9 клас,фізика
Тема уроку:Йонізаційна дія радіоктивного випромінювання.Природний радіоктивний фон.Дозиметри
Мета уроку:сформувати знання про йонізаційну дію радіації,велечини ,що її вимірюють ,про природний радіаційний фон,дозиметри як фізичні прилади.
Очікувані результати :учні повинні усвіломити вплив радіоактивного випромінювання на організм ;знати означення величин ,що характерезують йонізуюче випромінювання (поглинута й еквівалентна дози випромінювання),наводити формули для їх обчислення та одиниці в CI;знати джерела радіаційного фону;ознайомитись із побутовим дозиметром ,як прилодом для вимірювання доз йонізуючого випромінювання.
Тип уроку: комбінований
Наочність і обладнання:підручник,таблиці з теми,комп’ютерні презентації ,картки з індівідуальними завданнями для організації роботи на уроці та для домашнього завдання.
Хід уроку
1.Організаційний етап
2.Формулювання тем ,мети й завдань уроку .Мотивація навчальної діяльності
Нагадати учням ,що радіоактивне випромінювання може бути небезпечним для організму .Повідомити ,що на цьому уроці вони дізнаються ,чому це так ,за допомогою яких приладів можна виміряти рівень радіації,який рівень радіації є небезпечним для людини .
3.Перевірка знань учня
Провести перевірочну самостійну роботу на розв’язування задач за темою «Активність радіоактивної речовини.Застосування радіоактивних ізотопів».
Задача 1
Стала розпаду ядер атомів радіоактивного Торію -229 дорівнює 3*10-12 с-1
Яка активність радіоактивного препарату ,якщо в ньому міститься 1,5*1028 атомів Торію -229?
Задача 2.
Тіло масою 3 кг опромінюють альфа-променями .Знайдіть енергію іонізуючого випромінювання,передану тілу та еквівалентну дозу ,якщо поглинена доза становить 4 Гр.
Задача 3.
Знайдіть енергію іонізуючого альфа-випромінювання,передану тілу масою 10 г , якщо потужність дози іонізуючого випромінювання становить 0,4 м Зв/с,а час його впливу 15 с.
4.Вивчення нового матеріалу
План викладання нового матеріалу
1.Вплив йонізуючого випромінювання на організм
2.Характеристика йонізуючого випромінювання
3.Особливості впливу радіації .
4.Радіаційний фон
5.Дозиметр.
У ході викладання продемонструвати побутові дозиметри (радіометри).
5.Первинне осмислення матеріалу
Провести фронтальну бесіду за контрольними запитаннями після параграфу 25
6.Закріплення отриманих знань
Експериментальне завдання :учні повинні виміряти радіаційний фон у різних точках школи –в кабінетах фізики ,інформатики ,їдальні ,роздягальні ,в підвальному приміщенні та ін.;пояснити результати досліджень.
7.Підбиття підсумків уроку .Рефлексія.
8.Домашнє завдання
Параграф 25.Вправа 25 :завдання 5 –усно.
Експериментальне завдання після параграфу 25-за бажанням.
Скориставшись Інтернетом ,знайти відомості ,яку дозу йонізуючого випромінювання людина отримує під час різних медичних обстежень.