Урок з алгебри і початків аналізу "Ірраціональні рівняння"

Про матеріал
Розробка створена для удосконалення вміння застосовувати алгоритми розв'язування ірраціональних рівнянь на практиці.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ірраціональні рівняння. Мета: удосконалити вміння застосовувати алгоритми розв'язування ірраціональних рівнянь на практиці; розвивати математичне мисленення та логіку; формування навичок розв'язання ірраціональних рівнянь. Марина ПОЛЕХОВСЬКА

Номер слайду 2

Ірраціональним рівнянням називається рівняння, у якого змінна знаходиться під знаком кореня. Означення. Наприклад: 3х-3х+1=0; 2х+1=х-3; х−4=2. Слід пам’ятати, що: 1) у ірраціональних рівняннях, корені парного степеня є арифметичними, тож підкореневе значення є додатним, як і підкореневий вираз. 2) значення коореня та підкореневий вираз мають один і той же знак. 3) розвязувати ірраціональні рівнння бажано з знаходження області допустимих значень змінної (ОДЗ).

Номер слайду 3

Способи розв’язування ірраціональних рівняньΙ ΙΙ 

Номер слайду 4

𝜤 спосіб.  Піднесення обох частин рівнянння до одного степеня  При піднесенні обох частин рівняння до непарного степеня одержуємо рівняння, рівносильне заданому його на ОДЗ. Наприклад: Розв’язати рівняння:а)  3х−19=4; б)  5х2−41=−2. ОДЗ:х𝜖 (−∞; +∞) (3х−19)3=43 х−19=64 х=83 Відповідь:83. ОДЗ:х𝜖 (−∞; +∞) (5х2−41)5=(−2)5 х2−41=−32 х2=9,   х=±3. Відповідь:±3. 

Номер слайду 5

𝜤𝜤 спосіб.  За допомогою заміни змінних Наприклад: Розв’язати рівняння:3х2+2х2+5х+1=2−15х. Запишемо рівняння у вигляді:3х2+15х−2+2х2+5х+1=0. 3х2+15х+3−3−2+2х2+5х+1=0. 3х2+5х+1−5+ 2х2+5х+1=0 Нехай  х2+5х+1=𝑡,𝑡≥0, тоді х2+5х+1=𝑡2.  3𝑡2+2𝑡-5=0 D=1+15=16 D >0   D=±4  𝑡1=−1−43=−54 𝑡2=−1+43=1. −54 не задовольняє умову 𝑡≥0 х2+5х+1=1 х2+5х+1=1 х2+5х=0 х(х+5)=0х=0     або х=−5 Відповідь:0;−5. 

Номер слайду 6

Гімнастика для очей (2 хв)

Номер слайду 7

Колективне виконання вправ Розв’язати рівняння:а)  5х2−41=−2 б)  5х−6=х в)  х+3х+7=7 

Номер слайду 8

Розв’язати рівняння:г) 23х+1−6х+1=6. 

Номер слайду 9

Самостійна робота. Варіант 1 Варіант 2 Позбудьтеся від ірраціональності у знаменнику1) 710 1) 43+5 Скоротити дріб 2) х3+8хх2−4х 2) х2+2х5х+10 Розв’язати рівняння:3)  6х−7=х 3)  5х2−41=−2 4) 4х+1−7=2х+1 4) 4х+1−7=2х+1 Розв’язати рівняння:

Номер слайду 10

Підбиття підсумків: При якій умові рівняння буде називатися ірраціональним?Які є способи виконання вправ з ірраціональними рівняннями? В чому вони полягають?Чи може бути підкореневий вираз бути менший за нуль?Роль ОДЗ при розв ’язанні вправ. В чому полягає спосіб заміни? Який його порядок?

Номер слайду 11

Домашнє завдання. Виконані домашні завдання надсилаємо викладачеві на електронну адресу чи на один з месенджерів

Номер слайду 12

pptx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
20 жовтня
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку