Тема. Які рослини прикрашають твій рідний край?
Очікувані результати:
формувати в учнів уявлення про різноманітність рослин рідного краю, ознайомити учнів із лікарськими рослинами і їх значенням для людини, вчити називати їх;
розвивати спостережливість, допитливість, пізнавальний інтерес до вивчення рослин рідного краю;
виховувати в учнів почуття любові до природи, бережне ставлення до дикорослих рослин рідного краю.
Обладнання: презентація, малюнки друзів природи, дубові листочки, інтелект – картки, малюнки рослин.
ХІД УРОКУ
1. ОРГАНІЗАЦІЯ УРОКУ.
Розпочинаємо урок. Запорукою успіху на уроці є посмішка. Тож передайте свою посмішку один одному і мені. Адже посмішка:
● прикрашає нас,
● покращує настрій;
● допомагає долати перешкоди. ( слайд 1)
2. ФЕНОЛОГІЧНІ СПОСТЕРЕЖЕННЯ.
- Давайте пригадаємо, які друзі природи подорожують уроками природознавства разом з нами?
- Сьогодні на уроці подорожувати разом з нами будуть Сонечко – Семикрапочка та Їжачок – Хитрячок. ( малюнки)
І почнемо ми, як завжди, із спостережень за природою та погодою.
3. Мотивація учбової діяльності. Повідомлення теми, мети уроку.
- Давайте уявимо, що зараз літо. І наш з вами друг, Їжачок – Хитрячок, запрошує нас до подорожі літнім лісом.
(слайд 3)
(Музика.)
( слайд 4)
Напис.
Які рослини прикрашають твій рідний край?
4. Викладання нового навчального матеріалу.
- Давайте пригадаємо, до якої природи відносяться рослини?
- Які називають дикорослими?
- Які культурними?
- На які групи поділяються за будовою?
- А щоб рослини добре росли їм потрібен дощик. Давайте проведемо фізкультхвилинку і пол'ємо рослинки.
- У кожного з вас на парті є інтелект – картка, яку протягом уроку ми будемо заповнювати і вона буде нашим помічником. ( слайд 5)
- Отже, звернемося до першого завдання нашої інтелект – картки. Потрібно обвести те дерево , на листі якого написана тема нашого уроку.
- Давайте подивимося ще раз уважно на нашу тему уроку. Яке дерево має листя такої форми?
- Давайте обведемо це дерево, листя, плоди. Поряд напишемо його назву.
Гра « Розподіли рослини».
Малюнки рослин: липа, шипшина, калина, подорожник, ромашка, береза.
Проблемне питання.
Висновок: рослини, які людина використовує для лікування хвороб, називаються лікарськими.
5.Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.
- Давайте уважно поглянемо на екран. На нашу галявину прийшли лісові звірі і просять про допомогу. Давайте їм допоможемо.
Ведмідь наївся немитих ягід і в нього болить живіт. Які лікарські рослини допоможуть йому?
А Лисичка злягла з високою температурою. Що їй порадимо?
Зайчик поранив лапку, кров тече. Яка рослина йому стане у нагоді?
6. Підведення підсумку уроку.
- Про що ми дізналися на уроці?
- Які рослини називають лікарськими?
- На зворотному боці інтелект – картки намальований листок. З якого дерева він? Це листок настрою. Запишіть на ньому, який настрій, емоції відчували ви протягом уроку.