Урок "Як економити воду"

Про матеріал
Урок допомогає розширити й уточнити знання учнів про економне використання водних ресурсів та важливість збереження природи; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; виховувати любов та дбайливе ставлення до навколишнього світу і його ресурсів
Перегляд файлу

 

Конспект уроку за темою “Як економити воду”

Мета уроку :   Формування компетентностей:

Предметні: розширити й уточнити знання учнів про економне використання водних ресурсів та важливість збереження природи; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; виховувати любов та дбайливе ставлення до навколишнього світу і його ресурсів

Ключові:                                

  •                      вільне володіння державною мовою: вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти
  •                      здатність спілкуватися рідною мовою: активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях
  •                      математична компетентність: виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі
  •                      компетентності в галузі природничих наук: пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження
  •                      екологічна компетентність: усвідомлення основи екологічного природокористування
  •                      громадянські та соціальні компетентності: співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети
  •                      підприємливість та фінансова грамотність: готовність брати відповідальність за власні рішення вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей
  •                      уміння навчатися впродовж життя: опанування уміннями і навичками  необхідними для подальшого навчання

Обладнання: картки із завданнями для роботи в групах, мультимедійна дошка, презентація, підручник.

Тип уроку: формування нових знань.

Хід уроку

І Емоційне налаштування

На уроці вас вітаю,

Доброго настрою всім бажаю.

Все сьогодні щоб вдалося

Й до душі вам всім прийшлося.

Таємниці  щоб відкрили

І знання щоб збагатили.

Будьте впевненими в силі,

Дійте в згоді з колективом!

ІІ Актуалізація опорних знань

1. З використанням звуків аудіо та відео звуків води  учні самостійно визначають тему уроку

https://www.youtube.com/watch?v=lbERWz9oYps

2.Асоціативний кущ (слайд 2)

  •    Діти подивіться на дошку, яке слово записано (Вода). Створимо асоціативний кущ, які слова асоціюються у вас з цим словом

( життя, море, рослина, їжа, гігієна, ванна…)

ІІІ Мотивація пізнавальної  діяльності

- Акровірш (Слайд 3)

Вона є на Землі в усьому.

Он в небі хмаркою летить.

Дає життя всьому живому.

А нам без неї нам не прожить.

  •                  Тобто, вода - невід’ємна частина життя кожного організму, можна сказати його основа. Зараз ми з вами обговоримо дуже важливу тему – як економно і раціонально використовувати воду. Готові?

ІV Вивчення нового матеріалу

  1.              Бесіда. (слайд 4)

У нашому 21-му ст. надзвичайно зросли темпи водоспоживання. Людство використовує воду практично скрізь і завжди. Дуже часто споживання води є надмірним. Усе це вимагає ставлення до води, як до великої цінності. Втім, вирішити цю проблему не так і складно – потрібно лише економити воду і дбайливо до неї ставитися. А як  же економити воду в побуті? Щоб дізнатися пропоную стати дослідниками.

–Щоб зменшити споживання води, потрібно змінити звички водокористування і утримувати у справності сантехнічне обладнання. А спершу варто визначити види водокористування у приміщенні.

– А як визначити ці види водокористування?

–Давайте помандруємо приміщеннями та визначимо місця, де ви користуєтеся водою. (слайд 6)

Как узнать планировку квартиры в доме - Проверенный способ

У вашій квартирі це кухня з мийкою, ванна кімната з раковиною та ванною і вбиральня з унітазом. Тож у вас є чотири водоточки: мийка, раковина, ванна та унітаз.

2.Вправа «Міркуємо!» (слайд 7)

- Чи зміниться кількість водоточок у приватному будинку? Чому?

3. Робота в групах з елементами тренінгу

-Перш ніж отримати нову інформацію пропоную об’єднатися в групи. Кожна група отримує завдання. Виробіть спільне рішення дій, даючи відповідь на питання:

1група: «Як економно використовувати воду у ванній кімнаті?»

2 група: «Як економно використовувати воду у туалеті?»

          3 група: «Як економно використовувати воду на кухні?»

          4 група: «Як економно використовувати воду на присадибній ділянці?»

Відповідь починайте зі слів: «Щоб зробити нашу планету щасливою, наша група хоче…Для цього ми разом можемо…»

Розмірковуйте за алгоритмом:

Перший крок. Чому діяти?

Другий крок. Як діяти?

Третій крок. Що потрібно?

Четвертий крок. Скільки часу знадобиться?

П’ятий крок. Що одержуєш?

4. Довідкове бюро. Розповідь учителя.

Що можна зробити для зменшення споживання води кожною водоточкою і в який спосіб – або шляхом усунення нераціонального її використання, або через підвищення ефективності сантехнічного обладнання. Особливу увагу зверніть на ванну кімнату і вбиральню, оскільки там витрачається 7/10 спожитої квартирою води.

Пропоную три основних способи водозбереження, які дозволяють значно знизити споживання води у квартирі та будинку. Розгляньмо кожен спосіб окремо.

Спосіб 1. Закривайте кран. (слайд 7)

Значна частка води, яка використовується щодня, втрачається марно. Люди залишають крани відкритими, коли чистять зуби, умиваються і голяться. Зазвичай посуд миють під проточною водою, а не в закритій корком мийці. Тому практично завжди і скрізь удома можна знайти можливість для економнішого використання води. Наприклад:

– щоб вимити брудне взуття, набирайте воду у відро, а не мийте під струменем води;

– не розморожуйте продукти під водою, а дістаньте їх із морозилки заздалегідь;

– коли варите овочі, вода має лише покривати їх. Це збереже і вітаміни, і воду;

– не використовуйте унітаз як кошик для сміття. Не зливайте туди воду без потреби;

  – приймайте душ, а не ванну. У душі використовується менше води і витрачається менше енергії на її підігрів Вимикайте воду під час намилювання;

– посуд мийте в мийці або в мисці, а не під проточною водою;

– коли миєте машину, користуйтеся відром із водою і губкою, а не водою зі шлангу. Так можна заощадити близько 300 літрів води.

Спосіб  2. Тримайте в належному стані санітарно-технічні прилади. (слайд 8)

Дуже важливо підтримувати санітарно-технічні прилади (крани, унітази) у справному стані. Зливний бачок, з якого продовжує текти вода після зливу, стає причиною великих втрат води. Щоб з’ясувати, чи тече ваш бачок, налийте в нього 2-3 краплі харчового барвника (або напою темного кольору). Зачекайте кілька хвилин. Кольорова вода в унітазі свідчить про витікання рідини з бачка. Витоки з бачка можуть бути наслідком зношеного клапана або несправного поплавця. Зверніться до дорослих із приводу ремонту або заміни бачка.

Спосіб 3. Удосконалюйте санітарно-технічне обладнання. (слайд 9)

Існують деякі невеликі ефективні пристрої. На які доведеться затратити певні кошти, але вигода від їхнього застосування може бути значною.

– Сучасні унітази мають дві кнопки, одна з яких для більш економного зливу.

–Водопровідні крани зараз обладнують спеціальними приладами – аераторними насадками. Вони насичують воду повітрям і створюють враження, що вода йде широким потоком. Тоді як насправді її використовується небагато .

–Крапельне зрошування — метод поливу рослин, при якому вода подається безпосередньо у прикореневу зону рослини регульованими малими порціями з допомогою спеціальних дозаторів-крапельниць. Дозволяє радикально зменшити кількість води для поливу і суттєво раціоналізувати її витрати.

–Лічильник води (слайд 10) – це прилад, призначений для визначення кількості води, яка пройшла через трубу за певний проміжок часу. Лічильники бувають квартирними і будинковими. Для обліку гарячої води використовують окремий лічильник

V Систематизація та узагальнення знань і вмінь  

1.Робота в групах обговорення та складання відповіді за алгоритмом.

Зразок відповіді 1групи: «Як економно використовувати воду у ванній кімнаті?».

1)Чому діяти?

Якщо під час миття рук будеш зменшувати струмінь води і використовувати аераторну насадку, зможеш зберегти чимало води.

2)Як діяти?

1. Відкрий кран. Зменш струмінь води до маленької цівки.

2. Намочи руки й мило. Закрий кран.

3. Намили руки.

4.  Відкрий кран маленькою цівкою.

5. Змий мило і закрий кран.

6. Не забувай зменшувати струмінь воду у інших випадках.

3)Що потрібно?

-Придбати аераторну насадку

-Твоє бажання економити воду

4)Що одержуєш?

Ти зменшуєш споживання води, дбаєш про економію  грошей своєї сім’ї, піклуєшся про збереження води для наступних поколінь.

2. Доповідь груп.

V Рефлексія. Підсумки уроку

1.Метод «П’яти  пальців»  (слайд 11)

М – мізинець -знання. Які знання я сьогодні здобув(ла)?

Б – безіменний – мета. Чого я сьогодні досяг(ла)?

С – середній – настрій. Який сьогодні у мене був настрій?

В – вказівний – допомога іншим. Чим я сьогодні допоміг іншим?

В – великий – здоров’я. Що я зробив(ла) для свого здоров’я ?

2.Прийом «Одним словом»

Учні висловлюють свої враження від уроку за допомогою одного слова. Наприклад: сподобалось, цікаво, складно, незрозуміло…

VІІ Домашнє завдання

Досліди скільки можна зекономити води, розв’язавши задачі:

Задача 1. Кнопка економічного зливу в унітазі зменшує обсяг витраченої води на 600 літрів на місяць. Скільки води збереже використання унітазів із такою кнопкою у будинку із 48 квартир упродовж одного місяця (30 днів)?

Задача 2

У ванній кімнаті прокапує несправний кран. Тато підставив склянку (200 мл), який наповнився за 12 хв. Скільки води зекономить родина, якщо відремонтує кран за 1 годину? За 1 добу? За місяць?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Моя щаслива планета. Уроки для стійкого розвитку.

О. Пометун, О.Онопрієнко, А. Цимбалару

2. https://www.youtube.com/watch?v=YXoQb8RZrEg

         3. https://naurok.com.ua/konspekt-uroku-z-prirodoznavstva-3-klas-tema-vikoristannya-vodi-u-pobuti-ekonomiya-vodi-praktichna-robota-pravila-vikoristannya-vodi-u-pobuti-105473.html

       4. https://naurok.com.ua/konspekt-uroku-voda-na-zemli-vlastivosti-vodi-224663.html

docx
Додано
8 листопада 2022
Переглядів
3101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку