Урок "Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів"

Про матеріал
конспект уроку має додатки з текстом самостійної роботи для трьох груп учнів, ілюстраціями та додатковою інформацією.
Перегляд файлу

Хімія       11 клас  тема 1 урок 1

Клас ________________                                Дата: __________________

УРОК № ______________

Тема: Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів.

Мета: закріпити будову атомів хімічних елементів; розширити знання про ізотопи та їхнє значення; закріпити вміння ко­ристування ПСХЕ; розвивати хімічну мову; виховувати інтерес до вивчання хімії.

Обладнання: карти з завданнями, ПСХЕ, підручник.

Тип уроку: закріплення та повторення знань.

Хід уроку

І.         ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

  1.              ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
  2.          ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
  3.           АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Вправа «Мікрофон»

  •                  Назвіть основні частинки атому.
  •                  Який заряд має атом звичайно?
  •                  Як розташовані елементарні частинки у атомі?
  •                  Як розподілені заряди в атомі?

V. РОБОТА В ГРУПАХ

Учні розвертаються один до одного та працюють групами по 4 особи.

  1.               Завдання для першої групи «Атом»
  •    Замалюйте будову атома, вкажіть його частини за малюнком 1.1 «Склад атома» (стор.4 підручника).
  • Дайте усну відповіді на питання:

1.1. Заряд електрона? ___

1.2. Заряд протона? _____

1.3. Заряд нейтрона? ____

1.4. Масове число електрона? ___________

1.2. Масове число протона? ____________

1.3. Масове число нейтрона? ___________

1.4. Заряд атома? _____

1.5. Масове число атома = _______ + ______ = _______ ______ ______ .

1.6. Число протонів = число ___________ = _________ _________ .

  •       Випишіть визначення атома. (стор.4 підручника)
  •       Дайте визначення нукліда. (стор.5 підручника)
  •       Визначте за малюнком «Хімічний елемент К» масове, протонне, нейтронне, нуклонне, електронне число атому К, Р, Мg, S. Запишіть відповіді у вигляді таблиці.
  •       Випишіть визначення хімічного елементу в зошит. (стор.5 підручника)
  1.               Завдання для другої групи «Ізотопи»
  •       Дайте визначення ізотопам. (стор.5 підручника)
  •       Розгляньте малюнок «Природні ізотопи Гідрогену». Дайте відповідь на питання та складіть опорний конспект «Ізотопи»

2.1.Що спільного та чим відрізняються ізотопи Гідрогену?

2.2.Поставте знак порівняння ( < , > або = ) та завершіть опорний конспект

  • Ознайомтесь із симуляцією «Ізотопи»

https://phet.colorado.edu/sims/html/isotopes-and-atomic-mass/latest/isotopes-and-atomic-mass_uk.html

Запишіть в зошит схему та додайте по три приклади в кожну колонку

  • Визначте протонне та нейтронне числа нуклідів: 17O, 14C, 30Р, 37Cl, 60Ni, 124Sn, 127I, 137Cs, 294Og. Відповідь запишіть в зошит.
  • Ознайомтесь з текстом Фармацевтичної енциклопедії, поясніть значення ізотопів в медицині https://www.pharmencyclopedia.com.ua/article/3297/izotopi

та складіть есе  (10 речень) за темою «Ізотопи в медицині»:

 

  1.               Завдання для третьої групи «Радіація і людина»
  •       Назвіть знак
  •       Поясніть термін «радіація»
  •       Зверніть увагу на інформацію та дайте відповідь на питання: Як радон впливає на здоров’я громадян?
  •       Чому шкідливий вплив радіоактивних ізотопів не перешкоджає використанню їх у медицині?
  •       Вплив Чорнобиля на сучасне мистецтво.

Поясніть які хімічні та біологічні процеси відображені на картині Юрія Нікітіна «Чорнобильська Богоматір». Ознайомтесь з додатковими джерелами інформації та оцініть правильність державних рішень впродовж доби після аварії на Чорнобильській атомній станції у 1986 році. Складіть власну пам’ятку «Порядок дій у разі радіаційної загрози» на державному рівні, місцевому та  правила індивідуального захисту.

На вашу думку, чи можна уникнути загрози життю від самого життя?

У міру виконання завдань учитель перевіряє роботу груп, корек­тує та виправляє помилки, пояснює незрозуміле, тому що у кожної групи можуть виникати різні питання.

  1.                    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Ознайомитися §1, впр. 3,6 стор.7.

  1.                ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
  2.             РЕФЛЕКСІЯ

Прийом «Незакінчене речення»

  • Сьогодні я дізналась (дізнався)…
  • Було цікаво…
  • Було складно…
  • Тепер я можу…
  • Мене здивувало…


Додаток 1

Самостійна робота

«Модель будови та склад атома»

1 група «Атом»

1.Позначте на малюнку «Будова атома» основні складові.

 

1 –

 

2 –

 

3 –

 

4 –

 

 

Малюнок 1. «Будова атома»

                                  1                               2

Будова атома

                             3                  4

 

2.Дайте усну відповіді на питання: (Малюнок 1.1. стор.4 підручника)

2.1. Заряд електрона? ___

2.2. Заряд протона? _____

2.3. Заряд нейтрона? ____

2.4. Масове число електрона? ___________

2.2. Масове число протона? ____________

2.3. Масове число нейтрона? ___________

2.4. Заряд атома? _____

2.5. Масове число атома = _________ +

_________ = _______ ______ ______ .

2.6. Число протонів = число ___________ =

_________ _________ .

 

Таблиця «Атомні частинки»

будова атома

3. Випишіть визначення атома. (стор.4 підручника)

Атом – це  …

4.Дайте визначення нукліда. (стор.5 підручника)

Нуклід – це …

5.Визначте за малюнком масове, протонне, нейтронне, нуклонне, електронне число атому К, Р, Мg, S. Результати занесіть в таблицю:

Елементи

Числа

39

К

19

31

Р

15

24

Мg

12

32

S

16

масове

 

 

 

 

протонне

 

 

 

 

нейтронне

 

 

 

 

нуклонне

 

 

 

 

електронне

 

 

 

 

Малюнок 2. «Хімічний елемент К»

 

Презентація уроку з хімії для 8 класу "Будова атома. Склад атомних ядер.  Протонне число. Нуклонне число"

 

6.Випишіть визначення хімічного елементу в зошит. (стор.5 підручника)

 

Хімічний елемент – це …

 

Висновок:

 

 

 

Додаток 2

Самостійна робота

«Модель будови та склад атома»

2 група «Ізотопи»

 

1.Дайте визначення ізотопам. (стор.5 підручника)

 

 

Ізотопи – це …

 

2.Розгляньте малюнок «Природні ізотопи Гідрогену». Дайте відповідь на питання та складіть опорний конспект «Ізотопи»

2.1.Що спільного та чим відрізняються ізотопи Гідрогену?

2.2.Поставте знак порівняння ( < , > або = ) та завершіть опорний конспект

 

Ізотопи

 р1 ? р2 ? р3

 

е- 1   ? е- 2   ? е- 3  

 

n1 ? n2 ? n3

Малюнок 3. «Природні ізотопи Гідрогену»

Атомна та ядерна фізика. Протонно-нейтронна модель атомного ядра.

 

 

3.Ознайомтесь із симуляцією «Ізотопи»

https://phet.colorado.edu/sims/html/isotopes-and-atomic-mass/latest/isotopes-and-atomic-mass_uk.html

 

Запишіть в зошит схему та додайте по три приклади в кожну колонку

Тема. Сучасне формулювання періодичного закону. Ізотопи

 

4. Визначте протонне та нейтронне числа нуклідів: 17O, 14C, 30Р, 37Cl, 60Ni, 124Sn, 127I, 137Cs, 294Og. Відповідь запишіть в зошит.

 

Алгоритм визначення:

Знайдіть у ПСХЄ зазначені нукліди та з’ясуйте протонне число. Тепер ви можете знайти нейтронне число віднявши від масового числа протонне.

 

 

https://history.vn.ua/pidruchniki/grygorovich-chemistry-11-class-2019-standard-level/grygorovich-chemistry-11-class-2019-standard-level.files/image004.jpg

5.Ознайомтесь з текстом Фармацевтичної енциклопедії, поясніть значення ізотопів в медицині https://www.pharmencyclopedia.com.ua/article/3297/izotopi

та складіть повідомлення з 10 речень за темою «Ізотопи в медицині»:

У сучасній періодичній системі міститься 21 ізотопно чистий елемент: 9Ве, 19F, 23Na, 31P, 127I та ін. Інші елементи являють собою суміш двох і більше І., їх називають ізотопно змішаними. Таких елементів у періодичній системі більшість. Найбільшу кількість І. (10) має Cтанум. Деякі елементи не мають жодного стабільного І.: Tc, Pm, Lu і всі елементи, для яких Z >82.

Радіоактивні і стабільні І. застосовують для виготовлення І.-індикаторів, за допомогою яких вивчають будову хімічних сполук і БАР; у біохімії за допомогою І. вивчають обмінні процеси в організмі, механізми перебігу біохімічних реакцій, механізм біосинтезу білків, жирів, нуклеїнових кислот та їх будову. У фармакології І.-індикатори використовують для вивчення дії ЛП в організмі: їх засвоєння, виведення з організму, можливі метаболіти і механізм дії. Вже з середини минулого століття, коли з’явилися потужні джерела радіаційного випромінювання, радіоактивні нукліди застосовують для радіаційної стерилізації матеріалів, медичних виробів і ЛЗ.

 Стерилізація одноразових засобів (шприців, голок, катетерів, перев’язувальних матеріалів, систем для переливання крові) здійснюється у запакованому стані майже без нагрівання, у повному обсязі з високим ступенем надійності.

У медичній практиці для діагностики і лікування різноманітних хвороб застосовують більше 60 радіонуклідів: 18F, 24Na, 32P, 42K, 43K, 51Cr, 52Fe, 60Co, 64Cu, 123I, 125I, 198Au та ін. Для радіоактивної діагностики застосовують препарати, в молекулах яких знаходяться атоми радіоактивних елементів, що дозволяє слідкувати за дією препарату в організмі. Для діагностики ракових пухлин застосовують розчин Na3PO4, позначений 32P; натрію йодид, який містить радіоактивний 131І, застосовують для діагностики захворювань щитовидної залози. Тканина пухлини поглинає радіоактивний I., потім за допомогою лічильника визначають місцезнаходження радіоактивного елемента в організмі та локалізацію пухлини. Радіодіагностичні препарати також дозволяють оцінити функціональний і анатомічний стан органів і систем організму людини. Радіаційні фармпрепарати та джерела опромінювання також застосовують в онкології та при запальних захворюваннях. За допомогою колоїдних розчинів і суспензій, які містять 32P, 131I, 198Au, лікують захворювання кровотворної системи та різноманітні пухлини. Для опромінювання застосовують апарати, які містять 32P, 90Sr, 147Pm, 204Tl, та дистанційні апарати з високоактивними джерелами випромінювання 60Co, 137Cs. Для внутрішньотканинного опромінювання застосовують штифти, голки, гранули, дріт, виготовлені з 60Со, 137Cs, 182Ta, 198Au та інших І.

Есе «Ізотопи в медицині»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок:

Додаток 3

Самостійна робота

«Модель будови та склад атома»

3 група «Радіація і людина»

1. Назвіть знак

 

 

Забруднене молоко і дари лісу – ПроСВІТ

2. Поясніть термін «радіація»

 

Радіація – це …

3. Зверніть увагу на інформацію та дайте відповідь на питання:                                                                    Як радон впливає на здоров’я громадян?

Радон утворюється в результаті радіоактивного розпаду радію-226, який міститься в уранових рудах, фосфатних, вулканічних і метаморфічних породах, таких як: граніт, гнейс, сланець, і, в меншій мірі, в звичайних породах, наприклад, вапняку. Радон також може бути присутнім в ґрунтових водах, наприклад, у деяких джерельних водах і термальних джерелах. Найбільш стабільний ізотоп радону – 222Rn, має період напіврозпаду 3,8 доби. При розпаді радону утворюються дочірні елементи розпаду, які надалі перетворюються на стабільні ізотопи свинцю.

Радон у нормальних умовах є газоподібною речовиною і легко вдихається. Це радіоактивний інертний газ без кольору, запаху і смаку.    Газоподібний радон із природних джерел може накопичуватися в приміщеннях, особливо в підвалах і цокольних поверхах будівель.   Газ радон вважається небезпечним для здоров’я. Він є радіотоксичним і канцерогенним. За даними Агентства з охорони навколишнього середовища США (EPA), радон – другий за частотою (після куріння) фактор, що викликає рак легенів.  Рівень радоно-газової небезпеки залежить від гірничо-геологічних особливостей місцевості, будівельних матеріалів, використовуваних при будівництві будівлі, якості ізоляції від ґрунту, а також застосовуваних систем вентиляції та водопостачання. Певний рівень радону буде наявним у будь-яких будівлях, оскільки середній рівень радіаційного фону, викликаного радоном в атмосферному повітрі, коливається в діапазоні 5-15 Бк/м3. При цьому концентрації радону в одному і тому ж місці приміщення можуть відрізнятися в два рази протягом однієї години. Крім того, концентрація в одній кімнаті будинку може значно відрізнятися від концентрації в сусідній кімнаті.                                                                                                  У 2009 р. Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) у публікації «Проблема радону в закритих приміщеннях з точки зору суспільної охорони здоров’я. Довідковий посібник ВООЗ» запропонувала рекомендованим рівнем безпеки для радону в оселях вважати 100 Бк/м3. Відповідно до Норм радіаційної безпеки України, нормативною величиною є середньорічна еквівалентна рівноважна об’ємна активність (ЕРОА) РАДОНУ в повітрі приміщень, яка не повинна перевищувати: 50 Бк/м³ для новобудов і реконструйованих будівель, а також дитячих, санаторно-курортних та лікувально-оздоровчих закладів; 100 Бк/м³ для будівель, що експлуатуються.  Згідно з рекомендаціями ВООЗ знизити концентрацію радону в існуючих будівлях дозволяє вживання наступних заходів: - більш інтенсивна вентиляція підпільного простору;  - облаштування системи відводу радону в основі будівлі або під монолітною підлогою; - запобігання надходження радону з підвального простору в житлові приміщення;  - герметизація тріщин і щілин в підлогах і стінах; - поліпшення вентиляції приміщень. Доведено, що пасивні системи захисту від радону дозволяють знизити концентрацію цього газу всередині приміщень більш ніж на 50%. Застосування примусової вентиляції забезпечить більш надійний захист від радону.Знизити концентрацію радону у питній воді можливо за допомогою аерації або використанні фільтрів з гранульованим активованим вугіллям.

4. Чому шкідливий вплив радіоактивних ізотопів не перешкоджає використанню їх у медицині?

4.1. Ознайомтесь з текстом порталу «Радіо Свободи». Поясніть занепокоєність фахівців у Чехії.

МАГАТЕ: радіоактивні ізотопи, виявлені в Європі, не становлять небезпеки

Фахівці МАГАТЕ у Відні перевіряють рівень радіоактивного ізотопу йоду-131, 11 листопада 2011 року

Фахівці МАГАТЕ у Відні перевіряють рівень радіоактивного ізотопу йоду-131,                                             11 листопада 2011 року

 

Чеські експерти в галузі радіаційної безпеки повідомили, що з кінця жовтня радіоактивний йод-131 був зареєстрований кількома станціями моніторингу на території Чехії. Фахівці звернулися за роз’ясненнями до МАГАТЕ.


Міжнародне агентство з атомної енергії оголосило в п’ятницю про виявлення в деяких європейських країнах, зокрема, у Чехії, районів з низьким рівнем радіоактивного зараження ізотопом йоду-131. При цьому МАГАТЕ заявляє, що джерело радіації не відоме.

У штаб-квартирі МАГАТЕ у Відні кажуть, що зареєстрований рівень радіації не становить небезпеки для здоров’я людини. На думку експертів МАГАТЕ, виявлене зараження не пов’язане з аварією на атомних реакторах японської АЕС «Фукусіма-1».

Йод-131 – радіоактивний ізотоп, період напіврозпаду якого становить вісім діб.

 

 

4.2. Зверніть увагу на біологічну дію ізотопів

Сучасне формулювання періодичного закону. Ізотопи (стабільні й  радіоактивні) - online presentation

 

4.3.Ознайомтесь з результатами дослідження:

Лейкоцитарний склад крові хворих на рак щитоподібної залози у процесі радіойодтерапії

Автор(и): Г. А. Замотаєва Інститут ендокринології та обміну речовин ім. В.П. Комісаренка НАМН України, Київ Н. М. Степура Інститут ендокринології та обміну речовин ім. В.П. Комісаренка НАМН України, Київ

Анотація

Вступ. До протоколу лікування диференційованого раку щитоподібної залози входить тотальна тиреоїдектомія та ад’ювантна терапія радіоактивним йодом. Інформації про наслідки дії йоду-131 на організм хворого, у тому числі на гематологічну систему, бракує.

Метою роботи було вивчення впливу терапевтичної активності радіоактивного йоду (4130-4730 МБк) на лейкоцитарний склад периферичної крові у хворих на рак щитоподібної залози.

Матеріали та методи. Дослідження проведено у 26 хворих із діагнозом «папілярна карцинома щитоподібної залози без віддалених метастазів», віком від 20 до 40 років і 17 практично здорових людей того ж віку. Лейкоцитарний склад периферичної крові хворих визначали напередодні приймання радіойоду, через 6 днів, 1, 3 і 6 місяців після радіойодтерапії.

Результати та обговорення. Встановлено, що вже у ранній термін після приймання радіойоду (на 6-у добу) у хворих на рак щитоподібної залози вірогідно підвищується відносний вміст сегментоядерних нейтрофілів і знижується кількість лімфоцитів. Найбільш суттєві порушення лейкоцитарного складу крові виявлено через місяць після приймання йоду-131. Загальна кількість лейкоцитів знижувалася майже на третину, збільшувалася відносна кількість сегментоядерних нейтрофілів і моноцитів, знижувалися абсолютний вміст еозинофілів, відносна та абсолютна кількість базофілів. Середні показники відносної кількості лімфоцитів зменшувалися на 25%, а їх абсолютний вміст – майже вдвічі. Через 6 місяців після радіойодтерапії показники в основному відновлювалися, за винятком базофілів. Найімовірніше, виявлені зміни в лейкограмі хворих на рак щитоподібної залози є наслідком опромінення клітин периферичної крові йодом-131, що циркулює у крові.

Висновок. Терапевтична активність радіойоду істотно впливає на склад лейкоцитів периферичної крові хворих на рак щитоподібної залози. Вважаємо за доцільне проведення подальших досліджень для визначення особливостей змін кровотворної системи в умовах радіойодтерапії залежно від віку хворих, наявності віддалених метастазів і кумулятивної активності радіойоду.

 

5. Вплив Чорнобиля на сучасне мистецтво

З початку 90-х і донині техногенна та біологічна катастрофа Чорнобиля впливає на мистецтво, закликаючи задуматися про глобальні проблеми і їх наслідки.

Критик Марія Хрущак зазначає: «Після Чорнобиля українське мистецтво з головою пішло в містику, залишившись при цьому мистецтвом мальовничим і образотворчим. Божевільний страх перед майбутнім і можливими “деформаціями” форм живого викликав до життя виключно вітальні і візіонерські проекти … »

Поясніть які хімічні та біологічні процеси відображені на картині Юрія Нікітіна «Чорнобильська Богоматір».

 

Юрій Нікітін. «Чорнобильська Богоматір»

Юрій Нікітін. «Чорнобильська Богоматір

Ознайомтесь з додатковими джерелами інформації та оцініть правильність державних рішень впродовж доби після аварії на Чорнобильській атомній станції у 1986 році. Складіть власну пам’ятку «Порядок дій у разі радіаційної загрози» на державному рівні, місцевому та  правила індивідуального захисту.

На вашу думку, чи можна уникнути загрози життю від самого життя?

Висновки:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додатки 4

Інтернет-портал

Вознесенськ

Радіоактивне випромінювання та мінімізація його впливу на організм людини

26 квітня 1986 року в житті всього українського народу відбулася велика трагедія – вибух на Чорнобильській АЕС, який забрав сотні життів рятувальників, які ціною свого життя рятували життя людей сьогодення. Тисячі рятувальників отримали велику дозу радіоактивного випромінювання, яка і призвела до променевої хвороби цих людей і це стало для них смертельним вироком.

В наслідок загальної аварії на ЧАЕС відбувся викид радіоактивної хмари насиченої ізотопами йоду, стронцію та цезію, яка облетіла Землю декілька разів і опустилася на землю у вигляді радіаційних опадів на частині території України, Білорусі та Росії, і наслідком чого було зафіксовано підвищення загального радіаційного фону по всій планеті.

Так, що таке радіація і які наслідки вона несе?

Радіація існувала завжди, так як атоми мають свій період розпаду, тобто час за який атом будь якого складного хімічного елемента перетворюється на атом більш простого та стабільного хімічного елемента. Під час розпаду атома виділяється енергія і вивільняються електрони та протони.

Так ось: якщо вивільняється просто чиста енергія, то це є γ-випромінюванням; якщо вивільняються електрони – α-випромінювання; якщо вивільняються протони – β-випромінювання. Ось ці три види випромінювання і є те що ми називаємо радіацією, але слово радіація недоцільне для вжитку, більш правильнішим буде це назвати радіоактивне або іонізуюче випромінювання.

Невеликі дози радіоактивного випромінювання, те що ми називаємо природний радіаційний фон, є благосприятливими умовами для життя та здоров’я людей, а ось підвищений радіаційний фон (в залежності від ступеня поглинутого радіаційного випромінювання) по-перше: може послаблювати імунітет, що призводить до загострення хронічних хвороб; по-друге: змінює структуру тканин в живому організмі, що може призвести до різного виду онкологічних хвороб; по-третє: призводить до загибелі клітин в організмі, що може призвести до виведення з ладу різного виду органів та систем; по-четверте: призводить до вибиття часток генів у спіралі ДНК живих організмів, що призводить до їх подальших мутацій (спочатку на генному рівні, а вже потім на фізіологічному рівні у майбутнього плоду в залежності від співпадання генів батьків при заплідненні яйцеклітини). Що ми спостерігаємо вже 32 роки, з дня аварії на ЧАЕС, з усіма представниками флори та фауни, які були свідками тих жахливих подій.

Місто Вознесенськ знаходиться в зоні спостереження (30-ти кілометрова зона) Южно-Української АЕС і на випадок загальної аварії на ВП Южно-Українська АЕС для захисту від радіоактивного випромінювання необхідно терміново евакуюватися самотужки (пішки, якщо Ви знаходитесь або живете наприкінці зони спостереження, або власним транспортом – при цьому не забуваючи про сусідів (інвалідів, дітей, людей похилого віку тощо) та людей, що йдуть в супутньому напрямку) або загальним транспортом споживаючи йодований калій або інші препарати стабільного йоду в достатній кількості до потрапляння радіоактивного йоду-131 в організм людини, захищаючи органи дихання від потрапляння до них радіоактивного пилу. Якщо не вдалося евакуюватися відразу, необхідно перейти до одного з протирадіаційних укриттів в місті і чекати своєї черги щодо евакуації, і найголовніше – не панікувати, а строго виконувати всі вказівки, які будуть надані під час повідомлення про радіаційну небезпеку в місті через систему оповіщення.

Слід пам’ятати, що під час радіоактивного опромінення необхідно споживати продукти, які здатні до швидкого виведення радіоактивних ізотопів з організму людини та блокування їх потрапляння до життєвоважливих органів та клітин в цілому.

До продуктів що виводить з організму стронцій-90 належать: молочні та кисломолочні продукти невисокої жирності, насіння сезаму, капуста, зелені листові овочі, томати, болгарський перець, лимон.

До продуктів, що виводить цезій-137 належать: калій і незамінні амінокислоти метіонін та цестин, які є в м’ясі, рибі, різного роду бобових, яйцях, куразі, печеній картоплі, арахісі, динях, бананах, мигдалі.

До продуктів, що виводять йод-131 належать: свіжа та морожена морська капуста, банани, хурма, фейхоа, лимони, лайми, яблука, креветки, йодована сіль.

Антиоксиданти нейтралізують активність радіонуклідів, тобто перешкоджають потрапляння їх до систем організму і захищають клітини організму від внутрішніх мутацій. До таких антиоксидантів належить зелений чай, суниця, полуниця, малина, ожина, чорниця.

Продукти, які містять велику кількість пектинів та клітковини теж здатні виводити радіоактивні речовини з організму – смородина, яблука, гарбуз, буряк, морква, абрикоси, білокачанна капуста, листкова зелень, гриби, редис, томати, кабачки, цибуля-порей, персик, кавун, кокоси, гранат, авокадо, ананас, ківі, малина, ожина.

Лікарські рослини також мають протирадіаційну, протипухлинну та імунозміцнювальну дію – аїр тростинний, арніка, береза (бруньки, листя та сік), оман, спориш, м’ята, липа, безсмертник, звіробій, цикорій, золототисячник, крушина, календула, льон, горобина, полин, ромашка, підбіл, радіола рожева.

Етиловий спирт та деякі антибіотики (стрептоцин, біомецин) теж підвищують радіостійкість організмів, а також полісахариди (пектин та декстрин), фенільні та фітінові з’єднання, галлат, серотанін, деякі жирні амінокислоти, мікроелементи, вітаміни, ферменти та гормони.

Отже, шановні мешканці міста та його гості, пам’ятайте, що радіаційне випромінювання дуже небезпечне для здоров’я та життя в цілому, але мінімізувати вплив радіаційного опромінення на організм людини можна завдяки вчасному прийнятті стабільного йоду в необхідній кількості, евакуації в небезпечні райони, медикаментозному лікуванні (за необхідності) та збалансованому харчуванню, що стосується найшвидшого виведення радіонуклідів з організму людини.

Відділ з питань надзвичайних ситуацій

та цивільного захисту населення

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
22 березня 2021
Переглядів
1250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку