Урок з біології 6 класу на тему: "Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження"

Про матеріал

Завдання даного уроку - розкрити суть розмноження як однієї з властивостей живих організмів, показати особливості і властивість різних типів розмноження у рослин.Розмноження, або відтворення собі подібних, є невід'ємною частиною всіх живих організмів, а в тому числі і рослин. Вивчення даної теми має досить велике значення, адже розмноження забезпечує безперервність і спадкоємність життя і лежить в основі наук, які будуть вивчатися в старших класа - це генетика і селекція. Без розмноження життя на Землі припинилося б.

Перегляд файлу

Тема: Розмноження рослин: статеве та нестатеве.  Вегетативне розмноження.

Цілі уроку: ознайомити учнів з основними типами розмноження й основними формами вегетативного розмноження рослин, показати його значення для дикоростучих і культурних рослин; розвивати вміння встановлювати логічно-змістовні зв’язки, вміння застосовувати знання на практиці; виховувати толерантність, бережливе ставлення до природи.

Обладнання й матеріали: бульби картоплі (пророслі та непророслі), ци­булини цибулі, кореневища рослин (живі, фік­совані або гербарій), гербарні зразки суниці, таблиці із зображенням способів вегетативного розмноження рослин.

Базові поняття й терміни уроку:  вегетативне розмноження, регенерація, природне і штучне розмноження, кореневі парост­ки, відводки, кореневища, бульби, цибулини, виводкові бруньки, вуса, щеплення, підщепа і привой.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

Привітання. Перевірка готовності учнів до роботи на уроці.

II. Актуалізація опорних знань 

Вправа «Встанови відповідність»

(вчитель називає характеристики, учні відносять їх відповідно до вегетативних органів:корені, стебла, листки)

  1. Мають черешок і пластинку
  2. Бувають додатковими і бічними
  3. Розміщуються почергово і супротивно
  4. Утримують  рослину в ґрунті
  5. Проводить органічні та мінеральні речовини
  6. Буває повзуче, прямостояче і витке
  7. Вони є прості і складні
  8. Утворюється з вузлів і міжвузлів
  9. Містить зону поділу, яка вкрита чохликом
  10.  За допомогою волосків всмоктує воду з поживними речовинами
  11.  Розгалужуючись, утворює крону
  12.  Якщо складні, то поділяються на парно перисті і непарноперисті

Ключ: корені-2, 4,9,10;    стебла-5,6,8,11;            листки- 1, 3,7,12

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Що відбудеться якщо ми вкинемо в землю насіння,  картоплину, або цибулину, увіткнемо гілочку верби? А як називається такий процес?

Завдання уроку.
1. Що таке розмноження?
2. Які способами розмноження рослин?
3. Які особливості статевого і нестатевого розмноження?
4. Які  способи вегетативного розмноження рослин ?

III. Вивчення нового матеріалу

Розмноження – це збільшення кількості особин будь-якого виду організмів тим чи іншим способом.

  • Які ж є способи розмноження?

Розповідь учителя із складанням схеми «Способи розмноження»

 

1.Статеве  розмноження, формування понять: «спермії або сперматозоїди», «яйцеклітина», «зигота», «запліднення», переваги статевого розмноження над іншими, формами - розповідь з елементами бесіди.

2.Нестатеве розмноження, його особливості, поглиблення поняття «спора», характеристика будови й біології спор вищих рослин і одноклітинних водоростей

3.Вегетативне розмноження рослин.

Учитель розповідає про біологічні особливості бульби й цибулини, кореневища, про значення вегетативного розмноження видозміненими пагонами, про умови, необхідні для цього процесу. На прикладі суниці вчитель знайомить учнів з розмноженням рослин видозміненими пагонами — вусами.

4.Біологічне значення вегетативного розмноження, у якому вкажіть, чим вегетативне розмноження відрізняється від інших способів розмноження і яке його значення.

ІУ. Узагальнення знань

  1. Складання «Діаграми Вена»

                   Статеве              Вегетативне

Спільне:збільшення кількості особин

Статеве: за допомогою злиття гамет, забезпечує збільшенню різноманітності нащадків.

Вегетативне : частинами тіла, сприяє швидкому зростанню чисельності виду.

2. Визначте, про який вид розмноження йдеться.

1. Може здійснюватись видозмінами стебла.

2. Здійснюється спорами.

3. Характерне утворення статевих клітин і їхнє злиття.

4. Суниці можна розмножити вусами.

5. Характерне утворення зиготи.

6. Листковими живцями розмножується бегонія.

7. У садівництві широко застосовується щеплення.

8. Так найпростіше розмножити тюльпан.

9. Спори мають тверду оболонку і розносяться вітром.

10. Цьому сприяє наявність квітки.

11. Півники і м’ята розмножуються кореневищами.

12. Більшість рослин можуть розмножуватися за допомогою листків, частин стебла, кореневищ.

V. Домашнє завдання

Підготувати відповіді на запитання, тестові завдання, підготувати доповіді, вірші, легенди про квіти, повторити § 27. Виконати дослідницький практикум •Вегетативно розмноження рослин*.
 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
14 липня 2018
Переглядів
1368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку