Урок "Які рослини прикрашають твій край.Лікарські рослини

Про матеріал
Урок - дослідження Тема Які рослини прикрашають твій край . Лікарські рослини. Мета Розширювати знання учнів про рослини рідного краю, їх цілющі властивості. Формувати інформаційну (вміння опрацьовувати інформацію з різних джерел), комунікативну (вміння спілкуватися у групі, приймати спільне рішення), здоров’язбережувальну (вміння застосовувати дари природи для зміцнення здоров’я) компетенції. Виховувати бережне ставлення до природи, розуміння необхідності її збереження, пошану до народних традицій.
Перегляд файлу

                                                                                            1 клас

                                                                                            Урок - дослідження

 

Тема Які рослини прикрашають твій край . Лікарські рослини.

Мета Розширювати знання учнів про рослини рідного краю, їх цілющі властивості.

Формувати інформаційну (вміння опрацьовувати інформацію з різних джерел), комунікативну (вміння спілкуватися у групі, приймати спільне рішення), здоров’язбережувальну (вміння застосовувати дари природи для зміцнення здоров’я) компетенції.

Виховувати бережне ставлення до природи, розуміння необхідності її збереження, пошану до народних традицій.

 

Обладнання:  плакати, дитячі малюнки, корони  рослин, таблиці із завданнями для груп,  фотопрезентація «Знайомтесь, рослинки - здоровинки»,макет квітки, бджілки.

                                                                  Хід  уроку

І.  Організаційна частина.

Вчитель. -Усміхніться всім  навколо: небу, сонцю, квітам, людям

 І тоді обов’язково день у вас щасливий буде.

ІІІ.   Робота за темою

ВчительА до нас на урок завітала … (вчитель кріпить ілюстрацію бджілки на макет квітки)

Бджілка –трудівниця  по квітках  літає і про кожну рослину вона добре знає.

І вам, любі діти, завдання загадає, а хто зрозуміє – руку піднімає.

1.Відгадування кросворда. (вчитель читає загадки про рослини, які є в рідному краї, учні відгадують)

 1.СидитьМарушка у семи кожушках, хто її роздягає, той сльози проливає. (цибуля)

2.Як зростав – у  землю  вліз, хто дістав – утерсь  від сліз.(хрін)

3.Цвіте  травневою порою,  її  знайдеш  у затінку  лісному, На   стебельці,  як   намистинки   в  ряд,     квіти  біленькі   пахучі   висять.(конвалія)

4.Поле вбралося в обнову, сукню одягло бузкову,і над нею залюбки цілий день гудуть бджілки. Пречудово в літню днину зацвітає…(конюшина)

5.Зеленим вродився,  до  борщу   згодився.(щавель)

6.Стрімко вибігли на гору дві подружки білокорі. Дощик їм полоще кіски, звуть цих подружок…(берізки)

(Учні читають  на кросворді виділене слово цілющі)

Вчитель Так,всі ці рослини  є цілющими.Як ви розумієте це слово? (цілющі – ті, що зцілюють , лікують від хвороб).Отже, рослини не лише прикрашають землю, дають свіже повітря, годують нас, а й допомагають видужати, коли захворієш)

2.Презентація груп. Фестиваль рослин.

Вчитель. Бджілка просить вас згадати  інші рослини, які є в  нашому  краї.

Спікер 1групи.  Ми вивчили вірші про квіти.(учні у віночках)

1 учень  Там, де колоски налиті, зацвіла волошка в житі,

                На голівці у волошки поселилось неба  трошки.

 2 учень  Біля кожної  хатини мальви – рожі  розцвітають 

                 Поглядають понад тином, всіх привітно зустрічають.

3 учень    Певно   знає   з   вас    усяк,  хто   бував  у   полі,

                  Що червоний  пишний  мак  там росте на  волі.

4 учень    А ромашка ніжна, гожа та на сонце дуже схожа,    

                  Бо щоранку  розквітає, промінцями  всіх  вітає.

Вчитель. Із цих пахучих  квітів та інших: калини, безсмертника, деревію, незабудок, чорнобривців, любистку, барвінку, м’яти, дівчата плели вінки і вдягали на голову. Всі ці рослини мали чудодійну силу, тому і голова не боліла. 

Спікер 2 групи Ми  представимо театр «Овочі»(учні у коронах розповідають)

1 учень  Я , капуста,  у  цілому світі  відома і скрізь почуваю себе, як удома. І маю в собі  вітамінів багато і вмію  як   лікар   я лікувати.  Якщо    болить  голова – приклади  мій   листок і  біль пройде.

2 учень  Я гарбуз. Кашу з мене   вживайте і бід не майте.  А ще   дуже  смачне   і    корисне  моє  насіння.

3 учень    А я часник.  В  народі   мене  ще  називають    «чесальником»,   «зубатим»,  «гребінцем».Якщо  будете  мене  щодня  вживати, то  і міцне  здоров’я  будете  мати.

 4 учень   Я– морква.  Мене    називають  коморою вітамінів.  Їжте   мене   частіше  і  ваші щічки  завжди  будуть  рум’яні.

Вчитель   – Найпочесніше  місце  з  овочів  займає  картопля,  яку   ще  називають  другим   хлібом. Їїдуже люблять  і  печену,  і варену,  і смажену,  з неї готують  оладки, деруни.Картоплею можна лікуватися. Шматочок сирої картоплі втамує біль при опіках. Вдихати випари вареної у кожушках картоплі дуже корисно при кашлі.

Спікер   3  групи.А ми намалювали  фрукти .  (показують малюнки).

Їх  всі   дуже   люблять  їсти.   Вони не тільки  смачні,  а  й  дуже корисні,  та обов’язково їх треба  мити перед вживанням.

Вчитель Фрукти дуже соковиті, їжте на здоров’я, діти. Та їх їдять не  тільки  свіжими. З    них  роблять  соки ,   варять   компоти,    готують    варення,  джеми, додають у   печиво, йогурти. А ще фрукти сушать.  Сушений  виноград –  це… ізюм.  Сушені  абрикоси  називають  курагою. Сушені сливи  одержали  назвучорносливи,  бо…  коли  їх  сушать  вони   чорніють.(вчитель демонструє).

Спікер 4 групи А ми розкажемо оповідання (розповідають у ролях оповідання В. Сухомлинського))

У садку росла   стара  вишня.   Малий   Василько побачив    недалеко від  неї   маленьку вишеньку  та й питає дідуся:

 - Дідусю,  де взялася ця  маленька вишенька?

 - З кісточки виросла.

-То це донька старої вишні?

 - Так, донька.

-  А внучка у старої вишні буде?

- Буде, Васильку.  Якщо ти викохаєш оцю маленьку вишеньку, діждешся  з   неї   ягідок, посадиш кісточку, то з кісточки виросте внучка старої вишні.

-Дідусю,  я вирощу внучку старій вишні.

Вчитель  У нашому краї росте багато  дерев і кущів не лише у садах , а й у лісах, парках, біля доріг ( учні називають).  Раніше  у  садибі,  де    народжувався  хлопчик,   садили   дуб,  щоб   був таким  же  міцним та  струнким,  а   якщо   дівчинка  –  кущ    калини,  щоб була  така   ж   красива  та   рум’яна.  Цінували  і вербу. ЇЇ свячені гілочки  залишали в  хаті  цілий рік,  як цілющу  рослину.

3. Завдання  в групах

А зараз  для кожної групи буде цікаве завдання. Давайте повторимо девіз роботи. (Учні промовляють «Будемо разом працювати, спільне рішення приймати», коли готові відповідати – піднімають сплетені руки.)

Гра«Склади пазли»(з розрізаних частин скласти  ціле – ілюстрації квітів: фіалки, конвалії)

Гра «Асоціації» (впізнати ягоди, назва яких подібна до назви одного з кольорів, перша буква схожа на цифру 4, останній склад такий , як у слові синиці)

Гра «Зваримо борщ»(серед даних рослин назвати ті, які кладуть у борщ: часник,  цибуля,     картопля,  капуста,   огірок,   яблуко,   помідор,   петрушка, виноград, ромашка,   морква,   соняшник,    малина,   квасоля,   буряк,   гарбуз,    перець)

Гра «Переплутанка» (прочитай назви дерев : потоля, некл, каціяа, робигоан,)

Фізкультхвилинка

Вчитель.   Спасибі    всім   групам  за   роботу .  А  добре  попрацювавши,  можна   відпочити.  Проведемо   нашу   улюблену   гру «Дерева, кущики, травичка»

4.Фотопрезентація

Вчитель.     Ми назвали чимало рослин та насправді їх набагато більше і майже кожна лікує, оздоровлює. Пропоную вашій увазі деякі з них.

З малини  корисні не  лише смачні солодкі  ягоди, а й гілочки  які заварюють у чай. Малинове варення лікує хворе горло.

Подорожник росте біля доріг, ним можна загоїти рану.

У кульбаби багато поживних речовин, з неї роблять вітамінний салат, смачне варення.

Квіти мати й мачухи нагадують кульбабу. А свою назву рослина отримала тому, що нижня частина листка тепла і ніжна, як мама, а верхня жорстка і холодна, немов мачуха. Ця  рослина лікує кашель.

Свіжі ягоди чорниці зміцнюють зір, ще їх застосовують при болях у шлунку та кишках.

Спориш називають ще гусячою травою, курячою травою, травою-муравою, його відваром миють голову.

Збирати  рослини треба у суху  погоду,бажано  зранку,  коли  зійшла роса.  А  чи  можна   зривати  рослини   з  коренем? Чому?  Сушити  треба на горищах, а не  на  пекучому  сонці.  Зберігати    найкраще   у  торбинках   з тканини  або  у паперових  пакетиках.   У збиранні цілющого  зілля часто беруть участь і діти.

Рве Маринка  у  торбинку   звіробій   і  материнку(демонстрація слайдів).

Оля, Толя, Шура, Ната  -  вже сніпок нарвали  м’яти.

Клава,  Боря  і  Сергій  рвуть  ромашку  й   деревій.

Рвуть завзято, рвуть   до спеки ,будуть ліки для аптеки.

А  Тарасик  на  дубочку … рве  собі  штанці  й   сорочку.

5. Підсумок.  Сторінка «Буду я природі другом».

Вчитель.     –  Ми  повеселіли  і   бджілка  повеселіла  разом  з   нами. Вона  теж  уважно  слухала   ваші    розповіді ,  впевнилось  у   тому, що ви порозумніли   і  переймається  лише  тим,  чи  будете  ви  справжніми   друзями  природи, яка нам дала цілющі  скарби?  (….) Скажіть,  що   ви   будете   робити   для цього? (…)

(Можливі  відповіді   учнів:  будемо    насаджувати   квіти,  не  зриватимемо   рослини  з коренем ,  будемо   збирати   лікарські  рослини,  будемо  їсти овочі та фрукти,  не  будемо ламати  гілки, не  будемо наривати  великі  букети квітів і т.д. І  пам’ятайте:   тому   природа   буде служити,  хто буде  її   оберігати   та любити.  Прочитайте головні слова(Діти  читаютьвислів з плакату «Живи з природою у дружбі, то буде вона тобі у службі».   А   за вашу увагу на уроці та старанність я почастую вас духмяним трав'яним чаєм та смачним  моркв’яним   печивом із малиновим варенням.

 

 

 

                                                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                       

 

 

 

docx
Додано
7 січня
Переглядів
95
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку