Гуменна Вікторія Михайлівна
Мета:
- продовжити формувати в учнів науковий світогляд на основі знань про Оксиген як хімічний елемент і кисень як просту речовину;
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: дошка, підручники, зошити, табл. Д. І. Менделєєва, табл. «Поширення Оксигену в природі», на столах учнів картки із вправою «Гронування».
Хід уроку:
І. Актуалізація опорних знань учнів.
Вправа «Мікрофон».(слайд 1)
Різні хімічні речовини мають свої властивості.
(слайд 4)Чому речовини відрізняються за властивостями? (Речовини мають різний склад)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Ми вивчатимемо найбільш розповсюджений хімічний елемент, проста речовина якого має велике значення для життя (відео ролик).
Що це за хімічний елемент?(Оксиген).
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку. (слайд5, 6)
Мета нашого уроку: ознайомитись із загальною характеристикою та фізичними властивостями кисню; сформувати знань про значення кисню; навчитися складати план характеристики хімічних елементів, формули речовин, будувати діаграми за даними таблиці; сприяти розвитку творчих здібностей на основі логічного мислення;
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. За табл. Д. І. Менделєєва учні дають повну характеристику Оксигену за планом.
2. Поширення у природі. (слайд 7)
(Учні коментують діаграму, яка лежить в кожного на парті)
3. Історія відкриття кисню.
Кисень відкритий порівняно недавно в 1771 р. швед. вченим К.В. Шеєле і незалежно від нього 1774 р. – англійським вченим Дж. Прістлі. Французький хімік А.А. Лавуазьє дав елементу назву, установивши, що кисень – складова повітря, а Оксиген належить до складу кислот та інших речовин.
4. Фізичні властивості кисню.
Визначимо фізичні властивості за допомогою підручника. Вправа «Гронування» (учні використовують картки). (слайд 8)
Картка
Відповідь: (слайд 9)
V. Закріплення та оцінювання знань.
Вправа «Мікрофон» (учні по черзі дають відповіді на питання , слайд 10).
Вправа «Знайди пару» (слайд 11, складіть правильну формулу сполуки за валентностями):Al…O, S…O, Ca…O, N…O, C…O, Aq…O.
Вправа «Хто швидше» (Слайд 12, учні на швидкість розв’язують задачу, один учень біля дошки для перевірки інших).
№134 ст. 106
- Масова частка Оксигену в залишку після нагрівання калій нітрату КNO3 становила 40%. Чи повністю розклалась ця сполука? (Ні)
VІ. Підведення підсумків уроку. (слайд 13)
Отже, ми ознайомились із загальною характеристикою та фізичними властивостями кисню; сформували знання про значення кисню; навчилися складати план характеристики хімічних елементів, формули речовин, будувати діаграми за даними таблиці.
VІІ. Домашнє завдання. (слайд 14)
& 16, 17, № 121, № 126, № 131