Конспект 3 уроку в темі "Лінійна функція"
Мета урку: сформувати знання про взаємне розташування графіків лінійних функцій в залежності від їх кутових коефіцієнтів; виробити вміння за даними формулами лінійних функцій робити висновки про розташування графіків та знаходити точку перетину двох графіків аналітичним способом; перевірити рівень вмінь сформованих на попередніх уроках за допомогою самостійної роботи; розвивати обчислювальні навички,уважність; виховувати самостійність, відповідальність за результати навчальної праці.
Урок№3
Тема: Лінійна функція. Властивості і графік.
Мета: сформувати знання про взаємне розташування графіків лінійних функцій в залежності від їх кутових коефіцієнтів; виробити вміння за даними формулами лінійних функцій робити висновки про розташування графіків та знаходити точку перетину двох графіків аналітичним способом; перевірити рівень вмінь сформованих на попередніх уроках за допомогою самостійної роботи; розвивати обчислювальні навички,уважність; виховувати самостійність, відповідальність за результати навчальної праці
Тип уроку: комбінований
Хід роботи:
1)чергові перевіряють наявність;
2)індивідуальні картки;
3)фронтальна перевірка:
№946-назвіть спадні функції,
назвіть зростаючі функції.
№949-при яких значеннях x значення функції від’ємні?додатні?
№952-звіритися за розв’язком на дошці.
4)вправа на інтерактивній дошці: встановіть відповідність між знаками коефіцієнтів та графіком функції
III. Мотивація. Проблемне питання:
1)Які з графіків перетинаються:
y=+15
y=
y=
y=
2)Сформулюйте алгоритм виконання вправи: знайдіть точки перетину графіків функцій у= та у= .
3)Чи зможете точно визначити координати за графіком?
Так , графік не завжди дозволяє визначити точне значення. Тому потрібно засвоїти алгебраїчний спосіб знаходження координат точки перетину графіків.
IV.Оголошення мети(формулюють учні, вчитель уточнює): мета уроку навчитися знаходити точку перетину графіків функцій без побудови графіків-аналітичним способом, закріпити вміння визначати паралельність графіків, визначити рівень знань отриманих на попередніх уроках за допомогою самостійної роботи
V. Актуалізація опорних знань:
Розв’яжіть рівняння:1)
2)
VI. Пояснення нового матеріалу та формування вмінь.
Продовжіть речення: Якщо дві прямі перетинаються,то ...[вони мають спільну точку]. Тоді координати цієї точки задовільняють і першому, і другому рівнянню.
Отже,щоб знайти цю точку перетину потрібно:
1)прирівняти праві частини формул якими задані функції і знайти х; 2)підставити це значення х в одну з формул і знайти у;
3)отримана пара чисел(х;у)-точка преретину графіків
№1(№953(а-колективно,б-в парах))
1)В одній системі координат побудуйте графіки функцій та запишіть точки їх перетину;
2) знайдіть точки їх перетину аналітичним способом;
3) порівняйте отримані результати
№2(№956 колективно) За якої умови графіки функцій y=px+5
y=kx-1перетинаються в точці Р(4;3)
Розв’язання:
Оскільки графіки функцій y=px+5 y=kx-1перетинаються в точці Р(4;3), то координати цієї точки задовольняють формулам обох функцій. Отримаємо та розв’яжемо рівняння:
k=1
Відповідь: 1;
№ 3: Дано функцію Задайте формулою функцію,щоб її графік:
VII. Домашнє завдання: №953(в,г)- двома способами: аналітичним і графічним + індивідуальні картки.
VIII. Підведення підсумків. Рефлексія
Знайди пару:
Продовжіть фразу «Я можу похвалити себе за…»
Чи здається складним домашнє завдання?
1варіант
1.Яка з функцій є лінійною(2бали).
А |
В |
С |
Д |
|
|
|
|
2.Яка з точок належить графіку функції (2бали).
А |
В |
С |
Д |
(1;9) |
(-2;-7) |
(0;4) |
(8;40) |
3.Знайдіть точку перетину графіка функції з осями координат. (4бали).
4.Встановіть відповідність (4бали).
1. |
А. k>0,b>0 |
2. |
B. k>0,b=0 |
3. |
C. k=0,b>0 |
4. |
D. k<0,b<0 E. k>0,b<0 |
2варіант
1.Яка з функцій лінійна. (2бали).
А |
В |
С |
Д |
|
|
|
|
2.Яка з точок належить графіку функції (2бали).
А |
В |
С |
Д |
(2;10) |
(0;6) |
(-8;0) |
(-2;-1) |
3.Знайти точку перетину графіка функції у=-2,8х+14 з осями координат. (4бали).
4.Встановіть відповідність. (4бали).
1. |
A. k>0,b>0 |
2. |
B. k=0,b>0 |
3. |
C. k<0,b>0 |
4. |
D. k<0,b=0 E. k<0,b<0 |
*розвиваюча вправа для дітей які раніше виконають самостійну роботу: Костя сильніший, ніж Едік, і повільніший, ніж Алік. Костя слабший за Аліка, і швидший за Едіка. Хто найсильніший і хто найповільніший?
Індивідуальні картки до уроку №3
(високий рівень) 1.Встановіть відповідність
|
2. При яких значеннях аргументу функція приймає додатні значення
|
(достатній рівень)
1. Встановіть відповідність
1 |
2 |
5 |
4 |
|
(-1;0)- точка перетину з віссю абсцис |
(3;-1)належіть прямій |
спадна |
(-1;0)- точка перетину з віссю ординат |
b=-2 |
2.Через яку з даних точок проходить графік функції y=1,5x-6
А |
B |
C |
D |
(1;5) |
(-10;-21) |
(4;-5,4) |
(0;6) |