Урок "Яка роль органів чуття"

Про матеріал
формувати уявлення про органи чуття та їхнє значення для життєдіяльності організму; розвивати вміння зіставляти інформацію, аналізувати навчальний текст, працювати з медіапродуктами; розвивати дослідницькі навички, увагу та спостережливість, виховувати дбайливе ставлення до свого організму.
Перегляд файлу

Тема. Яка роль органів чуття.

Мета : формувати уявлення про органи чуття та їхнє значення для життєдіяльності організму; розвивати вміння зіставляти інформацію, аналізувати навчальний текст, працювати з медіапродуктами; розвивати дослідницькі навички, увагу та спостережливість, виховувати дбайливе ставлення до свого організму.

Обладнання : презентація,  таблиця з людиною, предмети для дослідів.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Освітні галузі : соціальна і здоров’язбережувальна, природнича, мовно-літературна.

                                                                      Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент.

                    Стали, дітки, підтягнулись,

                    Один одному так щиро посміхнулись.

                    На урок старання не забудьте взяти,

                    Сіли всі рівненько, починаєм працювати.

 

2. Актуалізація опорних знань.

- На дошці плакат, на якому зображено людину, але без обличчя.

- Сьогодні на урок до нас завітала дивовижна людина.

  - Що  в неї дивовижного? (немає обличчя, немає вух, очей, рота)

- А навіщо вони потрібні людині?

-  Може і не потрібні вони зовсім?

 

3. Мотивація навчальної  діяльності .

  • Як ви гадаєте, що спільного між ними?
  • Яким узагальнюючим словом їх можна назвати?
  • Так хто ж вони, наші помічники, без яких ми не можемо уявити свого життя?
  • Як і чому їх так називають спробуємо  відповісти на уроці.

 

4. «Асоціативний кущ». Колективна робота

5. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми збагатимо свої знання про роль органів чуття у сприйнятті навколишнього світу.

ІІ. Основна частина.

1.Вивчення нового матеріалу.

  1. Перегляд відеоролика. (https://www.youtube.com/watch?v=xZqhLdOLSO0)
  2. Робота з підручником. (с.41-43)

Читання тексту частинами, проведення дослідів.( Після опрацювання кожного органа чуття на обличчі людини з’являються ніс, очі, вуха, язик)

- А щоб відповісти на всі  питання нашого уроку, ми будемо проводити дослідження.

- Хто такі дослідники?

- А що ж буде предметом нашого дослідження?

- Ми будемо досліджувати органи чуття людини.

Фізхвилинка

Очі – орган зору

Дослід 1.

  • Затуліть долонями очі. Що ви бачите?
  • Розкажіть про значення зору в житті людини.

 

  Висновок:

Очі-орган зору. Недарма  говорять: «Краще один раз побачити, ніж сто разів послухати».

 

 

Вуха - орган слуху.

Дослід 2.

  • Затуліть долонями вуха. Що ви чуєте?
  • Що чує людина в довкіллі за допомогою вух?
  • Який висновок можете зробити?

Висновок: Вуха-орган слуху.

Через орган слуху людина розрізняє звуки. Вона чує мовлення інших людей, музику, голоси тварин.

 

Ніс – орган нюху.

  • Який орган допомагає нам відчувати запахи?
  • Хто зможе дати наукову назву носу?

Висновок: Ніс-орган нюху.

Завдяки органу нюху ми відчуваємо приємні пахощі квітів,   аромат мила, шампуню, які приносять радість і велике задоволення, а  запахи їжі-збуджують апетит.

 

Язик – орган смаку.

 Дослід 3.

Охочі підходять до вчителя, їм зав’язують очі та пропонують спробувати продукт, відгадати назву та  його смак  (цукерка, солоні горішки, долька лимона, сухарик).

  • Які ж органи допомагають людині дізнатися про приємну і неприємну їжу, гіркі таблетки?

Висновок: Язик-орган смаку.

 Завдяки органу смаку відчуваємо смак речовини, що потрапила  до рота. Вона може бути солодкою, кислою, гіркою або солоною.

 

Шкіра – орган дотику.

Дослід 4.

Охочі підходять до вчителя, їм зав’язують очі та пропонують відгадати предмети на дотик. Учні називають форму предмета, розміри, який він на дотик ( теплий, холодний, жорсткий, гладенький).

 

Висновок: Шкіра-орган дотику.

 В шкірі є багато нервових закінчень. Шкірою людина відчуває холод, тепло, біль, дотик. Вона відчуває м’який чи твердий   предмет.

  1. Первинне застосування нових знань.

 

  1. Робота в зошиті. Заповнення таблиці на с. 20.

    2. Гра «Почуй та відгадай».

 Діти прослуховують аудіотреки і вгадують, що саме вони озвучують ( плач немовляти, гуркіт грому, дзюрчання струмка, витття вовка, скачки на іподромі, гуркіт потяга.

  • Чи легко було і вгадати сюжет за звуком?
  • Що виявилось найлегшим?
  • Що не змогли вгадати?

Висновок. Якщо людина знайома з предметом, істотою чи явищем, які створюють певне звучання, то назвати їх за звуком неважко.

 

ІІІ. Заключна частина.

  1. Технологія «Читаємо та запитуємо». «Ромашка Блума».

Перша пелюстка. Які є органи чуття?

Друга пелюстка. Чи кожна людина має всі п’ять органів чуття?

Третя пелюстка. Чому ми повинні берегти органи чуття.

Четверта пелюстка. Які вправи треба робити, щоб зміцнювати свій організм?

П’ята пелюстка. Добре чи погано, що ми сприймаємо світ різнобічно?

Шоста пелюстка. Як органи чуття допомагають сприймати навколишній світ?

 

  1. Технологія «Крісло автора»
  • Які позитивні емоції може відчувати людина завдяки «роботі» органів чуття?

Висновок. Тільки завдяки зору, слуху, нюху, дотику і смаку ми можемо бачити повноцінну картину світу.

  1. Домашнє завдання.

С. 41-43читати,виконати завдання 2, 3 в зошиті на с. 20

 

 

docx
Додав(-ла)
Шевчук Наталья
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
1219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку