Тема. Як соціалізація допомагає нам знайти своє місце в суспільстві?
Мета: з'ясувати значення поняття соціалізації; визначити її етапи та суб'єкти; з'ясувати вплив соціалізації на формування особистості людини; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах; формувати усвідомлення учнями/ученицями важливості процесу соціалізації людини у суспільстві.
Конспект уроку
з громадянської освіти
для 10-го класу
на тему «Як соціалізація допомагає нам
знайти своє місце в суспільстві?»
Підготувала учитель історії
КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зміїівської районної ради Харківської області»
Вистороп Тетяна Василівна
Тема. Як соціалізація допомагає нам знайти своє місце в суспільстві?
Мета: з’ясувати значення поняття соціалізації; визначити її етапи та суб’єкти; з’ясувати вплив соціалізації на формування особистості людини; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах; формувати усвідомлення учнями/ученицями важливості процесу соціалізації людини у суспільстві.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручники, мультимедійна презентація.
Хід уроку
Кілька учнів/учениць (за бажанням) зачитують твори на тему «Безчесна людина – яка вона?»
Картка № 1.
________________ ____________________ _________________
Усвідомлення особистістю своїх обов’язків і відповідальності перед людьми – це ________________________
|
Картка № 2.
__________________ ________________ _________________
Розглядається як ядро особистості, пов’язана з усвідомленням власного «Я», власної унікальності, індивідуальності та неповторності – _______________.
|
Сім’я, друзі, однолітки, школа, навколишнє середовище.
Слово вчителя.
Соціалізація (від лат. — суспільний) — це процес засвоєння людиною певної системи знань, норм і цінностей, що дозволяють їй бути повноправним членом суспільства.
№ |
Етап |
Вік |
Оточення |
|
|
|
|
1. Робота з візуальним джерелом.
Сальвадор Далі. Три віки людини
«Перед тим, як я почав займатися боксом, я ходив на секції боротьби і карате, займався футболом. Мені було 15, коли я вперше зайшов до боксерської зали - і я одразу ж зрозумів, що знайшов свій ідеальний спорт.» Олександр Усик, український боксер
4 – завжди;
3 – майже завжди;
2 – іноді;
0 – ніколи.
Контрольний аркуш відповідей
1 |
5 |
9 |
13 |
17 |
2 |
6 |
10 |
14 |
18 |
3 |
7 |
11 |
15 |
19 |
4 |
8 |
12 |
16 |
20 |
Обробка отриманих результатів.
Кожний рядок контрольного аркуша характеризує один із напрямків соціального розвитку особистості учня. При обробці даних підраховується сума відповідей у кожному рядку, розділена на 5.
Якщо одержуваний коефіцієнт більше 3, то можна констатувати високий ступінь соціалізації підлітка.
Якщо одержуваний коефіцієнт більше 2, але менше 3, то можна констатувати середній ступінь розвитку соціальних якостей.
Якщо одержуваний коефіцієнт менше 2, то можна констатувати низький ступінь розвитку соціальних якостей.