Урок ЯДС на тему: "Безпека у школі".

Про матеріал
Урок ЯДС містить роботу в парах, малих та великих групах. Протягом уроку Діти проводять дослідження, виявляють у школі безпечні та небезпечні місця
Перегляд файлу

Хід уроку

 

  1. Організація класу
  1. Привітання.

Всі почули ви дзвінок на улюблений урок?

Кожен з вас підготувався, на перерві постарався?

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

Ласкавинки посилаємо,

Працювати починаємо.

 

  1. Аутотренінг.

Щоб урок нам розпочати,

Треба вголос проказати:

Я уважний і серйозний,

Хоч іще малого зросту!

Впевнений, кмітливий я,

Прагну здобувать знання.

 

-         Який урок ми розпочали?

-         Чому він важливий?

-         Чого ви очікуєте від уроку?

-         Якими повинні бути ви?

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

-         Для того, щоб з’ясувати, якою буде тема нашого сьогоднішнього уроку, я пропоную вам розглянути ситуацію, яка трапилась із вашим однолітком:

 

Закінчився урок. Сергійко вилетів із класу і почав бігати по коридору, грати в бабу із своїм другом. Він був так захоплений грою, що не помітив, як з розгону налетів на стінку. Перерва скінчилась для нього викликом швидкої.

 

-         Чому ж так трапилось? (Обговорення в групах.)

-         Як вів себе хлопчик? (Небезпечно.)

-         Отже, для того щоб з вами не трапилось такої пригоди, ми сьогодні на уроці будемо вивчати нову тему.

 

 

  1. Оголошення теми і мети уроку
  1. Тема уроку:

«БЕЗПЕКА У ШКОЛІ»

 

  1. Цей урок навчить мене:

-         безпечно поводитись в школі;

-         передбачати наслідки своїх вчинків;

-         здійснювати самооцінку власних дій та оцінку дій інших людей.

 

 

 

  1. Довідкове бюро.

- На уроці буде працювати довідкове бюро, яке надаватиме необхідну інформацію по ходу опрацювання нового матеріалу.

(Пояснення слова «безпека».)

 

  1. Вивчення нового матеріалу
    1. Розповідь учителя.

Школа – це не тільки приміщення, а й велика Країна Знань. А знання потрібні в житті кожної людини, зокрема і знання про особисту безпеку. На жаль, учні не завжди додержуються правил безпечної поведінки в школі.

-         А чи дотримуєтесь цих правил ви?

 

  1. Гра «Правила для учнів».

Заходить вчитель – треба встати.(Встають.)

Коли дозволить – тихо сядь.(Сідають.)

Спитати хочеш – не гукай.(Сваряться пальчиком.)

А тільки руку піднімай.(Піднімають руку.)

У школі парту бережи.(«Витирають» кришку парти.)

І на парті не лежи. (Схиляються на парту.)

Щоб урок пройшов не марно – треба сісти рівно, гарно.(Випрямляються, кладуть руки на парту.)

Не базікай на уроках, (Зображують теленькання язиком)

Як папуга чи сорока.(Махають руками – крилами.)

 

-         Ми повторили правила поведінки на уроці. Але школа – це не лише класні кімнати і уроки.

-         Закрийте очі і тихенько промовте слово «школа».Що ви уявили?

(коридор, сходи, їдальня, спортзал, бібліотека, клас, вчитель, друзі, перерва і т. д.)

-         Школа містить безліч цікавих місць, які допомагають вам вчитися, розвиватися, дізнаватись про щось нове, але є багато місць, які ховають у собі небезпеку.

 (Пояснення слова «небезпека».)

 

  1. Робота в зошитах

-         Позначте  місця, які ви вважаєте безпечними, зеленим кольором і небезпечні – червоним.

-         Здійснити самоперевірку своїх знань ви зможете після захисту роботи експертної групи, яка досліджувала, яку небезпеку ховають різні куточки нашої школи.

 

  1. Дослідницька робота.

-  Дослідницька група виявила, яку небезпеку ховають у собі:

-         їдальня;

-         шкільне подвір’я;

-         коридор і сходи;

-         спортзал;

-         класна кімната.

(Малюнкове гронування.)

 

- Але ви повинні пам’ятати, що небезпека очікує тільки на того, хто не знає правил поведінки або не дотримується їх. І для того, щоб з вами не трапилося лиха, ви попрацюєте в групах і складете правила, яких необхідно дотримуватись.

 

  1. Групова робота.

 I група – правила поведінки на шкільному подвір’ї;

II група – правила поведінки у їдальні;

III – правила поведінки на уроках фізкультури;

IV – правила поведінки в коридорі і на сходах.

 

  1. Робота в парах.

(Правила поведінки на перерві.)

 

-         Щоб дотримуватись всіх правил, треба бути уважним і добре орієнтуватись у просторі. Перевіримо, хто із вас такий.

 

  1. Фізкультхвилинка
    1. Гра на увагу «Навпаки».

-         Руки вперед.

-         Руки вгору.

-         Стоїмо на двох ногах

-         Ліва рука вгору, права – вниз.

-         Всі встали.

 

  1. Гра «Чи знаєте ви свій клас?»

( Діти лягають на парти, закривають очі і вказують, де знаходяться предмети, які називає вчитель.)

 

  1. Застосування набутих знань
    1.               Робота з підручником .

(Робота у великих групах.)

-         Ми ознайомились з вами з правилами безпечної поведінки в школі. Попрацюйте у великих групах, розгляньте малюнки і скажіть, які правила порушують діти, і яке лихо може з ними трапитись.

-         До чого може призвести така поведінка дітей? (До дитячого травматизму.)

 (Пояснення слова «травматизм».)

 

  1. Складання правил попередження дитячого травматизму(колективно):

-         Слухати вчителя;

-         Дотримуватись правил безпечної поведінки;

-         Бути уважним, зосередженим, спокійним.

 

-         Щоб перевірити, чи уважними ви були на уроці, чи запам’ятали правила безпечної поведінки в школі, я пропоную вам твердження – «провокації», тобто твердження, які містять якусь «пастку».

 

  1. Твердження – «провокації».

- По коридору і сходах можна бігти, якщо дуже поспішаєш.(-)

- На урок фізкультури потрібно приходити тільки в спортивній формі.(+)

- Після закінчення уроків на шкільному подвір’ї можна бігати, вилазити на дерева чи паркан.(-)

- На уроці товаришеві можна щось сказати пошепки, а в коридорі -  кричати голосно.(-)

- На перерву слід виходити після того, як приготувався до слідуючого уроку.(+)

 

4.Робота в парах («Збери прислів’я»).

Про 4                                         не 2

потурбується 3                         ніж 7

ти 8                                            тебе 5

сам 9                                          краще 6

Ніхто 1

-         Як ви його розумієте?

-         Здоров’я знаходиться у ваших руках. І для того, щоб не завдати собі шкоди потрібно знати і дотримуватись правил безпечної поведінки.

 

  1. Підсумок уроку

 

 

-         Наш урок підходить до кінця. Чи справдились ваші очікування?

  1. Гра «Продовжити речення»:

Я знаю…

Я вмію…

Я буду…

- Я вдячна вам за співпрацю і гарні відповіді. А тепер подякуйте один одному і самі собі за роботу.

 

 

  1. Вправа «Подяка».

Всі діти стають в коло:

-         «Я хочу подякувати сусіду справа за те, що…»

-         «Я хочу подякувати сусіду зліва за те, що…»

-         «Я хочу подякувати собі за те, що…»

 

- Пам’ятайте, діти, що найбільша цінність для людини – це її життя. Тож відповідально ставтесь до нього, і тоді ваше перебування в школі буде безпечним, комфортним і радісним.

 

Тема: Безпека у школі

 

Мета: Розширювати знання учнів про правила поведінки в школі. Формувати      

            навички безпечної поведінки, здатність передбачати наслідки своїх              

            вчинків,  здійснювати самооцінку власних дій та оцінку дій інших

            людей;

            розвивати усне зв’язне мовлення, критичне мислення, увагу, 

            спостережливість;

            виховувати взаємодопомогу, взаємопідтримку,  відповідальність за                  

            свої вчинки.

 

Тип: Засвоєння  умінь і навичок

 

Обладнання: Ілюстрації, картки для парної і групової роботи, таблиці,

                         картки із словами для довідки.

 

 

doc
Додано
12 лютого
Переглядів
202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку