба – здоров’я, міць; жито – достаток; калина – краса та молодість; барвінок – вічність; рушник – щаслива доля.
24 серпня 1991 року Україна стала незалежною. Була прийнята Конституція.
Державні символи: гімн, прапор, тризуб.
Гімн – це урочиста державна пісня «Ще не вмерла Україна» (діти слухають гімн).
Прапор – складається з блакитної та жовтої смуги. Жовта – хліб, залитий сонячним промінням; блакитний – чисте небо, води Дніпра. А якщо змішати ці фарби, то вийде зелений колір – життя.
Тризуб – герб України. Це ще родовий знак князя Володимира. Число «3» завжди вважалось чарівним. Згадайте казки (три бажання, три дороги…). Число 3 – це життя: батько-мати-дитина.
Казка « Прапор України»
Була одна чудова країна на окраїні землі ,в якій жив добрий та працьовитий народ. і знаходилось у центрі країни, на головній площі чарівне полотнище ,яке високо майоріло над будинками і стягувало всіх людей ,щоб сповістити про новини ,тому його назвали «стяг». От одного дня напали вороги ну ту країну ,спалили геть усе. що було . Став стяг чорний, немов та земля. «Нічого,- сказали люди ,– у нас є могутня зброя- прапор, який всіх до гурту скликає. Ми будемо гуртом працювати, чорну землю обробляти, ниву орати,насіння сіяти…» Мабуть тому полотнище називають прапор – пращури почали орати …І засяяли на чорній землі золоті соняшники ,які зросли високо і дотягнулись до сонця. Вони почали благати про мирне блакитне небо над окраїною .І сказало сонце:
бо Україна стала знаменитою . Живуть тут слов’яни ,які славляться добрими словами і гарними справами.
Гуси – лебеді летіли,
На лужок тихенько сіли.
Посиділи, поклювали,
Покрутились, тихо встали.
Хвилинка релаксації.
Чи знаєте, чому іноді Сонечко не виглядає зі свого віконечка? Його Хмарка не пускає. А сталось так ось чому. Одного вересневого дня Сонечко купалось в річці. Вода була чиста, прозора, вабила прохолодою. Гаряче сонце хлюпалось і пірнало. Наступного дня воно захворіло. І хмарки вкрили його теплою ковдрою, щоб одужало швидше. Незабаром жовте сонечко знову з’явилось на блакитному небі.
Журавлик подорожує далі: Зупинка «Мова кольорова».
Батьківщина – це ліс і поле,
Це домівка наша і школа,
Це гаряче сонячне коло.
Батьківщина – це праця і свято.
Батьківщина – це мама і тато.
Діти пишуть на промінчиках слова, що асоціюються зі словом «Батьківщина» (мама, тато,…)
Батьківщина – це рідна мова.
Як веселка, вона кольорова.
Гра «Збери намисто».
Та в червоному намисті стала пава молода.
Та збігаються всі діти, щоб на неї поглядіти.
За намисто кожен-смик та укине на язик.(калина) Діти збирають намисто та читають вислів «Та земля мила, де мати народила».
Разом із журавликом повертаємось у клас. Чи сподобалась вам подорож?
Що запам’ятали?
Звучить пісня «Я Верховцево в сердце ношу»(муз.Байбуза М.В.)
Я Верховцево в сердце ношу, где б я ни был ,сюда я спешу,
Непреметно оно для других. но нет мест для нас боле родных .
Здесь прошло наше детство с тобой. нелегко было жить нам порой .
Здесь впервые мы в школу пошли и любовь свою здесь мы нашли.
Соловьи здесь весною поют. нашу юность забыть не дают,
Навсегда улетают года ,но Верховцево в сердце всегда.
Но наш дом и любимый наш сад возвращали не раз нас назад .
Где б я ни был ,сюда я спешу , я Верховцево в сердце ношу.
Бібліографія:
Чорнобай П.О.Олександр Апполонович Верховцев та його внесок у розвиток Катеринославщини.Історія ікультура Придніпров’я .Невідомі та маловідомі сторінки-№5-Д.,2008.
Орлова Г.С.,Орлов О.С.На рубіжі віків.