Урок хімії 7 клас . Практична робота№2 Розділення неоднорідної суміші.

Про матеріал
Розробка уроку з хімії для учнів 7 класу . Практична робота №2 Розділення неоднорідної суміші. (оновлена програма, 2018-2019 навчальний рік)
Перегляд файлу

Практична робота № 2

Тема:  Розділення  неоднорідної суміші.

 

Цілі:

Формування ключових компетентностей:

  • дотримуватися правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки  під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;
  • виконувати найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення сумішей;
  • вміння робити висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя);
  • вміння працювати в групі;
  • вміння поводитися з хімічними речовинами, піклуватися про своє життя і здоров’я.

Формування предметних компетентностей:

  • повторити й закріпити знання про чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні); способи розділення сумішей.
  • формувати вміння виконувати хімічний експеримент, складати звіт про роботу;
  • розвивати вміння спостерігати й описувати спостереження;
  • виховувати почуття відповідального ставлення до виконання завдань.

Обладнання: інструктивні картки, набір реактивів для роботи та штатив із пробірками або мультимедійний проектор і комп’ютер.

Тип уроку: практична робота (розвиток компетентностей)

Форми роботи: бесіда, практична робота, групова робота, ігровий прийом.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

Привітання; перевірка присутніх; встановлення робочої атмосфери; пояснення виду робіт на уроці.

II. Актуалізація опорних знань.

1.Наведіть приклади чистих речовин та сумішей, які використовують у побуті? (Чисті речовини-дистильована вода, суміші- повітря, молоко, сік, газована вода, розчин оцту).

2. Знайдіть відповідність:

Речовина                   фізичне тіло

1. Ртуть                   а) іграшка

2. Пластмаса              б) стіл

3. Деревина                    в) термометр

 

3. З наведених властивостей виберіть фізичні

                А. Температура плавління.

                 Б. Іржавіння

                      В. Горіння.

                      Г.Розчинність  у воді.

 

4. З наведеного переліку виберіть суміші:

               А.  Повітря.

               Б.  Залізо.

                     В. Кисень.

                     Г. Морська вода.

                     Д. Чай

5. Чисті речовини відрізняються від сумішей  за :

    А. кольором

    Б. складом

    В. смаком.

 

III.Повторення правил техніки безпеки в кабінеті хімії під час проведення хімічного експерименту, інструктаж перед початком практичної роботи.

1.Правила роботи з нагрівними приладами.

2. Правила безпеки при нагріванні.

IV. Самостійне виконання роботи за інструктивними картками.

 ІНСТРУКТИВНА КАРТКА

Дата ___________________________________________________________________

Прізвище _______________________________________________________________

Клас ___________________________________________________________________

ПРАКТИЧНА РОБОТА № 2.  Розділення  неоднорідної суміші.

Мета:  використати способи розділення сумішей для очищення солі від піску.

Обладнання та реактиви:

  1.         забруднена сіль;
  2.         хімічний стакан з водою;
  3.         порожній хімічний стакан;
  4.         штатив з кільцем;
  5.         скляна лійка, фільтр;
  6.         чашка для випарювання;
  7.         спиртівка, сірники;
  8.         шпатель;
  9.         мірний циліндр.

       З правилами БЖД ознайомлений(на) та зобов’язуюсь їх виконувати _____________

ХІД РОБОТИ

  1.         Всип  забруднену  піском сіль у стакан з водою ,  розмішай суміш до повного розчинення солі.

 

Спостереження: ________________________________________________________  

________________________________________________________

  1.         Профільтруй отриманий розчин за допомогою фільтру.

Спостереження: _________________________________________________________

  1.         Склади пристрій для випарювання(рис.25 б, с.30). Перелий фільтрат у порцелянову чашку за допомогою скляної палички.

 

Спостереження: ________________________________________________________

  1.         Підпали спиртівку та випарюй воду до отримання кристалів солі.

 

Спостереження: ________________________________________________________

 

 

  1.         Порівняй очищену сіль із забрудненою.

 

Спостереження: _________________________________________________________

Висновок: _______________________________________________________________   ______________________________________________________________       _____________________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

 

V. Прибирання робочого місця.

Фізкультхвилинка .

VІ. Складання звіту про роботу.

Оформлення звіту про виконану роботу в зошиті, висновки до роботи.

Висновок: неоднорідні суміші можна розділити…

 

VІІ. Підбиття підсумків уроку.

1. На уроці я...

- дізнався...

- зрозумів...

- навчився...

 

2.Гра «Хрестики-нуліки».

Дайте правильну відповідь:

 а)чиста речовина

сірка

цукор

кофе

золото

вітаміни

залізо

спирт

пісок

молоко

б)суміш

сік

спирт

срібло

дист.вода

повітря

пальне

золото

глина

лимонад

 

 

 

VІІІ. Домашнє завдання:  повторити  §5 Речовини. Чисті речовини і суміші. Провести  домашній експеримент по розділенню сумішей: води й олії, цукру й піску.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Новикова Дина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
19 січня 2019
Переглядів
10869
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку