Конспект STEM уроку
(для учнів 1-4 класів)
Тема. «Досліджуємо природу рідного краю. Заповідник Михайлівська цілина»
Очікувані результати:
Хід реалізації проєкту
І. Мотивація навчальної діяльності.
До дітей завітала фея Флора із завданням. Дітям необхідно розшифрувати ребуси (природа, довкілля, охорона).
- Що об’єднує ці поняття? Де охороняють природу? Як називаються територію, де зберігається довкілля в природному стані? (це – заповідники).
ІІ. Дослідження. Михайлівська цілина.
https://www.youtube.com/watch?v=slbgB45fDi4
https://learningapps.org/watch?v=pwszxww0n23
- Держава піклується про охорону природи. З метою охорони і збереження зникаючих видів тварин і рослин була створено заповідники— великі ділянки лісів, полів, луків, степів, озер, на яких забороняється будь-яка діяльність людини, що завдає шкоди природі.
- Основною метою створення заповідників є збереження унікальних ( зникаючих ) для даної місцевості рослин , тварин. Тут не можна вирубувати дерев, орати землю, осушувати водойми, полювати на тварин. У заповідниках тварини живуть на волі у природних умовах, самі влаштовують свої житла, виводять дитинчат. У заповідниках проводиться велика наукова робота.
- Де ще люди можуть побачити рідкісних тварин, рослини, птахів?
- Крім заповідників, створюють зоопарки, щоб показати людям рідкісних тварин, рослин, птахів. На відміну від заповідників, у зоопарках люди постійно турбуються про тварин, готують їм їжу, будують для них приміщення.
- Червона книга України. Назва книги — «Червона», бо вона подібна до червоного сигналу світлофора, має пробуджувати в людей тривогу за долю природи: «Зупинися, людино! Подумай! Будь обережною!».— Пригадайте, для чого створено Червону книгу.
В Червону книгу вчені занесли
світ неповторний та чудесний,
що поступово вимирає
давно рятунку в нас благає.
- Заповідники — великі ділянки лісів, полів, луків, степів, озер, на яких забороняється будь-яка діяльність людини, що завдає шкоди природі.
- Заповідник «Михайлівська цілина» знаходиться в Сумській області?
- У заповідниках дозволяється господарська діяльність людини.
- У заповідниках тварини живуть на волі в природних умовах, самі влаштовують свої житла, виводять дитинчат.
https://www.youtube.com/watch?v=Z1AcMxGG1JA
ІІІ. Рефлексія
Що для вас означає «охороняти природу»? (Квітка асоціацій)
• Любити.
• Не руйнувати.
• Не вбивати.
• Не втручатися.
• Дбайливо ставитися.