Тема уроку: Властивості степеня
Клас: 8 клас
Мета уроку:
навчальна: повторення та закріплення основних понять, властивостей степеня ;формування вмінь застосовувати властивості степеня до розвязування задач;
розвивальна: розвивати вміння використовувати теоретичні знання на практиці; розвивати навички логічного мислення; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, порівнювати, робити висновки
виховна: виховувати пізнавальний інтерес до математики та природничих наук; виховувати інтерес до знань; виховувати наполегливість.
Тип уроку: Урок застосування знань, умінь і навичок .
Обладнання: компютер, проектор, комп’ютери учнів, смартфони, ручки , олівці, папір , зошити учнів, періодична система хімічних елементів, картки з завданнями.
Епіграф до уроку:
Чим більше я знаю, тим більше я вмію
Хід уроку
І. Вступ. Актуалізація знань (3 хв.)
Історична довідка
Поняття степеня використовувалося давньогрецьким математиком Евклідом для дослідження квадрату прямої Архімед відкрив і довів закон для степенів , необхідний аби оперувати степенями числа. У 9-му столітті, перський математик Аль-Хорезмі використовував терміни для квадрата і для куба, які згодом ісламські математики представляли у вигляді математичної нотації
У кінці 16-го століття, Йост Бургі для степенів використовував римські літери.
На початку 17-го століття, перша форма сучасного позначення степеня була запропонована Рене Декартом у своїй праці під назвою La Géométrie; де, у книзі I і було введено відповідні позначення.
Повторення властивостей степеня
( учні по одному виходять до дошки і записують формули)
1. a0 = 1 (a ≠ 0)
2. a1 = a
3. an · am = an + m
4. (an)m = anm
5. anbn = (ab)n
6. a-n = (1/a)n
7. an : am = an - m
8. a1/n = n√a
ІІ. Проблемна ситуація, артефакт, виклик (3 хв.)
Сьогодні на уроці ми дізнаємось про вітаміни, мінеральні речовини та мікроелементи, які необхідні нашому організму для повноцінного розвитку.
ІІІ. Робота з вирішення проблеми (організація роботи в групах)
Для роботи на уроці клас ділиться на групи. Учні витягують з коробки кольорові кружечки і об’єднуються по кольорах.
Розвязування задач.
Робота по групах
І група
8° |
|
|
|
|
|
|
|
В інтернеті знаходять історичні відомості про даного математика .
Спростіть вираз і дізнайтеся , які вітаміни найбільше необхідні в щоденному раціоні людини .
1) 1,5ab-3 * 6a-2 b; 2) 0,75m-2 n4 * 8m3 n-2
3) 0,6c2 d-4 * 1/3c-2 d4 ; 4) 3,2x-1 y-5 * 5/8 xy;
5) 1/2p-1 q-3 * 1/6 p2 q-5
Учні спрощують вирази. Потім на екрані з’являється таблиця де учні знаходять відповідь у цій таблиці та відповідну їй літеру.
A |
B6 |
C |
K |
M |
9 a-1 b-2
|
|
6mn2 |
7,5a-1 b-2 |
|
E |
D |
H |
P |
|
2y-4
|
0,2 |
6m2 n2 |
2 |
|
В інтернет браузері знаходять відомості про вітаміни та складають « Довідку про вітаміни необхідні для організму»
Подайте вираз у вигляді степеня й дізнайтесь в яких продуктах міститься найбільша кількість вітамінів:
а) (1/2a-1 b-1 )-2 б) ( -3x3 y-1 )2 в) (3a-3 b5 )-2 г) (-2m5 n-3 )3 д) ( 1/3p-2 q2 )-3 е)(0,5x-3 y4 )-3
Чіпси |
Кава |
Мясо |
Сир |
Молоко |
9a⁶b⁻¹⁰ |
-27p⁶q⁻⁶ |
9x⁶y⁻² |
|
4a²b⁻² |
Кока-кола |
Шоколад |
Хліб |
Печінка |
Овочі |
0,125x⁶y¹² |
|
-8m¹⁵n⁻⁹ |
8x⁹y⁻¹² |
27p⁶q⁻⁶ |
В інтернет браузері знаходять відомості про вітаміни, які містяться в корисних для організму продуктах та складають таблицю.
Виконайте дії і дізнайтесь, які мінеральні речовини та мікроелементи необхідні нашому організму для повноцінного розвитку.
а) б)
в)
г) д)
Учні спрощують вирази , знаходять відповідь у таблиці та відповідну їй речовину або мікроелемент.
Ртуть |
Кальцій |
Залізо |
Калій |
10p⁷q⁻¹⁰ |
2x⁶y⁷ |
15x⁵y⁵ |
10p⁵q¹⁰ |
Сірка |
Фтор |
Натрій |
|
10p⁷q⁻¹⁰ |
4x²y⁻¹ |
81ab⁷ |
|
В інтернет браузері знаходять відомості про мінеральні речовини та мікроелементи та складають « Довідку про мінеральні речовини та мікроелементи необхідні для організму».
Результати груп
Учні з кожної групи зачитують свої дослідження, які записані в таблиці .
V. Рефлексія.
Учитель формулює незакінчене речення й пропонує учням висловлюватися за підсумками уроку