Урок з біології 6 класу на тему: "Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження"

Про матеріал

Завдання даного уроку - розкрити суть розмноження як однієї з властивостей живих організмів, показати особливості і властивість різних типів розмноження у рослин.Розмноження, або відтворення собі подібних, є невід'ємною частиною всіх живих організмів, а в тому числі і рослин. Вивчення даної теми має досить велике значення, адже розмноження забезпечує безперервність і спадкоємність життя і лежить в основі наук, які будуть вивчатися в старших класа - це генетика і селекція. Без розмноження життя на Землі припинилося б.

Перегляд файлу

Тема: Розмноження рослин: статеве та нестатеве.  Вегетативне розмноження.

Цілі уроку: ознайомити учнів з основними типами розмноження й основними формами вегетативного розмноження рослин, показати його значення для дикоростучих і культурних рослин; розвивати вміння встановлювати логічно-змістовні зв’язки, вміння застосовувати знання на практиці; виховувати толерантність, бережливе ставлення до природи.

Обладнання й матеріали: бульби картоплі (пророслі та непророслі), ци­булини цибулі, кореневища рослин (живі, фік­совані або гербарій), гербарні зразки суниці, таблиці із зображенням способів вегетативного розмноження рослин.

Базові поняття й терміни уроку:  вегетативне розмноження, регенерація, природне і штучне розмноження, кореневі парост­ки, відводки, кореневища, бульби, цибулини, виводкові бруньки, вуса, щеплення, підщепа і привой.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

Привітання. Перевірка готовності учнів до роботи на уроці.

II. Актуалізація опорних знань 

Вправа «Встанови відповідність»

(вчитель називає характеристики, учні відносять їх відповідно до вегетативних органів:корені, стебла, листки)

  1. Мають черешок і пластинку
  2. Бувають додатковими і бічними
  3. Розміщуються почергово і супротивно
  4. Утримують  рослину в ґрунті
  5. Проводить органічні та мінеральні речовини
  6. Буває повзуче, прямостояче і витке
  7. Вони є прості і складні
  8. Утворюється з вузлів і міжвузлів
  9. Містить зону поділу, яка вкрита чохликом
  10.  За допомогою волосків всмоктує воду з поживними речовинами
  11.  Розгалужуючись, утворює крону
  12.  Якщо складні, то поділяються на парно перисті і непарноперисті

Ключ: корені-2, 4,9,10;    стебла-5,6,8,11;            листки- 1, 3,7,12

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Що відбудеться якщо ми вкинемо в землю насіння,  картоплину, або цибулину, увіткнемо гілочку верби? А як називається такий процес?

Завдання уроку.
1. Що таке розмноження?
2. Які способами розмноження рослин?
3. Які особливості статевого і нестатевого розмноження?
4. Які  способи вегетативного розмноження рослин ?

III. Вивчення нового матеріалу

Розмноження – це збільшення кількості особин будь-якого виду організмів тим чи іншим способом.

  • Які ж є способи розмноження?

Розповідь учителя із складанням схеми «Способи розмноження»

 

1.Статеве  розмноження, формування понять: «спермії або сперматозоїди», «яйцеклітина», «зигота», «запліднення», переваги статевого розмноження над іншими, формами - розповідь з елементами бесіди.

2.Нестатеве розмноження, його особливості, поглиблення поняття «спора», характеристика будови й біології спор вищих рослин і одноклітинних водоростей

3.Вегетативне розмноження рослин.

Учитель розповідає про біологічні особливості бульби й цибулини, кореневища, про значення вегетативного розмноження видозміненими пагонами, про умови, необхідні для цього процесу. На прикладі суниці вчитель знайомить учнів з розмноженням рослин видозміненими пагонами — вусами.

4.Біологічне значення вегетативного розмноження, у якому вкажіть, чим вегетативне розмноження відрізняється від інших способів розмноження і яке його значення.

ІУ. Узагальнення знань

  1. Складання «Діаграми Вена»

                   Статеве              Вегетативне

Спільне:збільшення кількості особин

Статеве: за допомогою злиття гамет, забезпечує збільшенню різноманітності нащадків.

Вегетативне : частинами тіла, сприяє швидкому зростанню чисельності виду.

2. Визначте, про який вид розмноження йдеться.

1. Може здійснюватись видозмінами стебла.

2. Здійснюється спорами.

3. Характерне утворення статевих клітин і їхнє злиття.

4. Суниці можна розмножити вусами.

5. Характерне утворення зиготи.

6. Листковими живцями розмножується бегонія.

7. У садівництві широко застосовується щеплення.

8. Так найпростіше розмножити тюльпан.

9. Спори мають тверду оболонку і розносяться вітром.

10. Цьому сприяє наявність квітки.

11. Півники і м’ята розмножуються кореневищами.

12. Більшість рослин можуть розмножуватися за допомогою листків, частин стебла, кореневищ.

V. Домашнє завдання

Підготувати відповіді на запитання, тестові завдання, підготувати доповіді, вірші, легенди про квіти, повторити § 27. Виконати дослідницький практикум •Вегетативно розмноження рослин*.
 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Plastyuk Alla
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 липня 2018
Переглядів
12336
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку