Урок. Юрій Винничук «Місце для дракона». Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин.

Про матеріал
Конспект уроку 8 клас Тема: Юрій Винничук «Місце для дракона». Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин. Мета: удосконалювати навички коментувати сюжет,уміти переказувати найвагоміші епізоди. Уміти пояснити підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя. Розвивати естетичний смак, уміння бачити красу та силу художнього слова, виховувати почуття гуманізму, чесності. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Обладнання: художні тексти, цитатні характеристики, інтерактивна дошка.
Перегляд файлу

Тема:  Юрій Винничук  «Місце для дракона». Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин.

Мета: удосконалювати навички коментувати сюжет,уміти переказувати найвагоміші епізоди. Уміти пояснити підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя. Розвивати естетичний смак, уміння бачити красу та силу художнього слова, виховувати почуття гуманізму, чесності.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: художні тексти, цитатні характеристики, інтерактивна дошка.

Епіграф:                 

Коли б в кого та на грудях були тії дверці,

Відчинили, прочитали, що в кого на серці.

П.Сердюк

Хід уроку

  1. Актуалізація опорних знань

Ми продовжуємо вивчати твір Ю.Винничука «Місце для дракона»

Тести за текстом повісті-казки.  

1.     Де відбуваються події, описані в повісті-казці?

А)Люботинське князівство.

Б)Переяслівське князівство.

В)Чернігівське князівство.

Г)Київське князівство.

2.     Як звати головного героя твору?

А)Антось.

Б)Грицько.

В)Лаврін.

Г)Юрій.

3.     З ким із персонажів твору ми знайомимось найперше?

А)Пустельником.

Б)Паном Лавріном.

В)Князем Люботинським.

Г)Драконом Грицьком.

4.     Які сни бачив князь Люботинський лише в полудень?

А)Лицарські турніри.

Б)Згадував своє перше кохання.

В)Переможні походи, руїни здобутих фортець.

Г)Час, що провів із найкращими друзями.

5.     З якою проблемою зіткнувся князь?

А)На князівство напали вороги.

Б)Потрібно дочку видати заміж.

В)Зрада найкращих друзів.

Г)Стихійне лихо.

6.     На березі якої річки бачили дракона?

А)Ворскли.

Б)Дніпра.

В)Інгулу.

Г)Бистриці.

7.     Чому пустельник дивувався з дракона?

А)Дракон занадто захоплювався полюванням.

Б)Бо дракон володів східними єдиноборствами.

В)Дракон Грицько дуже любив смажену рибу.

Г)Бо той харчувався рослинами, мав добре серце.

8.     Про яку послугу попросив дракон Пустельника?

А)Добудувати  палац.

Б)Допомогти викрасти князівну.

В)Влаштувати турнір.

Г)Навчити його грамоти.

9.  Який талант мав Грицько?

А)Гарно малював.

Б)Писав вірші.

В)Чудово стріляв із лука.

 Г)Неперевершений кулінар.

10. Хто такий пан Лаврін?

А)Лицар, якого цікавили лише подвиги.

Б)Власник шинку “Під веселим раком”.

 В)Людина, що мріяла про князівський престол.

Г)Воєвода князя.

11.  Як лицарі вирішили виманити дракона?

А)Вони розвели багаття перед печерою.

Б)Принесли йому смачну печеню.

В)Залили печеру водою.

Б)Відмовились будь-що робити.

12.  Чи мав дракон товаришів?

А)Ні.

Б)Так.

  1. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Учитель зачитує епіграф.

Діти, сьогодні ми відчинимо дверцята до доброго серця дракона. Воно, мабуть, це й дуже велике. Правда ж?

Я спробую його зараз намалювати .

А протягом уроку ми всі, разом з вами прочитаємо, що було на серці дракона Грицька.

А чи не здається вам, що 2 слова: добрий і дракон якось незвично поєднуються? Дракони ж у казках злі істоти, страшні, які харчуються людьми, дихають полум` ям зі своєї пащі.

Хочу одразу наголосити, що щирий, добрий, дружелюбний дракон – це і є парадокс.

Запишіть у зошитах визначення парадокса.

  1. Вступне слово вчителя (про людську душу)

Інколи дивишся на  велике соковите яблуко і тобі здається, що воно таке ж гарне і в середині, а коли розріжеш, а всередині червоточинка.

Це дуже страшно, коли душа людська з червоточинкою.

Чи можна зрозуміти людей, які на щирість відповідають брехнею, на вірність — зрадою? Невже й вони після цього можуть залишатися друзями?

Гостро, болісно звучить неминуче запитання: чому? Чому мене зрадили? Чому люди такі жорстокі? Ми ніби шукаємо пояснення вчинку зрадника, і основне, що робить зраду настільки нестерпною — це неможливість зрозуміти логіку поведінки іншого.

Так,  дракон Грицько ще був зовсім молодий, жив  спокійно в печері, харчуватися, і їв собі травичку, листячко, різні там ягідки, дикі яблука й груші…

Продовжте ланцюжок

  1. Робота над змістом тексту

Хто такий князь, де живе, чим займається? З якою проблемою він зіткнуся?  А чому ж в Люботині не стало війська? Яка погана риса характеру проглядається у цьому вчинку князя?   Як же вирішив він вийти із цієї ситуації?

Чи справді на березі річки Бистриці бачили дракона? Який він був?  Чи мав дракон товаришів?

 Хто ж це був за чоловік, цей Пустельник?  Чому Пустельник дуже дивувався із дракона?  Чому   відмовляв дракона від навчання?

Проблемне питання

Як ви розумієте фразеологізм «Драконівські закони»? ( це жорстокі закони, антиморальні, антилюдяні)

Хто жив за такими законами у творі: Грицько чи князь?( князь)

Який талант відкрився у дракона?,(дракон мирно жив у печері, нікому зла не творив, читав книги, писав вірші)

Давайте попрацюємо над аналізом образу дракона, дізнаємося, що було в нього на серці.

Пропоную на стікерах написати риси х-ру або вчинки , які б про характеризували дракона Грицька. На роботу даю вам 5 хвилин. Користуйтесь підручником с.190

-добрий

-пише вірші

- їв травичку, листячко, ягідки

- не її живих істот

- лагідний у розмові( дядечку с.192)

- ніколи не чинить зла

-дружелюбний

-допомагає хворому

-альтруїст- повна протилежність егоїсту

-готовий до самопожертви

-робить все просто так, не шукаючи вигоди

- хвилюється за майбутнє князівства

-не хотів воювати

-мріє про щасливе майбутнє

-мріє про красу

-патріот

Робота з текстом

Знайдіть у тексті цитати, де говориться про патріотичні почуття.

Хто ж з героїв є, на вашу думку, патріотом?

Чи за «Драконівськими  законами» жив дракон Грицько ?  (ні, він жив за законами християнськими)

Християнин – це особа, яка вірить в Ісуса Хреста. Мабуть він дотримувався 10 господніх заповідей

Чому ж ми, люди, у сучасному суспільстві допускаємо «Драконячі закони»?

(війни, кровопролиття, брехня, зрада)

Діти, ось у цьому і полягає парадокс, що дракон позитивний, а суспільство –негативне.

Нагадайте, як називається місцевість, де було князівство Люботин? (Галичина)

Яка епоха зображена? (середньовіччя)

Ви тільки вдумайтеся в назву князівства ЛЮБО ТИН. Яке слово в основі? (любов, написати на дошці) Але любові в цьому князівстві не було. Любов була в дракона.

Проблемне питання

Чи були у дракона крила? ( були, але грицько так і не скористався своїми крилами)

Крила – це символ – талант. А нерозгорнуті крила – не нерозкритий талант.

У чому ж був талант Грицька?

Давайте прочитаємо вірш на стр.204, який написав дракон.

Діти, хто такий Юда? (Юда Іскаріот – апостол Ісуса Хреста, що видав його за 30 срібняків )

С. 205 прочитати діалог князя й Пустельника про патріотизм дракона ( до слів турнію)

  1. Підсумок уроку

Є така стародавня приказка : посієш вчинок –пожнеш звичку, посієш звичку- пожнеш характер , посієш характер- пожнеш долю.

Чи хотіли б ви мати такого друга як Грицько? Чому?

Чи маєте ви тепер такого друга?

Бажаю, щоб на вашому життєвому шляху траплялися лише такі друзі, як дракон і ви ніколи не зустрічали князів.

  1. Домашнє завдання

Написати листа драконові

 

1

 

docx
Додано
19 листопада 2021
Переглядів
7604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку