Конкурс
Інтегрований урок:
1 клас
Я досліджую світ
Навчання грамоти
Мистецтво
Підготувала
вчитель початкових класів
Королівської загальноосвітньої школи
І-ІІ ступенів
Борщівської ОТГ
Чортківського району
Тернопільської області
Луцик Марія Ігорівна
Тема: Як оберігати рослини?
Мета: ознайомити учнів з причинами зменшення чисельності та зникнення рослин, визначити, які умови необхідні для їх збереження;
формувати уявлення про «Червону книгу України», необхідність охорони рослин;
розвивати допитливість, спостережливість, зацікавленість у збереженні рослин;
формувати компетентності: вільне володіння державною мовою, соціальну, загальнокультурну, компетентність у галузі природничих наук, екологічну компетентність;
виховувати бажання любити і охороняти природу, захоплюватися її красою.
Методи і прийоми: кубування «Кубик Блума», «Мікрофон», «LEGO 6 цеглинок», гра «Де ростуть квіти?», «Збери пазл», «Можна – не можна»
Обладнання і матеріали: комп’ютер, презентація, зображення рослин, занесених до Червоної книги України, матеріали для ігор.
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
Презентація Слайд №1 (додаток 1)
1. Вітання.
Я всміхаюсь сонечку:
— Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квітоньці —
Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику:
— Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся:
— Зичу вам добра!
2. Обмін інформацією
- Які рослини ви зустріли дорогою до школи?
- До яких груп вони належать?
- Які рослини ростуть на шкільному подвір’ї?
- Які рослини ростуть у вас вдома?
- Як ви за ними доглядаєте?
- Які вирощують в садку? На городі?
- Як їх назвати?
3. Групове заняття
Гра «Де ростуть квіти?» Слайд №2
У дітей – зображення різних квітів, на дошці – малюнки лісової галявини та клумби. Треба швиденько розмістити квіти на галявину або клумбу.
ІІ. Актуалізація знань учнів Слайд №3
1. Вправа «Кубик Блума» ( додаток 2)
- Зараз трошки пограємося кубиком, та не простим, а чарівним, на гранях якого зображені заборонні умовні знаки. Вам потрібно пояснити, що вони означають, таким чином пригадаємо матеріал з попереднього уроку.
2. Обговорення ситуацій Слайд №4-6
Цеглинками LEGO учні сигналізують про поведінку дітей в природі (зелена – правильно, червона – неправильно).
- Хто з дітей знає правила поведінки в природі?
- Чиї дії нашкодили природі?
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку Слайд №7
- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про такі рослини, котрих дуже мало на землі, і вони просять нашої допомоги! А також познайомитеся з «Червоною книгою України. Рослинний світ» Будьте дуже уважні, бо ця інформація надзвичайно важлива.
ІV. Формування компетентностей учнів
1. Перегляд та обговорення відео
https://www.youtube.com/watch?v=iKqPz4qGYtY (додаток 3)
- Чому книга, про яку ви почули – червона?
- Які рослини записані в ній?
- Чому деякі рослини зникають?
- Як ви, діти, можете допомогти природі, щоб список рослин в Червоній книзі не збільшувався?
2. Руханка
https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4 (додаток 4)
3. Робота з підручником
- Розгорніть підручники на сторінці 98. Тут зображено декілька рослин з Червоної книги.
- Чи бачили ви якісь із них? (Підсніжники, шафран-крокус)
- Де вони ростуть? Коли цвітуть ці рослини?
- Прочитайте ще раз їх назви, спробуйте запам`ятати.
4. Робота в зошиті
Виконати завдання 4-5 на сторінці 43
4. Робота з презентацією Слайд №8-12
- Давайте ще раз подивимося на ці прекрасні рослини, які зовсім скоро можуть зникнути і вже ніхто не зможе милуватися їх красою. Назвіть квіти, які запам’ятали.
V. Закріплення вивченого матеріалу
Навчання грамоти
1. Робота над віршем Слайд №13
Конвалії (М. Познанська)
Із зеленої сорочки,
Що зіткав весною гай,
Білі дивляться дзвіночки.
Як зовуть їх — угадай.
Це конвалії у гаї
На галявині цвітуть.
І ніде, ніде немає
Кращих квіточок, мабуть.
В них так пахощів багато,
Цвіту свіжого, роси.
Хай ростуть, не буду рвати, —
Шкода їхньої краси!
Мистецтво
2. Малювання квітів
- А зараз намалюйте для матусі квіточку, яка вам найбільше сподобалась і запам’яталась.
3. Гра «Збери пазл»
- Зберіть малюнки рослин з Червоної книги і пригадайте, як вони називаються.
4. Гра «Можна – не можна» Слайд №14
Учні визначають (сигнал за вибором учителя), що можна робити, а що ні.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Вправа «Мікрофон» Слайд №15
- Про що ми говорили на уроці?
- Як треба ставитись до рослин?
- Чому ця тема надзвичайно важлива?
Рефлексія «Вибери цеглинку» Слайд №16
Додаток 1 – презентація «Інтегрований урок»
(методичний матеріал презентації підготувала вчитель Луцик Марія Ігорівна)
Додаток 2 – грані кубика Блума
Додаток 3 – відео «Червона книга України. Рослини»
https://www.youtube.com/watch?v=iKqPz4qGYtY
Додаток 4 – руханка