Урок "Як соціалізація допомагає нам знайти своє місце в суспільстві?"

Про матеріал

Тема. Як соціалізація допомагає нам знайти своє місце в суспільстві?

Мета: з'ясувати значення поняття соціалізації; визначити її етапи та суб'єкти; з'ясувати вплив соціалізації на формування особистості людини; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах; формувати усвідомлення учнями/ученицями важливості процесу соціалізації людини у суспільстві.

Перегляд файлу

Конспект уроку

з громадянської освіти

для 10-го класу

на тему «Як соціалізація допомагає нам

знайти своє місце в суспільстві?»

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміїівської районної ради Харківської області»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Як соціалізація допомагає нам знайти своє місце в суспільстві?

Мета: з’ясувати значення поняття соціалізації; визначити її етапи та суб’єкти; з’ясувати вплив соціалізації на формування особистості людини; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах; формувати усвідомлення учнями/ученицями важливості процесу соціалізації людини у суспільстві.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                давати визначення поняттю «соціалізація»;
  •                називати етапи соціалізації особистості;
  •                пояснювати важливість процесу соціалізації людини в суспільстві;
  •                добирати матеріал по темі уроку.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручники, мультимедійна презентація.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Перевірка творчого домашнього завдання.

Кілька учнів/учениць (за бажанням) зачитують твори на тему «Безчесна людина – яка вона?»

  1. Індивідуальна робота з картками.

Картка № 1.

  1. Підпишіть під зображеннями терміни, який вони ілюструють.

  Картинки по запросу самооцінка             Похожее изображение                  Картинки по запросу схвалення

________________         ____________________           _________________

  1. Доповніть схему.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\3. Соціалізація\Рисунок1.png

  1. Доповніть твердження.

Усвідомлення особистістю своїх обов’язків і відповідальності перед людьми – це ________________________

 

 

Картка № 2.

  1. Підпишіть під зображеннями терміни, які вони ілюструють.

Картинки по запросу осуждение   Картинки по запросу самооценка   Картинки по запросу совість

__________________    ________________    _________________

  1. Доповніть схему.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\3. Соціалізація\Рисунок2.png

  1. Доповніть твердження.

Розглядається як ядро особистості, пов’язана з усвідомленням власного «Я», власної унікальності, індивідуальності та неповторності   _______________.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  1. Що з перерахованого має найбільший вплив на ваше формування як особистості?
  • Запишіть у зошити в цій послідовності (від найменш впливового до найвагомішого).

Сім’я, друзі, однолітки, школа, навколишнє середовище.

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

Слово вчителя.

  • Протягом життя людина постійно спілкується та перебуває у різних зв’язках. І всі ці знайомства залишають свій  слід у формуванні вашої особистості. Хтось більший, хтось менший. Сьогодні ми поговоримо про те, що таке соціалізація, визначимо періоди та суб’єкти соціалізації,
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Словникова робота.
  • Прочитайте визначення поняття. Поясніть, як ви його розумієте.

Соціалізація (від лат. — суспільний) — це процес засвоєння людиною певної системи знань, норм і цінностей, що дозволяють їй бути повноправним членом  суспільства.

  1. Індивідуальна робота.
  • Запишіть у зошит три групи людей, які можна виокремити серед інших (н-д: табір, однокласники, секція і т.д.).
  • Спробуйте пригадати кількість людей, які так чи інакше до них входять.
  • Чи однакові інтереси пов’язують всі три групи?
  • Чи збігається ваша поведінка у кожній групі?
  • Поміркуйте, чого ви навилися від кожної з них.
  1. Слово вчителя.
  • За статистикою, людина віком до тридцяти років знайома з понад 700 особами. Склавши перелік своїх знайомих, ви напевно здивуєтеся, адже кількість людей, яким ви потискали руку хоча б раз у житті, сягне більш як декілька сотень. Ви інтуїтивно навчилися «типізувати» людей, і це допомагає вам обирати відповідну модель поведінки з тими, хто вас оточує. У кожної людини ви чогось постійно навчаєтесь, навіть не усвідомлюючи цього.
  1. Робота в малих групах.
  • Соціалізація життя людини має певні етапи або фази. Спробуйте визначити їх, заповнивши таблицю.

Етап

Вік

Оточення

 

 

 

 

  1. Робота з текстом підручника.
  • Порівняйте свою періодизацію з періодизацією психолога Еріка Еріксона. Чи згодні ви з ним?
  • Які етапи соціалізації ви вже пройшли? На якому знаходитеся зараз?
  1. Узагальнення та систематизація знань.

1. Робота з візуальним джерелом.

  • Прокоментуйте картину.

Картинки по запросу Сальвадор Далі. Три віки людини

Сальвадор Далі. Три віки людини

  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте фрагмент інтерв’ю. Поміркуйте, які чинники вплинули на формування особистості.

  «Перед тим, як я почав займатися боксом, я ходив на секції боротьби і карате, займався футболом. Мені було 15, коли я вперше зайшов до боксерської зали - і я одразу ж зрозумів, що знайшов свій ідеальний спорт.» Олександр Усик, український боксер

  1.   Тест на визначення рівня соціалізації.

4 – завжди;

3 – майже завжди;

2 – іноді;

0 – ніколи.

Контрольний аркуш відповідей

1

5

9

13

17

2

6

10

14

18

3

7

11

15

19

4

8

12

16

20

  1. Я намагаюся у всьому слухати вчителів і батьків.
  2. Вважаю, що завжди треба відрізнятися чимось від інших людей.
  3. За що б я не узявся, мені все по плечу.
  4. Я вмію прощати людей.
  5. Я прагну чинити так само, як і мої друзі.
  6. У будь-якій справі мені хочеться бути попереду моїх однолітків.
  7. Я стаю дуже впертим, якщо впевнений у своїй правоті.
  8. Творити добро – це головне гасло мого життя.
  9. Я намагаюся чинити так щоб мене за це відзначили.
  10. У спілкуванні з однолітками я завжди відстоюю свою думку.
  11. Якщо я щось задумав, то обов’язково це виконаю.
  12. Мені подобається допомагати іншим людям.
  13. Мені хочеться, щоб зі мною дружили всі оточуючі.
  14. Якщо мені хтось не подобається, я з ним спілкуватися не буду.
  15.  Я прагну завжди перемагати й вигравати.
  16. Я завжди переживаю неприємності інших людей, як свої власні.
  17. Я уникаю сварок із друзями.
  18. Я намагаюся доводити свою правоту, навіть якщо з моєю думкою не згодні оточуючі.
  19. Якщо я за щось беруся, то завжди доводжу справу до кінця.
  20. Я завжди на захисті тих, кого кривдять.

Обробка отриманих результатів.

Кожний рядок контрольного аркуша характеризує один із напрямків соціального розвитку особистості учня. При обробці даних підраховується сума відповідей у кожному рядку, розділена на 5.

  1.              Оцінка соціальної адаптованості учня виходить від суми оцінок першого рядка (й розподілу отриманої суми на 5)
  2.              Оцінка автономності учня виходить від суми оцінок другого рядка.
  3.              Оцінка соціальної активності учня визначається аналогічною операцією із третім рядком.
  4.              Оцінка моральності учня визначається аналогічною операцією із четвертим рядком.

Якщо одержуваний коефіцієнт більше 3, то можна констатувати високий ступінь соціалізації підлітка.

Якщо одержуваний коефіцієнт більше 2, але менше 3, то можна констатувати середній ступінь розвитку соціальних якостей.

Якщо одержуваний  коефіцієнт менше 2, то можна констатувати низький ступінь розвитку соціальних якостей.

  1. Підсумки уроку.
  1. Рефлексія.
  • Осмисліть матеріал параграфа, продовжуючи речення:
  • «Я запам’ятав / запам’ятала…»;
  • «Я зрозумів / зрозуміла…»;
  • «Я навчився/навчилася…»;
  • «Для мене було новим…»;
  • «Для мене не дуже зрозуміло…»;
  • «Мені це корисно…»;
  • «Мої емоції та почуття:…».
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 3 підручника.
  2. Взяти інтерв’ю у одного з вчителів за темою «Що вплинуло на Ваш вибір професії?». Записати в зошит.
  3. Візуалізувати етапи соціалізації в електронному вигляді за допомогою власних фотографій.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кушнір Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 вересня 2018
Переглядів
8172
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку