Розробка уроку до “ЯДС” 2 клас до підручника Волощенко,Козак.
Тиждень 7.Факти і здогадки. Як отримують інформацію люди з порушенням зору?
Мета: ознайомити учнів з особливостями шрифту Брайля; навчити викладати слова; розвивати логічне мислення, мовлення, пам'ять, увагу; виховувати доброзичливість, співчуття та повагу.
Обладнання: кулька, ребуси, мультфільм, упаковки з-під ліків
I .Ранкова зустріч.
1.Привітання
Учні утворюють коло.
1.В цьому класі друзі всі: (три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви. ( три хлопки)
Добрий день, тому, хто зліва. (поворот наліво)
Добрий день, тому, хто справа. ( поворот направо)
Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)
2. Новини дня. Дитина дня.
Календар погоди. Повідомлення синоптика.
Сьогодні___ (число)__________ (місяць)_________ (день тижня).
На дворі________ (пора року).
Коли в ранці я йшла до школи небо було _____(ясним, похмурим).
Опади (були/не було).
3. Групове заняття.
Гра в колі «Чарівна кулька»
• Дитина передає надуту повітряну кульку комусь із своїх однокласників та висловлює побажання.
Налаштування на урок
Цікава дівчинка мала
Що Веронікою зоветься
Чекає нас в країні знань!
Тож працювати доведеться!
Уважним будь, кмітливим будь
Знання тебе не підведуть!
--Діти, давайте пригадаємо про що ми довідалися з Веронікою на минулих уроках.
А квітка- семецвітка нам допоможе.
--Як називається наш тиждень?
--Чому засмутилася Вероніка?
--Що цікавого вона дізналася про своє число?
---Сьогодні ми будемо далі працювати з Веронічкою і довідаємося багато цікавого і нового.
---Погляньте на малюнки і відгадайте ребуси.
--Що допомагають робити нам ці частини тіла у житті?
( пізнавати світ, отримувати інформацію)
--Що ще ми не згадали? За допомогою чого ще ми можемо пізнавати світ? ( пальці, шкіра, дотик)
---Давайте допоможемо Веронічці визначити скільки складів
У слові «око»? Чи можна його перенести? На який склад падає наголос?
---Слово « ніс», «язик»( кількість складів, чи можна перенести)
--Яке слово можна перенести? (вухо)
---Діти, а хто зможе з вас назвати ці частини тіла англійською мовою?
Молодці!
---Отже, діти. Ми з вами сказали, що очі, ніс, вухо,язик допомагають нам пізнавати світ, отримувати інформацію.
---А зараз я пропоную вам переглянути невеличкий мультфільм.
https://www.youtube.com/watch?v=4qCbiCxBd2M&t=14s&ab_channel=%E8%99%9E%E9%9B%85%E5%A9%B7
---Що було з дівчинкою?
---Чи може вона, так як ми з вами отримувати інформацію?
---І як саме це робити? Це питання дуже зацікавило нашу Вероніку.
---Давайте допоможемо їй в цьому розібратися.
II. Повідомлення теми і мети уроку.
---На минулому уроці ми разом з Веронікою дізналися, яку інформацію можна прочитати на різних упаковках.
Але дівчинка на цьому не зупинилася. На коробках з-під ліків її здивували крапочки –пухирці.
---Чи знаєте, діти, для чого вони? Для кого призначені?
(малюнок на ст. та коробки з- під ліків)
---Це шрифт Брайля. Для кого він …..
(відповіді дітей)
---Давайте прочитаємо в підручнику, що довідалася Вероніка про цей шрифт ( робота з підр. ст. , завд. 2 )
---Діти, порахуйте скільки років було хлопчику, коли він винайшов це шрифт.
Фізкультхвилинка
---А чи цікаво вам дізнатися, як працює цей шрифт? Як ним користуватися?
Наше довідкове бюро нам допоможе.
Учень 1
Для зображення у шрифті Брайля використовують шість точок. Вони розміщені в два стовпчика. При письмі точки проколюють. Через те,що читати можна тільки по випуклим точкам, писати текст доводиться зі зворотнього боку.
Учень 2
А ще цікаво те, що текст писати потрібно з право на ліво, а потім перевертати і читати, те що написали, зліва на право.
---А зараз ми з вами розглянемо цей шрифт і спробуємо написати деякі слова.
----Діти,у кожного з вас на парті є український алфавіт Брайля і папір на якому зображено 3 прямокутника з 6 точками всередині.
Спробуйте, використовуючи даний шрифт написати слово ліс ( інша група слово рак)
|
|
|
Підведення підсумку уроку
Я зараз, використовуючи лего перевіримо, як ви запам’ятали нову інформацію.
«Ефект враження»
- На уроці я…
- …дізнався
- …навчився
- …удосконалив
- …виховав у собі