Урок з англійської мови "Давайте знайомитись"

Про матеріал

План конспект уроку для 4 класу з англійської мови містить всі види робіт,які виконують учні на уроках.План конспект уроку повністю виконує всі вимоги МОН.В ньому використовуються як повторення вивченного матеріалу,так і поглиблюються знання учнів з країнознавства.

Перегляд файлу

 

План-конспект уроку англійської мови

(4 клас)

 

ТЕМА:  Давайте знайомитися!

 

МЕТА:

  • навчальна:
  • повторити букви і звуки англійського алфавіту, транскрипційні знаки
  • повторити раніше вивчені лексичні одиниці, граматичні структури,
  • повторити мовні вирази знайомства та вітання;
  • формувати уявлення про мову як засіб спілкування між людьми;
  •  ознайомитися з римами за темами «Знайомство», «Цифри», «Алфавіт»;
  • розвиваюча:
    • розвивати навички аудіювання та діалогічного мовлення; вміння вести бесіду, слухати співрозмовника,
    • удосконалювати фонетику та артикуляцію звуків, навички письма латинськими буквами;
  • виховна:
    • викликати в дітей бажання вчитися; допомогти їм бути розкутими у спілкуванні при вивченні іноземної мови;
    • виховувати інтерес до вивчення мови;
    • виховувати дисципліну та звичку до систематичної розумової праці.

 

ОБЛАДНАННЯ: тематичні плакат “Алфавіт”, “Цифри”, “Особові займенники”, набори карток, плакат для вправи “The fast Bee”, ноутбук.

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

     1. Greeting and Aim.

 

 “Hello boys and girls! I’m happy to see you! My name is Irina Yuriyivna and it’s very pleasure for me to be your teacher this year. I want to ask you to travel with me to a magic world of English.  We’ll visit different interesting  places,  we’ll learn many interesting facts, we’ll improve our skills, we’ll read a lot, we’ll learn poems, we’ll sing songs, we’ll make different exercises and we’ll play a lot, of course. And now let’s play an acquaintance game! Let’s ask and answer the questions in a chain.” – teacher.

 

2. Warming-up

 

 a) Гра-знайомство. Вчитель та учні за ланцюжком ставлять запитання та дають відповіді на них.

  • What is your name?
  • How are you?
  • How old are you?
  • Where do you live?
  • Where are you from?

 

b) “So! Hello, I’m Irina Yuriyivna. I’m 35. I live in Kramatosrk. I’m from Ukraine. And what about you?” – teacher.

 

  1. pupils go out of the classroom door and come back in again, saying, “Hello! I am ... I’m 10! I live in Kramatorsk!  I’m from Ukraine!”

 

  1. Phonetic Practice

 

Відпрацювання звуку  [i:]

 

  1.   На дошці скоромовка (Додаток 1):

«Feed the bees

With three sweet peas»

Звертаємо увагу учнів на вимову довго звука [i:].

  • “Look at the blackboard. Listen and read the rhyme after me. Read faster… and faster…” – teacher.
  • “Come to the blackboard and show us the words where we can find sound [i:].”

 

  1.   Гра «The fast Bee»

На дошці плакат із зображенням кількох кольорових квітів (Додаток 2). У центрі кожної квітки зображення різних звуків. До дошки запрошуємо по 2 учні. У кожного з них в руці указка із зображенням бджоли (Додаток 3). Вчитель називає звуки, бджоли сідають на квіти із зображенням цих звуків. Перемагає найшвидший.

 

“Let's play a game. Look at the blackboard. You can see a few flowers with sounds in the middle. I will name 1 sound, and you will place the bee on the flower with the imagine of this sound. Wins the fastest.”

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

  1. Presentation. Speaking.

 

  1.          Listen and chant the rhyme (p. 4, ex. 1).
  1. Numbers

a) На дошці плакат і картки із зображенням цифр.

“Look at the poster.  Count from 1 to 10 in a chain. Count faster… and faster…

Count from 10 to 1. Count faster… and faster…” –  teacher.

b) Let’s play

На дошці картки із зображенням цифр (Додаток 4) . Учні закривають очі, вчитель ховає одну із карток. Учні повинні швидко назвати яку.

 

  1.          Pair work:
  • “Open the books and look at the pictures of the exercise 1. Do you remember these children? Do you remember their names? Listen to the rhyme and repeat it after me.” – teacher.
  • “Answer the questions: “Are they happy? Are they nice? How old are you? Where do you live? Where are you from? What’s your telephone number?..” – teacher.

 

Pupils practice acting out the rhyme in their own pairs using their own answers to the questions.

-    Hello! I am ... What is your name?

-    Hi! I am ....

-    How are you?

-    I’m fine, thank you. etc.

      Monitor the activity, checking for correct pronunciation and grammar.

2-3 pairs come to the front of the class and act out the rhyme using their own answers.

Praise their efforts: “Good! Well done!”

 

  1. Practice

 

2.1. Listen and point to the right name (p. 4, ex. 2).

            “Let’s repeat the Alphabet. Let’s sing a song.” – teacher.

Перегляд відеоролика,  повторення алфавіту.

 

 

  1.  “Open the books and look at the pictures of the exercise 2.

Look at the letters, listen and repeat after me.” – teacher.

Then stick the letters (Додаток 4) on the board and ask pupils to read them together.

“Are these words the children’s names? Do you remember Vicky/Bill/Taras? Why do we write the names with the capital letter?” – teacher.

Pupils answer. If it is difficult, pupils can answer the native language.

“Read and practice the names individually and chorally.” – teacher.

 

  1.                 Vocabulary revision (p. 4, ex. 3).

 

  1.            “Look at the letters. Let’s read the letters together and make names. Repeat after me. Read the names individually and chorally.”  – teacher.
  2.            Write some pupils’ names on the board and ask pupils to read the names individually and chorally.
  3.            Let’s play. Гра «Make a word».

Кожен учень отримує 2-3 картки із зображенням літер. (Додаток 5) Вчитель загадує ім’яб називає літери. Учні, у кого є їх зображення виходять до дошки і складають ім’я з літер, а учні в класі читають їх.
(Можна провести змагання між двома командами.)

 

  1.                 Physical Warming up

 

 “Hello! Hello! How are you?”

  • Hello! Hello! How are you?
  • Fine. Fine. Fine, thank you!
  • Hello! Hello! How are you?
  • Oh! Oh! I’m so-so!
  • Hello! Hello! How are you?
  • No! No! I’m terrible.

 

Всі слова супроводжуються рухами. Повторюємо кілька разів, збільшуючи темп. Приклад.

 

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

          https://www.youtube.com/watch?v=p2tKsuEA4RI

 

  1. Grammar revision.

 

Присвійні займенники. Повторення. (на дошці плакат із зображенням)

  1.   “Look! Listen! Repeat after me!” – teacher.

Вчитель рухами пояснює переклад присвійних займенників, вказуючи на себе, інших.

  1.       “Let’s sing a song! We can learn the Pronouns very fast after singing this song.

Проспівуємо назви займенників на мотив відомої дитячої пісні «В лесу родилась елочка», супроводжуючи рухами.

  1.       Tell me please, what is your neighbor’s name?

                         His/Her name is…

 

  1.  Reading

 

Listen and complete (p. 5, ex. 4).

  • “Listen and read the text using the words from the box and complete the gaps.” – teacher.
  • “What’s the girl’s name? How old is she? What’s her telephone number?”

(Transfer*: In some lessons more ‘open’ and varied questions are suggested to be used for asking pupils about what they can see in the pictures on the page or what they have read or heard. It can often also be developed to ask pupils about themselves, their own situation and experience. Using pupils’ personal information, this transfer makes the use of English obviously meaningful for them and is strongly recommended wherever possible.)

Write the text of the dialogue with the same gaps on the board.

  • “Add the necessary words about Olena using the words from the box. Read the dialogue in pairs.” – teacher.
  • “Make your own dialogues using the information about themselves. Use the questions from the text.”

 

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

 

  1. Summarizing

 

Вчитель запрошує до дошки учня/ученицю та складає короткий опис. Наприклад:

«Her name is Olga. She is 10. She lives in Kramatorsk. She is from Ukraine. Her telephone number is…»

Пропонуємо кільком учням скласти опис будь-якого однокласника, використовуючи факти, почуті протягом уроку.

 

  1. Ending the Lesson

 

 “Close your books, please”. The lesson is over. See you tomorrow. Have a nice day!” – teacher.

Say “Goodbye!” several times. Pupils repeat after you two or three times. Make sure that they understand you. Tell pupils to say “Goodbye!” to you.

 

  1. Homework

                Read (p. 5, ex. 5).

 

 

 

doc
Додано
3 жовтня 2018
Переглядів
6217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку