Урок з алгебри для 8 класу на тему "Властивості степеня із цілим показником"

Про матеріал
Мета уроку: закріпити знання учнів про означення та властивості степеня з цілим (від'ємним) показником; сформувати вміння використовувати їх для розв'язування вправ на обчислення значень числових виразів та перетворень виразів зі змінними; розвивати логічне мислення, уважність, вміння працювати самостійно, розвивати комунікативну та інформаційну компетентності учнів. Тип уроку: відпрацювання навичок, діагностика засвоєння знань і вмінь. Допоміжні матеріали: презентація, тест, картки.
Перегляд файлу

Розробка уроку з алгебри у 8 класі з теми: "Властивості степеня із цілим показником"

Розробила: Єрмакова Тетяна Миколаївна вчитель математики Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 89 в рамках методичної теми «Організація самостійної роботи учнів на уроках математики»

Тема уроку: Властивості степеня з  цілим показником 

 Мета уроку: закріпити знання учнів про означення та властивості степе­ня з цілим (від'ємним) показником; сформувати вміння використо­вувати їх для розв'язування вправ на обчислення значень числових ви­разів та перетворень виразів зі змінними; розвивати логічне мислення, уважність, вміння працювати самостійно, розвивати комунікативну та інформаційну компетентності учнів.

Тип уроку: відпрацювання навичок, діагностика засвоєння знань і вмінь.

Допоміжні матеріали: презентація, тест, картки.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Повторення та актуалізація опорних знань, стимулювання навчальної діяльності.

1. Дайте означення степеня з цілим (відємним) показником.

2. Знайдіть помилки, якщо вони є: 

x0=x

x1=1

x -1=-x

x2=x

(-x)3= x3

3. Виконайте усно:

а) Замініть вираз одночленом:  

б) Спростіть:

в) Обчисліть найзручнішим способом:

z2 z5;

(a3)2;

b7 : b;

(ab)5.

x 2 x -6;

x -3 : x 2;

(m -5) -3;

(а -5b -2) -3.

2 -8 2 18 : 2 10 ;

(7 -5) -13 : (7 -16) -4;

 .

4. Допишіть те, чого не вистачає в формулах на плакаті:

     

 x a  b= x a  b   xa ya= x y

5. Як називаються дані формули?

ІV.  Формулювання теми і мети уроку.

V.   Діагностика знань і навичок.

Клас ділиться на  дві групи. Перша (з високим і достатнім рівнем знань)  починає працювати з тестом на комп’ютерах, друга (середній і низький) – залишається на місці і виконує завдання із самоперевіркою

1) Тест

Подайте у вигляді степеня або добутку степенів:

1.  a -16 a 8:a-4  а) a4;  б) a8;   в) a-4

2.  (a4b-2c3)-10  а)abc -5; б) a -40b 20c -30; в) (abc)50

Знайдіть значення виразу:

3. (174)-12 (17-6)-8 а) 17 -22; б) 17-50; в) 1

4.    а) ;  б) 8;  в) 2

5.     а);  б);  в) 4

6.    а)1;  б) 6 -17 ; в) 634

7.  32 -5   64 4  а)2;  б) ;  в) 1

8.    а)8;  б); в)

9. Виконайте дії:

  а)25n4;  б) 25p-3n4;  в) 25

10. Подайте у вигляді добутку вираз:

а -2 – 4 а) (а -1 – 2)( а -1 + 2); б) (а -1 – 2)( а -1 - 2); в) (а+2)(а-2);

Cпростіть вираз:

11.  (x -1 1)(x -1 + 1) x -2    а)  0;  б) 1;      в) 1

12. (а -3 3)(a -3 + 3) – a -3(a  -3 + 3)  а) а -6;     б) -3а -3 –9;   в) 0

2)     Робота на місцях .  Після розв’язання діти виконують самоперевірку за готовими відповідями на слайді. В разі виникнення запитань, можливе колективне обговорення.

Обчисліть:

1) (-5);

2) ;

3) -8·2 -3+5;

4)

Подайте у вигляді степеня з основою x:

5) x 5 : x 4 · x -4;

6) (x -7) -3 · x -11;

7) x -16 · x 6;

8) (x³) -3 : x ³;

9) x 0 · x -3 · x ;

Спростіть вираз:

10) 2 а -3b·4а b⁻⁵;

11) (0,1а -2b¹)¹;

12) 0,8 а -6 b 8 · 5а 10 b -8.

 

 

VІ. Формування вмінь і навичок.

1) Обчисліть:

а) 9 -6275;    б) 100 : 10 -3;    в) 125 -4 : 25 -5;   г) ; 

ґ) ;     д) ;      е)          ж) 100- 2 : 1000 -5 0,01 6.

2) Спростіть вираз

а) (а -1 1)(a -1 + 1) а -2;  б) (b -3 3)(b -3 + 3) – b-3(b-3 + 2);

в) ;     г) ;

ґ) ;    д) .

3) Розв’яжіть задачу

Середня відстань від Землі до Сонця дорівнює 1,5108 км, а швидкість світла – 3108 м/с. За скільки хвилин світло від Сонця дійде до Землі?  Відповідь округліть до одиниць. 

VIІ.  Контроль засвоєння.  Самостійна робота

Варіант 1

Варіант 2

1. Виконайте дії:

 

а) 5-1 – 3 ∙ 2-3;               б) 2-10 ∙ 26;

b) (x 7)-2;                         г) .

а) 6-1 – 2∙3-2;                   б) 512 ∙ 5-8;

 

в) а-3 : а-6;                       г) (а-4)3 а10

2. Спростіть вираз:

 

a) 1x6у -10 ∙ 0,7x-4у2;

б) .

а) 1а7b-12 0,9a-5b13;

б) .

3. Обчисліть:

 

Після того, як зошити здані на перевірку, учні можуть переглянути правильні відповіді на слайді і порахувати кількість отриманих  балів.

VIII. Домашнє завдання.

1) §9 стор. 70-72 (вивчити);

2)  Рівень А: № 275, № 277     Рівень Б: №281, № 283;

3)   № 297 (за бажанням).

IX.  Оголошення оцінок та рефлексія.

Література:

А.Г.Мерзляк  Алгебра: Підручник для  8 класу;

С. П. Бабенко Алгебра. 8 клас: Експрес-контроль.

 

doc
До підручника
Алгебра 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 1. Раціональні вирази
Додано
20 жовтня 2020
Переглядів
608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку