Комунальний заклад «Дворічнокутянський ліцей»
Дергачівської районної ради
Урок хімії в 7 класі на тему: «Явища хімічні і фізичні»
на районний конкурс на кращу розробку
уроку в інклюзивному класі
Робота вчителя хімії
Пономаренко Любов Миколаївни
2019
«Знедолена природою дитина не повинна знати, що у неї слабкий розум, слабкі сили.
Виховання такої дитини має бути у сто раз ніжнішим,
чуйнішим, дбайливішим»
В.О.Сухомлинський
Тема: Явища хімічні і фізичні.
Мета: поглибити знання учнів про фізичні і хімічні явища; сформувати поняття про хімічні реакції; навчити розрізняти явища , наводити приклади фізичних і хімічних явищ у природі, побуті; сформувати вміння застосовувати знання у повсякденному житті, розглянути зовнішні ефекти, що супроводжують хімічні реакції.
Очікувані результати:
Мета і прийоми навчання:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: пробірки, пробіркотримач, спиртівка, хімічні склянки, залізні ошурки, реактиви ( Крохмаль, магніт, пісок, харчова сода, NaOH, фенолфталеїн, мідний дріт).
І. Організація клас.
Чергові. Відсутні учні (1 хв).
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Для всього класу: Для учня з ООП:
масу за формулою Fe2O3. Харченко Ірина.
складається із одного атома натрію 2. Що означають записи
і одного атома хлору. 2О, О2..
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Наведіть приклади явищ природних і побутових.
Природні Побутові
1.__________________ 1._____________________
2.__________________ 2._____________________
3.__________________ 3._____________________
Порівняйте явища:
ІV. Вивчення нового матеріалу, мотивація пізнавальної діяльності.
Дослід № 1
Виготовлення спіралі із мідного дроту .
Дослід № 2
Нагрівання і охолодження парафіну.
Дослід № 3
Змішування залізних ошурків, піску і розділення їх за допомогою магніту.
Дослід № 4
Дослід № 5
Дослід №6
РУХАНКА
Складання асоціативного куща
Фізичні явища Хімічні явища
↓ ↓
Зміна форми, розміру частинок Зміна кольору
↓ ↓
Зміна агрегатного стану Виділення газу
↓ ↓
Змішування речовин і утворення Горіння речовин
суміші
Висновок: молекули речовин Висновок: молекули руйнуються,
не змінюються, і властивості утворюються нові речовини.
речовин.
«Мозковий штурм»
Для всього класу: Для учня з ООП:
Розділіть на явища Розподіли на явища
Фізичні Хімічні Фізичні Хімічні
Танення льоду, горіння свічки, Розчинення цукру у воді під час
фотосинтез, іній, протягування приготування чаю, скисання молока,
заліза магнітом, позеленіння утворення осаду під час зберігання
мідних монет. соку, висихання мокрого одягу,
ржавіння даху, горіння іменинних
свічок, танення льоду.
Закінчіть речення.
Фізичне явище – це …
Хімічне явище – це …
Розповідь вчителя з елементами бесіди.
Хімічні явища – це хімічні реакції.
V. Узагальнення та систематизація знань.
Для всього класу:
Складання схеми на дошці і в зошитах із заготовлених сигнальних карток.
Для учня з ООП:
Розподіли на фізичні та хімічні:
VІ. Домашнє завдання для учня з ООП: Записати в зошит умови протікання та ознаки хімічних явищ.
Домашнє завдання для всього класу: Прочитати § 14 вправа 3,4,5 стор.101
Виконати домашній експеримент:
а) розчинення цукру у воді;
б) плавлення цукру в ложці на вогні.
Рефлексійний екран