Тема. Яка роль органів чуття.
Мета : формувати уявлення про органи чуття та їхнє значення для життєдіяльності організму; розвивати вміння зіставляти інформацію, аналізувати навчальний текст, працювати з медіапродуктами; розвивати дослідницькі навички, увагу та спостережливість, виховувати дбайливе ставлення до свого організму.
Обладнання : презентація, таблиця з людиною, предмети для дослідів.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.
Освітні галузі : соціальна і здоров’язбережувальна, природнича, мовно-літературна.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організаційний момент.
Стали, дітки, підтягнулись,
Один одному так щиро посміхнулись.
На урок старання не забудьте взяти,
Сіли всі рівненько, починаєм працювати.
2. Актуалізація опорних знань.
- На дошці плакат, на якому зображено людину, але без обличчя.
- Сьогодні на урок до нас завітала дивовижна людина.
- Що в неї дивовижного? (немає обличчя, немає вух, очей, рота)
- А навіщо вони потрібні людині?
- Може і не потрібні вони зовсім?
3. Мотивація навчальної діяльності .
4. «Асоціативний кущ». Колективна робота
5. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми збагатимо свої знання про роль органів чуття у сприйнятті навколишнього світу.
ІІ. Основна частина.
1.Вивчення нового матеріалу.
Читання тексту частинами, проведення дослідів.( Після опрацювання кожного органа чуття на обличчі людини з’являються ніс, очі, вуха, язик)
- А щоб відповісти на всі питання нашого уроку, ми будемо проводити дослідження.
- Хто такі дослідники?
- А що ж буде предметом нашого дослідження?
- Ми будемо досліджувати органи чуття людини.
Фізхвилинка
Очі – орган зору
Дослід 1.
Висновок:
Очі-орган зору. Недарма говорять: «Краще один раз побачити, ніж сто разів послухати».
Вуха - орган слуху.
Дослід 2.
Висновок: Вуха-орган слуху.
Через орган слуху людина розрізняє звуки. Вона чує мовлення інших людей, музику, голоси тварин.
Ніс – орган нюху.
Висновок: Ніс-орган нюху.
Завдяки органу нюху ми відчуваємо приємні пахощі квітів, аромат мила, шампуню, які приносять радість і велике задоволення, а запахи їжі-збуджують апетит.
Язик – орган смаку.
Дослід 3.
Охочі підходять до вчителя, їм зав’язують очі та пропонують спробувати продукт, відгадати назву та його смак (цукерка, солоні горішки, долька лимона, сухарик).
Висновок: Язик-орган смаку.
Завдяки органу смаку відчуваємо смак речовини, що потрапила до рота. Вона може бути солодкою, кислою, гіркою або солоною.
Шкіра – орган дотику.
Дослід 4.
Охочі підходять до вчителя, їм зав’язують очі та пропонують відгадати предмети на дотик. Учні називають форму предмета, розміри, який він на дотик ( теплий, холодний, жорсткий, гладенький).
Висновок: Шкіра-орган дотику.
В шкірі є багато нервових закінчень. Шкірою людина відчуває холод, тепло, біль, дотик. Вона відчуває м’який чи твердий предмет.
2. Гра «Почуй та відгадай».
Діти прослуховують аудіотреки і вгадують, що саме вони озвучують ( плач немовляти, гуркіт грому, дзюрчання струмка, витття вовка, скачки на іподромі, гуркіт потяга.
Висновок. Якщо людина знайома з предметом, істотою чи явищем, які створюють певне звучання, то назвати їх за звуком неважко.
ІІІ. Заключна частина.
Перша пелюстка. Які є органи чуття?
Друга пелюстка. Чи кожна людина має всі п’ять органів чуття?
Третя пелюстка. Чому ми повинні берегти органи чуття.
Четверта пелюстка. Які вправи треба робити, щоб зміцнювати свій організм?
П’ята пелюстка. Добре чи погано, що ми сприймаємо світ різнобічно?
Шоста пелюстка. Як органи чуття допомагають сприймати навколишній світ?
Висновок. Тільки завдяки зору, слуху, нюху, дотику і смаку ми можемо бачити повноцінну картину світу.
С. 41-43читати,виконати завдання 2, 3 в зошиті на с. 20