Урок з біології для 8 класу "Запліднення. Вагітність"

Про матеріал
Ознайомити учнів із термінами вагітності та процесом народжування дитини; розвивати уміння порівнювати зміни в організмі жінки та появи нового життя; уміння спостерігати за організмом вагітної жінки (мами, сестри, знайомої), уміння логічно мислити та робити відповідні висновки
Перегляд файлу

Біологія 8 клас

Тема. Запліднення. Вагітність

Цілі:

Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально-трудової – вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної – вміння працювати в групі.

Формування предметних компетентностей: продовжити формувати знання учнів про зміни в організмі жінки під час вагітності та пологів; ознайомити із термінами вагітності та процесом народжування дитини; розвивати уміння порівнювати зміни в організмі жінки та появи нового життя; уміння спостерігати за організмом вагітної жінки (мами, сестри, знайомої), уміння логічно мислити та робити відповідні висновки; виховувати бережливе ставлення до жінки – як носія нового життя та етичне ставлення до вагітної жінки в загальному.

Обладнання й матеріали:  роздатковий матеріал, таблиці, відео, мультимедійне обладнання

ХІД  УРОКУ

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

  • «Мозковий штурм». Поясніть термін.
  • Гамета
  •  Яйцеклітина
  •  Сперматозоїд
  •  Хромосома
  •  Ядро
  •  Гаплоїдний набір хромосом
  •  Диплоїдний набір хромосом
  •  Зигота
  •  Онтогенез
  • Акросама
  • Прогестерон
  • Метод «Підписуємо малюнок і пояснюємо»

Физиология Karpovskyi - Стр 25             Репродуктивна система людини" | Тест з біології – «На Урок»

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Жив собі маленький пухнастий клубочок. Він був зовсім маленький, теплий і надзвичайно гарненький. Він жив у затишній, теплій маленькій нірці, де йому було зручно і спокійно. Він прокидався, їв, грався, перевертався, знову засинав і знову прокидався.

         Інколи клубочок просто лежав у своїй нірці, слухав звуки, які доносились ззовні. Ці звуки були знайомими і приємними. Вони зачаровували малюка і були такими рідними.

Він слухав шум води, дзюрчання струмка, ритмічний стукіт.  А інколи здалеку доносився ніжний голосочок, схожий на звуки срібного дзвіночка.

         Йшов час, клубочок виріс і йому стало цікаво, що там за стінами його нірки, хто володіє таким чудовим срібним голосочком.

         Але як тільки малюк підходив до дверей своєї нірки, йому робилось страшно і він не наважувався вийти.

         І в один прекрасний день до малюка з’явилась добра Фея і сказала:

         -Ти вже виріс і хочеш вибратись із нірки? Я допоможу тобі. Але світ, в який ти вийдеш,  не буде таким затишним і спокійним , як твоя нірка. Він великий, наповнений різними звуками, фарбами і запахами. В ньому ти навчишся всьому, чого захочеш і побачиш багато дивовижного.

         Серце у клубочка застукало, він відкрив дверці своєї нірки і зробив першик крок...

         Його прийняв величезний і прекрасний світ, і чудові трелі срібного дзвіночка наповнили його радістю. Малюк почувався любимим і бажаним...

Це просто казка, казка, яку можливо колись ви будете розповідати  вже дорослим своїм дітям, коли вони проситимуть  розповісти, якими вони були маленькими. А яке воно життя до народження?

Оголошення теми та мети уроку.

ІV. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

  • Відео – фільм «Запліднення»

  • Обговорення відео-фільму
  • У спермі міститься близько 20 млн. сперматозоїдів . (Нормальна запліднююча здатність сім’яної рідини забезпечується при вмісті 40-50 млн. сперматозоонів у 1 мл. Якщо в цьому об’ємі їх менше 20 млн. – запліднююча дія падає)
  • Вагітність наступає на 8-й день після запліднення .
  • Відео – фільм «Bebe»

  • Обговорення відео-фільму

Ембріональний розвиток

Момент зачаття. Дві гамети зливаються: після цього 15 хвилин майбутня людина – одноклітинний організм, як амеба. Через 15 хвилин організм уже складається з 4 клітин і дуже нагадує маленьку водорость – гліконапсу. Коли дроблення закінчується, зародок нагадує колоніальний вольвокс. На стадії утворення двох шарів клітин зародок – зовсім як гідра. Але гідра після цього народжується, а зародок людини продовжує розвиток. У нього закладається мезодерма, хорда, нервова трубка… На п’ятому тижні закладаються зябра, три мозкових міхури. Серце спочатку – розширення кровоносної трубки, потім воно розподіляється на дві половини, потім верхня ділиться ще на дві частини, і тільки врешті-решт серце складається з 4-ох камер…. А що буде далі?

Як же розвивається плід?

Уже на третьому тижні зароджується нервова система і починає працювати серце. Розпочинається період зародження всіх внутрішніх органів – легенів, шлунка, підшлункової, ендокринних залоз, а також з’являються зачатки очей і вух. Це називається другим критичним періодом ембріонального розвитку.

П’ятий тиждень розвитку характеризується швидким розвитком головного мозку, бронхів та легень, зароджуються нирки, пряма кишка, сечовий міхур. Довжина зародка – 6 мм.

На шостому тижні формується обличчя і пальці рук, починається утворення зовнішнього вуха і очного яблука. Формуються статеві органи.

На сьомому тижні формуються верхні і нижні кінцівки і через деякий час зародок починає ними рухати. Довжина зародка – 2 см.

У 9 тижнів зародок повною мірою стає маленькою людиною. Він смокче пальчик, відчуває біль. Його розміри – 6 см.

В 11-12 тижнів дитина реагує на світло, тепло, шум, дотик. Довжина – 8 см. Всі органи починають функціонувати. Після цього основне завдання – рости і набрати вагу.

На 7 місяці розвитку у плода встановлюється ритм сну і бадьорості. Наприкінці 7-го і на початку 8-го дитина починає бачити і чути.

На 9 місяці відбувається підготовка до народження. Зазвичай ембріональний період триває 280 днів і після цього дитина може жити поза організмом матері, звичайно, з її допомогою.

 

  • Робота з підручником, зошитом та інтернет ресурсами.. Заповнення схеми «Чудесне перетворення».

Місяці

Характеристика

Розміри, см

Маса, г

 1 - й

 

 

 

2 - й

 

 

 

V. Осмислення об’єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі

Розгляд і порівняння невагітної та вагітної жінок.

  • Чому в усіх народів вагітна жінка користується особливою повагою та турботою?

VІ. Узагальнення та систематизація знань.

  • Чому зародок не має права на помилку?
  • Чому аборт – це злочин проти життя людини – беззахисної дитини?
  • Поміркувати! Ви лікар-генетик. До вас прийшов батько щойно народженої дитини і звинувачуючи свою дружину говорив: “ Я хотів сина, а вона народила мені дівчину, як мені жити, хто винен?”
  • Яка ваша відповідь?
  • Чи можна сказати, що вагітність – це хвороба?
  • Чи можна керувати вагітністю та пологами?

VІІ. Рефлексія

  • Чи отримали ви ту інформацію, яка вас цікавила?
  • Яка інформація була для вас неочікуваною?
  • Чи були на уроці моменти, які вас здивували?

VIІІ. Домашнє завдання

1.Опрацювати § 61, відповісти на запитання, виписати терміни в словник;

2) Скласти пам’ятку «Майбутній мамі».

 

docx
Додано
19 січня 2022
Переглядів
993
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку