Перевірити готовність учнів до уроку. Налаштування на роботу.
1)Чому дорівнює a0, якщо a # 0?
2)Сформулюйте означення степеня з цілим від’ємним показником.
3)Піднесіть до степеня 4-2. (1\16)
4)Чи правильна рівність:
А) -2-3= (так)
Б) 40=0 (так)
В) 19-5= (так)
Г) (-4)0= 1 (так)
а) а-2
б) х-10
в) m-1
г) n0
2.) Запишіть у вигляді степеня:
а) в)
б) г)
3.) Обчисліть:
а) 3-3
б)
в) 0,2-3
г) 2-10
Перевірити правильність виконання завдання учнями в зошитах, за записами, які робив один учень біля відкидної дошки.
Ми з вами вивчили степінь з цілим від’ємним показником. На сьогоднішньому уроці продовжимо працювати над цим поняттям. Сформулюємо і доведемо основні властивості степенів, переконаємося чи справджуються властивості степеня з натуральним показником для степеня з цілим від’ємним показником.
Запишіть в зошити сьогоднішнє число і класна робота, тему уроку з дошки.
Властивості степеня з натуральним показником є справедливими і для степеня з від’ємним показником (а# 0).Ці властивості зображені на таблиці «Степені».
аm ·an = а m+n , де а#0, m і n є Z
аm : an = аm-n
(аm)n = аmn
де а#0, b#0, n є Z
(ab)n = аnbn
(a/b)n = an/bn
Ці властивості можна довести, спираючись на формулу а-n = та властивості степеня з натуральним показником. Доведемо, наприклад, формулу аm · an = аm+n
для випадку, коли m і n– від’ємні цілі числа. Нехай m=-p, n=-q, де p і q –
натуральні числа. Маємо:
аm · an= а-p·a-q= 1/ap·1/aq = 1/ap·aq = 1/ap+q = a-(p+q) = a-p-q = am+n.
Так само цю формулу можна довести, якщо один із показників m і n – ціле від’ємне число, а інший – додатній або дорівнює нулю.
Учні, які мали домашнє завдання і готувалися до уроку пояснюють і розв’язують приклади:
Консультанти пояснюють розв’язання прикладів.
Поділ класу на ряди за кольором (жовтий, оранжевий, червоний, зелений)
Виконання вправ з карток:
1.а5а-2 = а3
а-7а6 = а-1 =
а9а-9 = а0 = 1
а-7а-3 = а-10 =
2. m3 : m-2 = m5
m5 : m6 = m-1 = 1/m
m-3 :m-3 =m –3+(-3) = m0 =1
m-1: m-8 = m7
Учні відповідного ряду , мають фломастери відповідного кольору, якими записують відповіді на окремі аркуші паперу.
Вправа №276 (х8; 1/x17; 1 ;1/х28 )
Вправа №280 (2 ;1/25 ;4 ;8 ;1\3 ;7 ;81 )
Учні відповідного ряду отримують картку із завданнями, яку виконують, виконавши передають цю картку іншому учню з свого ряду.
Учні отримують завдання записані на «сувої папірусу» і виконують біля дошки.
А) ((5-2)-6· (5-8) 2)-1
Б) ((7-2)-5· (74) -3)-1
В) ((4-4)-2 ·(4-5) 2)-1
1