ЯДС 3 клас
Тема: Як досягти мети
Мета:
- формування предметних компетентностей: ознайомити з поняттями «мрія», «мета», «організованість»; продовжувати вчити розповідати про себе, свої захоплення, розпізнавати риси характеру які сприяють і ті, що заважають досягненню успіху в житті, спілкуванню з іншими;
- формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; пояснювати, як досягнення мети залежить від наполегливості й старанності; продовжувати вчити виявляти пізнавальну активність на уроках, співпрацювати і взаємодіяти з іншими; продовжувати формувати вміння працювати у спільноті, дотримуючись правил; виховувати дружні стосунки в класі, розвивати увагу, мислення, мовлення.
Прогнозовані результати: учень/учениця пояснює, які права він / вона має [3 ГІО 1-6.2-1]; аргументує, що права людини, зокрема дитини, завжди слід поважати та захищати [3 ГІО 1-6.2-2]; прогнозує дії, необхідні для задоволення власних потреб та потреб інших, спираючись на власний досвід [3 СЗО 3-4.3-1]. вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями [3 МОВ 1-1.6-1]; описує, аргументуючи свою думку, чого хотів / -ла досягти [3 ТЕО 2-1.5-2].
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Методи і прийоми: розповідь, бесіда, пояснення, ілюстрації.
Інтерактивні технології: словникова робота, гра “Щоденник успіху у навчанні”, вправа “Мікрофон”, вправа “Незакінчене речення”, інформаційна хвилинка “ Чи знаєте ви, що... “, вправа “Ромашка Блума”.
Освітні галузі: соціальна і здоров’язбережувальна, мовно-літературна.
Здоровязберігаючі технології: фізкультхвилинка.
Обладнання: ноутбук, презентація, підручник та сторінка робочого зошиту з “Я досліджую світ” (Гільберг, Тарнавська, Грубіян, Павич) 3 клас (1 частина).
Література:
1. Державний стандарт початкової освіти (Постанова КМУ від 24.08.2019 № 688). Веб-сайт. URL: https://krolevec.cprpp.org.ua/news/1613735921/
2. Я досліджую світ (Гільберг, Тарнавська, Грубіян, Павич) 3 клас. Веб-сайт. URL:
https://znayshov.com/Books/Details/Ya_doslidzhuiu_svit/3klas/dosl.svit_3_hilberh/1079 ;
3. Дитяча руханка, фізкультхвилинка "Corn Dance". Веб-сайт. URL: https://youtube.com/watch?v=0meG5Pn_iOI&feature=shared ;
4. Всім pptx - готові презентації та конспекти уроків. Веб-сайт. URL: https://vsimpptx.com/lesson/014-yak-dosyagti-meti .
Хід уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організаційний момент
- Доброго ранку, діти. Мене звуть Тетяна Миколаївна. Сьогодні урок проведу у вас я.
Привітання (слайд 2)
Усміхнися всім навколо:
небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов'язково
день тобі веселим буде
Ранкове коло (слайд 3)
- Під час зустрічі ми бажаємо одне одному доброго дня, здоров’я. Давайте побажаємо один одному здоров’я.
- Доброго здоров’я, Інно!
- Доброго здоров’я, Данило!
- Доброго здоров’я, Тетяно Миколаївно!
(Питання до учнів)
- А чи добре, коли людина здорова?
- Який у вас настрій, коли ви здорові? Що ви робите?
- А який у вас сьогодні настрій?
- Подивіться, будь ласка, одне на одного, посміхніться один одному.
2. Актуалізація опорних знань
Програма «Як почуває себе ненька Україна?» в прямому ефірі (слайд 4)
- Яка пора року за вікном?
- Який місяць року?
- Яке сьогодні число?
- Коли вранці ми йшли до школи, небо було _______(ясним, похмурим).
- Опади (були, не було).
- Кому відома температура повітря?
3. Повідомлення теми та мети уроку. (слайд 5)
- Як ви вважаєте, що таке успіх? (відповіді дітей)
- Що означає бути успішним?
- Успіх - це наполегливість, підтримка друзів і рідних, гарний настрій, упевненість у своїх силах, творчість. А також - це високі результати, досягнення, які дають упевненість і бажання рухатися далі.
- Кожен з вас прагне стати успішною людиною. У цьому всі люди схожі. Відмінність полягає в тому, що для деяких успіхів - це лише мрія, а для інших - повсякденна мета.
- Чи є серед ваших знайомих успішні люди?
- Чи вважаєте ви себе успішними?
- Сьогодні на уроці ми з вами поміркуємо над тим “Як досягти мети”.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Вивчення нового матеріалу
1) Робота з підручником (с. 61). Словникова робота. (слайд 7)
Мрія — це бажання чогось конкретного, заради чого людина готова діяти для його досягнення.
Мета — це, що намагаються здобути, досягти, до чого прагнуть; це конкретне бажання з емоцією, яка надихає на досягнення.
2) Метод «Мікрофон» (слайд 8)
- Чи є у вас мрія?
- Розкажіть, про що ви мрієте.
3) Розповідь учителя. (слайд 9)
- Наші мрії — це ті образи, думки про які збуджують і викликають сильні позитивні емоції. Для різних людей, ці образи різні, тому, якщо хтось не розуміє вашої мрії, не звертайте уваги.
- Запам’ятайте! Для того, щоб ваша мрія збулася, потрібно багато працювати. Мрійте і залишайтеся вірними своїй мрії!
4) Робота в групі. (слайд 10)
- Третьокласники Маринка і Тарас записали те, про що вони мріють.
- Обговоріть у групі їхні мрії. Установіть, які із цих мрій реальні.
5) Робота з підручником (с. 62). (слайд 11)
- Мрія може так і залишитися мрією, якщо не робити конкретних кроків для її досягнення.
Мрії бувають різні, наприклад: прочитати книжку, навчитися грати в шахи чи на музичному інструменті, вивчити іноземну мову, відвідати визначне місце або країну, намалювати картину, виготовити виріб або потрапити у збірну школи з футболу.
2. Закріплення вивченого матеріалу.
1) Поміркуй. (слайд 12)
(Відповіді дітей)
- Як ви розумієте поняття організованість?
- Чи можете ви назвати себе організованою людиною?
- Організо́ваність — це якість особистості, яка вміє розумно планувати і впорядковувати свою діяльність.
2) Бесіда за змістом прочитаного. (слайд 13)
- Усі організовані люди завжди надійні, результативні, точні та уважні. Організована людина робить набагато більше справ, ніж неорганізована.
(Питання до учнів)
- Які якості мають організовані люди?
- Що може стати надійним стимулом для досягнення мрії?
- Мрійте щиро! Пам'ятайте, мрії збуваються.
3) Фізкультхвилинка. (слайд 14)
https://youtube.com/watch?v=0meG5Pn_iOI&feature=shared
4) Робота в зошитах (с. 28-29).
- Давайте попрацюємо у ваших робочих зошитах та виконаємо вправи 1, 3. Відкрийте їх на сторінці 28-29 (слайд 15 - 16).
Завдання 1
Завдання 3
5) Гра “Щоденник успіху у навчанні”
- Давайте з вами пограємо в пазли “Щоденник успіху у навчанні”. Вашим завданням буде відкрити пазли. Для цього спочатку розподіліть окремо поради, що ДОПОМОЖУТЬ тобі досягти успіху в навчанні. І окремо поради, які НЕ допоможуть досягти успіху.
https://learningapps.org/watch?v=p8ogiag7n23
6) Вправа “Незакінчене речення” (слайд 17)
- Давайте з вами по черзі продовжимо речення: Я така/-ий щаслива/-ий і
вдячна/-ий .... бо .... (Приклад: Я така щаслива і вдячна нашим військовим за те, що вони у нас є, бо у мене є можливість далі займатися своєю улюбленою справою та мріяти про мир у рідній Україні).
7) Інформаційна хвилинка “ Чи знаєте ви, що... “ (слайд 18)
- Найбільший і найважчий транспортний літак «Мрія», якому немає рівних у світі, сконструйовано в Україні. Розмах крил літака — майже 90 м, що дорівнює довжині футбольного поля. Літак може брати на борт 250 т вантажу. (Відео) (слайд 18)
- Росія, можливо, знищила нашу "Мрію". Але вони ніколи не зможуть зруйнувати нашу мрію про сильну, вільну державу. І після перемоги обов’язково, чуєте, обов’язково добудуємо нашу нову "Мрію". Ми переможемо!".
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1. Підсумок уроку
- Мрії наповнюють життя цікавими та чудовими подіями і допомагають стати успішними в житті (слайд 19).
- Давайте спробуємо поставити питання до змісту нашого уроку “Ромашка Блума”: (слайд 20)
1. Просте питання: Що таке мрія?
2. Уточнююче питання: Наскільки ми зрозуміли, не всі можуть досягти успіху, навіть якщо мріють про це?
3. Інтерпретуючі(хвилююче) питання: Чому не всі мрії людини збуваються?
4. Оціночні питання: Чим відмінні ваші мрій від мрій сусіда по парті?
5. Практичне питання: Як ми можемо досягти успіху й реалізувати власні мрії?
6. Творче питання: Чи хотіли б ви бути успішною людиною? Що для цього потрібно?
2. Домашнє завдання
- Повторити тему на сторінках 61-63. Виконати завдання 4 в зошиті ст. 29 (Короткий запис у щоденник с.61-63, др.з. ст.29) (слайд 21)
- Якщо вам цікаво, запитайте в дорослих, про що вони мріяли в дитинстві. Чи збулися їхні мрії? Що вони для цього робили? (слайд 22)
3. Рефлексія. (слайд 23)
- На уроці мені було нецікаво.
- Я все зрозумів(ла). Урок сподобався.
- Я нічого не зрозумів(ла) і з нетерпінням чекав(ла) закінчення уроку.
- Діти, ви молодці. Дякую вам за урок!