Урок з алгебри в 9 класі "Система рівнянь із двома змінними як математична модель прикладної задачі"

Про матеріал

Розробка уроку на тему "Система рівнянь із двома змінними як математична модель прикладної задачі" містить використання елементів ІТК, зокрема використаний додаток до програми GeoGebra "Графічний калькулятор".Розглянуто прикладні задачі, які можна розв'язувати методом математичного моделювання

Перегляд файлу

Тема уроку: система рівнянь із двома змінними як математична модель

                      прикладної задачі.

Мета уроку: 1) повторити що являє собою система двох рівнянь та відомі

                      методи розв’язування систем рівнянь з двома змінними, при-

                      гадати задачі, які приводять до розвязхування системи двох

                      рівнянь;

                      ввести поняття  матаматичної моделі,  математичного моде-

                      лювання, формувати вміння й навички створювати матема-

                      тичні моделі  до прикладних задач та до реальних ситуацій;

                      2) формувати уміння чітко, зрозуміло, лаконічно виражати свою

                      думку державною мовою, аргументовано доводити  правиль-  

                      ність своїх дій; вчити застосувати знання при розвязуванні

                      практичних задач

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання та наочність: підручник, заготовлені малюнки, заготовлені задачі, компютер з інтернетом, плазма.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашніх завдань

Вправа 13.4 (3)

1 – 3х - 2х2 =2,     1 – 3х - 2х2 – 2 = 0,     2х2 + 3х +1 = 0,     D = 9 – 8 = 1,

 х1 =  -1,         х2 = - 0,5;      

у1 =  4,         у2 = 2,5.

           Відповідь:  (-1; 4),   (-0,5; 2,5).                    

   Вправа 13.4 (4)

(6 – у)2 - 2у2 = 8,    36 – 12у + у2  - 2у2 = 8,    - у2  - 12у + 28 = 0, 

 у2  + 12у - 28 = 0,      у1 =  -14,         у2 = 2;

                                   х1 =  20,         х2 = 4.      

  Відповідь:  (20; -14),   (4; 2).   

Вправа 13.2 перевіряємо на компютері за  програмою GeoGebra додаток Графічний калькулятор.

Розв’язуємо графічно системи рівнянь

1)                   2)                        3)  

 ІІІ. Актуалізація опорних знань .

Продовжуємо роботу в програмі   GeoGebra додаток Графічний калькулятор. Вправа 13.5

ІУ. Формування умінь і навичок розвязування систем рівнянь      

Вправа 13.16

       

х2 -  х( 1 – х ) + ( 1 – х )2 = 1,      х2 -  х + х2 + 1 – 2х + х2 = 1,   3х2 - 3х = 0,

х1 =  0,         х2 = 1,      у1 = 1,         у2 = 0;

  Відповідь:  (0; 1),   (1; 0).   

У. Повідомлення теми і мети уроку

УІ. Вивчення нового матеріалу

 Робота за підручником п.14 [  1, ст.138]

План роботи :

  1. Математична модель
  2. Математичне моделювання    
  3. Приклад 1  [  1, ст.138]

УІІ. Формування знань, умінь і навичок побудови математичних

         моделей задач  (Задачі 14.1,      14.3;         14.10)

Задача 14.10

Гіпотенуза трикутника 13см, катети   а і в. Площа трикутника 30 см2 . Знайти катети трикутника.

Розвязання:

а2 + в2 = 132 ,    . Потрібно розвязати систему двох рівнянь:

                  в=,         , а4 – 169а2 + 3600 = 0.

(а1)2 =  144,        ( а2 )2= 25;

а1 =  12,         а2 = -12,      а3 =  5,         а4 = -5.

Відємні значення не підходять, тому     а1 =  12,   а2 =  5,   в1 =  5,    в2 =  12.

Відповідь:  12см і 5 см.

Задача 14.3

Навколо прямокутної ділянки землі площею 2400 м2  поставили огорожу завдожки 220 м. Знайти довжину та ширину ділянки.

Розвязання:

Довжина ділянки х м, ширина у м. Складемо систему рівнянь: 

Відповідь:  30 см і 80 см.

УІІІ.  Підсумки уроку.

ІХ.  Домашні завдання :  Читати п. 14,  виконати  № 14.2,   14.4,    14. 7

                                Використані джерела

Алгебра : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закладів / А.Г. Мерзляк,

В.Б. Полонський, М.С. Якір. – Х. : Гімназія, 2017. – 272 с.

 

doc
До підручника
Алгебра 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
14. Система двох рівнянь із двома змінними як математична модель прикладної задачі
Додано
13 січня 2019
Переглядів
5474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку