Урок "Які прикмети у весни"

Про матеріал
Ознайомити учнів із весняними явищами у неживій природі; вчити спостерігати, характеризувати ознаки неживої природи навесні; розвивати уяву, спостереження, мислення; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Тема: Які прикмети у весни? Весняні місяці. Планування спостере-

             жень за природою навесні.

Мета: ознайомити учнів із весняними явищами у неживій природі;

              вчити спостерігати, характеризувати ознаки неживої приро-

              ди навесні;

              розвивати уяву, спостереження, мислення;

                    виховувати любов до природи.

      Обладнання:презентація до теми, відеофільм про весну.

 

                                               Хід уроку

 

I.Організаційний  момент. Створення позитивного емоційного фону.

-  Пролунав дзвінок, починаємо урок.

-  Поверніться до гостей,

    Скажемо їм «Добрий день!» 

         Сонце посміхається лісу і ріці

         Мовляв, другокласники, наші молодці!

         Посміхніться і ви сонечку  й на ділі докажіть

         сьогодні на уроці, що ви молодці.

        -А сьогоднішній урок наш пройде під таким девізом:

    1. Девіз уроку:    Не просто слухати, а чути,

                                    Не просто дивитись, а бачити,

                                    Не просто відповідати, а міркувати,

                                    Дружно й плідно працювати.

   - А урок у нас сьогодні буде незвичайний. У нас на уроці будуть працювати     «Синоптики», «Дослідники», «Шукачі інформації», «Екологи», «Друзі природи», а також працюватиме «Довідкове бюро».

2.Очікування.

   -Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (цікавим, повчальним, корисним,пізнавальним, веселим)

 

II. Актуалізація опорних знань.

    1.Хвилинка спостережень.

    Народна мудрість говорить:

   «Трапляється такий год,що на день по сім погод»

     А для кожної пори року характерна своя погода, тому зараз надаємо слово   нашому «Синоптику».

    -А чи знаєте ви, що означає слово синоптик? Давайте звернемося до «Довідкового бюро».

    Синоптик – наука про погоду та її передбачення.

     Сьогодні третє лютого, вівторок.

     Температура повітря –

     Стан неба –

     Вітер –

     Опади –

Погода сьогодні у селі, школі хороша, у 2класі сприятлива,отож всім бажаю гарного настрою. Цікавих знань і відкриттів.

2. Гра «Мікрофон».

А яка зараз пора року? Назвіть зимові місяці.

Які ознаки зими ви знаєте?

-А чи помітили ви якісь зміни в неживій чи живій природі, адже лютий останній місяць зими?

 

III. Мотивація навчальної  діяльності.

Хоч надворі ще зима, але ми з вами спробуємо поринути у цікавий світ природи ще однією мандрівкою. А про що говоритимемо на уроці ви дізнаєтесь розгадавши кросворд.

 1. Розгадування кросворда.               

                     Ведмідь   

                   лЕлека

                 лиСиця

     жайвороНок

                    зАєць

 

 *Влітку наїдається, взимку висипається.

 *Довгі ноги – довгий ніс

   Прилетів – обід приніс

   Смачних жабеняток, для своїх маляток.

 *Пишним хвостом славиться

   Хитрункою називається.

 *Раніше всіх птахів встає,

    Сонцю пісеньку співає.

    Все живе він піднімає.

    Як цю пташку називають?

 *Я страшенний боягуз, всіх на світі я боюсь.

    В полі, в лісі, навкруги – скрізь у мене вороги.

 

IV.Повідомлення теми і мети уроку.

По вертикалі ми отримали назву «Весна». Отже, сьогодні ми будемо говорити про весну та її прикмети, про весняні місяці. Про планування спостережень за природою навесні.

-Які асоціації у вас виникають із словом весна?

1.«Асоціативний кущ».

               дощ               тварини                   птахи    

 

струмок                ВЕСНА   

                                                                     сонце

                квіти                               тепло

 

V. Вивчення нового матеріалу.

     -А зараз відгадайте загадку.

  1. Відгадування загадки.

Три брати ідуть по світу-

Від зими назустріч літу.

Перший пройде – тане лід,

Другий пройде – всюди квіт,

Третій пройде -  укрива,

Землю шовкова трава. (Весняні місяці)

-А чи знаєте ви весняні місяці?

- Діти, весна поділяється на три періоди: весна світла, весна води, зелена весна.

- Що таке весна?

2. Повідомлення дітей.

-А зараз послухаємо інформацію «Шукачів інформації» про весняні місяці.

Березень. З давніх- давен  люди помітили, що після холодної зими першою зацвітає береза. Ось і назвали перший місяць березнем. Кожен регіон мав свою місцеву назву. Серед них найвідоміші – «сочень», «соковик» ,»марець», «красний місяць».

Квітень. Місяць квітень назвали тому, що зацвітає багато квітів. Ще його називали:»цвітень», «красень», «водолій», «дзюрчальник»,»пустун», «лелечник».

Травень. Після квітня земля покривається молодою травою. Тому назвали третій місяць травнем. Поряд із цим у народі називали – «пісенник», «місяць – громовик». Але найпоширенішою назвою була назва «травник». Це від того, що переважно в травні заготовляли лікарські рослини.

Діти,а трави , які були заготовлені в травні, мали цілющі властивості від різних хвороб.

 

3. Розповідь вчителя.

-У давнину. Щоб дізнатися про погоду, люди не могли подивитися випуск новин, або прочитати прогноз погоди в інтернеті з причин відсутності таких комунікацій. Адже кому не цікаво зазирнути трохи наперед. Щоб дізнатися якою буде зима, яка очікується в цьому році весна, рання чи пізня. Тому люди намагалися уважно спостерігати за погодними умовами. Поведінкою різних тварин, птахів, комах, і знаходили в них закономірності.

Передбачити, якою буде весна,- важливо для хліборобів, адже від цього залежатиме час проведення весняних польових робіт.

  • Дійсно, після сурової красуні-зими з її морозами, хуртовинами, снігами і дзвінкою кригою до нас приходить весна. Про це ми з впевненістю стверджуємо, подивившись на календар 1 березня.
  • Ось уявіть, що календар зник. Невже весна не прийде, чи ми не помітимо її прихід?
  • За чим ми можемо помітити прихід весни? (за її ознаками)
  • Які ж перші ознаки весни?

*Розтає сніг;

*сонце піднімається вище;

*дні стають довші, а ночі коротші;

*на лісових галявинах зявляються перші квіти;

*на гілках дерев зявляються бруньки;

*прилітають птахи з теплих країв;

*прокидаються від зимового сну комахи , вужі, ведмеді, їжаки.

Діти , у нас працювала група дослідників, давайте послухаємо їх.

4.Робота з підручником. (с.96-99)

    Перегляд фільму про весну.

Я пропоную вам переглянути фільм про весну, щоб краще зрозуміти красу цієї пори року.

  а) Гра «Складаємо пазли» ( Робота в групах)

-Розпізнайте за картинками ознаки весни і відповідність між назвою зображенням місяця.

б) Робота в групах (Поміж інших ознак вибрати ознаки весни)

в)Робота над висловами у підручнику с.98.

 г) Робота в групі «Розсипанка» прислів’їв.

 *Як березень не хмуриться,а вже весною пахне.

 *Жайворонок зявився  - до тепла,а зяблик – до холоду.

 *Як на дощ багатий май – щедрий буде урожай.

 *Проліски – очі березня.

  5. Фізкультхвилинка.

Чи не так- Діти, кажучи про те, що весна вступає в свої права, ми повинні довести це.?

   д)Зараз я пропоную вам завдання: (кожна група отримує папірець, на якому написано, що саме ви повинні довести).

  е)Творча робота.

- Діти, використовуючи букви цього слова (як у кросворді) вам потрібно записати ознаки весни.

  є)Виступ еколога.

Багато рослин і тварин занесено до Червоної книги. Тому їх треба берегти. Навесні люди не задумуючись часто рвуть великі оберемки квітів, які згодом викидають Тому ось послухайте просьбу квітів до людей.

             Молю людину: квітку не зірви,

             В руках бездушних вмить вона зівяне!

             В мені краса, мільйон цілющих сил,

             Я сотні раз в пригоді людям стану!

             Аптеку не в містах, а на полях,

             В лісах, на луках слід тобі шукати.

             Зцілю хвороби, звеселю свята,

             Та треба лиш не камінь, серце мати.  (Вручення памяток)

 

Діти, а чи знаєте ви якими святами березень розпочинає весну?

   *1 березня-народження весни;

   *8 березня – міжнародний жіночий день;

   *9 березня – день народження великого поета;

   *14 березня Явдоха-плющиха;

   *21-23 березня-весняне рівнодення;

   *22 березня- Сорок Святих;

   *30 березня Теплого Олексія.

 

22 березня був особливим днем для дітей. Мами випікали з тіста по40 «жайворонків» чи «голубів» і віддавали дітям. Щоб вони ходячи вулицями закликали птахів. Адже наші предки вважали, що птахи на крилах весну приносили.

  • Можливо хтось із вас знає весняночки?
  • Давайте покличемо весну , можливо вона до нас завітає на урок.

(Діти розказують веснянки)

 

(Заходить Весна)

До вас на урок я прийшла.

І тепло вам принесла.

Я всміхаюсь Сонечку:

-Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці-

Хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику:

 -Лийся, мов з відра!

Друзям усміхаюся,

Зичу всім добра!

-Я чула ви багато знаєте про весну. Я хочу вас запитати , чи бережете ви природу. Чого не можна робити?(рвати квіти, руйнувати гнізда, нищити мурашники, вбивати птахів, забирати пташині яйця).

-А чи любите ви весняні квіти? Адже вони най кращі, а деякі з них занесені до Червоної книги.

 

Вчитель. Діти, багато хто збирає навесні букети весняних квітів. Чи можна це робити? Чому не слід рвати квіти?

- Отже. Перед нами стоїть завдання: не тільки навчитися бачити красу природи, а й берегти її, не задавати лиха. Тож із лісу краще принести гарний настрій, фотознімки,спогади про аромат весняного повітря.

 

    Діти, поскільки надворі ще зима, а ми сьогодні так багато говорили про   весну, то я хочу пригостити вас ось такими жайворонками, щоб хоч намить  відчули в душі весну.

 

VI Підсумок уроку.

1. Гра «Так чи Ні»

     Чи можна ви скажіть мені,

     Гілля дерев ламати?

     А якщо до саду завітає шпак,

     Чи йому шпаківню зробите ви?

     А якщо багато квітів навесні,

     Будете їх рвати? Ну, звичайно ж,…

     А як гніздо пташине побачите в тіні,

     Можна його брати? Ну, та, звісно …

 А скажи, мій друже. Дай хороший знак,

     Будеш берегти природу? Звісно, …

                 Молодці!

- Діти ми всі господарі природи, тож бережімо її вроду!

2. Оцінювання.

 

VII. Домашнє завдання.

1.Опрацювати матеріал підручника;

2.скласти казку про весну;

3.підготувати прикмети про весну.

 

docx
Додано
22 жовтня
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку