Урок «Явища хімічні і фізичні»

Про матеріал
В класі організоване інклюзивне навчання, кількість учнів 31. Тип уроку: засвоєння нових знань. На уроці використовуються такі прийоми навчання: бесіда; диференціація та індивідуалізація навчання; інтерактивні методи: «Асоціативний кущ», «Мозковий штурм», «Експрес-опитування»; частково-пошукові, дослідницькі. Для учня з ООП підібрані завдання та вправи відповідно до нозології (інтелектуальне порушення). Очікувані результати: - учні вмітимуть розрізняти явища фізичні і хімічні; - вмітимуть виявляти ознаки хімічних перетворень; - застосовувати знання на практиці повсякденного життя. - можливість для учня з ООП відчувати себе рівноцінним учасником освітнього процесу.
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Дворічнокутянський ліцей»

Дергачівської районної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок хімії в 7 класі на тему: «Явища хімічні і фізичні»

на районний конкурс на кращу розробку

уроку в інклюзивному класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота вчителя хімії

Пономаренко Любов Миколаївни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019

«Знедолена природою дитина не повинна знати, що у неї слабкий розум, слабкі сили.

Виховання такої дитини має бути у  сто раз ніжнішим,

чуйнішим, дбайливішим»

В.О.Сухомлинський

Тема: Явища хімічні і фізичні.

Мета: поглибити знання учнів про фізичні і хімічні явища; сформувати поняття про хімічні реакції; навчити розрізняти явища , наводити приклади фізичних і хімічних явищ у природі, побуті; сформувати вміння застосовувати знання у повсякденному житті, розглянути  зовнішні ефекти, що супроводжують хімічні реакції.

Очікувані результати:

  •                   учні вмітимуть розрізняти явища фізичні і хімічні;
  •                   вмітимуть  виявляти ознаки хімічних перетворень;
  •                   застосовувати знання на практиці повсякденного життя.

 Мета і прийоми навчання:

  •                   бесіда;
  •                   диференціація та індивідуалізація навчання;
  •                   інтерактивні методи: «Асоціативний кущ», «Мозковий штурм», «Експрес-опитування»;
  •                   частково-пошукові, дослідницькі.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: пробірки, пробіркотримач, спиртівка, хімічні склянки, залізні ошурки, реактиви ( Крохмаль, магніт, пісок, харчова сода, NaOH, фенолфталеїн, мідний дріт).

І. Організація клас.

 Чергові.    Відсутні учні (1 хв).

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

 Для всього класу:                                                  Для учня з ООП:     

  1. Обчислити відносну молекулярну                       1. Перевіряє учень-експерт

масу за формулою Fe2O3.                                               Харченко Ірина.

  1. Записати формулу речовини, що                             Обчислити Mr(NH3).

складається із одного атома натрію                          2.  Що означають записи                                                                                      

і одного атома хлору.                                                      2О, О2..

 ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Наведіть приклади  явищ природних і побутових.


Природні                                                             Побутові  

1.__________________                                    1._____________________

2.__________________                                    2._____________________

3.__________________                                    3._____________________

Порівняйте явища:

  1.               Кипіння води.                        1. Що відбувається під час кипіння води?
  2.               Розкладання води електричним струмом.

ІV. Вивчення нового матеріалу, мотивація пізнавальної діяльності.

  •                   Демонстрація дослідів.

Дослід № 1

Виготовлення спіралі із мідного дроту .

  •         Які зміни відбулися із мідним дротом? (Змінилася форма).

Дослід № 2

Нагрівання і охолодження парафіну.

  •    Які зміни відбулися (Плавлення і застигання).

Дослід № 3

Змішування залізних ошурків, піску і розділення їх за допомогою магніту.

  •    Чи утворилися нові речовини під час проведення цих дослідів? (нові речовини не утворилися).
  •    Які зміни відбуваються з даними речовинами? (змінилася форма мідного дроту, агрегатний стан парафіну, змішування речовин).     

Дослід № 4

  •    До харчової соди долити  столовий оцет. Що спостерігаєте? (Виділення газу).

Дослід № 5

  •    До розчину крохмалю додати розчин йоду. Що спостерігаєте? (Зміну кольору з коричневого на синій).

Дослід №6

  •    До лугу додати індикатор фенолфталеїн.  Що спостерігаєте? (Зміну кольору на малиновий).

РУХАНКА

Складання асоціативного куща

        Фізичні явища                                                     Хімічні явища   

                                                                                                   

Зміна форми, розміру частинок                                 Зміна кольору

                                                                                               

    Зміна агрегатного стану                                         Виділення газу

                                                                                                  

Змішування речовин і утворення                              Горіння речовин 

                    суміші

Висновок:  молекули речовин                      Висновок: молекули руйнуються,

не змінюються, і властивості                        утворюються нові речовини.

речовин.

«Мозковий штурм»

Для всього класу:                                                  Для учня з ООП:

  Розділіть на явища                                             Розподіли на явища

Фізичні            Хімічні                                  Фізичні                      Хімічні

Танення льоду, горіння свічки,                Розчинення цукру у воді під час

фотосинтез, іній, протягування                 приготування чаю, скисання молока,

заліза магнітом, позеленіння                    утворення осаду під час зберігання

мідних монет.                                            соку, висихання мокрого одягу, 

                                                                   ржавіння даху, горіння іменинних

                                                                   свічок, танення льоду.        

Закінчіть речення.

Фізичне явище – це …

Хімічне явище – це …   

Розповідь вчителя з елементами бесіди.

Хімічні явища – це  хімічні реакції.

  •                   Які ж умови протікання хімічних реакцій?

  1. контакт реагентів;
  2. нагрівання;
  3. розчинення;
  4. подрібнення.

  •                   Які ж ознаки хімічних реакцій ви спостерігали при виконанні дослідів?

  1. зміна кольору
  2. поява запаху
  3. випадання осаду
  4. виділення газу

  1. виділення або поглинання тепла.

V. Узагальнення та систематизація  знань.

Для всього класу:                                               

Складання схеми  на дошці і в зошитах із заготовлених сигнальних карток.

Для учня з ООП:

Розподіли на фізичні та хімічні:

  1. При приготуванні перших блюд воду солять.
  •                  Яке це явище?
  1. Ти випрала свою спортивну форму, вона висохла на сонці.
  •                  Яке це явище?
  1. Ти готувала  омлет із яєць.
  •                  Що відбувалося з яйцями? Яке це явище?
  1. Ти зберігала  яблучний сік без холодильника .
  •                  Що з ним сталося? Яке це явище?
  1. Твій приготований омлет по твоїй необачності згорів.
  •                  Що з ним сталося? Чи можна його їсти?
  1. Щоб обігріти будинок  взимку ми палимо дрова.
  •                  Що з ними  відбувається? Яке це явище?
  1. В теплу пору року ми любимо прохолодні напої.
  •                  Охолодження фанти, яке це явище? Виділення бульбашок газу із фанти. Яке явище?
  1. Куди зникає опале листя, на що воно перетворюється?
  •                  Яке це явище?

VІ.  Домашнє завдання для учня з ООП: Записати в зошит умови протікання та ознаки хімічних явищ.

Домашнє завдання для всього класу: Прочитати  § 14 вправа 3,4,5 стор.101

       Виконати домашній експеримент:

       а) розчинення цукру у воді;

       б) плавлення цукру в ложці на вогні.

Рефлексійний екран


  • Сьогодні я довідався…
  • Було цікаво…
  • Я виконував завдання…
  • Я зрозумів, що…
  • Тепер я можу…
  • Я відчув, що…
  • Я набув…
  • Я навчився…
  • Я спробую…
  • Мене здивувало…
  • Урок дав мені для життя…
  • Мені хотілося б…
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
17 січня 2019
Переглядів
1957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку