Урок "Як треба поводитися серед природи навесні"

Про матеріал
  • Правила поводження серед природи навесні
  • Знаки заборони
  • Пам'ятка друга природи
  • Робота в групах (виготовлення знаків)
  • Тестування
Перегляд файлу

Тема.  Як треба поводитися серед природи навесні.

Мета. Розповісти учням, як треба поводитися серед природи навесні; розвивати мислення, допитливість; виховувати екологічну культуру.

                                                  Хід  уроку

  1. Організація класу.
  2. Актуалізація опорних знань.
    1.      Перевірка домашнього завдання.
  • Які зміни в житті звірів спостерігаються навесні?
  • Які свійські тварини доглядають за своїми дитинчатами?
  • Чому навесні пробуджуються ведмідь, їжак?
  • Складіть ланцюг живлення у весняному лісі.
  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про правила поведінки серед природи навесні.
  1. Вивчення нового матеріалу.
    1.      Робота за підручником. ( с.116-117)
  • Пригадайте! Як потрібно поводитися серед природи, щоб не нашкодити рослинам і тваринам?
  • Які рослини розквітають упродовж весни? Чому не можна виривати їх для букетів?
  • Як іще люди знищують рослини в лісі?
  • Запам’ятайте! Не ходіть до лісу навмання. Йдіть лише по дорозі чи по стежці.
  • Розгляньте знаки заборони(с.117). Що вони означають? (не можна зривати квіти для букетів, витоптувати рослини, чіпати гнізда, забирати звірят, брати до лісу собаку.)
  • Чому не можна близько підходити до гнізд пташок?
  • Чому ніколи не можна доторкатися до гнізда?
  • Чому не можна забирати додому пташенят, які випали із гнізда?
  • Чому не можна брати із собою в ліс навесні та на початку літа собаку?
  • Відгадайте загадку.

Біла кора, тоненькі віти,

Із стовбура сік тече.

Що то є, діти? (Береза навесні)

               Пам’ятка друга природи.

  • Не можна збирати сік з молодих дерев;
  • Отвір у стовбурі необхідно обладнати жолобком, по якому стікатиме сік;
  • Після закінчення збору березового соку отвір обов’язково потрібно заліпити ( глиною, пластиліном)
    1.      Фізкультхвилинка.
  1. Узагальнення й систематизація знань.
    1.      Робота в групах.
  • Як же нам слід поводитися навесні в лісі?
  • Травень і червень – місяці тиші. Не лякайте тварин, не підходь близько до гнізд, не бери яєць чи пташенят до рук, бо птахи покинуть гнізда. Не поспішай підбирати в лісі пташенят, їжаченят та малят інших тварин. Можливо, десь недалеко причаїлися їхні батьки і чекають, коли ти підеш. Якщо в тебе є собака, не бери його з собою в ліс навесні і на початку літа, бо він може впіймати пташеня чи безпомічне звірятко.
  • Обговоріть у групах правила і виготовте знаки.
    1.      Аналіз ситуацій.
  • Чому не можна брати їжаків з лісу?
  • Уявіть, що ви знайшли в лісі дитинча тварини. Воно здалося вам бідним, покинутим і ви взяли його додому. Через рік тваринка підросла, вам набридло її тримати, і ви вирішили її випустити  на волю.
  • Що очікує на тварину в лісі?
  • Яких помилок ви припустилися, узявши тваринку додому?
    1.      Тестування.
  1. Ви побачили пташенят, що випали з гнізда. Як ви вчините?

А) Спробую покласти пташенят в гніздо.

Б) Пройду повз них і не заважатиму птахам.

В) Заберу пташенят додому і доглядатиму за ними.

                2) Чому особливо навесні і на початку літа не можна галасувати в лісі і розпалювати вогнища?

                     А) Вас оштрафують за неправильну поведінку.

                     Б) Галас, запах диму лякають лісових мешканців, примушують птахів кидати гнізда, тварин шукати затишні місця.

        6.  Підсумок уроку.

              - Чому навесні тварин охороняють особливо ретельно?

         7.  Домашнє завдання.

                Скласти пам’ятку про поведінку серед природи навесні.

 

 

 

 

 

 

 

    Відкритий урок з природознавства

                          на  тему:

         «Як треба     поводитися серед    природи  навесні?

 

 

                                                      Проведено в 2 Б класі

                                                     Вчитель: Мельничук Н.О.

 

 

                                        Березень, 2014

 

 

 

     Виховний захід

         на тему:

    « Зі святом, люба

         Матуся»

 

                                                      Проведено в 2Б класі

                                                     Вчитель: Мельничук Н. О.

 

                                    Березень, 2014

docx
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
3789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку