Тема. Ю. Ярмиш «Джерельце»
Мета: вчити дітей уважно слухати текст, ставити запитання, відповідати на них, правильно будувати речення; формувати вміння переказувати прочитаний текст, послідовно висловлювати думки; розвивати пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати почуття любові до рідної природи.
Обладнання: комп’ютер,презентація, «6 цеглинок» (лего) текст казки, таблиці для читання
Хід уроку
Вправа «Настрій»
За допомогою цеглинок , дізнаємося який настрій у дітей. Діти, які показують цеглинку червоного кольору мають гарний настрій, зеленого - звичайний, синього –їм сумно. Діти, подивіться один на одного, всміхніться. Молодці! У вас гарний настрій, бачу, ви налаштовані на плідну працю на уроці. Отже, розпочинаємо урок. А на уроці ми … (Діти хором читають слова.)
УВАЖНІ, РОЗУМНІ, ОРГАНІЗОВАНІ, КМІТЛИВІ.
Вправа «Увага» ( писанка , Великдень , крашанка, свято, паска, яйце, цукерка)
-Що зайве?
-Яке слово написане з великої букви?
-Яке слово найдовше?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні у нас урок читання. На уроці будемо працювати з текстом . Будемо міркувати про добрі і погані вчинки, фантазувати.
Вправа «Очікування» діти рекламують, яким має бути урок: творчим,продуктивним і цікавим.
ІІI. Актуалізація знань учнів
З-під глибини біжить водичка,
Але це не озерце,
Не струмочок, не річка.
А цілюще… (джерельце).
Джерело – потік підземної води або іншої рідини, що витікає на поверхню землі; те, що дає початок чому-небудь, звідки виходить щось.
Звуко-буквений розбір.
Читання тексту
Словникова робота
Завдання:Розглянь уважно ілюстрацію. Прочитайте стовпчики слів. Покажіть за допомогою LEGO-цеглинки слово — назву малюнка.
Фонтан
ВОДОГРАЙ – це неймовірно прекрасне слово, яке складається з семи нот, з семи кольорів веселки!
«Ой, водо-водограй, грай для нас, грай!
Танок свій жвавий ти не зупиняй!»
А й справді – на воду, що тече, дзюркоче, виблискує на сонці можна дивитися безкінечно довго!
Водоспад
Каток- коток
Джерело
Розповідь вчителя з елементами бесіди
Найбільше цілющих джерел на Україні є у горах Карпатах. З одних джерел витікає холодна вода, з інших – тепла. В одних - вода кислувата, в інших – солона або гіркувата. Люди помітили, що джерельна вода дуже корисна. Вона допомагає лікувати різні хвороби. Біля цілющих джерел будують санаторії. Там лікуються і відпочивають і дорослі, і діти.
- Люди повинні оберігати джерела ще й тому, що з них утворюються струмочки, які напувають ріку, а та, у свою чергу, несе воду у море. Вони наповнюють криниці, живлять землю і все живе на ній.
Фізкультхвилинка Гра «Струмочок»
Читання тексту вчителем.
Читання для себе
Де пробилося джерельце?
Яка вода була у ньому?
Що люди влаштували із неспокійного джерельця?
Читання частинами
I — Що зробила з джерельцем Людина, що ніколи не усміхалася?
— Чи сподобалася вам людина, яка ніколи не усміхалася?( егоїстична, зла,сердита)
«Акторське читання»
II Джерельце(Яке?) Прозоре, чисте, холодне, несе радість, наполегливе
III—Що зробила весела Л)юдина?
— Як ви розумієте вислів: «Влаштували Водограй»?
— Яка Людина вам сподобалась? Чому?
«Хто краще?» - конкурсне читання уривка.
Рефлексія.
Вправа «Закінчи речення.»
Мене здивувало…
Із оповідання я дізнався…
Я зробив для себе відкриття…
Ця оповідання мене навчило…
Дякую за співпрацю. Дарую пісню.
1