УРОК ЯДС ТА ПРАЦІ (інтегрований урок) 2 клас Перша квітка весни - підсніжних. Будь природі другом." Створення весняної галявини з квітів"

Про матеріал
Сприяти усвідомленню учнями потреби захисту зелених насаджень; вчити дітей самореалізовуватися, планувати свої дії, узагальнювати результати роботи.
Перегляд файлу

    УРОК  ЯДС  ТА ПРАЦІ (інтегрований урок)    2 клас             

 

Тема.    Перша квітка весни - підсніжних. Будь природі другом. Створення весняної галявини з квітів.

Мета: Сприяти усвідомленню учнями потреби захисту зелених насаджень; вчити дітей само реалізовуватися, планувати свої дії, уза­гальнювати результати роботи.

    Виховувати любов до природи, рідного краю. Розвивати мовлення, уяву, творчість.

Вчити працювати в групах, виховувати прагнення берегти рослини, зокрема перші весняні квіти.

Обладнання: ілюстрації із зображенням весняної природи, рослин , презентація .

 

Хід уроку

I. Організаційна частина. (Слайд 1)

Любі хлопчики й дівчатка.

Ви чому такі сумні?

Усміхніться квіточці.  

Хай вона росте.

Усміхніться гілочці.

Пташці і траві

А тепер ви подаруйте

Усмішку й мені

 

І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ.

Послухайте вірш-загадку і відгадайте,  яку пору року ми будемо вивчати на сьогоднішньому уроці.

Три брати ідуть по світу   Слайд2

 Від зими назустріч літу.
Перший пройде – тане лід,
Другий пройде – всюди квіт,
Третій пройде – укрива
Землю шовкова трава!
Нерозлучні три брати.
Не стрічався з ними ти? 
(Березень, квітень, травень)

  • Що об’єднує всі ці місяці?

 

 

 

 

Розгадайте ребус. Слайд 3

ANd9GcTIx4MSfszgOPmnebuetd4gpSpFwKmSamE4qZE9kAUfxu7JXq5x7wСлайд№4

2. Творча робота. Скласти із карток - розсипанок речення.

Дунув легенький весняний вітерець і розсипав речення. Склади слова на своє місце.

 

довгоочікувана

прийшла

весна

нас

До

 

До нас прийшла довгоочікувана весна.

1. Фронтальне опитування.

  — На які три етапи можна розділити весну?(рання, квітуча, пізня)

  •  На яку пору року вона в цьому схожа?

—  Назвіть весняні місяці.

—  Чим весна відрізняється від інших пір року?

—  Назвіть ознаки весни. Слайд 5.6.7.8.9

2. Індивідуальне опитування. Сюжетно-рольова гра «Весняні місяці».

          Давайте трохи пофантазуємо і уявимо, що ми потрапили у казку і почули розповідь трьох братів-місяців: Березня, Квітня і Травня.

           І якось засперечалися вони, хто з них найрозумніший і найметлівіший, найкрасивіший і найбагатший. Послухаємо братів і спробуємо з'ясувати, хто ж з них правий.

            До дошки виходять три учні (це завдання з ними можна підготу­вати раніше). Кожен учень «захищає» свій місяць. Діти повинні прийти до висновку, що у природі усе взаємопов'язане, кожен місяць

Березень перші свої дні висилає навздогін лютому. Де-не-де зима ще залишає білі латки. Проте весна вже виспівує і дзвінкими струмочками, і веселим го­моном птахів. Серед усіх дерев найчутливіша до цьо­го співу красуня-береза. З піснею сонця настає її пробудження, вся вона повниться соком, розвиваєть­ся. Настає місяць оживання беріз..

Квітень. «Квітень воду приніс – спиши сіяти овес», - говорить народна мудрість. Водолій – так називають у народі квітень, місяць талої води і бурхливого льодоходу.

Травень. Назва цього місяця якнайтісніше пов'язана з вес­няною порою буйного росту трав. У давнину його на­зивали і по-російськи, і по-українськи «май», бо це слово здавна означає «зелень». Таку саму його назву зустрічаємо і в давніх приказках: «Май холодний — рік хлібородний», «Як на дощ багатий май — щедрий буде урожай».

 

 

 

 

II. Актуалізація опорних знань.

1.Установка на увагу.

Багато справ необхідно встигнути зробити весні за три місяці. Турботлива вона господиня. Багато квітів розквітає навесні

3. Постановка проблеми.

— Яка квітка розцвітає першою навесні? Відга­дайте загадку.

Я — перший розцвітаю серед гаю

І білий, наче сніг, я колір маю.

Хто я? Відгадайте?

Ви мене не ображайте,

Не зривайте, не топчіть,

Хочу довго-довго жити. То ж, хто я?

і д с н і ж н и к)

 Про що просить підсніжник?

Сьогодні ми працюватимемо над цією проблемою.

 

- У кожної квітки є свої легенди. Послухайте  легенду про підсніжник

       Російська легенда стверджує, що одного разу стара Зима зі своїми супутниками Морозом і Вітром вирішила не пускати на землю Весну. Але сміливий Пролісок випростався, розправив пелюстки і попросив захисту у Сонця. Сонце помітило Пролісок, зігріло землю і відкрило дорогу Весні.

А ще одна легенда розповідає, що плакала Снігуронька, проводжала матінку Зиму. Йшла сумна, за нею стали всі тужити. Там, де йшла і плакала, торкаючи лози, виросли підсніжники - снігуроньки сльози.

 

В ч и т е л ь. А зараз подивіться інсценівку «Спокусливі квіти»

(Дійові особи: турист, лісник, підсніжник. Червона книга).

 

Ту р и с т.

Ну і що це за пригода?

Серед снігу, серед льоду.

Лютий ще не встиг піти,

А вони взялись цвісти?

Квітів я нарву в пакети.

Дома пороблю букети,

Віднесу їх на базар.

В свято жінки — це товар!

Принесуть ці квіточки

До кишені гривночки!

 

 

 

 

 

 

Л і с н и к.

Постривай, лишень чекай.

Жодну квітку не чіпай!

Як посмів, тебе питаю,

Рвати цвіт, що розцвітає?

 

Т у р и с т.

 Квіти ці ж бо лісові.

Чому рвати ви забороняєте мені?

 

Л і с н и к.

Не для тебе тут у лісі

Квітнуть квіти ці взялися.

Та яке ж ти право маєш,

Що красу таку зриваєш?

(Хлопчик-турист тікає, входять "Червона книга". підсніжник).

 

Ч е р в о н а  к н и г а.

О, Природо, ховай свої чари.

На прогулянку вийшли вандали.

Вони рвуть підсніжники,

Тільки б швидше наповнити тару.

 

Л і с н и к.

Невже в майбутньому на світі

Не буде квітнуть дивна квітка:

Така приваблива і ніжна,

Провісник березня - підсніжник?

 

П і д с н і ж н и к.

Я з'являюсь найпершим. Коли ще лежить сніг. Своїм гострим, як спис листям, я пробиваю землю і гордо виношу свою голівку. Таку велику силу мені дає мати-цибулинка, з якої я про­ростаю. Ні в якому разі не виривайте підсніжник з цибулинкою, бо я більше не виросту. А якщо вир­вати, то посадіть на клумбі.

 

Ч е р в о н а  к н и г а.

Тож не рвіть ви квітів, друзі.

Подивіться, там у лузі,

Кожної весни вам знову,

 

 

 

 

Дарують настрій свій чудовий.

Вміймо природу любити,

 Кожній рослині радіти,

Зупинімось — останній є шанс.

Ця планета не тільки для нас.

Підсніжник.

Не треба, не треба зривати квіток.

Бо нас залишилося дуже вже мало,

Для нас справжнє лихо у світі настало.

До "Книги Червоної" нас записали,

Щоб ше у майбутньому ми розцвітали.

(Дійові особи покидають місце виступу).

 

Учитель. Підсніжники занесені до Червоної книги України. Прошу всіх присутніх запам'ятати, що порушення закону про охорону підсніжників карається штрафом у 300 гривень, а за кожну зірва­ну квітку доведеться заплатити ще по 15 гривень.

4.  Фізкультхвилинка

5.Виротовлення квіткової галявини.

А зараз ми створимо з вами квіткову галявину.

(повторення правила  користування клеєм)

Об'ємна аплікація пролісків: покрокова інструкція

 

ІII. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

2. Гра "Так чи ні".

  • Чи потрібно робити великі букети із польових та лісових квітів? (Ні).
  • Чи занесені підсніжники до Червоної книги? (Так).
  • Чи можна рвати квіти з корінням? (Ні).
  • А проліски занесені до Червоної книги? (Так).

- Чи карається штрафом людина за зірвані квіти підсніжника? (Так).

ІV. ПІДСУМКИ УРОКУ

Підсумкова бесіда

—  Про яку пору року говорили на уроці?

—  Які ознаки весни ви спостерігали у неживій природі?

—  Як змінились рослини з настанням весни?

—  Що нового ви дізналися на уроці?

—  Чому навчила нас зустріч із весняною природою?

 

docx
Додано
13 листопада 2020
Переглядів
809
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку