Конспект уроку з природознавства 3 клас. Тема " Використання води у побуті. Економія води. Практична робота. Правила використання води у побуті "

Про матеріал
Конспект уроку з природознавства 3 клас. Тема " Використання води у побуті. Економія води. Практична робота. Правила використання води у побуті ". Призначений для вчителів початкових класів, а також студентів педагогічних універстетів.
Перегляд файлу

Тема. Використання води у побуті. Економія води. Практична робота. Правила використання води у побуті.

Мета: допомогти учням зрозуміти, що порушення людьми природних зв’язків тягне за собою негативні наслід­ки як для природи, так і для самої людини; учити використовувати воду розумно і бережливо; розши­рювати знання дітей про природу рідного краю; ви­ховувати бережливе, господарське ставлення до при­роди як до рідного дому, бажання зберегти нашу планету Земля для нащадків, охороняти і примно­жувати її багатства і красу.

Обладнання: дидактичний матеріал: картки, загадки, вірші, оповідання, ілюстрації.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

А цікаво вам дізнатись,

ІЦо сьогодні може статись?

Ну то всядьтеся зручніше,

Попрацюємо скоріше.

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Інколи ми байдуже ставимося до того, що весь час поряд і з лег­кістю нам дається. І навіть не замислюємося, що це може зникнути. Нині людство зрозуміло, що так може статися і з водою. Відомий пись­менник і журналіст В. М. Песков якось написав: «Річки треба вважа­ти найважливішою державною цінністю. Тільки там можна зберег­ти Радість, яку нам дають води, що течуть, і можливість у будь-яку хвилину втамувати спрагу. Адже немає на Землі напою кращого, ніж склянка холодної чистої води». Саме проблема чистої води стала дуже важливою в наш час. Як вирішити цю проблему, як зберегти чисту воду? Відповіді на ці запитання ми й будемо шукати на цьому уроці.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Інсценування.

Учитель. Сьогодні вода — один із найцінніших природних ре­сурсів, що його споживає людство у тисячі разів більше, ніж нафти чи вугілля. Щоб випити чистої джерельної води, на цьому уроці вам доведеться пройти нелегкий шлях, подолати багато перешкод, здобу­ти багато знань.

(До класу заходить продавець.)

Продавець. Швидше купуйте «живу воду», вона остання на Землі! Купуйте чисте гірське повітря! А ось парасольки від кислот­них дощів!

Учитель. Шановний, вибачте, але у нас урок. Не заважайте нам його проводити.

Продавець. Який урок? Купуйте останню «живу воду», пара­сольки. Тільки у мене, останні екземпляри.

Учитель. Діти, чи потрібні нам парасольки? Чи потрібна нам «жива вода»? Може, все це бабусині казки?

Продавець. Ні, це вже не казки, це сумна статистика. Ще тро­хи і на Землі не залишиться ні краплини справжньої чистої води, яку я називаю «живою». А за один вдих чистого повітря скоро дове­деться платити таку ціну!

Учитель. Яку ж?

Продавець. Ціною всьому може стати людське життя. Невже вам не страшно?

Учитель. Чому ж відсутність чистої води може впливати на на­ше здоров’я, викликати захворювання? (Для людини дуже шкідлива забруднена вода, коли в ній опиняються отруйні речовинитоксич­ні відходи з якої-небудь фабрики або виробництва. Ще коли у воду ви­ливають гноївку та інші відходи тваринництва.) Великі й малень­кі річечки від цього інколи у своїх витоках перетворюються на стічні канави. А ви вже знаєте, що близько 1 % прісної води (дуже малень­ка частинка) ;—„це річки, прісноводні озера і деяка частина підзем­них вод, саме ці джерела й -використовуються людством для власних потреб. То як же треба ставитися до кожної краплини води, щоб вона була чистою, життєдайною, цілющою? (Не забруднювати, берегти.)

  1. Робота в зошиті (завдання 1).

У завданні 1 діти вписують слова: треба, обійтися.

  1. Бесіда.

— Де бере початок річка, яка протікає у вашій місцевості?

— Чи користуєтеся ви її водою?

— Струмочки, ніби капіляри людського організму, живлять при­роду вологою, омолоджують луки, поля, ліси. Природа — це живий організм, у якому все взаємопов’язане: немає незначного або зайво­го. Проте стан малих річок України викликає сьогодні велику три­вогу. Тисячі і тисячі їх уже зникли, пересохли.

Там колись була криниця,

Чиста, корисна водиця.

Пересохла вже вона,

Зникла до самого дна.

 Збереження й оздоровлення джерел, струмків, малих річок — одна з найгостріших проблем нашої держави.

  1. Робота в зошиті (завдання 2).
  2. Аналіз ситуації.

— Чи добре так робити?

Біля нашого села (міста) протікає гарна мальовнича річка. При­ємно відпочивати влітку на її березі. Одного разу хлопчики почали змагатись, хто далі кине камінчик у воду. (Якщо кожен буде кида­ти у річку що захоче, дую може забруднитися. Незабаром воно підніметься, а це зменшить кількість води у річці. Зникає водаги­нуть риби, рослини, які без неї жити не можуть. Відтак треба оберігати річку від забруднення.)

  1. Робота зі знаками.

— Розгляньте цілу «галерею» знаків. Відберіть і сформулюйте правила, які «ховаються» за цими знаками і нагадують про охорону та бережливе ставлення до води. («Не залишай і не викидай сміття у водойми», «Економно витрачай воду».)

  1. Читання за особами.

БЕРЕЖІТЬ ВОДУ

Вода лилася з крана невпинною дівкою.

— Хто це тут порядкував? — суворо запитала Ніна.

— То я руки мив, — почервонів Микола.

— А кран чого не закрутив?

— А хіба що? Вода ж ледь-ледь цідиться.

— Ледь-ледь — а кухлик за хвилину повний. До вечора ціле озеро натекло

Де не взявся Гаврик. Він облизнувся, бо дуже хотілося пити. Микола вилив воду з кухлика в мисочку. І Гаврик, пома­хуючи хвостом, заходився пити.

Тим часом кухлик наповнився знову. Микола полив на підвіконні квіти. Листочки примулки розправились і посвіжі­шали.

— Усім, усім потрібна вода, — повчально сказала Ніна...

Продовжте думку Ніни, щоб Миколка зрозумів свою помил­ку. (Людям, птахам, тваринам, рослинам,, автомобілям, тракторам, заводам, фабрикам і т. д.)

— Я все зрозумів, — сказав Микола й міцно закрутив кран, щоб води даремно не витекло ні краплини.

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Робота з прислів’ями.

Поясніть, як ви розумієте прислів’я.

Мала крапля великий камінь продовбає.

І море починається з краплі.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота в групах.

Об’єднайтеся в групи. Розробіть і намалюйте плакати, які б закликали охороняти річки, озера.

  1. Робота із загадкою.

В небі вітер-пастух отари

Заганяє в тісні кошари.

І з овець тче нитки шовкові

На ліси, поля й діброви.

(Дощ.)

Чому не кожен дощ сприймається з радістю та задоволенням?

Які екологічні порушення призвели до виникнення кислотних дощів? (Забруднення проникає не тільки у воду, айв атмо­сферу, а потім повертається на землю з кислотними дощами.)

— Щоб напитися цілющої джерельної водички, виконайте остан­нє завдання.

  1. Робота в зошиті (завдання 3)

V. ПІДСУМОК УРОКУ

  Які правила охорони води ви взяли для себе на майбутнє?

  Послухайте вірш, складений одним з українських учнів. Які емоції він у вас викликав?

Моя вода, тебе люблю я! Ти свята!

Шануєш ти людей і землю, й квіти.

Моя вода! Ти чудо! Ти життя!

Тебе я буду берегти, завжди любити!

(Частування дітей джерельною водою.)

 

docx
Додано
31 березня 2019
Переглядів
3418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку