Урок з предмету Я досліджую світ, 2 клас. Урок-тренінг "Як уникнути сварок, вміти спілкуватися між собою"
Розробка уроку з предмету (Я досліджую світ )
2 клас –НУШ
Як уникнути конфлікту ?
Уміння спілкуватися та уникати сварок
Вітання В цьому класі друзі всі-я і ти , ми і ви
Добрий день, тому хто зліва, добрий день, тому хто справа.
Ми-одна сім’я! Руку дай, тому, хто зліва, руку дай тому, хто справа.
Посміхнись тому, хто зліва, посміхнись тому, хто справа.
Ми-одна сім’я!
Діти утворюють коло. Починає діалог вчитель, беручи за руку дитину, яка стоїть поруч.
Ти подобаєшся мені…(називає рису характеру, що подобається в дитині.
Тема дня. Як уникнути конфлікту? Які слова асоціюються зі словом конфлікт. Створення асоціативного куща (Проблема, образа , бійка , сльози)
Щодня ви спілкуєтеся з людьми , які вас оточують-з рідними, друзями, однокласниками, знайомими, незнайомими.
Усі вони різні, з несхожими характерами: одні-спокійні, інші спалахують наче сірники.
У деяких ситуаціях люди не можуть про щось домовитися, сперечаються, сваряться.
Тоді говорять-виник конфлікт.
Конфлікти часто виникають через непорозуміння, різні погляди на розв’язання проблеми. Ви вже знаєте деякі секрети спілкування.
Девізом нашого уроку будуть такі слова: Спілкуватись будем вчитись, щоб ніколи не сваритись.
Отож ви гадаєте, якою буде тема уроку.
Розвиток уміння спілкуватися та уникати сварок.
Сьогодні ми познайомимося з поняттям мовний етикет.
А ще ми разом складемо (Пам’ятку для культурного співрозмовника)
Отже тому і завдання знаємо і до роботи дружно приступаємо.
А навіщо все це знати? може хтось нам розказати?
У цьому нам допоможе мовний етикет- знання і активне вживання чемних форм вітання, прощання, подяки, вибачення.
Складання асоціативного куща (мовний етикет)
Мовний етикет
Знання форм
Вітання. Прощання. Подяки. Вибачення
Робота в групах
Зараз в групах попрацюєм
Дружно пригадаємо слова подяки і вітання.
Вибачення і прощання
Лідерів ви обирайте.
Працювати починайте!
Перша група – Форма вітання
Друга група – Форма подяки
Третя група –вибачення
Четверта група –Прощання
Після звіту груп на дошці вчитель вивішує таблицю (Слова ввічливості)
Вітання Подяки
Доброго дня ! Спасибі !
Добридень ! Дякую !
Доброго ранку ! Щиро вдячний !
Доброго вечора !
Здоровенькі були !
Здрастуйте!
На добраніч !
Вибачення Прощання
Вибачте ! До побачення !
Пробачте ! До зустрічі !
Даруйте ! Нехай щастить !
Перепрошую ! Бувайте здорові !
Прошу вибачення ! Прощавайте !
Гарно всі попрацювали що ви щойно пригадали ?
(Форми мовного етикету)
Фізкультхвилинка
Діти пригадають ті правила, яких слід дотримуватися під час спілкування.
Результатом спільної роботи стане пам’ятка культурного співрозмовника.
Пам’ятка культурного співрозмовника
1.Розмовляю чітко і виразно, але не голосно.
2. Розмовляючи, дивлюсь на співрозмовника .
3. Уважно слухаю.
4 Ніколи не перебиваю співрозмовника.
5 До дорослих звертаюсь на ви.
6 Спочатку думаю, а потім кажу .
Підсумок уроку
Що сподобалося на уроці ?
Яку пам’ятку склали ?
Які висновки зробили?
Що запам’ятали ?
Не сварися із людьми
Мирний шлях шукай завжди.