Урок ЯДС на тему: "Безпека у школі".

Про матеріал
Урок ЯДС містить роботу в парах, малих та великих групах. Протягом уроку Діти проводять дослідження, виявляють у школі безпечні та небезпечні місця
Перегляд файлу

Хід уроку

 

  1. Організація класу
  1. Привітання.

Всі почули ви дзвінок на улюблений урок?

Кожен з вас підготувався, на перерві постарався?

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

Ласкавинки посилаємо,

Працювати починаємо.

 

  1. Аутотренінг.

Щоб урок нам розпочати,

Треба вголос проказати:

Я уважний і серйозний,

Хоч іще малого зросту!

Впевнений, кмітливий я,

Прагну здобувать знання.

 

-         Який урок ми розпочали?

-         Чому він важливий?

-         Чого ви очікуєте від уроку?

-         Якими повинні бути ви?

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

-         Для того, щоб з’ясувати, якою буде тема нашого сьогоднішнього уроку, я пропоную вам розглянути ситуацію, яка трапилась із вашим однолітком:

 

Закінчився урок. Сергійко вилетів із класу і почав бігати по коридору, грати в бабу із своїм другом. Він був так захоплений грою, що не помітив, як з розгону налетів на стінку. Перерва скінчилась для нього викликом швидкої.

 

-         Чому ж так трапилось? (Обговорення в групах.)

-         Як вів себе хлопчик? (Небезпечно.)

-         Отже, для того щоб з вами не трапилось такої пригоди, ми сьогодні на уроці будемо вивчати нову тему.

 

 

  1. Оголошення теми і мети уроку
  1. Тема уроку:

«БЕЗПЕКА У ШКОЛІ»

 

  1. Цей урок навчить мене:

-         безпечно поводитись в школі;

-         передбачати наслідки своїх вчинків;

-         здійснювати самооцінку власних дій та оцінку дій інших людей.

 

 

 

  1. Довідкове бюро.

- На уроці буде працювати довідкове бюро, яке надаватиме необхідну інформацію по ходу опрацювання нового матеріалу.

(Пояснення слова «безпека».)

 

  1. Вивчення нового матеріалу
    1. Розповідь учителя.

Школа – це не тільки приміщення, а й велика Країна Знань. А знання потрібні в житті кожної людини, зокрема і знання про особисту безпеку. На жаль, учні не завжди додержуються правил безпечної поведінки в школі.

-         А чи дотримуєтесь цих правил ви?

 

  1. Гра «Правила для учнів».

Заходить вчитель – треба встати.(Встають.)

Коли дозволить – тихо сядь.(Сідають.)

Спитати хочеш – не гукай.(Сваряться пальчиком.)

А тільки руку піднімай.(Піднімають руку.)

У школі парту бережи.(«Витирають» кришку парти.)

І на парті не лежи. (Схиляються на парту.)

Щоб урок пройшов не марно – треба сісти рівно, гарно.(Випрямляються, кладуть руки на парту.)

Не базікай на уроках, (Зображують теленькання язиком)

Як папуга чи сорока.(Махають руками – крилами.)

 

-         Ми повторили правила поведінки на уроці. Але школа – це не лише класні кімнати і уроки.

-         Закрийте очі і тихенько промовте слово «школа».Що ви уявили?

(коридор, сходи, їдальня, спортзал, бібліотека, клас, вчитель, друзі, перерва і т. д.)

-         Школа містить безліч цікавих місць, які допомагають вам вчитися, розвиватися, дізнаватись про щось нове, але є багато місць, які ховають у собі небезпеку.

 (Пояснення слова «небезпека».)

 

  1. Робота в зошитах

-         Позначте  місця, які ви вважаєте безпечними, зеленим кольором і небезпечні – червоним.

-         Здійснити самоперевірку своїх знань ви зможете після захисту роботи експертної групи, яка досліджувала, яку небезпеку ховають різні куточки нашої школи.

 

  1. Дослідницька робота.

-  Дослідницька група виявила, яку небезпеку ховають у собі:

-         їдальня;

-         шкільне подвір’я;

-         коридор і сходи;

-         спортзал;

-         класна кімната.

(Малюнкове гронування.)

 

- Але ви повинні пам’ятати, що небезпека очікує тільки на того, хто не знає правил поведінки або не дотримується їх. І для того, щоб з вами не трапилося лиха, ви попрацюєте в групах і складете правила, яких необхідно дотримуватись.

 

  1. Групова робота.

 I група – правила поведінки на шкільному подвір’ї;

II група – правила поведінки у їдальні;

III – правила поведінки на уроках фізкультури;

IV – правила поведінки в коридорі і на сходах.

 

  1. Робота в парах.

(Правила поведінки на перерві.)

 

-         Щоб дотримуватись всіх правил, треба бути уважним і добре орієнтуватись у просторі. Перевіримо, хто із вас такий.

 

  1. Фізкультхвилинка
    1. Гра на увагу «Навпаки».

-         Руки вперед.

-         Руки вгору.

-         Стоїмо на двох ногах

-         Ліва рука вгору, права – вниз.

-         Всі встали.

 

  1. Гра «Чи знаєте ви свій клас?»

( Діти лягають на парти, закривають очі і вказують, де знаходяться предмети, які називає вчитель.)

 

  1. Застосування набутих знань
    1.               Робота з підручником .

(Робота у великих групах.)

-         Ми ознайомились з вами з правилами безпечної поведінки в школі. Попрацюйте у великих групах, розгляньте малюнки і скажіть, які правила порушують діти, і яке лихо може з ними трапитись.

-         До чого може призвести така поведінка дітей? (До дитячого травматизму.)

 (Пояснення слова «травматизм».)

 

  1. Складання правил попередження дитячого травматизму(колективно):

-         Слухати вчителя;

-         Дотримуватись правил безпечної поведінки;

-         Бути уважним, зосередженим, спокійним.

 

-         Щоб перевірити, чи уважними ви були на уроці, чи запам’ятали правила безпечної поведінки в школі, я пропоную вам твердження – «провокації», тобто твердження, які містять якусь «пастку».

 

  1. Твердження – «провокації».

- По коридору і сходах можна бігти, якщо дуже поспішаєш.(-)

- На урок фізкультури потрібно приходити тільки в спортивній формі.(+)

- Після закінчення уроків на шкільному подвір’ї можна бігати, вилазити на дерева чи паркан.(-)

- На уроці товаришеві можна щось сказати пошепки, а в коридорі -  кричати голосно.(-)

- На перерву слід виходити після того, як приготувався до слідуючого уроку.(+)

 

4.Робота в парах («Збери прислів’я»).

Про 4                                         не 2

потурбується 3                         ніж 7

ти 8                                            тебе 5

сам 9                                          краще 6

Ніхто 1

-         Як ви його розумієте?

-         Здоров’я знаходиться у ваших руках. І для того, щоб не завдати собі шкоди потрібно знати і дотримуватись правил безпечної поведінки.

 

  1. Підсумок уроку

 

 

-         Наш урок підходить до кінця. Чи справдились ваші очікування?

  1. Гра «Продовжити речення»:

Я знаю…

Я вмію…

Я буду…

- Я вдячна вам за співпрацю і гарні відповіді. А тепер подякуйте один одному і самі собі за роботу.

 

 

  1. Вправа «Подяка».

Всі діти стають в коло:

-         «Я хочу подякувати сусіду справа за те, що…»

-         «Я хочу подякувати сусіду зліва за те, що…»

-         «Я хочу подякувати собі за те, що…»

 

- Пам’ятайте, діти, що найбільша цінність для людини – це її життя. Тож відповідально ставтесь до нього, і тоді ваше перебування в школі буде безпечним, комфортним і радісним.

 

Тема: Безпека у школі

 

Мета: Розширювати знання учнів про правила поведінки в школі. Формувати      

            навички безпечної поведінки, здатність передбачати наслідки своїх              

            вчинків,  здійснювати самооцінку власних дій та оцінку дій інших

            людей;

            розвивати усне зв’язне мовлення, критичне мислення, увагу, 

            спостережливість;

            виховувати взаємодопомогу, взаємопідтримку,  відповідальність за                  

            свої вчинки.

 

Тип: Засвоєння  умінь і навичок

 

Обладнання: Ілюстрації, картки для парної і групової роботи, таблиці,

                         картки із словами для довідки.

 

 

doc
Додано
12 лютого 2024
Переглядів
1394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку