20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Конспект уроку з природознавства 3 клас. Тема " Використання води у побуті. Економія води. Практична робота. Правила використання води у побуті "

Про матеріал
Конспект уроку з природознавства 3 клас. Тема " Використання води у побуті. Економія води. Практична робота. Правила використання води у побуті ". Призначений для вчителів початкових класів, а також студентів педагогічних універстетів.
Перегляд файлу

Тема. Використання води у побуті. Економія води. Практична робота. Правила використання води у побуті.

Мета: допомогти учням зрозуміти, що порушення людьми природних зв’язків тягне за собою негативні наслід­ки як для природи, так і для самої людини; учити використовувати воду розумно і бережливо; розши­рювати знання дітей про природу рідного краю; ви­ховувати бережливе, господарське ставлення до при­роди як до рідного дому, бажання зберегти нашу планету Земля для нащадків, охороняти і примно­жувати її багатства і красу.

Обладнання: дидактичний матеріал: картки, загадки, вірші, оповідання, ілюстрації.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

А цікаво вам дізнатись,

ІЦо сьогодні може статись?

Ну то всядьтеся зручніше,

Попрацюємо скоріше.

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Інколи ми байдуже ставимося до того, що весь час поряд і з лег­кістю нам дається. І навіть не замислюємося, що це може зникнути. Нині людство зрозуміло, що так може статися і з водою. Відомий пись­менник і журналіст В. М. Песков якось написав: «Річки треба вважа­ти найважливішою державною цінністю. Тільки там можна зберег­ти Радість, яку нам дають води, що течуть, і можливість у будь-яку хвилину втамувати спрагу. Адже немає на Землі напою кращого, ніж склянка холодної чистої води». Саме проблема чистої води стала дуже важливою в наш час. Як вирішити цю проблему, як зберегти чисту воду? Відповіді на ці запитання ми й будемо шукати на цьому уроці.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Інсценування.

Учитель. Сьогодні вода — один із найцінніших природних ре­сурсів, що його споживає людство у тисячі разів більше, ніж нафти чи вугілля. Щоб випити чистої джерельної води, на цьому уроці вам доведеться пройти нелегкий шлях, подолати багато перешкод, здобу­ти багато знань.

(До класу заходить продавець.)

Продавець. Швидше купуйте «живу воду», вона остання на Землі! Купуйте чисте гірське повітря! А ось парасольки від кислот­них дощів!

Учитель. Шановний, вибачте, але у нас урок. Не заважайте нам його проводити.

Продавець. Який урок? Купуйте останню «живу воду», пара­сольки. Тільки у мене, останні екземпляри.

Учитель. Діти, чи потрібні нам парасольки? Чи потрібна нам «жива вода»? Може, все це бабусині казки?

Продавець. Ні, це вже не казки, це сумна статистика. Ще тро­хи і на Землі не залишиться ні краплини справжньої чистої води, яку я називаю «живою». А за один вдих чистого повітря скоро дове­деться платити таку ціну!

Учитель. Яку ж?

Продавець. Ціною всьому може стати людське життя. Невже вам не страшно?

Учитель. Чому ж відсутність чистої води може впливати на на­ше здоров’я, викликати захворювання? (Для людини дуже шкідлива забруднена вода, коли в ній опиняються отруйні речовинитоксич­ні відходи з якої-небудь фабрики або виробництва. Ще коли у воду ви­ливають гноївку та інші відходи тваринництва.) Великі й малень­кі річечки від цього інколи у своїх витоках перетворюються на стічні канави. А ви вже знаєте, що близько 1 % прісної води (дуже малень­ка частинка) ;—„це річки, прісноводні озера і деяка частина підзем­них вод, саме ці джерела й -використовуються людством для власних потреб. То як же треба ставитися до кожної краплини води, щоб вона була чистою, життєдайною, цілющою? (Не забруднювати, берегти.)

  1. Робота в зошиті (завдання 1).

У завданні 1 діти вписують слова: треба, обійтися.

  1. Бесіда.

— Де бере початок річка, яка протікає у вашій місцевості?

— Чи користуєтеся ви її водою?

— Струмочки, ніби капіляри людського організму, живлять при­роду вологою, омолоджують луки, поля, ліси. Природа — це живий організм, у якому все взаємопов’язане: немає незначного або зайво­го. Проте стан малих річок України викликає сьогодні велику три­вогу. Тисячі і тисячі їх уже зникли, пересохли.

Там колись була криниця,

Чиста, корисна водиця.

Пересохла вже вона,

Зникла до самого дна.

 Збереження й оздоровлення джерел, струмків, малих річок — одна з найгостріших проблем нашої держави.

  1. Робота в зошиті (завдання 2).
  2. Аналіз ситуації.

— Чи добре так робити?

Біля нашого села (міста) протікає гарна мальовнича річка. При­ємно відпочивати влітку на її березі. Одного разу хлопчики почали змагатись, хто далі кине камінчик у воду. (Якщо кожен буде кида­ти у річку що захоче, дую може забруднитися. Незабаром воно підніметься, а це зменшить кількість води у річці. Зникає водаги­нуть риби, рослини, які без неї жити не можуть. Відтак треба оберігати річку від забруднення.)

  1. Робота зі знаками.

— Розгляньте цілу «галерею» знаків. Відберіть і сформулюйте правила, які «ховаються» за цими знаками і нагадують про охорону та бережливе ставлення до води. («Не залишай і не викидай сміття у водойми», «Економно витрачай воду».)

  1. Читання за особами.

БЕРЕЖІТЬ ВОДУ

Вода лилася з крана невпинною дівкою.

— Хто це тут порядкував? — суворо запитала Ніна.

— То я руки мив, — почервонів Микола.

— А кран чого не закрутив?

— А хіба що? Вода ж ледь-ледь цідиться.

— Ледь-ледь — а кухлик за хвилину повний. До вечора ціле озеро натекло

Де не взявся Гаврик. Він облизнувся, бо дуже хотілося пити. Микола вилив воду з кухлика в мисочку. І Гаврик, пома­хуючи хвостом, заходився пити.

Тим часом кухлик наповнився знову. Микола полив на підвіконні квіти. Листочки примулки розправились і посвіжі­шали.

— Усім, усім потрібна вода, — повчально сказала Ніна...

Продовжте думку Ніни, щоб Миколка зрозумів свою помил­ку. (Людям, птахам, тваринам, рослинам,, автомобілям, тракторам, заводам, фабрикам і т. д.)

— Я все зрозумів, — сказав Микола й міцно закрутив кран, щоб води даремно не витекло ні краплини.

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Робота з прислів’ями.

Поясніть, як ви розумієте прислів’я.

Мала крапля великий камінь продовбає.

І море починається з краплі.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота в групах.

Об’єднайтеся в групи. Розробіть і намалюйте плакати, які б закликали охороняти річки, озера.

  1. Робота із загадкою.

В небі вітер-пастух отари

Заганяє в тісні кошари.

І з овець тче нитки шовкові

На ліси, поля й діброви.

(Дощ.)

Чому не кожен дощ сприймається з радістю та задоволенням?

Які екологічні порушення призвели до виникнення кислотних дощів? (Забруднення проникає не тільки у воду, айв атмо­сферу, а потім повертається на землю з кислотними дощами.)

— Щоб напитися цілющої джерельної водички, виконайте остан­нє завдання.

  1. Робота в зошиті (завдання 3)

V. ПІДСУМОК УРОКУ

  Які правила охорони води ви взяли для себе на майбутнє?

  Послухайте вірш, складений одним з українських учнів. Які емоції він у вас викликав?

Моя вода, тебе люблю я! Ти свята!

Шануєш ти людей і землю, й квіти.

Моя вода! Ти чудо! Ти життя!

Тебе я буду берегти, завжди любити!

(Частування дітей джерельною водою.)

 

docx
Додано
31 березня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку