Урок: "Як я сприймаю інформацію ззовні?"

Про матеріал
Конспект уроку з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" для 4 класу за програмою Р.Шияна
Перегляд файлу

Урок: Я досліджую світ

Тема уроку: Як я сприймаю інформацію ззовні?

Тема місяця: Факти і таємниці

Ключові компетентності:

  • Закріплювати знання про органи чуття; формувати уявлення про їх значенні для життєдіяльності організму;
  • розвивати уміння зіставляти інформацію, аналізувати навчальний текст; працювати з медіапродуктами, формувати медіаграмотність, розвивати дослідницькі навички, увагу та спостережливість;
  • виховувати бережливе ставлення до свого організму.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Форми роботи: індивідуальна, фронтальна, робота в парах, групах

Здоров’язберігаючі технології: руханка

План уроку

І. Етап орієнтації

  • Привітання

ІІ. Етап мотивації

  • Вправа «Торбинка відчуттів»

ІІІ. Етап цілепокладання

  • План уроку

ІV. Етап орієнтації виконання плану

  • Гра «З’єднайка»
  • Дослід «Дегустатори»
  • Вправа «Обмін думками»

        VІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

  • Руханка
  • Робота в групах

ІV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.

  • Вправа «Кубик Блума»

 

Хід уроку

 

І. ЕТАП ОРІЄНТАЦІЇ

  • Привітання
  • Я рада вітати вас на уроці «Я досліджую світ»!

 

ІІ. ЕТАП МОТИВАЦІЇ

Ранкове коло

Вправа «Торбинка відчуттів»

  • Наш урок я хочу розпочати з «Торбинки відчуттів». В якій знаходяться безліч різноманітних предметів, вони різні за своєю формою, консистенцією, за тим як ми їх сприймаємо. Пропоную вам, не дивлячись в торбинку, за допомогою відчуття ваших пальчиків, описати предмет, який вам попався, а інші спробують його відгадати.
  • Я розпочну перша. Я відчуваю, що він має форму кулі, м’який за своєю текстурою, складається з дрібніших, намотаних наче один на один складових, закінчується чимось тонким та м’яким, схожим на хвостик мишки. Як ви гадаєте, що це може бути? (Кубок з нитками)

(Відповіді дітей)

  • Пропоную кожному третьому учню по колу  описати предмети.

(Описи дітей)

  • Як ви вважаєте, який орган чуття допоміг нам описувати предмети?
  • Що ви знаєте про цей орган чуття?

ІІІ. ЕТАП ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ 

  • Як ви думаєте, яка тема нашого уроку? Що ми сьогодні будемо вивчати?

(Відповіді дітей)

  • Сьогодні ми будемо закріплювати знання про органи чуття; формувати уявлення про їх значення для життєдіяльності організму, будемо досліджувати, обмінюватимемося думками, робитимемо висновки та узагальнення.
  • Отож, працювати будемо за таким планом.

План уроку

  1. Гра «З’єднайка»
  2. Дослід «Дегустатори»
  3. Вправа «Обмін думками»
  4. Робота в групах
  5. Вправа «Кубик Блума»

 

ІV. ЕТАП ОРІЄНТАЦІЇ ВИКОНАННЯ ПЛАНУ

Гра «З’єднайка»

- Пропоную пригадати, що ви знаєте про ограни чуття попрацювавши на індивідуальних картках. З’єднайте ліві та праві частини речень. Час на виконання 5 хв. Нумо до роботи!

2. Дослід «Дегустатори»

- Діти, ваша однокласниця  приготувала для вас сюрприз. Пропонуємо вам , спробувати себе в ролі дегустаторів. Ви з заплющеними очима маєте відгадати напої. Запрошуємо по 2 представники з кожної групи.

- Який орган чуття допоміг вам виконати це завдання?

- Що ви про нього знаєте?

(Відповіді дітей)

3.  Вправа «Обмін думками» (робота в парах)

— Поміркуйте! Який зв’язок існує між органами чуття і мозком? Учені говорять: «Не око бачить, не вухо чує, не ніс відчуває, а мозок!». Як це зрозуміти? Пропоную обговорити в парах.

(Обговорення та відповіді дітей)

Учитель уточнює:

— Усіма органами чуття керує головний мозок. Усю інформацію, яку отримують органи чуття, вони посилають у головний мозок. Мозок аналізує повну інформацію, а потім дає наказ на виконання. Наприклад: людина побачила яблуко. Ця інформація поступила в головний мозок. Він дає наказ узяти його і відкусити. Головний мозок здійснює контроль, а органи виконують його накази. Кожен орган має своє представництво в головному мозку — це певні центри, які відповідають за той або інший орган.

  • Розкажіть за схемою, як працює орган нюху людини.

Учитель уточнює:

        VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК.

Руханка

Робота в группах

  • Настав час попрацювати в групах. Завдання ви знайдете на ваших робочих столах. На роботу в групах у вас є 5 хв. Час пішов!

 

  1. група «5 відчутів»
  1. Записати, що ви можете дізнатися про сніг за допомогою органів чуттів.

 

 

 

  1. група «Репери»
  1. Послухати реп, який допоможе вам швидко запам’ятати назви відмінків.
  2.  Який орган чуття допоміг вам виконати завдання? Запишіть, що ви про нього знаєте.

  1. група «Дослідники»
  1. Визначити гостроту свого зору. Підсумувати показники всіх членів групи.
  2.  Записати, що ви знаєте про цей орган чуття.

 

Перевірте гостроту свого зору зблизька. Для цього розгорніть будь-яку книжку із чітким шрифтом. Розмір шрифту має дорівнювати приблизно 2 мм. Якщо ви користуєтеся окулярами, одягніть їх. Тримайте книжку на відстані 33–35 см від очей. Спробуйте читати по черзі правим і лівим оком. Якщо ви читаєте без зусиль, це означає, що зблизька ви бачите добре. Якщо вам постійно хочеться відсунути книгу на відстань дальшу, ніж 35 см, щоб прочитати, необхідно звернутися до лікаря.

(Презентації груп)

  • Чи комфортно вам працювалось в групі?
  • Чи є запитання до групи?
  • Подякуйте одне одному за спільну роботу та слушні поради.

 

ІV. РЕФЛЕКСІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

Вправа «Кубик Блума»

  • Розкажи про значення у вашому житті органів чуття: очей, вух, носу, язика і шкіри.
  • Як окремі органи чуття можуть сповіщати людину про небезпеку? Наведи приклад із власного життя.
  • Пригадайте і розкажіть загадки та прислів’я про органи чуття, які ти знаєш.
  • Який орган чуття найважливіший?
  • Розкажи, як би змінилося наше сприйняття навколишнього світу, якщо б з нього зникли запахи.
  • Доведи, що всі мешканці нашої планети повинні піклуватися про своє здоров’я.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 квітня 2021
Переглядів
2111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку