Урок " Властивості степеня"

Про матеріал
Урок узагальнення знань та навичок. Повторення та закріплення основних понять, властивостей степеня ;формування вмінь застосовувати властивості степеня до розв'язування задач; виховувати пізнавальний інтерес до математики та природничих наук; виховувати інтерес до знань; виховувати наполегливість.
Перегляд файлу

Тема уроку: Властивості степеня

Клас: 8 клас

Мета уроку:

навчальна: повторення та закріплення основних понять, властивостей степеня ;формування вмінь застосовувати властивості степеня до розвязування задач;

          розвивальна: розвивати вміння використовувати теоретичні знання на практиці; розвивати навички логічного мислення; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, порівнювати, робити висновки

        виховна: виховувати пізнавальний інтерес до математики та природничих наук; виховувати інтерес до знань; виховувати наполегливість.

        

Тип уроку: Урок застосування знань, умінь і навичок .

 

Обладнання: компютер, проектор, комп’ютери учнів, смартфони, ручки , олівці, папір , зошити учнів, періодична система хімічних елементів, картки з завданнями.

    Епіграф до уроку:   

                                                     Чим більше я знаю, тим більше я вмію

 

Хід уроку

І. Вступ. Актуалізація знань (3 хв.)

Історична довідка

Поняття степеня використовувалося давньогрецьким математиком Евклідом для дослідження квадрату прямої Архімед відкрив і довів закон для степенів , необхідний аби оперувати степенями числа. У 9-му столітті, перський математик Аль-Хорезмі використовував терміни  для квадрата і  для куба, які згодом ісламські математики представляли у вигляді математичної нотації

У кінці 16-го століття, Йост Бургі для степенів використовував римські літери.

На початку 17-го століття, перша форма сучасного позначення степеня була запропонована Рене Декартом у своїй праці під назвою La Géométrie; де, у книзі I і було введено відповідні позначення.

 

 

Повторення властивостей степеня

( учні по одному виходять до дошки і записують формули)

1. a0 = 1      (a ≠ 0)

2. a1 = a

3. an · am = an + m

4. (an)m = anm

5. anbn = (ab)n

6. a-n = (1/a)n

7. an : am = an - m

8. a1/n = na

 

ІІ. Проблемна ситуація, артефакт, виклик (3 хв.)

Сьогодні на уроці ми дізнаємось про вітаміни, мінеральні речовини та мікроелементи, які необхідні нашому організму для повноцінного розвитку.

ІІІ. Робота з вирішення проблеми (організація роботи в групах)

Для роботи на уроці клас ділиться на групи. Учні витягують з коробки кольорові кружечки і об’єднуються по кольорах.

Розвязування задач.

 

Робота по групах

І група

 

  1. Розшифрувавши математичне кодування, виконавши піднесення до степеня, ви дізнаєтесь рік народження французького лікаря та математика.

 

        

             

             

 

 

 

 

 

В інтернеті знаходять історичні відомості про даного математика .

 

  1.  ІІ група

Спростіть вираз і дізнайтеся , які вітаміни найбільше необхідні в щоденному раціоні людини .

1) 1,5ab-3 * 6a-2 b;                            2) 0,75m-2 n4 * 8m3 n-2 

         3) 0,6c2 d-4 * 1/3c-2 d4  ;                    4) 3,2x-1 y-5 * 5/8 xy;

        5) 1/2p-1 q-3 * 1/6 p2 q-5

 

Учні спрощують вирази. Потім на екрані з’являється   таблиця де учні знаходять відповідь у цій  таблиці та відповідну їй літеру.

        A

      B6

      C

        K

       M

 9 a-1 b-2

   

  pq-8

  6mn2

    7,5a-1 b-2

     p-2 q-15

        E

        D

      H

       P

 

        2y-4

 

    0,2

    6m2 n2

    2

 

 

В інтернет браузері знаходять відомості про вітаміни та складають « Довідку про вітаміни необхідні для організму»

 

  1.    ІІІ група

Подайте вираз у вигляді степеня й дізнайтесь в яких продуктах міститься найбільша кількість вітамінів:

а)  (1/2a-1 b-1 )-2                  б)  ( -3x3 y-1 )2                   в)  (3a-3 b5 )-2                               г)  (-2m5 n-3 )3                   д)  ( 1/3p-2 q2 )-3               е)(0,5x-3 y4 )-3

 

 Чіпси

 Кава

 Мясо

  Сир

  Молоко

9a⁶b⁻¹⁰

-27p⁶q⁻⁶

9x⁶y⁻²

4a²b⁻²

 Кока-кола

 Шоколад

 Хліб

 Печінка

Овочі

0,125x⁶y¹²

-8m¹⁵n⁻⁹

8x⁹y⁻¹²

27p⁶q⁻⁶

В інтернет браузері знаходять відомості про вітаміни, які містяться в корисних для організму продуктах та складають таблицю.

  1. ІV група

Виконайте дії і дізнайтесь, які мінеральні речовини та мікроелементи необхідні нашому організму для повноцінного розвитку.

 

              а)     б)             в)               

              г)                  д)

 

Учні спрощують вирази , знаходять відповідь у таблиці та відповідну їй речовину або мікроелемент.

 

Ртуть

  Кальцій

 Залізо

 Калій

10p⁷q⁻¹⁰

2x⁶y⁷

15x⁵y⁵

10p⁵q¹⁰

Сірка

Фтор

Натрій

 

10p⁷q⁻¹⁰

4x²y⁻¹

81ab⁷

 

В інтернет браузері знаходять відомості про мінеральні речовини та мікроелементи  та складають « Довідку про мінеральні речовини та мікроелементи  необхідні для організму».

 

Результати груп

Учні з   кожної групи зачитують свої дослідження, які записані в таблиці .

 

V. Рефлексія.

Учитель формулює незакінчене речення й пропонує учням висловлюватися за підсумками уроку

  1. Що нового ви  дізналися сьогодні на уроці?
  2. Що сподобалось під час уроку?
  3. Мені сподобалось працювати в групі, оскільки…
  4. Найбільш важким для мене було…

 

 

 

 

docx
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку