Тема: Як вимірювати температуру повітря.
Мета: навчити учнів користуватися різними видами термометрів, вимірювати та записувати температуру повітря, розвивати спостережливість, виховувати інтерес до вивчення природи.
Хід уроку
Віршик – привітання
Добрій ранок, всім привіт!...
- Фото свідчать про події минулого. У ваших руках я бачу цікаві світлини, що ви принесли до школи. Хто хоче розповісти про подію, зображену на фото?
III Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку
1. Розповідь вчителя
Раніше люди довгий час визначали температуру за допомогою дотику. Але йшов час і у 1587 році вчений Галілео Галілей за допомогою скляної трубки і скляної кульки зробив висновок як поводить себе рідина у теплому і холодному вигляді. А пізніше астроном Цельсій почав використовувати прибор з речовиною ртуттю. Так і з’явився термометр.
- Подумайте, а чи може бути таке, що температура повітря змінюється протягом дня?
- Давайте заспіваємо пісню про хмарки, щоб вони розвіялися й знову засяяло сонечко.
5. Робота з підручником.
6. Робота у зошиті
7. Групова робота.
- Перша група вимірює температуру води в трьох ємкостях. Результат записує у спеціальних бланках.
- Друга група вимірює температуру тіла всіх учасників групи. Результати заносять у бланк.
- Третя група вимірює температуру повітря на вулиці, у класі та в коридорі. Результати також фіксують у своїх бланках.
V. Закріплення й систематизація матеріалу
1. Вправа з Lego на визначення видів термометрів (Слайд)
2. Конструювання термометра
- Для того щоб сконструювати термометр, давайте ще раз повторимо, з чого він складається.
- Знайдіть у себе на парті корпус зі шкалою, наклейте його на картонну основу. У якості скляної трубки зі спиртом, у нас дві ниточки червоного та білого кольору. Поєднайте їх між собою. Тепер просмикніть обидва кінці ниточки у отвори нашого корпусу та знову поєднайте між собою із зворотної сторони. Ваш термометр готов.
VII Підсумок уроку
1