Урок "Як тварини готуються до зими. Слова, що означають назви предметів. Розпізнавання слів - назв предметів за питаннями хто? що?"

Про матеріал
Урок розроблений для дітей з інтелектуальними порушеннями, розладами мовлення, тому він містить артикуляційну гімнастику, вправи для очей, рук, дихальні вправи. Діти опинилися в зимовому лісі, бачать лісових мешканців, спілкуються з ними, відгадують загадки про звірів, мають бажання допомогти тваринам. І в цій грі учні вивчають слова - назви предметів, виконують різні завдання на задану тему.
Перегляд файлу

        Урок  з  української   мови  в  3  класі

Тема:  Як тварини готуються до зими.   Слова, що означають назви предметів. Розпізнавання слів – назв предметів за питаннями хто? що?

Мета:  розширити знання учнів  про слова – назви предметів (іменники); вчити розрізняти і знаходити слова, які відповідають на запитання хто? що?; формувати вміння правильно й акуратно списувати; збагачувати словниковий запас  слів; розвивати зв’язне мовлення , інтерес до вивчення мови, спостережливість, допитливість , творчу уяву дітей; прищеплювати їм любов до природи, здатність сприймати красу природи; коригувати процеси мовлення, мислення, увагу, пам'ять, поведінку.

Обладнання: «Робочий зошит з української мови», 3 клас, частина 1, автори Ліщук Н.І., Іванченко С.В.;кубик для гри з загальними назвами ; картинки звірів з прикріпленими завданнями; картки для складання речень; картки Домана;таблиці з правилами; «будиночки» із запитаннями хто? і що?; відео гра «Слово називай – питання швидко добирай»; відео руханка «Хом’ячки»; пізнавальне відео для дітей «Зимівля лісових звірів»; ноутбук.

                                               

                                                Хід   уроку:

        На дошці прикріплені картинки лісових звірів: вовка, лисиці, білки, зайця, хом’яка , їжака і ведмедя із завданнями.

І. Організація класу до роботи.

 Нервово – психологічна підготовка до уроку.

  • Діти, сьогодні до нас на урок прийшли гості. Давайте

    привітаємося з ними.

     Доброго ранку, доброго дня!

     Хай плещуть долоньки,

     Тупають ніжки,

     Працюють голівки

     Та сяють усмішки.

      Доброго ранку, доброго дня!

      Бажаєте ви і бажаю вам я!

ІІ. Артикуляційна гімнастика.   

  1. Вправи для язика, губ. Звуковимова.

Де ж наш пустун – язичок?

Заховався за біленький тиночок,

Ліг на бочок і мовчок.

А ми зараз його розбудимо!

         Поплямкали губами,

         Поклацали зубами,

Посичали гускою: с – с – с;

Подзижчали комариком: з – з – з;

Подиркали трактором: др. – др. – др.;

Пошуміли вітерцем: ш – ш – ш.

  1. Вимова чистомовки:

 Ма – ма – ма – скоро вже зима;

 Но – но – но – в лісі холодно;

 Ся – ся – ся – звірі поховалися;

 Ся – ся – ся – до зими приготувалися.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

   - Діти, ви знаєте, що скоро до нас завітає зима, буде дуже холодно,все позамерзає , випаде сніг. Чи знаєте ви, як тварини в лісі приготувалися до зими? Адже їм взимку  не буде що їсти. Сьогодні на уроці ми помандруємо в ліс і подивимося, як приготувалися до зими звірі. Але усі звірята, яких ми зустрінемо, мають для нас завдання. Якщо ми їх виконаємо і будемо старанними, розумними, кмітливими, активними, то вкінці уроку ми переглянемо відео про зимівлю лісових звірів , а також будуть солодкі гостинці від друзів наших менших .

ІV. Повідомлення теми й мети уроку.

     - Нас чекає на уроці не лише мандрівка, але й ми повинні виконати багато цікавих вправ і завдань з української мови на тему «Слова, що означають назви предметів. Назви предметів, що відповідають на питання хто? або що? Назви істот і неістот».

 V. Актуалізація опорних знань учнів.

     - Спочатку потренуємо наш розум, пам'ять, мислення, увагу і зробимо кілька завдань.

     1. Гра «Кубик». Учні кидають кубик і називають три  слова з певної  категорії: «Овочі», «Фрукти», «Транспорт», «Одяг» і т.д.

     2. Скласти речення за малюнками та піктограмами.

     3. Картки Домана. Прочитати слово,  назвати голосні звуки і визначити кількість складів.

     4. Каліграфічна хвилинка.

       - Діти, ми розпочинаємо нашу мандрівку. Закрили оченята, а тепер уявіть собі , що ви опинилися в лісі. Ми бачимо багато різних тварин, всі хочуть познайомитися з нами. Погляньте, хто це?  

         Влітку медом ласував,

         Досхочу малини мав.

         А як впав глибокий сніг,

         Позіхнув і спати ліг.

         Бачив чи не бачив сни,

         А проспав аж до весни.

  • Ведмідь нам приготував ось таке завдання: написати каліграфічну хвилинку.

 На дошці написано слова, вставити пропущені букви і списати в зошит.

      Са…ат, л…с, олен…, д…рево, л…сиця, в…тер.

VІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота над правилами з використання таблиці.

Загадка про лисицю і завдання від неї: Запам’ятай правила!

До пухнастого хвоста

Личить шубка їй руда.

Як рушає полювати ,

Не виходить зайчик з хати.

  1. Вправа «Хто? або що?». Вчитель називає слова, учні показують картки з відповідними питаннями.
  • А це завдання нам приготувала ось така мешканка лісу. Відгадайте:

Є горішки, є грибочки

У дуплі на мотузочку.

Плигаю по гілочках,

Я – руденька …. (білочка).

  1. Робота в робочому зошиті. Вправи 8, 9 ст. 64 – 65.
  • А подивіться на цю тваринку. Можливо, хтось сам складе загадку про нього.

Хвіст куценький, довгі вуха,

Має в шафі два кожухи.

Влітку одягає сірий,

Ну а взимку – теплий, сірий. (Заєць)

VII. Фізкультхвилинка.

       А це звірятко приготувало нам фізкультхвилинку, яка так називається, як воно. Відгадайте, хто це:

       Народилось їх багато,

       Є у них і мама, й тато.

       Менші, ніж заморські свинки,

       Ці малі й пухкі тваринки.

     Руханка «Хом’ячки».

     Вправа для очей.

     Сплять маленькі совенята,

     Раз!  - розкрили оченята.

     Подивилися навколо,

     Потім вгору і додолу.

     Оченята – блим, блим, блим!

      Відпочити треба їм!

      Вправо, вліво оченята

      Повертали совенята.

      Совенята будуть спати,

      А ми будем працювати.

VIII. Закріплення вивченого.

  1. Гра «Засели будиночки!».

 Гру нам запропонувало одне миле

звірятко, відгадайте його назву.

        Диба – диба  у лісок,

        Кожушок із голочок.

        На нім яблучко, грибочки,

        Золотистії листочки. (Їжак)

  1. Вправа на ноутбуці «Слово називай – питання швидко добирай».
  • Це завдання нам придумав дуже серйозний лісовий мешканець, якого всі бояться. Ось послухайте про нього загадку.

Вдалині посеред ночі

Засвітились хижі очі.

Від його пісень у звірів

Морозець біжить по шкірі. (Вовк)

 IX. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Діти, ось і закінчується наш урок.  Ви виконали всі завдання,які перед вами стояли. Наші звірята дуже раді, що познайомилися з такими чудовими, розумними, старанними дітьми. І завжди пам’ятайте, що тварин треба любити, берегти і їм допомагати, особливо, взимку. Любімо природу!
  • Отримайте від звірят гостинці і дивіться пізнавальне відео

« Зимівля лісових звірів». Дякую за співпрацю.

 X. Домашнє завдання.

         Вправа «З’єднай лініями слова із  запитаннями хто? або що?»

docx
Додано
27 грудня 2021
Переглядів
327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку