Урок "«Охорона тваринного світу»

Про матеріал

Конспект з уроку природознавства для 3 класу на тему «Охорона тваринного світу»

Мета: учити учнів дотримуватись правил поведінки у спілкуванні з природою; ознайомити із засобами збереження й охорони тварин; продовжувати знайомити з Червоною книгою України; розвивати спостережливість, увагу, мислення, памʼять; виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища, готовність завжди прийти на допомогу природі.

Обладнання: підручник, таблиця «Червона книга України», атлас, фізична карта України, картки, предметні малюнки, телевізор, друковані зошити.

Хід уроку

І. Організація початку уроку

Ось дзвінок вже пролунав

До роботи погукав.

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

ІІ. Хвилинка синоптика

- Які пори року знаєте?

- У якій послідовності змінюються пори року?

- Чому змінюються пори року?

- За який час Земля робить повний оберт навколо Сонця?

- Яка пора року зараз?

- Назвіть весняні місяці? Який місяць зараз?

- Як називається цей період весни?

- Які зміни відбуваються у неживій природі зараз?

- Які зміни відбуваються у живій природі зараз?

- Відмітимо стан погоди у зошитах ( 1учень коментує)

- Для чого треба вміти проводити фенологічні спостереження? Висновок.

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

1. Гра «Розшифруй назви рослин»

Ц•б•л• в•д•е•а ( цибуля ведмежа)

•а•ь•і•і• •л•в•ю•а (сальвінія плаваюча)

ш•пш••а г•лч•ст• (шипшина голчаста)

в•ло••а д•н•ц•к• (волошка донецька)

- Яка рослина є зайвою? (Шипшина голчаста). Чому?

- Які ще рослини, занесені до Червоної книги України, вам відомі?

- Які рослини, занесені до Червоної книги, можна зустріти на Сумщині?

- У яких місцях найчастіше можна побачити рослини, занесені до Червоної книги України?

2. Перевірка д/з

- Зачитайте памʼятки «Як поводитись серед природи, щоб не завдати шкоди рослинам», які ви готували вдома.

- Чому так важливо охороняти рослинний світ?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

1. Приліт Сойки Синьокрилки з листом

- Від кого Сойка принесла листа?

Людино! Розумна істото! До тебе звертаємось ми,

Бо гинемо, гинемо, гинем! Будь ласка, ти нас захисти!

Хай будуть в нас цілі дерева, рослини, тварини, пташки!

Будь ласка, ти нас захисти!

Людино! Людино! Людино! Ми просимо: нас бережи!

Нехай твої діти і внуки побачать не навпаки –

Землі пророслі і луки, озера глибокі, річки,

Бо ти, хоч розумна істота, втручаєшся в нас невпопад.

- Про що йдеться у листі?

2. Повідомлення теми і мети

V. Вивчення нового матеріалу

1. Рубрика «Пригадай»

- Які твори ми опрацьовували на уроках літературного читання, у яких дійовими особами є тварини? Які ці твори за жанром?

2. Розповідь учителя

- Ми вже неодноразово переконувались у тому, що життя – найчарівніше диво. Але диво це – природне, і виникло воно природним шляхом. Ми з вами – родичі не тільки з усіма людьми, а й з тваринами, рослинами. Повітря, вода, земля, рослини і тварини – все, без чого неможливе життя людини – з часом руйнується. Ви вже знаєте, чому руйнується нежива природа та рослини. А зараз спробуйте назвати причини зникнення тварин.

3. Проблемне питання. «Асоціативний кущ» ( на дошці)

- Чому зникають тварини? (Полювання, зникнення рослин, знищення людьми заради мʼяса та хутра, діяльність людини, зміна умов життя).

4. Перегляд відео « Що б трапилося на планеті, якби зникли тварини»

5. Висновок

Фізкультхвилинка

6. Робота за підручником ( с. 133). Колективна робота

- Де можна побачити, які ж тварини України знаходяться на межі зникнення?

- Пригадайте, з яких томів складається Червона книга України?

- Назвіть комах, занесених до Червоної книги України. ( Риб, земноводних, плазунів, птахів, звірів).

7. Робота за підручником (с.134). Рубрика « Роздивися і покажи»

- Про що розповідають ці умовні знаки?

- Чи може це все вплинути на життя тварин? Як саме?

8. Робота за таблицею « Червона книга України. Тварини»

- Які ще тварини занесені до Червоної книги України?

- На які групи їх можна поділити?

- Чому ці тварини занесені до Червоної книги?

- Поміркуйте, як саме ви можете охороняти тварин, особливо, зникаючих?

- Отже, тварин не можна нищити, їх потрібно охороняти. Ми повинні примножувати тваринний світ: виготовляти і розвішувати шпаківні, підгодовувати птахів і тварин взимку, оберігати гнізда птахів, мурашники і житла інших тварин.

9. Ознайомлення з тваринами Червоної книги України, які водяться на Сумщині.

Робота з атласами (с.18-19). Робота в парах

- Назвіть, які тварини живуть на Сумщині?

- Які з них занесені до Червоної книги України?

- Що це означає?

10. Рубрика « Юні натуралісти»

Учні розповідають про тварин Сумщини, занесених до Червоної книги.

1) Повідомлення про ведмедя бурого.

2) Повідомлення про журавля сірого.

3) Повідомлення про махаона.

- Що обʼєднує цих тварин? Висновок.

Фізкультхвилинка

VІ. Узагальнення і систематизація знань і вмінь

1. Гра «Впізнай тварину»

- Це велика комаха, характерною ознакою якої є круглі плями на крилах, різні за розміром і кольором, що нагадують око ( павине око).

- Цінний промисловий звір, найбільший серед гризунів нашої країни. Добре пристосувався до напівводного життя (бобер).

- Тварина чудово пристосувалася до життя серед морських просторів. Тіло обтічне, торпедоподібне. Вона відтворює і вловлює звукові сигнали. В Україні зустрічається у Чорному морі (дельфін).

- Що обʼєднує цих тварин?

- Чому ця книга так називається? Яка її основна функція?

2. Робота за картками. ( за варіантами)

- Оберіть і підкресліть заходи, що завдають шкоди тваринам і рослинам.

- Оберіть і підкресліть заходи, що покращують і оберігають рослин і тварин.

Вирубування лісів, підгодовування пташок і тварин взимку, полювання, засмічення лісів, розпушування грунту, виготовлення годівничок, розпалювання вогнищ у лісі, витоптування лісових квітів, знищення отруйних грибів, оберігання мурашників.

3. Робота в друкованому зошиті

1) Гра «Обведи зайве»

- Обгрунтуйте свій вибір

2) Запис прикладів тварин, які потребують охорони.

- Які з цих тварин водяться на Сумщині?

VІІ. Підбиття підсумків.

- Про що ми сьогодні на уроці говорили?

- Чому потрібно охороняти рослинний і тваринний світ?

- Що вам найбільше сподобалося на уроці?

- Що ви візьмете для себе з цього уроку?

- Тож який висновок ми повинні зробити?

- Сойка Синьокрила побачила, що ви знаєте, як можна дбайливо ставитись до природи. Вона хоче звернутися до вас з такими словами:

Все на землі, все треба берегти:

І птаха, й звіра, і оту травинку.

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо врешті, ти – лише її частинка.

Так, частка – невелика і залежна,

Цю істину сприймай беззастережно.

Якщо береш, то треба віддавати,

Коли й надалі хочеш царювати.

- Тож бережімо природу! Бережімо наш завтрашній день!

VІІІ. Повідомлення д/з

- Дайте відповіді на запитання на с.134.

- Складіть памʼятку « Як ми можемо охороняти тварин».

Перегляд файлу

 

Конспект з уроку природознавства для 3 класу на тему «Охорона тваринного світу»

Мета: учити учнів дотримуватись правил поведінки у спілкуванні з природою; ознайомити із засобами збереження й охорони тварин; продовжувати знайомити з Червоною книгою України; розвивати спостережливість, увагу, мислення, памʼять; виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища, готовність завжди прийти на допомогу природі.

Обладнання: підручник, таблиця «Червона книга України», атлас, фізична карта України, картки, предметні малюнки, телевізор, друковані зошити.

Хід уроку

І. Організація початку уроку

Ось дзвінок вже пролунав

До роботи погукав.

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

ІІ. Хвилинка синоптика

- Які пори року знаєте?

- У якій послідовності змінюються пори року?

- Чому змінюються пори року?

- За який час Земля робить повний оберт навколо Сонця?

- Яка пора року зараз?

- Назвіть весняні місяці? Який місяць зараз?

- Як називається цей період весни?

- Які зміни відбуваються у неживій природі зараз?

- Які зміни відбуваються у живій природі зараз?

- Відмітимо стан погоди у зошитах ( 1учень коментує)

- Для чого треба вміти проводити фенологічні спостереження? Висновок.

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

1. Гра «Розшифруй назви рослин»

Ц•б•л•     в•д•е•а   ( цибуля ведмежа)

•а•ь•і•і•   •л•в•ю•а  (сальвінія плаваюча)

ш•пш••а   г•лч•ст•  (шипшина голчаста)

в•ло••а    д•н•ц•к•  (волошка донецька)

- Яка рослина є зайвою? (Шипшина голчаста). Чому?

- Які ще рослини, занесені до Червоної книги України, вам відомі?

- Які рослини, занесені до Червоної книги, можна зустріти на Сумщині?

- У яких місцях найчастіше можна побачити рослини, занесені до Червоної книги України?

2. Перевірка д/з

- Зачитайте памʼятки «Як поводитись серед природи, щоб не завдати шкоди рослинам», які ви готували вдома.

- Чому так важливо охороняти рослинний світ?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

1. Приліт Сойки Синьокрилки з листом

- Від кого Сойка принесла листа?

Людино! Розумна істото! До тебе звертаємось ми,

Бо гинемо, гинемо, гинем! Будь ласка, ти нас захисти!

Хай будуть в нас цілі дерева, рослини, тварини, пташки!

Будь ласка, ти нас захисти!

Людино! Людино! Людино! Ми просимо: нас бережи!

Нехай твої діти і внуки побачать не навпаки –

Землі пророслі і луки, озера глибокі, річки,

Бо ти, хоч розумна істота, втручаєшся в нас невпопад.

- Про що йдеться у листі?

2. Повідомлення теми і мети

V. Вивчення нового матеріалу

1. Рубрика «Пригадай»

- Які твори ми опрацьовували на уроках літературного читання, у яких дійовими особами є тварини? Які ці твори за жанром?

2. Розповідь учителя

- Ми вже неодноразово переконувались у тому, що життя – найчарівніше диво. Але диво це – природне, і виникло воно природним шляхом. Ми з вами – родичі не тільки з усіма людьми, а й з тваринами, рослинами. Повітря, вода, земля, рослини і тварини – все, без чого неможливе життя людини – з часом руйнується. Ви вже знаєте, чому руйнується нежива природа та рослини. А зараз спробуйте назвати причини зникнення тварин.

3. Проблемне питання. «Асоціативний кущ»  ( на дошці)

- Чому зникають тварини? (Полювання, зникнення рослин, знищення людьми заради мʼяса та хутра, діяльність людини, зміна умов життя).

4. Перегляд відео « Що б трапилося на планеті, якби зникли тварини»

5. Висновок

Фізкультхвилинка

6. Робота за підручником ( с. 133).  Колективна робота

- Де можна побачити, які ж тварини України знаходяться на межі зникнення?

- Пригадайте, з яких томів складається Червона книга України?

- Назвіть комах, занесених до Червоної книги України. ( Риб, земноводних, плазунів, птахів, звірів).

7. Робота за підручником (с.134). Рубрика « Роздивися і покажи»

- Про що розповідають ці умовні знаки?

- Чи може  це все вплинути на життя тварин? Як саме?

8. Робота за таблицею « Червона книга України. Тварини»

- Які ще тварини занесені до Червоної книги України?

- На які групи їх можна поділити?

- Чому ці тварини занесені до Червоної книги?

- Поміркуйте, як саме ви можете охороняти тварин, особливо, зникаючих?

- Отже, тварин не можна нищити, їх потрібно охороняти. Ми повинні примножувати тваринний світ: виготовляти і розвішувати шпаківні, підгодовувати птахів і тварин взимку, оберігати гнізда птахів, мурашники і житла інших тварин.

9. Ознайомлення з тваринами Червоної книги України, які водяться на Сумщині.

Робота з атласами (с.18-19). Робота в парах

- Назвіть, які тварини живуть на Сумщині?

- Які з них занесені до Червоної книги України?

- Що це означає?

10. Рубрика « Юні натуралісти»

Учні розповідають про тварин Сумщини, занесених до Червоної книги.

1) Повідомлення про ведмедя бурого.

2) Повідомлення про журавля сірого.

3) Повідомлення про махаона.

- Що обʼєднує цих тварин? Висновок.

Фізкультхвилинка

VІ. Узагальнення і систематизація знань і вмінь

1. Гра «Впізнай тварину»

- Це велика комаха, характерною ознакою якої є круглі плями на крилах, різні за розміром і кольором, що нагадують око ( павине око).

- Цінний промисловий звір, найбільший серед гризунів нашої країни. Добре пристосувався до напівводного життя (бобер).

- Тварина чудово пристосувалася до життя серед морських просторів. Тіло обтічне, торпедоподібне. Вона відтворює і вловлює звукові сигнали. В Україні зустрічається у Чорному морі (дельфін).

- Що обʼєднує цих тварин?

- Чому ця книга так називається? Яка її основна функція?

2. Робота за картками. ( за варіантами)

- Оберіть і підкресліть заходи, що завдають шкоди тваринам і рослинам.

- Оберіть і підкресліть заходи, що покращують і оберігають рослин і тварин.

 Вирубування лісів, підгодовування пташок і тварин взимку, полювання, засмічення лісів, розпушування грунту, виготовлення годівничок, розпалювання вогнищ у лісі, витоптування лісових квітів, знищення отруйних грибів, оберігання мурашників.

 3. Робота в друкованому зошиті

1) Гра «Обведи зайве»

- Обгрунтуйте свій вибір

2) Запис прикладів тварин, які потребують охорони.

- Які з цих тварин водяться на Сумщині?

VІІ. Підбиття підсумків.

- Про що ми сьогодні на уроці говорили?

- Чому потрібно охороняти рослинний і тваринний світ?

- Що вам найбільше сподобалося на уроці?

- Що ви візьмете для себе з цього уроку?

- Тож який висновок ми повинні зробити?

- Сойка Синьокрила побачила, що ви знаєте, як можна дбайливо ставитись до природи. Вона хоче звернутися до вас з такими словами:

Все на землі, все треба берегти:

І птаха, й звіра, і оту травинку.

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо врешті, ти – лише її частинка.

Так, частка – невелика і залежна,

Цю істину сприймай беззастережно.

Якщо береш, то треба віддавати,

Коли й надалі хочеш царювати.

- Тож бережімо природу! Бережімо наш завтрашній день!

VІІІ. Повідомлення д/з

- Дайте відповіді на запитання на с.134.

- Складіть памʼятку « Як ми можемо охороняти тварин».

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
1509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку