Урок з англійської мови "Food"

Про матеріал
Розробка уроку з англійської мови на тему "Їжа".На уроці діти повторили лексику до уроку, а саме назви фруктів та овочей. Говорили про корисне та правильне харчування, моделювали страви з використанням фруктів та овочей.Розвивали навички усного мовлення шляхом обговорення їжі та її ролі у житті, під час імпровізованого походу до магазину.Закріплювали лексику за допомогою ігор та вправ.Дивилися відео та підбирали до нього прислів'я, які йому відповідали.Урок спрямований на формування в учнів позитивного ставлення до вивчення англійської мови через цікаві та змістовні активності.
Перегляд файлу

 

                                               Хід уроку

 I Початок уроку

  1. Привітання.

 Good morning, children! I am glad to see you!

Sit down, please!

 How are you today?

That’s great, because today we have an interesting lessson. We are going to speak about food!

 

  1. Фонетична розминка.

Are you ready? Let’s start!

Look at the blackboard (screen)

[p]: plum, pear, apple, potato, pepper.

[i:]: pea, sweet, beans, meat.

[t]: nut, tomato, carrot.

[ei]: cake, apricot, grape, cocktail.

[d3]: jam, juice, orange, cabbage.

 

3.Мовленнєва розминка.

 ( Робота в парах.)

I want to ask you some questions:

-         What is your favourite fruit?

-         What is your favourite vegetable?

As for me my favourite fruit is an apple and favourite vegetable is a tomato.

-         What about you?

Work in pairs. ( And I want you ask each other the same questions).

1.Оголошення теми та завдань уроку.

The theme of our lesson is “Food”. We continue to speak about healthy food (fruit and vegetables), we are going to discuss some recipe and some ways to cook.

-Look at the screen and  read the proverb.

- How do you understand this?

 

 

                         Eat well, feel great, look great!

2. Актуалізація опорних знань.

Complete the sentences with the verb must, which sentences are true

for you?

I must (- eat vegetables, - eat fruit, -drink milk, -drink juice…)

3.Аудіювання.

(Робота в групах)

 Watch the video and answer the questions:

-         Why is it important to eat fruit and vegetables?

-         Why is it important to be healthy?

Open your envelopes and make sentences.  

 ( На партах у дітей лежать конверти зі словами, з яких треба скласти речення, як висновок до переглянутого відео.)

-         Are you ready?

-         Please, read your sentenses!

 Fruit and vegetables are very good for us.

They contain vitamins.

 We must eat a lot of fruit and vegetables.

 It is good to eat fruit! It is good to eat vegetables!

 Be healthy is cool!

(Таблички з реченнями вішаються на дошку утворюючи текст)

- Let`s read our text. 

- What conclusion can be drawn?

 

   4.Гра.

- Look at the screen and let`s play the game!

- How many of the words on the right can you find in the word search?

(Зображення фруктів та овочів знаходяться поруч із таблицею. Учні по черзі називають знайдені слова, а за це отримують картку з зображенням цього слова. На іншій стороні є опис цього фрукта чи овочу у формі загадки).

 

-Now read about your fruit or vegetable.

 

                           Game “Find and name”

s t r a w b e r r y

c u c u m b e r c o

a p l u m a p a h r

b o n i o n e d e a

b c o r n a a i r n

a p p l e n r s r g

g r a p e a s h y e

e t o m a t o e a t

 

1)It is small. It is round. It is red. It grows on a tree.

2) It is green and yellow. It grows on a tree. Bears like it.

3) It doesn’t grow on a tree. It is small and red.

 4) It is red. It is round. We make ketchup from it.

 5) They are small. They are round. They are green.

 6) It is long. It is green. Children like it.

7) It is green. It is round. Rabbits like it very much.

8) It is yellow. It is long. It is sweet. Monkeys like it.

9) It is small. It is round. It is sweet. It can be green, purple. 

10) It is round. It is small. It is purple. It grows on a tree.

11) It is small. It is yellow. We make popcorn from it.

12) It is round. It is juicy and nice to eat . It grows on a tree.

13) It is pink. It is small. It has got a long tail. It grows under the ground. 14) It is orange. It is juicy. Children like it.

15) It is a very strong vegetable. It grows under the ground.

 

( Учні по черзі читають коротеньку інформацію про свій овоч чи фрукт, а інші вгадують про що йде мова. Потім вони вішають свої малюнки на дошку, під своєю назвою: “Fruit”   “Vegetables”)

-Stand up those children, who has got fruits or berries. Go to the blackboard and put them on it. Thank you! Stand up those children, who has got vegetables. Go to the blackboard and put them on it. Thank you!

- All of  these fruit and vegetables are sweet, juicy or sour. And all of them are very good for our health. 

 Thank you very much!

5.Письмо.

 Reading and Writing

 

-  Open your copy book and write the words in the correct column.

- Listen and check. Listen and repeat.

 

 

 Фізкультхвилинка. Let’s have a rest!

 ( Do You Like Broccoli Ice Cream? )  

 

6.Розвиток діалогічного мовлення.

-  Do you want to eat something tasty and healthy? Ok! It will be a fruit salad, a vegetable salad and some fruit cocktail.

- What do we need for fruit salad? What do we need for vegetable salad? How can we make a fruit cocktail? Talk to your classmates.

I need a (an), some… .

(На дошці вже висять фото овочей та фруктів, вчитель чіпляє  таблички: A fruit salad . A vegetable salad.  A fruit cocktail.)

          

- So, let’s cook…

 But at first, we need to go to the shop!

-         Let’s go to the shop!

 

 ( Кожна група дістає карточку зі своїм завданням)

  1.     You need to make a fruit salad.

Go to the shop and buy what you need work in pairs.

( Два учні від першої групи виходять до дошки та розігрують діалог)

 Shop assistant and a buyer.

 - Good morning!

- Good morning!

 - What would you like?

 -  I would like …

 - Here you are.

-Anything else?

 - Thank you.

 - Please. (You’re welcome)

 b)  You need to cook a vegetable salad.

Go to the shop and buy what you need.

 

c)You need to cook a glass of fruit cocktail.

Go to the shop and buy what you need.

 

  So, all of you have necessary ingredients for your tasty ideas, am I right?

7. Проєктна робота.

Now you have 5 minutes to make a salad or some cocktail!

( На партах  кожної групи лежать

аркуші формату А2 з назвою їх завдання.

 Діти швиденько обговорюють інгредієнти

 та наліпками їх чіпляють на аркуш,

домальовуючи посуд у якому будуть подавати це на стіл.)

-         Are you ready?                                          

- Tell us your recipe.

( Учні розказують,  що їм необхідно для приготування свого блюда, користуючись фразами : I need a/an…; I need some…

( Питання до інших груп: Чи це корисно? Чи це смачно? Чи це можливо приготувати вдома самостійно?)

Is it tasty? Is it healthy? Can we make such salads at home for your family?

 

All your dishes are very tasty and healthy! Thank you very much!

  Read the proverb of our lesson again. Let’s repeat all together!

 Eat well, feel great, look great!                                       

8.Let’s sing a song. “Apples and bananas”

 Look at the screen, watch  the video and sing.

III Заключна частина уроку.

  1. Підсумок уроку.

-         What was this lesson about?

-         What was  interesting for you in the lesson?

-          

  1. Оцінювання.

You were very active! Thank you very much !

  1.  Пояснення та запис домашнього завдання.

Your homework will be: to write about your favourite friut or vegetable.

( А на останок я хочу вас пригостити і ще раз нагадати, що

 « An apple a day keeps the doctors away!»

 

 

docx
До підручника
Англійська мова для загальноосвітніх навчальних закладів 3 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
21 березня
Переглядів
300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку