7 КЛАС. ТЕМА. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ОКСИГЕНУ. ПРОСТА РЕЧОВИНА - КИСЕНЬ

Про матеріал
Мета нашого уроку: ознайомитись із загальною характеристикою та фізичними властивостями кисню; сформувати знань про значення кисню; навчитися складати план характеристики хімічних елементів, формули речовин, будувати діаграми за даними таблиці; сприяти розвитку творчих здібностей на основі логічного мислення
Перегляд файлу

 

 

7 клас. Тема. Загальна характеристика Оксигену. Проста речовина - кисень

 

Вчитель хімії Старинської ЗОШ І-ІІІ ступенів Бориспільського району

Гуменна Вікторія Михайлівна

 

 

Мета:

 -      продовжити формувати в учнів науковий світогляд на основі знань про Оксиген як хімічний елемент і кисень як просту речовину;

  • Ознайомити із загальною характеристикою та фізичними властивостями кисню;
  • сприяти формуванню знань про значення кисню;
  • розвивати вміння складати план характеристики хімічних елементів та формули речовин, будувати діаграми за даними таблиці;
  • розвивати вміння систематизувати та узагальнювати матеріал;
  • сприяти розвитку творчих здібностей на основі логічного мислення;
  • сприяти екологічному вихованню.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: дошка, підручники, зошити, табл. Д. І. Менделєєва, табл. «Поширення Оксигену в природі», на столах учнів картки із вправою «Гронування».

 

Хід уроку:

І. Актуалізація опорних знань учнів.

Вправа «Мікрофон».(слайд 1)

Різні хімічні речовини мають свої властивості.

  1. Які властивості речовин ви знаєте? Приклади. (Фізичні й хімічні) (слайд 2, 3)
  2. Поясніть, характеристику фізичних і  хімічних явищ.

(слайд 4)Чому речовини відрізняються за властивостями? (Речовини мають різний склад)

  1. На які дві групи поділяють речовини за складом молекул? Приклади. (Прості і складні)
  2. На які дві групи поділяють прості речовини за властивостями? Приклади (Ме і Неме).

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Ми вивчатимемо найбільш розповсюджений хімічний елемент, проста речовина якого має велике значення для життя (відео ролик).

Що це за хімічний елемент?(Оксиген).

 

ІІІ. Повідомлення теми,  мети уроку. (слайд5, 6)

Мета нашого уроку: ознайомитись із загальною характеристикою та фізичними властивостями кисню; сформувати знань про значення кисню; навчитися складати план характеристики хімічних елементів, формули речовин, будувати діаграми за даними таблиці; сприяти розвитку творчих здібностей на основі логічного мислення;

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. За табл. Д. І. Менделєєва учні дають повну характеристику Оксигену за планом.

2. Поширення у природі. (слайд 7)

(Учні коментують діаграму, яка лежить в кожного на парті)

3. Історія відкриття кисню.

Кисень відкритий порівняно недавно в 1771 р. швед. вченим К.В. Шеєле і незалежно від нього 1774 р. – англійським вченим Дж. Прістлі. Французький хімік А.А. Лавуазьє дав елементу назву, установивши, що кисень – складова повітря, а Оксиген належить до складу кислот та інших речовин.

4. Фізичні властивості кисню.

Визначимо фізичні властивості за допомогою підручника. Вправа «Гронування» (учні використовують картки). (слайд 8)

 

Картка

 

 

 

 

 

 

Відповідь: (слайд 9)

 

 

V. Закріплення та оцінювання знань.

Вправа «Мікрофон» (учні по черзі дають відповіді на питання , слайд 10).

  • Які алотропні модифікації утворює Оксиген? (Кисень і озон).
  • Яке значення озону у природі і для людини?
  • Як утворюється озон у природі?
  • Реакція розкладу – це…
  • Що таке каталізатор?
  • Як каталізатор вливає на перебіг реакцій?
  • Чому для добування кисню у промисловості не використовують калій перманганат або гідроген пероксид?
  • Як ви вважаєте, де застосовують кисень? (у енергетиці, металургії, клінічній та іншій галузі промисловості для отримання високих температур, для автогенного зварювання й різання, у ракетах, двигунах).
  • У яких природних речовинах міститься Оксиген?

Вправа «Знайди пару» (слайд 11,  складіть правильну формулу сполуки за валентностями):Al…O, S…O, Ca…O, N…O, C…O, Aq…O.

Вправа «Хто швидше» (Слайд 12, учні на швидкість розв’язують задачу, один учень біля дошки для перевірки інших).

№134 ст. 106 

- Масова частка Оксигену в залишку після нагрівання калій нітрату КNO3 становила 40%. Чи повністю розклалась ця сполука? (Ні)

VІ. Підведення підсумків уроку. (слайд 13)

Отже, ми ознайомились із загальною характеристикою та фізичними властивостями кисню; сформували знання про значення кисню; навчилися складати план характеристики хімічних елементів, формули речовин, будувати діаграми за даними таблиці.

VІІ. Домашнє завдання. (слайд 14)

& 16, 17, № 121, № 126, № 131

doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
19 січня 2019
Переглядів
2138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку