УРОК – ЯРМАРОК З МАТЕМАТИКИ ТЕМА: ПОВТОРЕННЯ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ.

Про матеріал
Відпрацювати навички застосування вивчених прийомів додавання і віднімання. Закріплювати вміння розв΄язувати задачі вивчених видів, приклади; розвивати пам΄ять, логічне мислення; виховувати позитивне ставлення до математики, розширювати знання про традиції українського народу.
Перегляд файлу

УРОК – ЯРМАРОК З МАТЕМАТИКИ

ТЕМА: ПОВТОРЕННЯ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ.

Мета: відпрацьовувати навички застосування вивчених прийомів додавання і віднімання. Закріплювати вміння розв΄язувати задачі вивчених видів, приклади; розвивати пам΄ять, логічне мислення; виховувати позитивне ставлення до математики, розширювати знання про традиції українського народу.

Обладнання: таблиці для усного рахунку, геметричні фігури, корзина з яблуками, український віночок, мультимедійна презентація «Сорочинський ярмарок».

Хід уроку

І. Організація класу.

Учитель:   Всі почули ви дзвінок,

   Він покликав на урок.

   Кожен з вас приготувався

   На перерві постарався.

   Ми урок розпочинаєм,

   Математику вивчаєм.

Учні: (співають)

  З математикою дружимо всі разом ми,

  Всі разом ми, всі разом ми.

  Додаємо й віднімаємо всім класом ми,

  Всім класом ми, всім класом ми.

  Більше, менше, більше, менше,

  Чи однаково.

  Добре знаєм, добре знаєм усі знаки ми.

  На уроці ми не будем лінуватися.

  Будем думать і старанно всі навчатися.

І тому девізом нашого уроку будуть слова «Будем думать і старанно всі навчатися».

А я подивлюся чи виконаєте ви свою обіцянку.

ІІ. Повідомлення теми уроку, мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні на уроці ми закріпимо навички додавання і віднімання двоцифрових чисел, вміння розв΄язувати задачі і приклади.

Урок проходитиме в дещо  незвичній фромі – у формі ярмарку, але не звичайного, а математичного. (слайд)


 

- Для того, щоб зробити покупку на ярмарку необхідно мати гроші, але сьогодні грошовими одиницями будуть ваші знання.

Учень

Увага! Увага! Спішіть, поспішайте!

Господарі й гості, глядіть – не минайте!

На ярмарок прошу гуртом, поодинці,

Чекають на вас там чудові гостинці.

Мерщій - бо на ярмарок всі поспішайте,

Купуйте, міркуйте, розв’язуйте, грайте.

 (Слайд 1) Традиційно в Україні збирання врожаю вінчається яскравими, багатими ярмарками. На Полтавщині стало традицією у кінці серпня проводити  у селі В.Сорочинці ярмарок. Він став називатися так за назвою селища. Тут можна було торгуватися, купувати, веселитися, зустрітися зі старими друзями і завести нових.

(Слайд 2) Що тільки не побачиш на ярмарку: і багатий урожай з полів та садів, і народні промисли.

Apple Tree Illustration - GL Stock ImagesІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Усний рахунок

а) Гра «Збери яблука»

Давайте зберемо урожай яблук, та й поїдемо на ярмарок.

 

 

 

 

 

 

 

 

http://lenagold.narod.ru/fon/clipart/j/jabl/kras/redapp067.png 

 

 10+30 50+2 32+4 19-9 40+50 17-10 19+1

 

     87+10  12 - 9  6+6

 

 

 

(Ставиться на стіл корзина з яблуками)

б) Гра «Математичний віночок»

- Поїдемо ми на ярмарок в українському національному одязі – вишитих сорочках. Ще одним елементом українського одягу для дівчаток  є вінок – символ життя, долі. Усього існувало близько 70 видів українського вінка. Давайте і ми сплетемо вінок, розв΄язавши приклади.

 

 

20+30  96-40     16+4    15+5  

 

 

 

 

 

30 + 8   20+7   50+10    18-8

 

 

 

 

  52+4     50+13

 

 

63-3      56-40   51+5

 

 

Молодці справилися їз завданням, можна вирушати в подорож.

 

Скільки людей поспішає на ярмарок. Сюди летять на літаках, їдуть на поїздах, машинах, автобусах. А колись у далекі часи з΄їжджалися на ярмарок на возах запряжених волами. (Слайд 3)


Математика і нам пропонує здійснити подорож, сівши на воза.

 

 

 

2. Зорова фізкультхвилинка.

 

3. Каліграфічна хвилинка. (Слайд 4)

Дід Панас і баба Одарка, які з нами, пропонують рецепт дерунів і дають завдання: знайти суму чисел. Обчисливши яку ви дізнаєтесь о котрій годині ми прибудемо на ярмарок.

 

Рецепт дерунів

Потрібно взяти:  6 картоплин,

    3 ложки борошна

    1 цибулину

    2 яйця

 

 

- Прибудемо на ярмарок о 12 годині.

Напишемо каліграфічно число 12

3. Математичний диктант

Доки їдемо проведемо матиматичний диктант.

  • Записати число в якому 8 десятків і 7 одиниць;
  • Записати число в якому 7 десятків і стільки ж одиниць;
  • Записати суму чисел 46 і 3;

http://s40.radikal.ru/i087/1003/98/ba8abad5db4b.jpg 

13

40

20

50

12

72

31

44

12

8

56

3

  • На скільки 87 більше від 60;
  • Збільшити чило 93 на 7;
  • Знайти різницю чисел 73 і 3.

(Слайд 5)(На екрані цифри 87, 77, 49, 27, 100, 70)

Значить завдання ми воконали правильно (Слайд)

- А ось і великі Сорочинці, а ярмарок вирує.

 


ІV. Контроль корекція та закріплення знань.

1. Робота з таблицею.

- Жодне ярмаркове свято не обходиться без розваг і забав. Найулюбленішою забаваю є ярмаркова жердина – це високий стовп, на вершечку якого – приз. Хто діставався до вершечка, той і забирав подарунок – чобітки. (Слайд)

 - Ваше завдання дістантися до вершечка математичної жердини – додавши попарно числа першого і другого стовпчиків. (Починаємо знизу)

(Пишемо на дошці  і в зошитах) (Слайд)

Дісталися вершини і заробили чобітки.

Наша мандрівка по ярмарку продовжується. А який же ярмарок без усмішок, пісень, танців. Давайте і ми трішки повеселимось.

Фізкультхвилинка (Під музику) (Слайд)

2. Робота в групах. (Слайд)

- Багатий був ярмарок на пухкі паляниці, солодкі калачі, гречаники, смачні бублики з маком. Все хочеться купити. Царівна Математика пропонує нам купити бубликів в΄язку, але продаються вони не за гроші, а за вірно розв΄язані приклади.

Перевірити і записати рівності. Неправильні – обчислити правильно.

Завдання групам (рядам)


1 ряд. – 1 стовпчик;

23+41=54 (64)

70 – 3=67

58+28=78 (86)


2 ряд – 2 стовпчик;

43+30=83 (73)

52+8= 50 (60)

70 – 43= 27


3 ряд – 3 стовпчик.

34+51= 85

64 – 12=62 (52)

43+9=42 (52)

 


(Перевірка прикладів по рядах)

Молодці! Маєте бубликів в΄язку.

3. Робота над задачами.

- А що то за ярмарок без полтавських галушок та вареників? Вареники для українців - це завжди свято для душі і шлунку. Їх назавали «хваленики», «благодареники» і, навіть, «мученики». З картоплею, капустою, квасолею, грибами, калиною – і все це на ярмарку та у гарних макітрах, які виготовили «чарівні» руки опішнянських гончарів. І ось цю матітру зі змачними варениками ми купимо тоді, коли розв΄яжемо задачі.

 (На екрані малюнок і коротка умова) (Слайд 11)

 


Дід Панас зліпив 12 вареників, а Баба Одарка – на 20 вареників більше. Скільки вареників зліпила баба Одарка?

  • 12 вареників
  • ?, на 20 вареників більше
  •  

 

Задача 1 (письмово) (Слайд 12)

В першій макітрі 38 вареників, у другій – на 8 вареників менше, ніж у першій, а в третій – на 12 варениів більше, ніж у другій. Скільки вареників у третій макітрі?

(На екрані коротка умова) (Слійд 13)

І макітра – 38 вареників

ІІ макітра - ?, на 8 вареників менше

ІІІ макітра - ? на 12 вереників більше

 

(Запис задачі на дошці, у зошити)

- Молодці, ви гарно справилися з завданням і отримуєте макітру з варениками.

4. Віршовані задачі.

Часто на ярмарку покупці купували товар, попередньо не роздививцись його і не знаючи який він. У таких випадках кажуть «Купив кота в мішку». Будьте уважні, щоб не купити кота в мішку.

Розв΄яжемо задачі у віршах.

  • Іде з базару цап Мартин,

Купив він 10 капустин,

А кізка Манька 7 несе.

Капусту люблять надусе!

Рахуйте скільки капустин

Принесли Манька і Мартин?

    (10+7 = 17)

  • Півник на город пішов,

30 черв΄яків знайшов.

З них 10 зразу з΄їв,

А решту курочкам лишив.

Діти, як би ви дізнались,

Скільки курочкам дісталось?

    (30 – 10=20)

  • У качки – 9 каченят,

У курки – 4 курчат.

Хто б сказати нам зумів,

Скільки всіх тих малюків?

    (9+4=13)

  • У рибалки – молодця

Улов – 8 щук, 3 окунця.

Хто порахує без помилок

Скільки у нього було рибок?

    (8+3=11)

5 Робота в парі.

 Робота з геометричним матеріалом гра «Танграм»

- Ще на ярмарку продавалося багато різної живності: корови, вівці, гуси, кролі... Царівна Математика пропонує вам придбати і собі тваринку. Давайта пограємо у гру «Танграм». (На партах конверти з геометричними фігурами).

 

 

В парі скласти з фігур (слайд15)

(На екрані з геометричних фігур трарини)

 

 

 

1 ряд – гусака

2 ряд – кота

3 ряд – зайчик

 

 

 

- Молодці! Ви справилися з завданням. Час повертатися додому з покупками! (Слайд)

6 Задачі жарти.

 Щоб не сумувати в дорозі розвяжемо задачі- жарти.

  • Чотири мишки гризли скоринку сиру. Підкралась кішка і схопила одну мишку. Скільки мишок продовжувало гризти скоринку сиру? (Жодної, решта ргозбіглися.)
  • Росте 4 берези. На кожній березі 4 гілки. На кожній гілці 4 яблука. Скільки усього яблук росте? (Жодного. Яблука на березі не ростуть.)
  • Рибалка за 2 хвилини спіймав 4 рибки. Скільки таких самих рибок він спіймав за 6 хвилин? (Може не спіймати жодної.)

7 Ребуси.

100 лик      ( столиця)

ли 100 к     (листок)

100 лиця      (столиця)

40 а        (сорока)

ві 3 на       (вітрина)

3 буна       (трибуна)

під 2 л       (підвал)

ак 3 са      (актриса)

V Підсумок уроку.

- Ось ми повернулися додому. А ярмарок буде продовжуватися ще

кілька днів.

  • Чи гарно ви на ньому скупилися?
  • З яким настроєм повернулися?
  • А що особливо сподобалося?

 

 

 

 

  • Мені найбільше сподобалося як ви дружно, старанно працювали! Оскільки крім покупок, з ярмарку привозять, маленькі подаруночки. Ось і вам на згадку подарунок з Сорочинського ярмарку. (слайд)
  •  
  •  

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Літковська Тетяна Василівна
    Завдячуючи вашій розробці провела чудовий урок.Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Коваленко Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Свєтлова Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
11 жовтня 2019
Переглядів
3297
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку