Урок " Як змінюється життя звірів восени?"

Про матеріал
Тема уроку: " Як змінюється життя звірів восени?" Розкриваються особливості життя звірів восени.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Тема: Як змінюється життя звірів восени?

 

Мета: Ознайомити учнів із життям звірів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті; вчити наводити приклади тварин, які змінюють забарвлення хутра; готують запаси кормів; готуються до зимової сплячки; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до тварин.

 

Обладнання: мультимедійна презентація,  картки з завданнями для роботи в парах, картки із зображенням тварин.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

 

                                                    Хід уроку

 

І. Привітання до гостей

Ми радо гостей у нашім  класі вітаєм,

Щастя й здоров'я усім вам бажаєм.

 

ІІ. Організація класу

Знову лунає шкільний наш дзвінок,

Кличе всіх нас на цікавий урок.

То ж часу не втрачаймо, роботу починаймо.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

   1. Хвилинка синоптика

    - Давайте перевіримо, чи були ви спостережливі , коли вранці  йшли до школи.

  • Який сьогодні стан неба? (Ясно, хмарно, похмуро)
  • Чи були зранку опади?
  • Чи є сьогодні вітер? (Слабкий, помірний, сильний)
  • Яка температура повітря?

Тепер з'ясуємо, які зміни відбулися в живій природі?

  • Що змінилося в житті рослин?
  • Які зміни відбулися в житті тварин?

 

2. Перевірка домашнього завдання

     Гра «Я почну, а ти закінчуй»

   - Птахи живляться…

   - Восени комахи ховаються…

   - Птахи, які на зиму відлітають у вирій – називаються…

   - У теплі краї птахи  відлітають, тому що бояться …

 

 

3. Вправа «Перелітні птахи».

  - Давайте допоможемо птахам відлетіти в теплі краї.

  - Чим ми можемо допомогти тим птахам, які залишилися?

ІV. Мотивація навчальної діяльності

      Гра «Хто зайвий?»

  • Шпак, ластівка, ведмідь, грак.
  • Бабка, метелик, заєць, бджола.

 - До якої групи тварин ми відносимо ведмедя, зайця? (До звірів)

 - Де вони мешкають?

 

V. Повідомлення теми і мети уроку

— Багато клопоту восени не тільки у птахів, комах, але й у звірів. І сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як звірі готуються до зими. І для цього ми з вами  відправляємося до лісу.

 

VІ. Вивчення мовного матеріалу

     1. Бесіда

     - Розгляньте картину в художній галереї Матінки-Природи. Яку осінь зобразив художник?

       - Осінь – щедра пора. Усі звірі намагаються добре відгодуватися, щоб накопичити якомога більше жирових запасів. Бо взимку їм буде і голодно, і холодно. Восени у звірів ще одна важлива справа є. Потрібно літню «шубку» замінити на теплу зимову. Це переодягання називається линянням.

 

       - Ось що нам розповів Їжачок Хитрячок.

         Накопичення запасів жиру та линяння – це осінні явища у житті звірів.  Так вони готуються до зими.

 

Зайчик  «переодягається» в білу шубку, в ній він майже непомітний  на снігу. Міняє і білочка руду шубку на сіру — те­плішу і пухнастішу.

 Багато звірів впадають у сплячку. Це ведмідь, борсук, їжак,  хом’як.

Перед тим як залягти в барліг, ведмідь посилено харчується.

Їжак запасів на зиму не робить. Тваринка взимку спить, і їжа їй не потрібна. Організм живиться за рахунок жиру, який накопичився во­сени.

Деякі звірі роблять запаси корму.  Білка збирає горіхи, жолуді, сушить гриби. У норах мишей знаходили до восьми кіло­грамів насіння.

 

  • Фізкультхвилинка

 

 

2. Робота з підручником

- Відгадайте загадку.

Маленький, чорненький, сліпенький, горбатенький, все поле переорав.(Кріт)

     Вчитель читає текст, діти луною повторюють.

- Чому легко знайти місця поселення крота? Де він живе? Коли найактивніше риє? Яка улюблена страва крота? Чи впадає кріт у зимову сплячку?

 

  •  Гімнастика для очей

VІІ. Узагальнення і систематизація знань

 1. Гра «Чи віриш ти?»

 - З настанням холодів всі звірі готуються до зими.                  +

 - У лісі всі звірі лягають спати до весни.                                    -

 - Їжак запасів на зиму не робить.                                                +

 - Узимку вовк може  з’їсти навіть мишу і птаха.                      +

 - Заєць їсть узимку  моркву і капусту.                                        –

 - Лисиця часто підкрадається в село за домашньою птицею.  +

2. Робота в парах

Завдання на картках:

       1 ряд – вересень – позначити тварин, які змінюють забарвлення хутра.

       2 ряд – жовтень - позначити тварин, які готують запаси кормів.

       3 ряд – листопад - позначити тварин, які готуються до зимової сплячки.

3. Робота над загадками.

 По гілках вона стрибає.

Хоч сама мала на зріст,

Та великий має хвіст.

Як намисто, оченята.

Хто це? Спробуй відгадати. (Білка)

 Хоч у нього шуба є,

Та як холод настає,

Він не їсть тоді, не п’є,

І не ходить, не гуляє,

А у лігво залягає. (Ведмідь)

     В мене шубка з колючок,

     В мене сіра спинка,

     Ніс, як  чорний п'ятачок,

     Очі — намистинки.

     Здогадався, мабуть, всяк,

      Що зовуть мене... (їжак).

 

VІІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія. Оцінювання.

 - Чи сподобалася вам подорож до лісу?

 - Що нового ви дізналися  про звірів?

 - Кому допомагали?

 - Де будете застосовувати  ці знання в подальшому житті?

 

 Домашнє завдання

 

 Складіть природознавчу казку ( вересень),  розповідь про осінні турботи мишей (жовтень) ),  розповідь про осінні турботи їжаків (листопад)

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 жовтня 2020
Переглядів
2644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку