Урок 54 "Як не нашкодити тваринам?" 1 клас

Про матеріал

Урок інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1 класі, за типовою освітньою програмою НУШ-1, розробленою під керівництвом Савченко О.Я. Підручник Я досліджую світ (Грущинська, Хитра, Дробязко) 1 клас НУШ

Тема. Як не нашкодити тваринам?

Мета: Ознайомити учнів із тваринами рідного краю, які занесені до Червоної книги України, формувати навички складання характеристики представників тваринного світу; розвивати увагу, критичне мислення, пам'ять, мовленнєво – комунікаційні навички; виховувати любов до живої природи, відповідальне ставлення до охорони тварин.

Перегляд файлу

Урок 54

Тема.  Як не нашкодити тваринам?

Мета: Ознайомити учнів із тваринами рідного краю, які занесені до Червоної     книги  України, формувати навички складання характеристики представників тваринного світу; розвивати  увагу, критичне мислення, пам’ять, мовленнєво – комунікаційні  навички; виховувати любов до живої природи, відповідальне ставлення до охорони тварин.

Очікувані результати:

учні знатимуть:

  • назви тварин, які занесені до  Червоної книги України;

та вмітимуть:

  • складати розповіді про спосіб життя червонокнижних  тварин;
  •  пояснювати, яку небезпеку складає для природи необережне ставлення до неї;
  • дбайливо ставитися до тваринного світу свого краю;
  • взаємодіяти в  групах.

Обладнання і матеріали: комп’ютер, доступ до інтернету,  мультимедійний проєктор,  презентація, зображення рослин та тварин, занесених до Червоної книги України, картки з назвами тварин, заготовки до методики фішбоун, картки «світлофор».

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

1. Вітання                                          Слайд №1

Звучить ранкова  пісенька для дітей «Прокидайся»

C:\Users\Владелец\Downloads\qrcode-20200331163150.pnghttps://youtu.be/9tWppd5LsW8

- Станьте, діти, у коло. Візьмемось за руки, промовимо гарні слова:

              Я всміхаюсь сонечку:             

              Здрастуй, золоте.

              Я всміхаюсь квіточці:

              Хай вона росте.

              Я всміхаюсь дощику:

              Лийся, мов з відра.

              Друзям усміхаюся:

              Зичу їм добра.

 

2. Групове заняття

 Вправа «Карусель»

- Діти, я принесла вам картинки із зображенням рослин. Давайте пограємося в гру «Карусель». Утворіть два кола – зовнішнє і внутрішнє. (Діти у внутрішньому колі отримують по одній картинці, учні зовнішнього кола стають обличчям до дітей внутрішнього.)

- Хто в зовнішньому колі, назвіть рослину, зображену на картинці  в того,  хто стоїть перед вами. За сигналом переміщайтеся я по колу на один крок. Впізнайте наступну рослину. (Після того, як коло буде пройдене, діти міняються місцями. )

     - Молодці!  Як ви думаєте, чому я принесла тільки картинки з зображенням рослин, і жодної справжньої живої рослини?

- Так, вірно, вони занесені до Червоної книги України.  Я бажаю вам  ніколи не забувати їх та впізнавати, коли зустрінете в природі.

3. Щоденні  новини.

 - Яка  зараз пора року?                                                                          

 - А скільки  місяців  має  ця пора року? Назвіть  їх.                                                                - Зараз  який  місяць?                                                                                                                        - А  який  сьогодні  день  тижня? Число?                                                                                                                                                                                     -  Яка  сьогодні погода?                                                                                                                           - Який у неї сьогодні настрій?  (Міркуємо)                                                                                         - А який настрій сьогодні у вас? (Визначення настрою учнями та вчителем у «Куточку настрою")                                                                                                                                 4. Крісло автора                                                                                                                      - А зараз уявіть, що ми на   лісовій галявині, зручніше вмостіться на подушечках, а на пеньочок запросимо Лісника. А хто знає, яку роботу виконує лісник? (Піклується про ліс та його мешканців).

- Давайте послухаємо, що він нам розкаже.

(Лісник розказує вірш)

Такий цікавий світ безмежний,

Багато загадок в нім є.

Десь вовк ступає обережний,

А лось з струмка водичку п’є.

Надвечір соловей співає

Весняну пісеньку свою.

А білка сонечко стрічає,

Стрибає весело в гаю.

Летять метелики на квіти,

Гуде бджолиний дружний рій.

І дивляться на все це діти,

Бо загадковий світ такий.

- Що описується у вірші? А  чому світ загадковий? Кого найчастіше згадував

Лісник?  (тварин).  Назвіть  згаданих у вірші тварин.

- Якщо  ви допитливі і хочете ще більше дізнатися про дивовижний світ тварин, то я вас запрошую сісти за парти, бо у нас сьогодні ще багато цікавого. То як, готові?

ІІ. Актуалізація знань учнів

Створення проблемної ситуації                        Слайд № 2

-  Діти, подивіться на зображення. Опишіть, що ви бачите? А чи подобається  вам така картинка?   Може на ній чогось, чи когось не вистачає? (діти пропонують свої варіанти, приходять до висновку, що на картинці не вистачає тварин)

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку  Слайд № 3

- Сьогодні ми будемо досліджувати причини, через які тварин стає все менше, дізнаємося, які саме тварини в Україні потребують охорони, навчимося розрізняти їх на малюнках, на відео та складати про них короткі розповіді.

ІV. Формування  компетентностей учнів

1. Розв`язання проблемного питання за допомогою  прийому критичного мислення  фішбоун.                                                                       Слайди № 4, 5

- Давайте проведемо дослідження, чому тварин в природі стає

менше? Все частіше люди замислюються над тим, що з планети Земля зникають деякі види тварин, або їм загрожує небезпека. На сьогоднішній день у нас не залишилося дикого коня-тарпана та дикого бика -тура. Як ви думаєте, чому так стається? ( учні висловлюють свої варіанти:  мисливство і рибальство, вирубування лісів, осушення боліт, забруднення водойм).

- Так, ви молодці і вже багато розумієте і знаєте про проблеми природи. Але люди небайдужі і намагаються зберегти диких тварин. (Вчитель демонструє Червону книгу України)                                                          Слайд № 6

- А що це за книга в мене в руках? Що записано на її сторінках? (На її сторінки заносяться назви тих рослин і тварин, яким загрожує небезпека зникнення і вони підлягають особливій охороні.)

- Так, все вірно. Ви вже знаєте, які рослини нашого краю тут записані. А крім рослин тут записані  тварини і ми дізнаємося які, але зараз давайте підсумуємо те, про що ми говорили.

- Для цього поділимося на групи. Назвіть всі по черзі три рослини з Червоної книги (підсніжник, шафран, півонія).

(На партах лежать малюнки кістяків риб та картки з судженнями. Діти працюють в групах)                                                                      Слайд № 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Червона книга стала сигналом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Яким кольором позначена проблема? Де розмістимо цей напис? (Червоним, біля голови).

- Яким кольором позначені причини проблеми? Де розмістимо ці судження? (Жовтим, у верхній частині риби).

- Яким кольором позначені докази проблеми? Де їх треба приклеїти? (Світло-зеленим, в нижній частині).

- А що позначено темно-зеленим кольором? Де розмістимо цей напис? (Вирішення проблеми. Біля хвоста риби).

 Формувальне оцінювання. Техніка «Сигнал рукою»

- Діти, покажіть сигнали рукою, чи зрозуміли ви як виконати це завдання.   (- Я розумію і можу пояснити (великий палець руки спрямовано вгору). – Я все ще не розумію  (великий палець руки спрямовано в сторону). – Я не зовсім упевнений  (помахати рукою).

-  Ну що ж, починаємо? Коли група виконає завдання, подайте сигнал, а спікери підведуть підсумок роботи.

 

C:\Users\Владелец\Downloads\qrcode-20200331171356.png2. Руханка «Усмішка» Слайд № 8

http://autta.org.ua/ua/materials/material/F-zkulthvilinka--Posm-shka-/

3. Перегляд відео

C:\Users\Владелец\Downloads\qrcode-20200331171700.png- А тепер настав час  познайомитися з тваринами нашої місцевості, яких залишилося мало і які потребують охорони.

https://youtu.be/BZ9TqO_W-RQ

- Дивіться уважно, намагайтеся запам`ятати назви тварин.

      Слайд № 9

4. Робота з підручником

- На сторінках підручника  99 і 100 також є зображення рідкісних тварин. Розгляньте їх.

- До якої групи тварин належать махаон і рогач? (Комахи). Як ви здогадалися?

- Чому морський коник і карась золотий відносяться до риб?

- Які птахи є у Червоній книзі? (Лелека чорний, пугач).

- А чи є серед зникаючих тварин звірі? (Рись, дельфін). Чому дельфін – це звір, а не риба? (Вигодовує дитинчат молоком).

5. Гра «Знайди пару»

- Діти, пропоную вам цікаву гру «Знайди пару». Працюючи в групах, вам потрібно до кожної картинки із зображенням тварини дібрати картку з її назвою. Для цього давайте утворимо нові групи і цього разу використаємо назви тварин, про яких сьогодні говорили. (Зубр, дельфін, рись).

(На партах в кожній групі по два конверти із зображенням тварин та з їх назвами, надрукованими на картках).

- Не  забувайте сигналізувати про виконання завдання.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Гра «Загадай – Відгадай» (робота в парах)      Слайд № 10

- Зараз сядьте по двоє.

- Кожна пара отримала малюнок з твариною, яка потребує охорони. Не показуйте його своїм сусідам, бо вони мають здогадатися, хто зображений. Для цього складіть коротку розповідь про того, хто зображений. На екрані є підказки.

  1. Група тварин (комахи, риби, птахи чи звірі)
  2. Якого розміру?
  3. Чим вкрите тіло?
  4. Які кінцівки?
  5. Як пересувається?
  6. Де живе?

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

1. Формувальне оцінювання. Техніка «Світлофор».  Слайд № 11

У кожного школяра є картки трьох кольорів світлофора. Учні показують карткою зеленого кольору розуміння, жовтим - неповне розуміння, червоним - нерозуміння матеріалу, який вивчали на уроці.

2. Рефлексія «Відкритий мікрофон»

 Продовжіть фрази:

- На цьому уроці мене найбільше здивувало…

- Найбільше мені сподобалося…

 

                                   

 

  

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 січня 2021
Переглядів
1065
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку