Урок " Які рослини прикрашають твій рідний край?"

Про матеріал
План - конспект даного уроку допоможе учням першого класу краще усвідомити навчальний матеріал з даної теми.
Перегляд файлу

Тема. Які рослини прикрашають твій рідний край?

Очікувані результати:

формувати в учнів уявлення про різноманітність рослин рідного краю, ознайомити учнів із лікарськими рослинами і їх значенням для людини, вчити називати їх;

розвивати спостережливість, допитливість, пізнавальний інтерес до вивчення рослин рідного краю;

виховувати в учнів почуття любові до природи, бережне ставлення до дикорослих рослин рідного краю.

 

Обладнання: презентація, малюнки друзів природи, дубові листочки, інтелект – картки, малюнки рослин.

 

 

ХІД УРОКУ

1. ОРГАНІЗАЦІЯ УРОКУ.

              Розпочинаємо урок. Запорукою успіху на уроці є посмішка. Тож передайте свою посмішку один одному і мені. Адже посмішка:

● прикрашає нас,

● покращує настрій;

● допомагає долати перешкоди. ( слайд 1)

2. ФЕНОЛОГІЧНІ СПОСТЕРЕЖЕННЯ.

            - Давайте пригадаємо, які друзі природи подорожують уроками природознавства разом з нами?

           - Сьогодні на уроці подорожувати разом з нами будуть Сонечко – Семикрапочка  та  Їжачок – Хитрячок. ( малюнки)

            І почнемо ми, як завжди, із спостережень за природою та погодою.

  • Яка зараз пора року? ( слайд 2)
  • Який місяць?
  • Який це за рахунком зимовий місяць?
  • Який за рахунком місяць року?
  • Чим цей місяць особливий?
  • Яке сьогодні число?
  • Який день тижня?
  • Який стан неба?
  • Чи є опади?
  • Які пори року ви ще знаєте?
  • В яку пору року ви найбільше відпочиваєте?

3. Мотивація учбової діяльності. Повідомлення теми, мети уроку.

- Давайте уявимо, що зараз літо. І наш з вами друг, Їжачок – Хитрячок, запрошує нас до подорожі літнім лісом.

(слайд 3)

  • Послухаємо уважно його розповідь.

(Музика.)

  • Був чудовий сонячний літній ранок. Їжачок хитрячок прокинувся, вийшов на ґанок свого будиночку, посміхнувся навколишньому світу,  і побіг лісовою стежкою назустріч своєму другові Сонечку – Семикрапочці.

 ( слайд 4)

  • Привіт!
  • Привіт! – привіталось Сонечко - Семикрапочка.
  • Ой, а що це за чудернацькі листочки розкидані на галявині?
  • А що це на них написано?
  • Любі друзі, допоможіть нам, будь ласка, прочитати напис на листочках.

Напис.

Які рослини прикрашають твій рідний край?

  • Давайте разом прочитаємо!
  • Цей напис і буде темою нашого сьогоднішнього уроку.

4. Викладання нового навчального матеріалу.

-  Давайте пригадаємо, до якої природи відносяться рослини?

- Які називають дикорослими?

- Які культурними?

- На які групи поділяються за будовою?

- А щоб рослини добре росли їм потрібен дощик. Давайте проведемо фізкультхвилинку і пол'ємо рослинки.

- У кожного з вас на парті є інтелект – картка, яку протягом уроку ми будемо заповнювати і вона буде нашим помічником. ( слайд 5)

- Отже, звернемося до першого завдання нашої інтелект – картки. Потрібно обвести те дерево , на листі якого написана тема нашого уроку.

 - Давайте подивимося ще раз уважно на нашу тему уроку. Яке дерево має листя такої форми?

- Давайте обведемо це дерево, листя, плоди. Поряд напишемо його назву.

Гра « Розподіли рослини».

  • Потрібно розподілити рослини на три групи: дерева, кущі, трави.

Малюнки рослин: липа, шипшина, калина, подорожник,  ромашка, береза.

  • Звернемося до 2 завдання нашої інтелект – картки. Потрібно обвести і написати назву того куща, який цвіте навесні бузковим або білим цвітом і має дуже приємний запах.

Проблемне питання.

  • Давайте ще раз усі разом назвемо ці рослини. А тепер давайте подумаємо, чи можемо ми всі ці рослини об'єднати в одну групу?

Висновок: рослини, які людина використовує для лікування хвороб, називаються лікарськими.

  • Люди ще в давнину вірили, що в багатьох рослинах прихована цілюща сила і використовували їх для лікування найрізноманітніших хвороб.
  • Подивимося уважно на 3 завдання нашої інтелект – картки. Хто знає, що за кущ?
  • Послухаємо уважно про нього. ( слайд 6)
  • В Україні велика різноманітність шипшини. Близько 50 видів. Плоди містять багато вітаміну С, цукру та інших речовин. Збирають плоди протягом серпня – вересня. Потім сушать. Застосовують як відвари, сиропи.
  • Давайте запишемо його назву.
  • Але запаси лікарських рослин не безмежні, і використовувати їх потрібно бережно, щоб вистачило не тільки нам, а й наступним поколінням.

5.Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.

- Давайте уважно поглянемо на екран. На нашу галявину прийшли лісові звірі і просять про допомогу. Давайте їм допоможемо.

Ведмідь наївся немитих ягід і в нього болить живіт. Які лікарські рослини допоможуть йому?

А Лисичка злягла з високою температурою. Що їй порадимо?

Зайчик поранив лапку, кров тече. Яка рослина йому стане у нагоді?

  • Давайте поглянемо в нашу картку, яка з названих рослин під № 4?
  • Чому ця рослина має таку назву?
  • Поглянемо на завдання № 5. Що за рослина зображена на малюнку?
  • Що ви знаєте про це дерево?

6. Підведення підсумку уроку.

- Про що ми дізналися на уроці?

- Які рослини називають лікарськими?

- На зворотному боці інтелект – картки намальований листок. З якого дерева він? Це листок настрою. Запишіть на ньому, який настрій, емоції  відчували ви протягом уроку.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2023
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку