Урок:"Ясне сонечко - рідна матінка".

Про матеріал

збагатити знання учнів про образ матері в художній літературі; розвивати уявлення учнів про роль матері в житті людини; виховувати в дітей загальнолюдські цінності, зокрема, любов та шанобливе ставлення до своїх матерів.

Перегляд файлу

Урок №17

Тема. Ясне сонечко - рідна матінка.

Мета: збагатити знання учнів про образ матері в художній літературі; розвивати уявлення учнів про роль матері в житті людини; виховувати в дітей загальнолюдські цінності, зокрема, любов та шанобливе ставлення до своїх матерів.

Обладнання: ікона або репродукція картини із зображенням Божої

матері, ілюстрації до використаних творів Сухомлинсь- ко го, аудіо запис колискової.

Хід уроку

I. Організація класу.

II.Актуалізація опорних знань.

Перед дітьми (на дошці) зображення Божої матері із висловами: «Нема того краму, шоб купити маму», «У дитини заболить пальчик, а в матері - серце».

III.Основна частина.

-Діти, послухайте віршик.

Хто тебе так щиро любить,

І вбирає, і голубить

І кладе у постіль спати?

Хто стеріг тебе від злого.

Відмовляв собі усього.

Щоб тобі віддати?

Хто тебе узяв на руку

І до школи на науку

Вів, щоб розуму навчати?

-Діти, сьогодні ми поговоримо про людину, яка для кожного з нас - найближча і найдорожча. Певно, що всі ви здогадалися: розмова піде про матір.

Бесіда.

Перше, що бачить новонароджений малюк, - це лагідний, сяючий, сповнений безмежної любові та ніжності, погляд материнських очей. Перше, що він чує,

 - неповторна музика материнського голосу.

Перша пісня, що звучить над дитячою колискою,

 - материнська колискова.

Звучить фрагм ент мелодії української народної колискової пісні.

- Хто може заспівати колискову?

Мама - це найперше слово, яке вимовляє дитина.

Фізкультхвилинка

Поклоніться щодня батькові низенько,

Бо його серденько До твого близенько.

Поклонися щодня Мітінці ще нижче,

Бо її серденько До твого ще ближче.

-Мати - символ усього найкращого на землі, найдобрішого, найласкавішого. Кожна мама любить свою дитину, завжди допоможе, пожаліє, приголубить.

-Матуся вчить своїх дітей вишивати, готувати, виконувати домашнє завдання. Але головне вона вчить бути добрими і чесними людьми.

-Про маму є написано багато прислів’їв, приказок.

-Давайте прочитаємо прислів’я на дошці. Як ви їх розумієте?

-Про матір є написано багато віршів, оповідань, казок.

-Які казки про маму ви знаєте?

Багато творів про маму написав видатний український письменник і педагог Василь Олександрович Сухомлинський. Зараз я прочитаю вам оповідання «Мати - єдина»

У череді було триста корів. І всі вони сірі. Не могли чередники  відрізнити одну корову від одної. Щоб якось запримітити корову, чередники на лівому розі в кожної написали її кличку: Зірка, Щира, Лиска, Фіалка...

і оту одної корови вночі народилося теля. Ледве з’явилося, і враз же до вимені - ссе молочко. Корова його облизує, хвостом від нього мух відганяє.

Теля не відходить від матері. Коли вночі лягає відпочити, корова стоїть над ним, береже його сон.

Та теля якось відстало від матері. Пасеться череда, і мати чомусь не йде до теляти. Мукає воно й жалібно дивиться на череду.

Потім побігло. Бігає від однієї корови до другої, обнюхує всіх. 1 таки знайшло свою матір.

Як же воно її знайшло? - питає підпасич Юрко в старого чередника діда Панаса.

Знайшло, бо мати - єдина, - відповів дід Панас.

Запитання до тексту.

-Як піклувалася корова про своє телятко?

-Чи вдалося теляті знайти маму, відставши від стада?

-Як пояснив це диво старий чередник дід Панас?

-Чому, на вашу думку, це оповідання називається «Мати - єдина».

-Діти, бачите, як ваші мами піклується про вас.

-А зараз, ми проведемо гру «Я вмію». У якій ви покажете, що вмієте і любите робити. Учитель називає - діти плескають в долоні.

-Сушити після прогулянки рукавички.

-Шнурувати черевички.

-Збирати іграшки.

-Поливати кімнатні рослини.

-Мити посуд.

-Розкидати по кімнаті іграшки.

-Замітати.

-Складати свої речі у шафу.

-Молодці! Я бачу ви гарні помічники своїм батькам.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

Обговорення етичної ситуації «Дві ягідки».

-Діти, чи правильно вчинив Андрійко? Що він зробив не так?

-Як би ви поступили на його місці?

V. Підсумок уроку.

На дошці квітка - ромашка. Кожна дитина підходить і відриває пелюстку, на якій написане запитання.

-Як ти пестливо називаєш маму?

-Які цукерки любить твоя мама?

-Який улюблений колір мами?

-Що мама робить вдома?

-Опиши свою маму.

-Що тато дарує мамі на день народження?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 квітня 2018
Переглядів
1062
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку